![]() Miks nimetame sundüürnikud eelisüürnikeks?
Lemme Krimm
2008-02-20 12:13:37
lugege nüüd kes ei tea 2008-02-19 10:56:27
OMANDIREFORM JA OMANDIREFORMI LÄBIVIIMINE EESTI VABARIIGIS
AASTATEL 1991 - 2004 R A P O R T Koostanud:
Demokraatiavastaste Kuritegude Menetlemise Ekspertkomisjon,
alates 8. aprillist k.a. Euroopa Kodanike Kaitse Instituut
Eestis Riigivastaste Kuritegude Menetlemise Ekspertgrupp
Arendia Elita von Wolsky FF ctm@hot.ee A p r i l l 2004 T A
L L I N N R a p o r t on valminud k o o s t ö ö s: Ameerika
Ühendriikide Presidendi Administratsioon, Eesti Emade Liit,
Eesti Keskerakonna Sundüürnike Kogu Ekspertkomisjon, Eesti
Pensionäride Liit, Eesti Vähemusrahvuste Assamblee, Eesti
Üürnike Ühendus, Euroopa Komisjoni Laienemise Direktoraat,
Euroopa Komisjoni Peasekretär, Euroopa Komisjoni President,
Euroopa Ombudsman, EV Justiitsministeerium, EV
Kaitseministeerium, EV Kaitsepolitseiamet, EV Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeerium, EV Peaminister, EV
Politseiamet, EV Presidendi Kantselei, EV President, EV
Riigiarhiiv, EV Riigikogu, EV Riigikohus, EV Riigikontroll,
EV Riigiprokuratuur, EV Siseministeerium, EV
Statistikaamet, EV Välisministeerium, EV Õiguskantsler,
Harju Maavalitsus, Hiiu Maavalitsus, Ida-Viru Maavalitsus,
Jõgeva Maavalitsus, Järva Maavalitsus, Kirchlicher
Suchdienst HOK, Korteriühistu Sütiste tee 36, Kredex SA,
Kristliku Kultuuri Keskus, Lektüür Terra Mariana Kesk-Eesti
osakond, Lääne Maavalitsus, Lääne-Viru Maavalitsus, NATO,
Organization for Security and Co-operation in Europe,
Peretalude Esindus, Perevägivalla Ohvrikeskus, Pärnu
Maavalitsus, Rapla Maavalitsus, Saksamaa Liitvabariigi
Parlament, Saksamaa Liitvabariigi Presidendi
Administratsioon, Saksamaa Liitvabariigi Riigiarhiiv,
Saksamaa Liitvabariigi Kriminaalamet, Saksamaa
Liitvabariigi Siseministeerium, Seltsing "Kaks Eestit",
Tallinna Hooneregister, Tallinna Linnaarhiiv, Tallinna
Linnavalitsus, Tallinna Linnavolikogu, Tartu Maavalitsus,
Vabade Kodanike Ühendus "Parteitute Blokk", Vabariigi
Valitsuse asjatundjate komisjon, Valga Maavalitsus, Vene
Föderatsiooni Presidendi Administratsioon, Vene
Föderatsiooni Riiklik Majandusarhiiv, Vene Föderatsiooni
Välisministeerium, Võru Maavalitsus, ÜRO Inimõiguste
Komisjon, ÜRO Rahvusvaheline Kriminaalkohus, ajakirjandus,
eraisikud, eraarhiivid, saatkonnad. Täname
koostööpartnereid! Demokraatiavastaste Kuritegude
Menetlemise Ekspertkomisjoni nimel Marika Katarina Arendia
Elita von Wolsky, majandusmagister 1 Riigivastaste
Kuritegude Menetlemise Ekspertkomisjoni nimel Lemme Krimm 2
© 2004 Arendia Elita von Wolsky FF ISBN 9949-10-471-8 ISBN
9949-10-472-6 S I S U K O R D I PEATÜKK. OMANDIREFORMIGA
KAASNENUST II PEATÜKK. ÜLDSÄTTED 9. Taustinformatsioon 10.
Omandireformi eesmärk 11. Omandireformi seadusandlik baas
ja seadusandluse koherents e. koostoime 12. Omandireformi
rakendamine 13. Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi
sotsiaal-majandulik baas - omandireformi tulemus III
PEATÜKK. NÄITEID 14. Mõningaid näiteid omandireformi
ebaseduslikust läbiviimisest 6 Näide 1. Korteriühingute
vara temaatika Näide 2. Saksamaale ümberasunute temaatika
Näide 3. Maade erastamine Näide 4. ORAS sisemisest
vastuolust IV PEATÜKK. ORAS RAKENDUSÜKSUSED 15.
Õigusvastaselt Võõrandatud Vara Tagastamise Komisjonid
(ÕVVTK komisjonid) - peamised ORAS rakendusüksused, kust
vead on alguse saanud 16. EV Erakondade programmilised
ülesanded 17. Riigi julgeoleku ja järelvalveinstitutsioonid
18. Ebaseaduslikud otsused ja nende vaidlustamine kohtus
19. Rahvusvahelised järelvalveinstitutsioonid 20. Raport
põhineb EV-s kehtival seadusandlusel, mis on kooskõlla
viidud rahvusvaheliste lepetega, rahvusvahelistel lepetel
ja allpool loetletud arhiivide materjalidel ning
riigijuhtide seisukohtadel I PEATÜKK. OMANDIREFORMIGA
KAASNENUST 1. Ca 80 000 ebaseaduslikult kodust ilma jäänud
või jäämas perekonda3 sh. lapsed, täisealised, vanurid,
rikkudes õigust kodule, laste õigusi jt. inimõigusi e.
viidi läbi sotsiaalne genotsiid. 2. Üle 850 000 000 EUR
(Kaheksasada viiskümmend miljonit eurot)4 eest kinnisvara
(st. hooned, rajatised ja maa), mis on sattunud
ebaseaduslikku omandisse5. 3. Üle 65 000 000 EUR
(Kuuskümmend viis miljonit eurot) eest ebaseaduslikult
välja makstud EVP6 -sid kinnisvara ja aktsiate eest. 4. Ca
130 000 000 EUR (Ükssada kolmkümmend miljonit eurot) eest
EV pinnal elavate elanike arvel ehitatud või ehitamisel
olevat elamispinda, et asustada ebaseaduslikult
väljatõstetud elanikega. Samas riigi poolt maksudena
kogutud sihtotstarbelisi vahendeid pole kasutatud
elamumajanduse väljaarendamiseks. 5. Moodustati
Õigusvastaselt Võõrandatud Vara Tagastamise Komisjonid
kohtute õigustes, millega rikuti EV Põhiseadust. 6.
