![]() Kirjanik Reet Kudu seisab Euroopas eestivenelaste eest
Magnus
2011-02-05 16:27:52
See, kas Päts pani Varese valitsuse ametisse siis, kui tal nagaanitoru kuklas oli, või sündis see viisakas vormis, pole ajaloo ees enam oluline. Tähtis on hoopis see, et president seaduslikult loovutas võimu vabatahtlikult. (Võrrelge iseseisva Austria kurba saatust: peaminister lasti kabinetis maha ja president pidi sõja üle elama koonduslaagris.) Päts kui 1905. a. revolutsiooni veteran sõidutati Eestist minema. Kui eesti rahvas oleks tollal tema tegevusest teadnud kõike seda, mida teame täna, võiks tõesti uskuda stalinlikku ettekäänet, et riigipea tuli tuli päästa rahva kohtumõistmise käest.
traktorist
2011-02-05 16:36:49
Kui Reet Kudu (kirjanik?) nõnda edasi paneb, siis ähvardab teda Stalini preemia küll! See on väga väärikas preemia - Hans Leberecht näiteks on selle preemia laureaat. Ja Leberecht oli ikka superman: tal oli Nõmmel villa (kus hiljem filmiti miskit teleseriaali "Hajameelselt abielus") ja ringi sõitis Leberecht "Buickiga". Hoiame pöialt Reedale, et temagi sama kaugele jõuaks, olgu või reetmise ja laimamise hinnaga, aga eesmärk pühendab abinõu.
Autojuht
2011-02-05 18:20:44
Minun arvamus on selle vanaeidele tuleb anda korralik keretäis ja äkki on mõistus P..st tagasi peas ja leiab ka ise siia kolinud paremat elu otsinud migrantidele pole Eesti riigis keegi liiga teinud--- kui mitte lugeda "liigategemiseks" soovitus kohalik Riigikeel äraõppida .
Velirand
2011-02-05 22:01:33
to: Magnus
"Tähtis on hoopis see, et president seaduslikult loovutas võimu vabatahtlikult" Kui kaua see jutt Varese valitsuse seaduslikkusest ja Pätsi tegevuse vabatahtlikkusest kestab? Varese valitsus pandi ametisse siis, kui Nõukogude okupatsioon oli juba 4 päeva kestnud. Valitsuse koosseisu määras N. Liit jne.
tõnu
2011-02-05 22:02:47
kuskil eespool sõimati keskerakonda(nädalat) selle eest , et nad otsustasid selle kudu juttu avaldada.minu arust täitsa õige, saame ju siis vahetult otsustada, palju ta valetab või kas seal on mingi õige iva ka sees
2011-02-06 12:22:16
Konstantin Päts loovutas 21. juunil igati rahumeelselt oma ameti Johannes Varesele, kutsudes rahvast üles valitsust igakülgselt toetama. Oma viimases ametlikult avaldatud pöördumises Eesti rahva poole ütles Päts: „Ühtlasi pöördun mina kõigi Eesti Vabariigi kodanikkude poole üleskutsega suhtuda täie usaldusega ja anda täit toetust Vabariigi Presidendi asetäitjale kõigis sammudes, mida ta peab tarvilikuks ette võtta Eesti riigi ja rahva üldiseks heaoluks”. President Päts ütles seda 21. juulil 1940. aastal.
Ants
2011-02-06 15:46:20
Nimetule eelkommenteeriale Nagu "katkine Grammafon ", sulle juba 10 X räägitud -- Tallinn oli juba okupeeritud vene tankide poolt . Igasugune allkirjade väljapressimine on õigustühine sellises olukorras . Varese valitsus pandi ameti 4 päeva hiljem peale Tallinna okupeerimist , seega venelaste poolt - Ja siin eksisid veel venelased, sest Vareses kes arusaades mis toimub laskis end maha . Vasta siis mulle --MIKS VARES ENDA MAHALASI ??? Kui oleks olnud SEADUSLIK eesti rahva uus Peaminister ? . Mõtle 5 minutit peaga ja lõpeta lolluste leierdamine mis teeb Sind naeruväärseks . Paistab sellepärast ei julge isegi "pseodonüümi" kasutada .Naeru koht"PÄTS LOOVUTAS RAHUMEELSELT OMA AMETI VARESELE " Räägi siis ka vene tankidest ja vene sõduritest Tallinna tänavail samal ajal . "RAHUMEELSELT " ,kui kuklas nagaanitoru !? . Päts kirjutas alla kõigile ja luges ka paberilt mis venelased ettekirjutasid , see eest lubati küll "vabadus" ja ellujätmine kuid ei öeldud ,et kinnises vaimuhaiglas Venemaal. Kindral Laidoner aga Eesti valitsuse tähtsuselt teine mees lasti NKVD poolt maha kui "rahvareetur" . Ja kõik eesti ohvitserid kes kätte saadi .lasti maha --sest kõik olid "rahvareeturid " seejärel juba teised targemad pead ja järgnes "vabatahtlik" eestlaste ekskursioon Siberi .
