![]() Arvamus Sofi Oksaneni arvamuse kohta
MUSKETÄR
2010-02-10 14:55:35
Olen artikli autoriga nõus ja seda lihtsal põhjusel, lihtsat inimest ei mõnitatud nagu täna seda tehakse. Peeti kinni konstitutsioonist, igale inimesele eluase ja töökoht, täna võid sellest ainult und näha. Kõige viletsam riigikorraldus on DEMOKRAATIA ja seda lihtsal põhjusel, demokraatia ja anarhia vahel on õhkõrn piir ja sellepärast on meil enamuses tegu anarhiaga, mitte demokraatiaga, sest anarhia lubab kodaniku taskust varastada... Täna on Eesti Vabariigist saanud pättide, sulide, endiste kommude ja kikilipslaste paradiis, kus tavakodanik on kogu aeg rõhutud...
To Otto,To Noor
2010-02-10 15:01:48
Sinuga Otto seisaksin ka nüüd Balti ketis ja kui vaja relv käes.
Sinuga Noor ma koos ei seisaks,vähemalt kuni Sa ei saa aru mida tähendavad inimõigused ja vabadus . Otto ja Lgp. Manivald Müüripeal teavad, mis need on.
MUSKETÄR
2010-02-10 15:09:56
Olen artikli autoriga nõus ja seda lihtsal põhjusel, lihtsat inimest ei mõnitatud nagu täna seda tehakse. Peeti kinni konstitutsioonist, igale inimesele eluase ja töökoht, täna võid sellest ainult und näha. Kõige viletsam riigikorraldus on DEMOKRAATIA ja seda lihtsal põhjusel, demokraatia ja anarhia vahel on õhkõrn piir ja sellepärast on meil enamuses tegu anarhiaga, mitte demokraatiaga, sest anarhia lubab kodaniku taskust varastada... Täna on Eesti Vabariigist saanud pättide, sulide, endiste kommude ja kikilipslaste paradiis, kus tavakodanik on kogu aeg rõhutud...
kolhoosnik
2010-02-10 15:30:59
Oksaneni eramute teemale kommentaar: Kui seletasin lombi taga väliseestlastele(need kes läksid peale voi enne sõda), et NSVL valitsus andis 20000 rubla 2% laenu isikliku maja ehituseks ja kolhoos veel 10000rubla protsendita ja teatud tingimustel isegi tagasimaksuta(1 aasta pärast vabastad kolhoosi korteri ja 10000 rubla on sinu) siis keegi ei uskunud-punane propaganda. Riik ei saa ju võlgu anda, seda saab teha ainult pank-nii mõtlesid silma ja kõrvaklappidega väliseestlased USAs
Kuidas saab riik võlgu anda eraisikule ei saadud aru ka Lääne -Euroopa mitmetes riikides, sealhulgas ka Soomes. Lääne iniestel on kivistunud mõtklemisviis, et raha saab ainult PANGAST, kas siis laenuna voi röövides. See, et riik laenu annab on punane propaganda. Minul on igatahes kama koik , on see minu maja punane propaganda voi mitte. Igatahes elan selles punases propagandas juba üle 10 aasta ja igasuguste Oksaneni taoliste valetajate jora ei lähe korda.
Kaardiväelane
2010-02-10 16:01:48
Musketärile -muidugi Sinusugusele on demograatia kõige viletsam valitsusvorm. Sest ei saa enam kedagi näpuga näitamise peale Siberi sunnitööle saata. Arvata on Sina olid üks neid kes teisi Siberi saatis. Ja nüüd nutad Siin oma Kommunismi taga mis kõige parem ja õiglasem maailmas .
To Teema
2010-02-10 16:08:59
Mida tead Sina Eestis oludest ja elust siin , ei saagi teada. Kuid kommunistina tead väga hästi ajupesust . Oli parem vait .