Arvukalt on toime pandud kohtukuritegusid kinnistades
ebaseaduslikult tagastatud vara ebaseaduslikku omandisse.
7. Tervist mõjutavad majanduslikest teguritest enam
sotsiaalpsühholoogilised faktorid. Eesti on üks varajasema
suremusega Euroopa riike7. 8. OMANDIREFORMI RAKENDAMISE
KÄIGUS TÕSTETI AASTATEL 1991-2004 EBASEDUSLIKU MATERIAALSE
OMANDI HANKIMINE JA KINNISTAMINE KÕRGEMALE KEHTIVAST
SEADUSANDLUSEST JA INIMESEST KUI SUBJEKTIST VAATAMATA
SELLELE, ET INIMESEL ON SISERIIKLIKEST JA RAHVUSVAHELISTEST
SEADUSTEST LÄHTUVALT ÕIGUS KODULE JA SELLE PUUTUMATUSELE8.
8.1. Omandireform ja selle läbiviimine pole kooskõlas EV
Põhiseadusega. Käsitletava perioodi jooksul on eiratud ja
jätkuvalt eiratakse Eesti Vabariigi Põhiseaduse kolme
põhiprintsiipi: 1) Õiguskindluse printsiipi § 3; 2)
Õiguspärase ootuse printsiipi § 10; 3) Võrdse kohtlemise
printsiipi § 12, mille tulemusena on rikutud EV Põhiseaduse
üheksat paragrahvi I p.§3, II p.§ 9, §10, §12, §13, §15, §
25,§ 32, §33. 8.2. Omandireformi elluviimisel POLE KINNI
PEETUD ei kehtivast siseriiklikust ega rahvusvahelisest
seadusandlusest - tulemuseks: holokaust oma maa ja rahva
vastu. 8.3. Kodudest on seadusi rikkudes välja tõstetud
hinnanguliselt SADU TUHDANDEID INIMESI PEREKONNITI,
rikkudes õigust kodule, laste õigusi jt. inimõigusi,
kannatanud on suuremal või vähemal määral ca 80 000 peret,
e. iga kuues EV territooriumil elav isik. 8.4. Eesti
Vabariik on rahvastiku arvu kahanemise suhtarvu poolest
esikohal maailmas. Alates taasiseseisvumisest aastal 1991
on EV territooriumilt lahkunud ca 140 000 inimest s.o iga
kümnes elanik.. 8.5. ÜRO uuringud näitavad, et 80% Eesti
Vabariigi kooliõpilastest soovib pärast kooli lõpetamist
suunduda tööle mõnda välisriiki. 8.6. Ligi 1/4
elanikkonnast elab allpool vaesusmiinimumi ja pidevalt
suureneb n.ö. "prügikastiinimeste" arv ka nende isikute
arvelt, kes on oma kodudest ebaseaduslike kohtuotsustega
välja tõstetud. 8.7. Enesetappude suhtarvu, tuberkuloosi ja
AIDS-i leviku ja negatiivse iibe poolest on Eesti maailmas
esirinnas. 8.8. Äärealadel lahkutakse massiliselt
korteritest, kus ei suudeta tasuda korruptiivselt tõstetud
hindadega kommunaalteenuste eest, jättes võlgades korterid
tühjana seisma, mis suuresti tuleneb ebaseaduslikust
privatiseerimisest. 8.9. Ees ootab järgmine seadusjärgsest
omandamisõigusest ilmajäetud perede väljatõstmislaine, kus
ebaseaduslikku omandisse antud korterite üürihindu
planeeritakse lasta vabaks. 8.10. Sakraalehituste ebaõige
ja ebaseaduslik "jaotamine" ja "tagastamine" on
tekitanud pingeid siseriiklikult ja alla viinud Eesti
mainet rahvusvahelisel tasandil. 8.11. Alates oktoobrist
2002 kestab seadusvaakum, kus Riigikogu tühistas ORAS § 7
lg 3 vastuolus olevaks Põhiseaduse § 13 lg-ga 2 ja § 14
nende koostoimes. Ükski riigiinstitutsioon pole oma
seisukohta välja öelnud, kui pikaks võib seadusvaakum
venida, samal ajal tõstetakse inimesi jätkuvalt välja nende
seadusjärgsetest kodudest. 8.12. Massiliselt on toime
pandud ebasedauslikke tagastamisi ja läbi viidud
ebaseduslikke erastamisi, mille tulemusel on aastatel
1991-2004 toime pandud ja pannakse jätkuvalt toime
inimsusevastaseid kuritegusid. Samas tuleb tõdeda, et
üheski Euroopa riigis pole seni veel loodud pretsedenti,
kus välja petetud kinnisvara oleks jäädavalt varga
omandisse jäänud. II PEATÜKK. ÜLDSÄTTED 9.
Taustinformatsioon Esimene Omandireformi Aluste Seaduse
(ORAS) terviktekst võeti vastu 1991.aasta juuni kuus, mil
Eesti Vabariik kuulus Nõukogude Liidu koosseisu.
Sotsiaal-majanduslikult formatsioonilt kuulus Eesti
Vabariik sotsialismileeri. Seadus võeti vastu EV
Ülemnõukogu poolt ja kinnitati EV Ülemnõukogu Presiidiumi
esimehe, tänase EV presidendi hr. Arnold Rüütli poolt.
Teine ORAS terviktekst võeti vastu taasiseseisvunud Eesti
Vabariigis 1994.aastal, kui Eesti Vabariik oli asunud
kapitalistlikule sotsiaal-majanduslikule arenguteele
president Lennart Meri ametisoleku ajal. Kolmas ORAS
terviktekst võeti vastu 1997.aastal, samuti president
Lennart Meri ametisoleku ajal. 10. Omandireformi eesmärk9
Omandireformi eesmärk on sõnastatud Omandireformi Aluste
Seaduse § 2 (1) Omandireformi eesmärgiks on omandisuhete
ümberkorraldamine omandi puutumatuse ja vaba ettevõtluse
tagamiseks, omandiõiguse rikkumisega tehtud ülekohtu
heastamine ning eelduste loomine turumajandusele
üleminekuks. (2) Omandireformi käigus vara tagastamine või
kompenseerimine endistele omanikele või nende
õigusjärglastele EI TOHI KAHJUSTADA TEISTE ISIKUTE
SEADUSEGA KAITSTUD HUVE EGA TEKITADA UUT ÜLEKOHUT. 11.