lisaja
2011-02-06 19:40:18
to Ants 2011-02-06 15:46:20
Kui Eesti allkirjastas OSCE järelevalve all 1991. aastal Helsinki 1975 lõppakti, olid Nõukogude tankid veel Viinis! Ka 1994. aasta 26. juunil Moskvas juulilepete allkirjastamise ajal oli Kreml tankidest ümberpiiratud ja allkirjastati püstolitoru kuklas! Nõukogude tankid olid aastal 1943 samuti Genfis ja piirasid Rahvasteliidu peakorterit, et eestlaste liikmemakse vastu ei võetaks.
vaagija
2011-02-06 20:04:41
Põhiliselt olen ju RK ja ambujaga nõus, kuid kas peaksime meie keerulisi rahvustevahelisi suhteid vaid mustvalgena nägema. Need on palju mitmetahulisemad. Tõsi, nõuka ajal hoidsid Balti kolm riiki omavahel kokku ja me ühiselt suhtusime venelastesse negatiivselt. Aga see ei olnud nagu otsene russofoobne vihkamine, pigem oli see irv Brežnevi anekdootide tasemel. Kui näiteks eestlased läksid Lätimaal poodi, siis reeglina alguses rääkisime eesti keeles, et nad saaksid aru, et oleme Eestist - siis oli lootust poest midagi parematki saada, niimõnigikord toodi leti alt ka Riia balsam välja. Leedu Kaunases näiteks pääsesime õhtul restorani just eesti keele abil, vene keelega oleksime ukse taha jäänud, sest soovijaid oli palju. Eks iga rahva seas on häid ja halbu "lambaid", aga peab tunnistama, et eestlase iseloom on nirum, kui avala südamega vene inimesel. Näiteks eestlane sai küll sellise tembuga hakkama, et teed küsides juhatati venelane valele poole. Samas, Peterburis, Moskvas jm kümneid kordi teed küsides ei ole ise midagi sarnast kohanud - kunagi Musta Mere rannikul sõites palava ilmaga läksid meie daamid trikoo väel miilitsa käest teed küsima ja saadeti pikalt, et enne pange end korralikult riidesse!
Aga selle koha pealt on kirjanik Reet Kudul õigus, et neid lihtsameelseid venelasi, keda agiteeriti siia tööle, ei ole küll süüdistada mõtet, et nad Eestisse sattusid - kui süüdlasi otsida, siis ikka tegelike süüdlaste-organisaatorite - meie omade tippkollaborantide seast. Näiteks sõjaväeosades olid üleval plakatid, kus agiteeriti ajateenistuse lõpetanuid - Tallinna valged ööd kutsuvad teid siia elama ja tööle! Kõige olulisem aga, mille me kõige sagedamini segi ajame - Stalin-stalinistid ja vene rahvas. See on tõsi, et kui 1941. aasta suvel Hitler ründas Stalini Venemaad, siis eestlane oli nõus unustama isegi ristirüütlite-mõisnike 700-aastase orjaaja eestlaste vastu ning võttis saksa sõjaväe lilledega vastu - eks sellele aitas kaasa Stalini just lõppenud eestlaste suurküüditamine-arreteerimised. Lisaks paljudele rahvastele, represseeris Stalin ja stalinistid ka miljoneid oma rahva seast - venelasi. Nii et tehkem vahet represseerijate ja lihtsa tööjõu vahel, kes kunagi meie maale tööle tulid, paljud neist ei olnud kompartei liikmedki.
suhteparandaja
2011-02-06 21:14:46
to vaagija 2011-02-06 20:04:41
Tööandjate Keskliidu manifest nõuab suhete parandamist Venemaaga ja 100 000 võõrtöölise toomist, juhul kui Eesti tahab praegust elatustaset säilitada. Ja venelastega saaks eestlane paremini läbi kui poolakate või ukrainlastega.
vaagija
2011-02-06 22:11:38
suhteparandajale - usun, et see nii ongi. Ja nii juhtubki, kui me ei suuda oma inimest stimuleerida kodumaale jääma.