Kulak- Kaarel karksist
2010-02-10 16:17:51
Kuule Sina Otepää hädine kulak ,kes ei osanud oma talu majandada. Minu isatalus Karksi -Nuias oli maad 60 ha ja talul oli Eesti Wabariigi lõpuaastatel oma traktor ,rehepeksumasin ja isegi sõiduauto, mis oli muidugi luksus. Nõukogude võim saatis kogu pere Siberi ,kuid ei hävi visa eesti talumees- kulak nii kergelt . Jälle on meie suguvõsa talu taastatud ja tuleme ka nüüd toime. Kuid nii hästi kui elas maarahvas enne suurt sõda veel niipea ei tule
kolhoosnik
2010-02-10 16:33:02
Mina ei tea kuidas oli varem aga 1985 aastast olid eraiskule väga head tingimused maja ehituseks. Need hirmu ja õudusjutud, et igale poole pead meelehead maksma ja ehitusmaterjali pole kuskilt saada oli täielik vale. Mäletan, et viisin ainult ühe pudeli head konjakit ühele ehitusmaterjali poe asjapulgale terve maja 450m2 tsinkpleki eest. Ei oleks pidanud ka tegema, kuid selle poe teenindus oli nõuka aja kohta ülimalt kliendisobralik(helistati kui kaup kohal, pakuti transporti, võeti jutule peale tööaega-10minutit hilinesin, teostati laadimine, ausalt ,suu jäi ammuli) Ka praegu annab säärast teenindust otsida. Seniks kuni laaditi, läksin poodi ja ostsin konjaki.Tuhaplokk olevat olnud õudne defitsiit. Käisin 3X tehasest plokke toomas - alati küsiti mitu masinat tahan. Üks kord võtsingi 3nda salanda lisaks(salanda -9m käru a-800-1000 plokki) igaks juhuks. Kulavaheloli 5 minuti jooksul omanik olemas ja tehas sai järgmisel päeval raha. Nõuka ajal
usaldati inimesi. Kui mul juba maja pusti oli helistati Lode tehasest mitu korda ja küsiti mitu korda kas telliseid ei taha(Tõsi eimesed 2x käisin autojuhiga kaasas ja viisin noorikutele kes vormistasid lilli ja Kalevi assortii.) Mina ei tea kuidas mujal NSVL aga minule jätkus ehitusmaterjli Eestis Lätis ja Venemaal piisavalt, jäi ule isegi tuttavatele.Kui vene riikoleks aasta kauem kestnud oleks kaks maja jõudnud ehitada ja ilma igasuguse korruptsioonita vastupidi müüdile. K ütlesid, et ehitad endale maja olid igasuguste tehaste asjapulgad alates direktoritest väga vastutulelikud.Lollakas olin ei osanud vene sõjaväelendureid ära kasutada. Nad oleks üle Venemaa mõõduka tasu eest igasugust trääni kohale tassinud.kui sellest teada sain oli juba Eesti Vabariik ja venelased kontrollisid ise lennukeid.aga NSVL ajal kontrolli ei olnud .Vene lendurid lahkusid 1994 aastal(mitte koik)
to to Teema
2010-02-10 16:35:08
oh, muidugi, mis nüüd mina. Aga tore, et Sõufi ikka kõike teab. On ju!
2010-02-10 16:43:59
kuulge punase lipu ja kommunismi kummardajad,teil tuleks nahk ülekõrvade tõmmata,kuramuse kremlierakonna kusikud
Selge vahe
2010-02-10 17:06:46
Ühed räägivad asjast, teised sõimavad ohjeldamatult.
1. Isiklikud kogemused on kõigil paraku erinevad nii täna kui nõukaajal elanuil, kuid objektiivne saab olla ikkagi ainult see, kel isiklik kogemus ja katsumus tollest ajast endal olemas. 2.Ei saa absoluutselt nõustuda ega arvestada kogemuseta, ajupestud, täis vihkamist või alatust inimesi, kellel puudub igasugune reaalsustaju ja olude tundmine. 3. Manivaldi jutt koos tema isikliku kogemusega saab olla 100 % tõsi just tema puhul(erinevalt vahelekarjujatest), aga see kirjeldus ei pruugi sugugi kokku langeda mõne teise inimese saatusega, kel läks kas paremini või halvemini. Hämmastav , et paljud seda ei mõista, ega selle inimese mälestusi ei salli, ju see ei lange kokku mingi Oksaneni versiooniga nõukaajast.