Omandireformi seadusandlik baas ja seadusandluse koherents
e. koostoime 11.1. Eesti Vabariigi kui riigi alusdokument
on Eesti Vabariigi Põhiseadus. Kõik EV territooriumil
kehtivad seadused peavad olema kooskõlas Põhiseadusega.
Põhiseadus on omakorda viidud kooskõlla rahvusvaheliste
õigusaktidega, sh. inimõiguste kontseptsiooni osas. 11.2.
Omandireformi läbiviimise ALUSEKS Eesti Vabariigis on
Omandireformi Aluste Seadus (ORAS - vt. RT I 1997, nr 27,
Art391; RT I 1994, 38, 617; RT 1991, 21, 257). Kõik
omandireformialased alama astme seadused peavad lähtuma
ORAS-est ja olema KOOSKÕLAS Põhiseadusega. 11.3. Lisaks
ORAS-ele on vastu võetud ca 100 alama astme seadust ja
seaduse muudatust ning teisi seadusandlikke akte
omandireformiga seotuna, millest suur osa pole kooskõlas ei
EV Põhiseadusega, ORAS-ega ega rahvusvaheliste lepetega.
11.4. Euroopa Liidu "Konventsioon Inimõiguste ja
Põhivabaduste Kaitseks", mis esmalt kirjutati alla EV
täitevvõimu esindaja poolt ning seejärel saadeti Parlamenti
ratifitseerimiseks, sai parlamendis endale lisaklauslid,
ning EV president kinnitas Konventsiooni lisaklauslitega,
mis võimalab rikkuda EV territooriumil elavate inimeste
põhiõigusi.10 12. Omandireformi rakendamine Omandireformi
tagab Vabariigi valitsus, kes määrab omandireformi
erinevate valdkondade eest vastutavad ministrid. Kohalikud
omavalitsused teevad omandireformi läbiviimisel seaduses ja
seaduse alusel Vabariigi Valitsuse poolt ettenähtud
toimingud. 13. Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi
sotsiaal-majandulik baas - omandireformi tulemus
Omandireformi ja selle läbiviimist, kui protsessi, peab
siinne rahvas põhjendatult kogu taastekkinud Eesti
Vabariigi sotsiaal-majandusliku baasi moodustumise aluseks.
III PEATÜKK. NÄITEID 14. Mõningaid näiteid omandireformi
ebaseduslikust läbiviimisest Näide 1. Korteriühingute vara
temaatika 1) Korteriühingud on asutatud Korterite
aktsiaseltside seaduse11 alusel, millega on sätestatud, et
korteriühingud on ÄRIÜHINGUD. 2) Korterite aktsiaseltside
seadus12 : §1 Korterite aktsiaseltsi eesmärgiks on ehitada
või omandada maju selleks, et anda kõik või suurem osa
nende majade elu- ning ärikorterite pindalast oma
AKTSIONÄRIDELE kasutamiseks. / Korterite aktsiaseltsile
kohaldatakse üldised aktsiaseltside kohta maksvad
eeskirjad, kuivõrd alljärgnevatest paragrahvidest ei
järeldu teisiti. § 2 Korterite AKTSIAD on kõik nimelised. /
Iga aktsia, vastavalt põhikirjale kas üksikult või koos
teiste aktsiatega, annab AKTSIONÄRILE ÕIGUSE KASUTADA
TEATUD KORTERIT SELTSI MAJAS.
3) Seega korteriühingud,
kui ÄRIÜHINGUD, pole ORAS § 6 (Vara õigusvastase
võõrandamise mõiste) ega § 7 (Õigusvastaselt võõrandatud
vara endised omanikud omandireformi õigustatud
subjektidena) mõistes omandireformi õigustatud subjektid.
Seetõttu ei saa korteriühingute vara puhul olla
omandireformi subjektiks kes tahes muu juriidiline või
füüsiline isik (vt. EV Põhiseadus). 4) Korteriühingute vara
pole kunagi natsionaliseeritud. Vt. RT Nr. 89 Art 870
Natsionaliseerimise korraldamise seadus. 1.aug.1940 . § 12
Natsionaliseeritud aktsiaseltside ja osaühingute aktsiad ja
osatähed loetakse natsionaliseerumise teostumisest alates
riigi omanduseks. / Aktsiate ja osatähtede omanikud on
kohustatud need esitama Majandusministeeriumile
Majandusministri poolt määrataval tähtajal. Esitamata
aktsiad ja osatähed loetakse kadumaläinuks. / Vahekordade
korraldamine riigi ja endiste aktsionäride ning osanike
vahel riigi omanduseks üle läinud aktsiate ning osatähtede
alusel lahendatakse eriseadusega. RT Nr 96 7.aug.1940 Art
951 Riigikapitali osavõtul seni eraettevõtetena tegutsenud
ettevõtete aktsiate ja osatähtede esitamise määrus. § 1
Riigi ettevõteteks tunnistatud riigikapitali osavõtul seni
eraettevõtetena tegutsenud aktsiaseltside ja osaühingute
aktsiate või osatähtede senised omanikud on kohustatud need
andma või saatma tähitud kirjas Majandusministeeriumile
hiljemalt 15.augustiks 1940. Vastuvõetud aktsiate ja
osatähtede kohta antakse nende esitajale kviitung.