RK Vaagijale
2011-02-07 08:00:52
Ah,et ikka süütud,head ja kergeusklid vanjuskad--kes tulid ja "vabastasid meid vabadusest",tulid ja ehitasid üles meie linnad,mille olid eelnevalt ise puruks pommitanud,tulid ja sättisid end meie kodudesse sisse(eestlased aeti minema oma kätega ehitatud kodudest)-heale inimesele pole kahju ka särk seljast anda,tulid ja ehitasid siia omatarbeks tehaseid ja vabrikuid,et neid saaks siia üha juurde ja juurde tuua,täna võib see "heasüdamlik" venelane,kelle kohta Tolstoi on kirjutanud:"Venelane on naiivne nagu laps ja julm ja ettearvamatu nagu loom!" Ah,et tema pole süüdi,et siia tuli,aga tänapäeval--ta eelgub meie keelt õppimast-sest see on temale alandav-surnud keel,ta annab käes vene lippu( meie lipu-selle riigi lipu,kus nad elavad ja ära minna ei taha--kandmise eest võid venelaselt peksa saada) ja rinnas "Georgi linti" ja korraldab sabateid meie okupeerija võrdkuju "Pronkspoisi " juurde,kus tavalised ähvardused:eestlased Siberisse jalust ära-on tavaline "sõbraliku ja heasüdamliku" venelase avaldus.Vene kommentaariumite Külastamine annab aga eriti hea pildi "südamlikest" venelastest.Midagi pole teha,kuid lärmavat,ropp-lohakat,maad mitte austavat ja eestlase peale sülitavat "kaasmaalast" ei hakka me IIALGI omaks pidama ja hoiame neist eemale kui lee.....haigetest,sest siis on endal pisutki Kergem.Elan heameelega koos oma "halbade" hõimuvelledega kui "heade" siiatrüginud kaasmaalastega".Veel küsiks sm.Vaagijalt--neil pidi siin jube halb olema--miks nad siit vastikult maalt tagasi Venemaale ei lähe aga õige küll nad ootavad....Venemaad siia tagasi ja keskid aitavad selleks igati kaasa ka see Kudu-eit ja tema taolised.Eks harjutame uuesti paatidega põgenemist,et ka see maanurk maailmas saaks lõpus ometi "ilusaks vene kloaagiks"
vaagija
2011-02-07 09:39:34
Ikka kordan RK-le, et keegi ei vaidle ju selle genotsiidi üle, mida Stalin ja stalinistid paljude rahvaste vastu korraldasid, kaasa arvatud Eesti rahva vastu - kõik see on ju õige. Vahe on vaid selles, et nii nagu Stalini käsilasi leidus paljude rahvaste - venelaste, eestlaste, grusiinide, ukrainlaste, lätlaste, leedulaste jne seas, nii ka vastupidi - Stalini ja stalinistide repressioonide ohvriks langesid needsamad rahvad ja veel rohkemgi, näiteks saksa, poola, ungari, tšehhi jt rahvad. Ometi on sakslased jt rahvad vene rahvaga tänaseks ära leppinud, kuigi stalinistide käe läbi on saksa jt rahvad rohkemgi eesti rahvast kannatanud. Stalinistid represseerisid ju ka oma vene rahva seast miljoneid.
Mida siis RK soovitab nende tuhandete Eestis sündinud eestivenelastega peale hakata, kes on eesti keele selgeks õppinud, kes on eestimeelseks kasvanud, kes teenivad lojaalsena Eesti riigile Eesti Kaitsevägedes, samuti need tuhanded, kes on loonud eesti-vene segaperekonnad jne jne? Mida RK soovitab nendega ette võtta, kuidas edasi elada??