Tomingas
2010-02-10 17:26:54
Minul on au olla Manivaldi kauaaegne tuttav.Tean teda, kui väsimatut majandusasjade uurijat ja majandushariduse propageerijat. Tema juurdlev, analüüsiv ja võrdlev vaim ei ole teda siiani maha jätnud. Hiljuti saatis ta mulle üsna mahukad mälestused oma majandusmehe aastaist põllumajanduses ja muidki mälestusi. Need on nüüd Läänema Muuseumis. Nendes mälestustes on tõde niisugusena, nagu see Manivaldile meelde on jäänud. Kindlasti aga mäletavad paljud samu sündmusi teisiti.
Soovimata kedagi sildistada, pean siiski tunnistama, et Manivaldi maine polnud ka tema paremail päevil väga hea. Asi oli paljuski selles, et tema , sellesama EPA haridusega, kolleegid pidasid ennast vähemalt sama targaks ja ei soovinud Manivaldi majandusarvutusi kuulata. Ühesõnaga- ta ei olnud rahvamees. Aga ta oli korralik pereisa, kes tegi ka naabrile väga hea koduõlle, mis jõudis ka maha käia, enne kui otsa sai. Jne. Kokkuvõttes teeksin üldistuse. Kõik me mäletame oma noorust ja lapsepõlve kui kaunist ja õnnelikku aega.Isegi Siberis. Keegi meist ei nõustu priitahtlikult tunnistama, et tema elutöö oli tühja tuule tagaajamine või lausa kahjulik.Ka mina ei ole kaugeltki kõigega nõus, mida Manivald heaks tunnistab.Ja ma pole ka nõus, et meie kaasaeg kangesti röövellik ja rahvushävitav oleks. Mis puutub Oksaneni, siis on selge, et tema teoste dokumentaalsus on pinnapealne ja konkreetsete olude tundmine tihti kaheldav. Aga see ongi ju ilukirjandus, kuhu, nagu mulle tundub, on paksult värvi lisatud, aga mitte alati õige koha rõhutamiseks. Kokkuvõtteks. Ärge uskuge 100 % kumbagi. Üks ei soovi oma elutööd lasta mõnitada ja kaitseb seda, teine teenib raha, nagu rahvaluulekoguja, kes esitab kogutu oma laulu pähe.Tulemus ei ole tõene, kuid üsna tõepärane.
Selge vahe
2010-02-10 17:28:31
Oksaneni lolli juttu Lasnamäest või mistahes "mägedest" või ka Annelinnast Tartus jne on enne teda välja sülganud paljud kisakõrid - valdavalt need õnnetud, kes nõuka ajal korterit ei saanud ja seepärast hing täis nagu ka minulgi. Kuna naine sai korteri, siis elu oli selles osas päris OK.
Võin kihla vedada mistahes summa peale, et tollal uue kotreri saanutest ei vihanud ega põlanud seda elukvaliteedi tõusu MITTE ÜKSKI KORTERISAANU. Mida kuradit on väärt see Oksanenitaoliste möla ja jätkuv ajupesu , mis on tõest sama kaugel nagu Maa Kuust - kuid propaganda ja müüdid müüvad. Oleks aeg vahet teha tõe ja poliitilise äri vahel. Kordan: elusaatused on erinevad - saage aru - Siim Kallas, Andrus Ansip suplesid rahas terve nõuka aja (ja suplevad edasi). Lagle Parek, Enn Tarto.... istusid koonduslaagris.. Katsuge nende elukogemust(saatust) ühte lausesse paigutada või selle kogemuse kaudu nõukaaega kirjeldada.