Nimetatud toiminguid korteriühingute varaga tehtud pole,
mistõttu pole ka toime pandud natsionaliseerimist. 5)
Korteriühingute vara pinnal elanud elanikke pole
represseeritud selle tõttu, et nad on elanud
korteriühingute pinnal. 6) Korteriühingud ehitati obroki
maale13 Eesti Vabariigi laenuga, mis jäi riigile tasumata,
seega RIIGILT VÄLJA OSTMATA. 7) RIIGILAENUGA EHITATUD
korteriühingud likvideeriti 1956.aastal, kuna laen oli
tasumata ja nad ei täitnud põhikirja. Vastavalt ORAS § 3
Omandireformi sisu ja objekt . lg (1) Omandireformi käigus
tagastatakse või kompenseeritakse vaid ÕIGUSVASTASELT
VÕÕRANDATUD VARA. Näite 1 järeldus: Korteriühingute vara on
100% ulatuses valesti "tagastatud", millega kas
tahtlikult, ametiseisundit kuritarvitades, või tahtmatult,
ametialasest küündimatusest, "tagastati" ilma
nõudeõiguseta isikutele kinnistuid, tekitades massilise
ebaseadusliku sundüürnike probleemi. Näide 2. Saksamaale
ümberasunute temaatika Saksamaale ümberasujad pole ORAS § 6
mõistes omandireformi subjektid. Eesti riigil ei lasu
kohustust vabatahtlikult 1939. ja 1941.aastal Saksamaale
lepingute alusel lahkunud isikute suhtes. Nõukogude Liit
tegi suuri makseid Saksamaale 1941. aastal kompenseerimaks
Saksamaale lahkunutele vara. Saksamaa Liitvabariigi
juhtivad riigitegelased on korduvalt rõhutanud oma
ametlikes kirjades, et neil ei ole Eesti Riigi vastu
mingeid varalisi nõudmisi. Sõja alustajatena kaotasid nad
sõja ja IGASUGUSED varalised nõudmised tollest perioodist
on lootusetult aegunud. Küll aga need isikud ja nende
pärijad, kes on mitu korda eri riikidest saanud
kompensatsiooni, on kohustatud Saksa riigile raha
tagastama14. Teema on põhjalikult leidnud käsitlemist EV
Riigikogu liikmetele saadetud elektronkirjas, mis on
kättesaadav aadressil www.hot.ee/.... Sellele vaatamata on
suures ulatuse n.ö. teistkordselt "tagastatud" kinnisvara
nõudeõiguseta isikutele, kes lahkusid vabatahtlikult
lepingute alusel Eesti territooriumilt15. Analoogilises
küsimuses esitasid maadest ilma jäänud sakslased oma
riigile hiiglasliku maksenõude, mis mõisteti välja Euroopa
Inimõiguste Kohtu poolt16. Näite 2 järeldus: Riigi poolne
nõrk järelvalve on teinud võimalikuks massilised
ebaseaduslikud kinnivaratehingud, mis on kaasa toonud
arvukalt sundüürnikke, kahjustanud rahva vaimset ja
füüsilist tervist ja viinud alla Eesti Vabariigi mainet
rahvusvahelisel tasandil. Näide 3. Maade erastamine 1) Maa
erastamise ostueesõigusega isikud esitavad nõuetekohase
avalduse omavalitsusüksusele (hoonete juurde kuuluv pind,
põllumajandusmaa jms.) 2) Omavalitsusüksus annab välja
tõendi, et maadele pole laekunud tähtaegselt
tagastamistaotlust või kinnitab nimekirja maadest, mis on
saadaval erastamiseks. 3) Omavalitsusüksus "joonistab"
krundilt välja tüki, mida siis "tagastab" või laseb
erastada "oma inimestel" (näit. volikogu liikmetel). 4)
Nõuetekohase avalduse esitanud isikud esitavad kaebuse
esimese astme kohtusse, kus see jäetakse rahuldamata. Teise
astme kohus jätab samuti seadusjärgse apellatsioonkaebuse
rahuldamata. Riigikohus, kui kolmanda astme kohus, lükkab
kassatsioonkaebuse läbivaatamata kujul tagasi st.: ei anna
mentelusluba. Näite 3 järeldus: Omavalitsusüksused koostöös
kohtuvõimudega "kinnistavad" ebaseaduslikud otsused,
mille tulemusena pannakse toime arvukalt kohtukuritegusid.
Näide 4. ORAS sisemisest vastuolust Paljud perekonnad
hoidsid oma rahalisi sääste EV pankades 20.saj. esimesel
poolel. Neid hoiuseid laenasid pangad omakorda välja EV
riigigarantiiga. Nende hoiustega ehitati näit.
Korteriühistute majad, rajati asundustalusid jm. ORAS
seadusega ei tunnistatud enam hoiuseid ega panku usaldanud
hoiustajate õigusi, kuid laenuga ehitatud kinnisvara loeti
ilma laenu tagasimaksmise nõudeta laenajate omandisse,
millega tekitati olukord, kus need, kelle raha eest
kinnisvara ehitati jäid ilma oma rahast ja need kellel oli
kinnimaksmata laen tehti seadusjärgseteks omanikeks. Näite
4 järeldus: Omandireformi käigus "kingiti" laias ulatuses
ühiskonnale kuuluvat vara nõudeõiguseta kitsale ringile
isikutele. Ebaseaduslikud erastamised - tulenevad näidetes
1., 2., 3. ja 4 esitatud ebaseaduslikest tehingutet. IV
PEATÜKK. ORAS RAKENDUSÜKSUSED 15. Õigusvastaselt
Võõrandatud Vara Tagastamise Komisjonid (ÕVVTK komisjonid)-
peamised ORAS rakendusüksused, kust vead on alguse saanud
ÕVVTK komisjonide moodustamisega tekitati kohtute õigustes
olevad institutsioonid, olukord mis on vastuolus EVs
kehtiva ülima seadusandliku dokumendi - EV Põhiseadusega.
ÕVVTK komisjonid üle kogu Eesti Vabariigi on teinud
arvukalt kas tahtlikult või tahtmatult valesid
tagastamisotsuseid, millede tagasipööramiseks on ainuke
rakendusse jõudnud tee seni olnud üksikjuhtudega kohtutes
käimine. 16. EV Erakondade programmilised ülesanded Kõik
Eesti Vabariigis registreeritud erakonnad on deklareerinud
kohustust lähtuda oma poliitilises tegevuses Põhiseadusest.
Seega on nad kõik liitlased antud küsimuse lahendamisel.
Koostööpartnerid on: Eesti Sotsiaaldemokraatlik Tööpartei,
Eestimaa Ühendatud Rahvapartei, Isamaaliit,
Iseseisvuspartei, Keskkerakond, Kristlik Rahvapartei,
Rahvaliit, Reformierakond, Res Publica,
Sotsiaaldemokraatlik Partei, Vene Erakond Eestis. 17. Riigi
julgeoleku ja järelvalveinstitutsioonid President,
õiguskantsler, peaminister, justiitsminister, siseminister,
Politseiamet, Kaitsepolitseiamet, Riigiprokuratuur,
Riigikontroll on õigusnormidest kinnipidamist kontrollinud,
tuvastanud seaduserikkumisi, pole aga ebaseaduslikke
sätteid tühistanud ega teo toimepanijaid vastutusele
võtnud. Ükski riigiinstitutsioon pole kas tahtnud või
suutnud reageerida, et pöörata kuritegelik ebaseaduslik
olukord seaduse kohaseks. Linnavalitsuste põhimäärused
kohustavad linnavalitsusi tühistama ebaseaduslikud otsused
ja korraldused nende ilmnemisel. Seda aga pole tehtud
kordagi. Toimitud on vaid kohtuotsuse ajendil. 18.