Velirand
2011-02-07 10:01:27
To: vaagija
"Ometi on sakslased jt rahvad vene rahvaga tänaseks ära leppinud" Sakslastel ei ole ju nii palju vene koloniste kui meil.
ambuja
2011-02-07 10:25:18
Need tagakiusatud venelased tulid Eestisse kui peremehed, seda nad toonitavad siiamaani. Ma ei mäleta, et varem oleks ükski venelane püüdnud minuga kui põliselanikuga rääkida kasvõi mõne sõna eesti keeles, näiteks öelnud tere. Vastupidi, oli ta kasvõi lihtne tööline või tippametnik, ta ei pannud su eesti keelt tähelegi. Lihtne mees võis ju heasüdamlik olle, kuid eesti keelt ta sinuga ei rääkinud. Venelaste hoiak oli selline: mõ vas zavojevali ja oleme isandad. Seepärast ei püüdnudki nad eestlastesse teisiti suhtuda. Kui sa aga nendega suheldes püüdlikult purssisid vene keelt, siis avardus vene hing ja ta oli sinu vastu sõbralik. Aga kui sa tema käest nõudsid eesti keele rääkimist Eestis, siis olid sa hirmus natsionalist. Kuid nüüd on olukord teisiti, endised peremehed on nüüd sulased ja see ei mahu nende uhkesse hinge. Aga midagi pole teha, peab alluma eesti seadustele, aga ei taheta ja siis on halisemine lahti, et neile tehakse liiga. Pronksmeest said käia Tõnismäel austamas, nüüd käivad kalmistul Pronksmehe juures. Mina oleksin neile vastu tulnud ja Pronksmehe Lasnamäele lasknud viia, siis poleks seda Pronksimärulit toimunud. Oleks tehtud neile selgeks, et Tõnismäel on vähe ruumi ja seepärast paigutatakse ta avaramasse kohta kus nad saavad käia oma kurba saatust kurtmas. Et nendelt on võim võetud, siis otsivad nad igasuguseid võimalusi virisemiseks ja hammaste näitamiseks. See on ju loogiline, venelaste vahutamine kestab veel kaua, sest Putin andis neile lootust, et taastab endise deržaava. Sealt tuleb seda vahutamise ja virisemise põhjust otsida. Kui tõsta lärmi, et venelasi kiusatakse Eestis, siis võib ju Medvedjev leida põhjuse, et neid kaitsma tulla nagu ta lubas. See ongi kogu selle virisemise eesmärk.
teadmiseks
2011-02-07 10:51:55
to Velirand 2011-02-07 10:01:27
Eestis ei ole vene, ukraina ega ka valgevene koloniste.
Velirand
2011-02-07 11:25:55
to: teadmiseks 2011-02-07 10:51:55
"Eestis ei ole vene, ukraina ega ka valgevene koloniste" Tõesti või? Minu meelest on neid siin päris suurel hulgal.
nädala sündmus
2011-02-07 12:23:05
1944. aasta 7. veebruaril andis Eesti Julgeolekupolitsei ja SD ülem SS - Obersturmbannführer Baatz loa Uluotsale raadioesinemiseks. Esinemine toimus intervjuu vormis, milles Uluots toetas sundmobilisatsiooni läbiviimist.
Hiljem Uluots kahetses oma otsust, sest sattus liitlaste jaoks ühte nimekirja Quislingi, Petaini jt-ga. Põhjendas, et tervis oli kehv ja ka nõuandjad olid viletsad. Sundmobilistsioon kuulutati välja Eesti Direktoraadi "Der erste Landesdirektor" dr. Mäe poolt 1. veebruaril ja oli vastuolus Genfi konventsiooniga.
nulli
2011-02-07 13:08:36
Autojuht, sulle endale tuleb yks kova keretais anda. Ja jalaga aka veel tagaotsa et sa siit KN kommidest kaoksid!
Yks tyypiline eesti mats!
Autojuht
2011-02-07 15:57:47
Nullile --vene tibla Sinu kirjaviis näitab seda - Küll ma Sinule jalaga ka p...sse annan kui järgmine kord jälle püüate Tallinna tänava lõhkuda röövida ja varastada . Sina mine parem tagasi oma "Suurele kodumaale" ja võid selle vanaeide kaasa võtta,kes siin eestlasi "nurgataga" alatult laimab .
|