teema
2010-02-10 18:00:09
mida viletsamaks majandusolukord läheb, mida keerulisem on inimestel hakkama saada, seda jõulisemalt kerkivad esile "tõe" kuulutajad. Järjest tulevad om "tõega" välja eluvõõrad ja rahaahned äraostetud nagu messiase kuulutajad. Et nagu enne ei elatudki, alles Ansipi võimu ajal hakkasid inimesed elama ja rõõmustage nüüd, ristirahvas, õnn ongi meile saabunud? Kõik, mis eelnes Ansipi ajastule oli sulaselge saast, mis tuleb halastamatult minema rookida?
Liiga primitiivne lähenemine minevikule ja seetõttu ka vastulaused, mis ei luba kogu eelnenud elu saastaks tembeldada.
James Blond
2010-02-10 18:12:34
Head sõbrad! Nii nagu ei ole tõsiusklikule võimalik selgeks teha, et jumalat ei ole olemas, ei ole tõsimeelsele kommule võimalik selgeks teha selle rezhiimi koledust. Ei näe jumalakummardaja veriseid ristisõdu ja pedofiilidest preestreid ega vana kommunist koonduslaagreid ja põhiliste inimõiguste piiramist. Kommunismipäike on lihtsalt nii pimestav. Nende jaoks kaalub odav korteriüür ja leivapäts üles sõna-ja liikumisvabaduse. Lõppude lõpuks tuleb ju kuidagi õigustada oma kaasajooksu koletislikule rezhiimile ja mis ongi parem vahend kui heietada, et pagana ilusad ajad olid ikka. Need heietused ei too aga tagasi selle rezhiimi poolt tapetud ja pagendatud eestlasi, ei heasta meie kallal toime pandud vägivalda.
Õnneks kaovad aga NSVLi taganutjad varsti ajaloo prügikasti, sinna, kus on nende õige koht. Ja neid mäletatakse täpselt nii nagu nad on seda ära teeninud: kaasajooksjad, vennatapjad, küüditajad, limukad.
vana kommunist
2010-02-10 18:31:40
Tubli töö,sm.Müüripeal.
Vana metsavend
2010-02-10 19:42:47
Kui endine partorg Manivald Müüripea ise siin ennast ei õigustanud ja kiitnud , siis eks tegid seda tema partei kaaslased. Kes targu jätsid mainimata ,et meie tubli Manivald oli Kommunistliku partei liige ,isegi partorg . Ja muidugi elas tema kolhoosiajal hästi ja nutab taga õnneliku Nõukogude - Liidu ajastud
Jaan
2010-02-10 19:50:35
Lausa uskumata ,et leidub niipalju veel endisi kommuniste nagu Manivald ja teised kes siin ihust-hingest teda kaitsevad. Aga need on endised KGB "koputajad" keda meil Eestis isegi taga ei otsitud, rääkimata kinnipanekust. Kuid ei tule enam NÕUKOGUDE -Liitu tagasi ,nutame koos seltsimehed !
Lembit
2010-02-10 19:54:42
Väga õige ja tõetruu on lugupeetud Sofi Oksaneni kirjutis Eesti elust vene okupatsiooni ajal. Mina arvan koolides tuleks see võtta lausa kohustusliku kirjanduse hulka,et ka noored teaks milline oli elu vene okupatsiooni ajal.
teine kolhoosnik
2010-02-10 20:02:57
Lausa uskumatut juttu räägib siin keegi "kolhoosnik" ,kuid ütle ausalt parem millisel ametikohal olid mitte IIALGI aga kolhoosnik ? Sest mina olin ka kolhoosnik ja mäletan millist kurja vaeva ja altkäemaksu pidin andma et saada mingitki ehitusmaterjal. Ka mina ehitasin. Ja ära valeta lausa siin--nüüd jah mine võta ehitustarvete kauplusest mida tahad.
|