Ebaseaduslikud otsused ja nende vaidlustamine kohtus
Vastavalt Põhiseadusele on Eesti kohtusüsteem 3-e
astmeline, tegelikkuses on aga Riigikohtu juures asuv
institutsioon, kelle pädevuses on menetlusloa andmine,
neljas aste, millest tulenevalt paljud kohtuvaidlused ei
ole jõudnud Riigikohtu saali ja on suundunud
rahvusvahelistesse kohtutesse sh. Euroopa Kohtusse, ÜRO
Kriminaalkohtusse jm. Samal ajal on arvukalt ühesugute
baasandmetega kohtulahendid nii Haldus-, Ringkonna- kui
Riigikohtus, mis on üksteisega risti vastukäivad. 19.
Rahvusvahelised järelvalveinstitutsioonid Rahvusvahelised
järelvalveinstitutsioonid jälgivad Eestis toimuvat oma
vaatlejate kaudu, et lülituda pärast Eesti liitumist
ühisesse Euroopa majandus- ja õigusruumi, mil asutakse
selgitama ja likvideerima põhjuseid st. ka süüdlaste
väljatoomist ja suunama Eesti õigusorganite tähelepanu
süüdlaste õiglasel karistamisel. 20. Raport põhineb EV-s
kehtival seadusandlusel, mis on kooskõlla viidud
rahvusvaheliste lepetega, rahvusvahelistel lepetel ja
allpool loetletud arhiivide materjalidel ning riigijuhtide
seisukohtadel 20.1. EV õiguskantsler 20.2. EV Riigiarhiiv
20.3. Tallinna Linnaarhiiv 20.4. Tallinna Linnavalitsuse
arhiiv 20.5. Arhiv vne`snei politiki Rossiiskoi Federatsii
20.6. Rossiiskii Gosudarstvennõi Arhiv Ekonomiki 20.7.
Saksamaa Liitvabariigi president 20.8. Der Präsident Des
Deutschen Bundestages 20.9. Bundesarhiiv 20.10. Kirchlicher
Suchdienst HOK 20.11. Eraarhiivid Vabandame ette võimalike
ebatäpsuste pärast tekstis. Samas palume teada anda
võimalikest salajastest kokkulepetest, mis takistavad EVs
riigivande andnud ametnikel ametiülesandeid täitmast
läbipaistvalt vastavalt antud ametivandele ja
lihtkodanikele arusaadavalt nii, nagu on arusaadav
Põhiseaduses. Täiendused ja parandused palume saata:
ctm@hot.ee Soovi korral võite osaleda Raporti
väljaandmisega seotud kulude katmisel: Nordea Pank Eesti
Filiaal MTÜ Arendia Elita von Wolsky FF 17000394851 EEK
17000394864 EUR 17000394877 GBR 17000394893 USD S.W.I.F.T.
aadress: in favour of NDEAAEE2X Koostajad MÄRKUSED 1.
Allakirjutanu pole kuulunud Nõukogude Liidu
Kommunistlikkusse Parteisse ega ühessegi
repressiivorganisse. 2. Allakirjutanu pole kuulunud
Nõukogude Liidu Kommunistlikkusse Parteisse ega ühessegi
repressiivorganisse. 3. Omavalitsusüksuste infobaaside
andmetel 4. Arvestades praegu EV-s kehtivaid
kinnisvarahindu. 5. Arvestustest on välja jäetud
sakraalehitiste väärtused. 6. EVP - erastamisväärtpaber,
millega kompenseeriti inimestele nõukogude reziimi ajal
töötatud aeg (1 tööaasta = 19 EUR) ja kompenseeriti
kompenseerimistaotluste alusel kinnisvara. 7. Eesti
Päevaleht 17.02.2004 A.Kasmel "Haiged inimesed või haige
ühiskond". 8. Vt. EV Põhiseadus, Euroopa Liidu Inimõiguste
Konventsioon, Lapse Õiguste Konventsioon jt. seadusandlikud
aktid. 9. Eesti Vabariigi Omandireformi Aluste Seadus. 10.
EV Riigikogu arhiiv nimistu 2, säilik 1099. 11. Korterite
aktsiaseltside seadus. Riigi Teataja 16.dets.1930 Nr. 98
Art 639 lk. 997-999. 12. Korterite aktsiaseltside seadus.
Riigi Teataja 16.dets.1930 Nr. 98 Art 639 lk. 997-999. 13.
Obroki maa - maa, mis anti kasutada iga-aastase maamaksu
eest. 14. Saksamaa Liitvabariigi Välisministeeriumi kiri
Gz.:503-553.32 EST, 15. Saksamaa LV president Wolfgang
Thierse kiri 23.06.2000 jt. Justiitskuritegu.
Baltisakslastele vara tagasi e. Molotovi-Ribbentropi pakt
nr 2. 1939-1941. 1999-2000. Tallinn 2000, 104 lk. 16.
Euronews 23.jaanuar 2004. ctm@hot.ee
to 11.26.14 Vabaturg
2008-02-20 12:18:47
Ma ei soovi midagi kinni mätsida. Ajakirjanduse maht ja
inimese vastuvõtuvõime on piiratud ja seetõttu jääb
ebaoluliste asjade imumisel oluline ilmumata. Näiteks tänu
Hundimägi ja Tuusi sisutühjadele esinemistele on Eesti
ajakirjandusel ja avalikkusel sundüürnike teemast mõneks
ajaks isu täis. Kui olete sundüürnik siis andke oma asjalik
panus kasvõi sellega, et ütlete, millist lahendust Teie
soovite. Kas osta korter oma koduasumisse, üürida
eluasemetoetuse abil oma praegust korterit edasi, kolida
Skanska allüürnikuks Lasnamäele, unistate korterist
väikeses 12 korteriga munitsipaalmajas Pelgulinnas, või
midagi muud, mida? Kõik lahendused on võimalikud, ärge
olege tagasihoidlik.
deutsch
2008-02-20 12:27:39
Kuidas selline seadusetus, millega on loodud võimas
rahvusvaheline poliitiline relv Eesti Vabariigi vastu, on
üldse võimalikuks saanud? Tuleb välja, et teistel rahvastel
oli rohkem mõistust. Näide Saksamaalt, kuigi ka Eestis
tegutsenud erastamiskonsultant Dr. Schmidt oli sakslane,
siis sarnast erastamisskeemi kodurahu huvides Saksamaal ei
kasutatud!
Dresdeni üürnikeliit on Saksamaa suurim, 35 000 liikmega.
SDV ajal ehitatud paneelmajad (mis olid juba ennegi
ilusamad kui meie Lasnamäed) on taasühinemise tulemusena
rikkalikult renoveeritud, sest sakslased ei jaganud
kortereid rahapuuduses elavatele haldajatele kätte, vaid
inimesed säilitasid oma kodu, jäädes või astudes ühistu
liikmeks. Ühistusse, mida meie vaatamas käisime, kuulub
7200 korterit, ja selliste ressurssidega on juba võimalik
mõndagi teha. Rajada haljastust, ehitada lasteaedu , isegi
seltsielu korraldada. Meie eesmärk elamumajanduses (ja
mitte ainult siin) oli vältida rikaste ja vaeste klassi
teket. Püüdsime riigi taasühinemise järel oma rahva
võimalikult keskmisel tasemel järje peale viia. 17 aastat
hiljem võime öelda, et oleme sellele eesmärgile väga
lähedal," ütles Saksimaa Maapäeva liige, roheliste
esindaja dr Gerstenberg. Saksamaal on 60% elanikest
üürnikuseisuses ja üüriseadused on põhjalikult läbi
töötatud, aga Eestis pole üüriseadust olemaski. Põhiline
eelis Saksamaa üürnikeliiidu liikmel on õiguskindlustus,
kus üürnike liit esindab vaidluste puhul üürnikku. Kalli
advokaadi palkamine ei tule ju igaühel kõne alla ja alati
pole sel mõtetki, kui seadused on paigas. Üürnike huve
kaitsevad kõik erakonnad, sest valijad on suurel määral
just üürnikud.
to 2008-02-20 12:18:47
2008-02-20 12:32:37
Vaata sina ei ole minu jaoks mingi Eesti riigi esindaja
selles küsimuses. Asju aetakse hoopis teisiti. Vt. www.
kodueest.ee
Vabaturg
2008-02-20 12:32:41
Ükski Eesti kodanik peale 101 Riigikogu liikme pole andnud
oma nõusolekut jagada riigivara laiali, nii nagu seni
tehti. Oleks vastav eelnõu olnud erakondade
valimisplatformis, siis oleks valitud saadikud saanud ka
rahva mandaadi. Täna meil asjad juba nii käivad, isegi ühe
kuju saatus otsustati valimiste teel. Täna on ka
korruptsioonivastane seadus ja kalli riigi kinnisvara
kasutajad peavad saalist lahkuma, kui otsustataks, kas see
vara anda poolmuidu kasutajatele. Täna oleme targemad ja
isegi kõige ülbemad poliitikud teavad seda ning me võime
nõuda senise ärastamispraktika lõpetamist. Kui me seda ei
tee, siis hauduvad kavalpead jälle välja mingi tööandja
eluruumi erastamise, teenindamiseks vajaliku maa määramise,
maadevahetuse või midagi muud säärast ja tavalised
abivajajate hulgad jäävad endiselt pika ninaga.
vabaturule
2008-02-20 12:38:07
Valides Riigikogu, volitasid ka sina Riigikogu saadikuid
riigivara muidu laiali jagama!Võib- olla olid sinu poolt
valitud partei saadikud sellisele erastamisele vastu?
to 12.32.37
2008-02-20 12:41:26
Kui trükid oma soovi avalikus veebilehes siin, siis saab
seda igaüks teada. Kui saadad mingile asutusele või
eraühingule, siis sinna see jääb. Praegu näiteks väidab
Üürnike Liit koos Tallinna Linnavalitsusega, et sundüürnike
enamus soovib kolida Lasnamäele ja Koplisse Erika tänavale
suurtesse majadesse. Võib-olla see ongi nii, kuid
lähteandmeid pole avalikustatud. Vabaturg
Vabaturule nimeliselt
2008-02-20 12:43:08
Tallinna Kesklinna valitsus jagas rendipindu korteriteks
Pinna saaja Korteri aadress suurus 1. Linda Viljamaa
Faehlmanni 48 86 m² 2. Toivo Niitvägi Vene 12 86,6 m² 3.
Jevgeni Kampus Kullassepa 7 111,3 m² 4. Raido Rüütel
Kullassepa 7 115 m² 5. Mihkel Greps Laboratooriumi 21 83,8
m² 6. Indrek Tuulik Laboratooriumi 21 3,1 m² 7. Urmas
Sarapuu Laboratooriumi 21 97,1 m² 8. Janek Parkman
Laboratooriumi 21 86,7 m² 9. Sulev Lääne Lai 34 131,5 m²
10. Vaiko Hussar*** Lai 36 137 m² 11. Kristel Kaar Lai 36
137,7m² 12. Alari Vadi Lai 36 43,6 m² 13. Marek Demjanov
Tatari 5 111,2 m² 14. Angelika Koha Villardi 5 122,4 m² 15.
Illi Ojavere Rataskaevu 5 155,1 m² 16. Marge Luik Lai 45
72,9 m² 17. Reet Siffer-Peltonen Lai 9 118,7 m² 18. Hans
Juhmer Lai 9 69,1 m² 19. Suura Jakobson Rataskaevu 5 130,4
m² 20. Tarmo Hausson Rataskaevu 5 116,6 m² 21. Tauri Tõnov
Pikk 67 152,8 m² 22. Eret Peremees Pikk 39 (hoovimaja) 23.
AS Ergotar Mündi 2 130,5 m² 24. Mari Krull Pikk 49-1 56 m²
25. Mihkel Mürk Toom-Rüütli 5 86,4 m² ja 83,3 m² 26. Ene
Berg Vene 25-17 (ruumid + pööning) 27. Anti Liiv Pikk 67
(ruumid 4153 va 47) 28. Henn Zvorovski Pikk 62 43,5 m² 29.
TSH Immobil Lai 7 147 m² Arenduse OÜ 31. Ain Kaljurand
Rüütli 2 52,6 m² 32. AS Seregal Pikk 43/Vaimu 1 84 m² 33.
Rein Karemäe Lai 34 104 m² 34. Jüri Jaama Sauna 6-8 35 m²
35. Aila Lepiksoo Pikk 67 (ruumid 1225) 36. Toomas Sepp
Pikk 67 (ruumid 3554) 37. Marie Perna Pikk 67 (ruumid
2634) 38. Madis Laas Lai 34 104,2 m² 39. Stockholmi Lai
34/Vaimu 3 108,5 m² Keskkonnainstituudi Tallinna filiaal
40. Kalle Salus Pikk 41-5 (ruumid 1. korrusel) 41. Kaljo
Palo Kooli 7 70,3 m² 42. AS Traumland Uus 4/6 190 m² 43.
Helmut Pukk Vene 21 43,7 m² 44. Mart Kesküla Kooli 4 49,3
m² 46. AS Roviido Pikk 55 500 m² 47. Tauno Kangro Uus
20/Aia 17 250 m² 48. Aet Maasik Lai 36a 137,7 m² 49. Katrin
Särekanno Lai 11 132,9 m² 50. Priit Vookalju Laulupeo 18
36,4 m² 51. Igor Palla Vesivärava 20-12 27,1 m² 52. Silja
Hiietamm***i 7 110 m² 53. Linnar Viik Lai 34 110 m² 54.
Anvar Nuut Tartu mnt 6 36,2 m² 55. Olev Poll Lai 7 110 m²
56. OÜ Rikets Narva mnt 22 57. Mart Pauklin Lossi plats 4
165 m² 58. OÜ Urban Invest Suur-Karja 4 1297 m² Pikk
18/Pühavaimu 3 613,7 m² 59. Rene Reile Lossi plats 4 175 m²
60. Ivo Jaama Pikk 41 75,4 m² 61. Arvo Lebedev Viru 20
144,5 m² 62. Irina Popova, Väike-Karja 7 258,6 m² Galina
Semenihhina 62. Stinger Group OÜ Viru 17 224,8 m² 62. Elmo
Kulla Suur-Karja 11/Väike-Karja 6 44,7 m² 63. Helda Salus
Munga 8 81,7 m² 64. Heino Torga Pärnu 8 174,5 m² 65. Tiiu
Joller Lai 11 64,7 m² 66. Kersti Põierpaas Lai 11 87 m² 67.
OÜ Urban Invest Pikk 29 1053 m²
www.sloleht.ee/index.aspx?id=216871&q=Ahlberg
Vabaturule
2008-02-20 12:51:29
Mida ikka valida, kui Punaarmeest maha jäänud korterid
parseldati vaikselt maha! Aga saadava elamispinna peab
saama samadel tingimustel erastada nagu seda tegid teised
Lasnamäe elanikud, kellest suur osa olid nn.
hallipassimehed.
to 12.38.07
2008-02-20 12:55:14
Tunnistan, et olin esimese Riigikogu valimise ajal
Savisaare fänn ja valisin Rahvarinde inimest, kuid mingit
kindlat erastamisplatformi polnud siis kellelgi. Savisaar
isiklikult pooldas rubla eest erastamist, mis mulle sugugi
ei meeldinud. Kui erastamise eelnõud ilmusid kirjutasin
kümnetele Riigikogu liikmetele selle vastaseid kirju.
Ainult üks vastas ja tema kohta väga ebalevalt. Vabaturg
Vabaturule
2008-02-20 13:10:55
Nendest erastamisplatformidest seda, et ORAS- le tehti üle
30 paranduse, vastavalt sellele, kuidas mõnel mõjukal
tegelasel oli isiklikult vaja midagi tagasi saada.
Nende seadusparanduse seadusparanduste kohta ütles ka
ametisse astuv uus õiguskantsler Teder, et see oli
liig.Tollal oli aga õiguskantsleril keelatud omandireformi
kohta hinnangut anda, sest omavalitsuste tegevus ei
kuulunud õiguskantsleri aga ka Riigikontrolli kompetentsi.
Vabaturg to 12.43.08
2008-02-20 13:14:37
Aitäh, kuid see nimekiri on ammu suurtes päevalehtedes
imunud ja siingi palju korratud. Olen kogu aeg üritanud
tõestada, et Tallinna vanalinna kortereid turuhinnaga
üürides ja müües saaks sundüürnike probleemi lahendada ja
vanalinna korda teha ka veel. Muuseas see nimekiri on
ainult osa Kesklinna linnaosa tehingutest. Tehinguid tehti
aga igas linnaosas. Osa isegi nii peenelt, et sundüürnik ei
vabastanudki oma vana korterit ja müüs uue enne maha, kui
omanik asjast kuulis. Kuna Koonderakonna/Keskerakonna
Linnavalitsus ei teavitanud sageli majaomanikke nende
sundüürnike k-tehingutest, siis paljud sundüürnikud olid
aastaid oma tehingukorterit välja üürinud, enne kui
mõisavalitsuse revisjon asja avastas. Osa inimesi, kellele
uued korterid anti ei olnudki veel sundüürnikud ning ei
saanud selleks kunagi, kuna elamut ei tagastatudki. Aga
kordan veel: olnu ei aita küsimust lahendada, räägime parem
tulevikust ja lahendustest.
Vabaturule
2008-02-20 13:23:16
Ebaseaduslikke korteritehinguid oli 3000. Seega, kas rohkem
kui seaduslikke?
Komisjonile esitati andmed 21 pikaajalise
hooldusremondiobjekti, 231 eluruumi tööandja eluruumiks
tunnistamise juhu ning 61 lõpule viidud ja 14 senini
pooleli oleva taastamislepingu kohta. Eluruumi
asustamisõigust müüdi aastail 19901997 vähemalt 3000
juhul. Pikaajalisse hooldusrenti antud hoonetest pole
valdav osa linna omandusest väljunud, samas on neilt saadav
renditulu väike ning võimalusel tuleks rendilepingud üle
vaadata. Üksikute objektide võõrandamine toimus Tallinna
linnavolikogu, mitte aga Kesklinna valitsuse otsusega.
Märksa huvitavamad lood toimusid tööandja eluruumidega.
Näiteks soosis saatus Levicomi usinaid töömehi Toomas
Hendrik Ilvest, Eerik-Niiles Krossi ja Tõnis Paltsu, kes
väsitavast päevatööst toibumiseks said enda käsutusse
avarad korterid Toompeal. Kas tõesti oli siin mängus
Keskerakonna käsi? Uhked elamised omandasid sel teel ka
Jaan Manitski, Linnar Viik, Urmas Arumäe jmt, keda
Keskerakonnaga seostada oleks kohatu. Luksuskorterid
hankisid tööandja eluruumide erastamise teel veel AS
Mesileib virgad töötajad Rosimannused, endine sportlane ja
praegune ärimees Even Tudeberg, teravapilguline pealtnägija
Vahur Kersna. Nii polegi põhjust imestada, miks tööandja
eluruumide erastamist uurib keskerakondliku linnavalitsuse
komisjon, mitte aga erapooletu ja kallutamatu KAPO. Liialt
paljudest kunagistest tööandja eluruumis virelnud
lihttöölistest on saanud presidendid,
luurekoordinaatorid, miljonärid, vallavanemad, telestaarid
ja muud VIP-id. Massiline eluruumi asustamisõiguse müümine
aastatel 19901997 põhines küll linnavolikogu otsusel, ent
nende korterite arvel oleks saanud lahendada sundüürnike
probleemi. Nagu näha, on valdava osa korteritehingute taga
linnavolikogu kui kollektiivse omavalitsusorgani otsus, mis
taas kord kummutab väited Keskerakonna juhtpositsioonist
korteritehingute korraldamisel. Ei kuulunud toona ega kuulu
nüüd Keskerakonda Jüri Ott, kelle allkirjad kinnitavat
suurt osa korterilepingutest. Teenimatult on jäänud varju
Hannes Kulbach, kes ei kuulunud linnaosavanemana
tegutsemise ajal ühtegi erakonda. Kui eraldada enam kui
3000 sõlmitud lepingust need 15, millele kirjutas alla
Elmar Sepp, siis selgub, et tema viis omavalitsusorgani
järjepidevusest lähtudes ellu eelkäijate alustatut. Kohtus
mõisteti korteritehingute juhtfiguuriks tehtud Sepp kõigis
süüdistustes õigeks.
to deutsch
2008-02-20 13:27:22
Eestis pole sisuliselt üürnike organisatsioone. Üürnike
Liit ja teised sellised on Õigusjärgsete Omanike Liidu
sarnased ERAOMANIKEKS SAADA TAHTJATE organistsioonid. ÕOL
ajas tagastamise asja ja ÜL ajas ja ajab erastamise asja.
Teil läänes on ju üürnike ühingud midagi ametiühingute
sarnast, kuhu tööandjad ettevõtjad teatavasti ei kuulu.
Üürnike Liitu kuulub hulgaliselt erastatud korterite
omanikke ja liidu juhid on samuti korteriomanikud või
majaomanikud. Tavalised üürnikud Eestis organiseerunud ei
ole ja neid ei ole püüdnud "kodustada" ka ükski erakond.
Tausta tuleb tunda, meil siin ekssoveetias ei tähenda sõnad
ja sildid sama, mis teil. Ka DDR-s oli algul palju
möödarääkimist ja vääritimõistmist. Vabaturg
Vabaturule
2008-02-20 13:41:38
Ära soga siin vett!
Kes minevikku ei mäleta, see elab üldse tulevikuta. Sa
tahad, et sundüürnike teema võetaks aastal 2008 üles nö.
puhta lehena!Et, hakkame elama sõbralikult! Otsi
lihtsameelseid edasi.
fenno
2008-02-20 13:44:29
Meenutagem majandusministeeriumi juhtinud Mõõdukate (
Sotside )erakonda kuulunud Mihkel Pärnoja, kelle saamatu ja
isegi kuritahtliku tehingu tulemusel tabas Mustamäe
paljusid ühiselamuelanikke tõeline katastroof.
Ebaseadusliku tehinguga tekitati suur hulk kodutuid
inimesi. Selle ministri hilisema ja ebaõnnestunud
umbusaldamise ajal Riigikogus teatasid nüüdsed
sotsiaaldemokraadid, et usaldavad oma jüngrit. Ent see
tehing oli riigile ääretult kahjulik. Viis Mustamäe maja,
kus oli 847 korterit, milles elas kokku üle 1000 elaniku,
müüdi 10 miljoniga. Ühe korteri hinnaks kujunes seega 10
652 krooni. Praegu aga müüb uusomanik taoliseid kortereid
juba kuni 400 000 krooni tükk. Elanikel erastada ei lastud.
Erastas Poskatðovile kuulunud firma Fennovara, mis nüüd
kannab nimetust Capital kinnisvara.
Vabaturg
2008-02-20 13:52:44
Järgmises numbris jätame jamaga tegelemise, aga kuna
Levicomi Toompea nõlva maja jälle ette söödeti siis palun
väga: Majandustenhnikumi endine ühikas oli antud
Humanitaarinstituudi kasutusse, see oli uue haridustempli
juhtide Mart Susi ja Rein Raua suur võit. Telliti
restaureerimisprojekt, entusiasm oli suur. Ja siis, hopaaa!
anti Paltsu firmale. Ei mingeid proteste ajakirjanduses
"kultuuri kaitseks!" nagu tollal tavaline. Sellest
järeldan, et Levicom toetas Humanitaarinstituuti mingi
suure summaga. Tollal oli ju sageli sigadus JOKK, aga
heategu ebaseaduslik. Püüan alati inimeses esialgu head
näha. Kardan, et tõde selle tehingu kohta ei kuule me
kunagi, sest aus ülestunnistus avaks praegugi avalikus elus
ja poliitikas tegevad inimesed kollase ajakirjanduse,
politikaanide ja anonüümsete kommentaatorite turmtulele.
Kuna tänaste kinnisvara hindadega võrreldes oli
Humanitaarinstituudile oletatavasti tehtud kingitus ilmselt
tagasihoidlik, siis oleks üldsuse negatiivne reaktsioon
isegi mõistetav. Kuid tollel ajal olid tollased hinnad, ka
turuhinnad. Ma ei arva, et Humanitaarinstituudi juhid ise
midagi vahelt võtsid, pigem on nende julgus hariduse nimel
riskida isiklikult maa sisse tambitud saada kiiduväärt.
Pealegi on see kõik vaid minu oletus. Pole välistatud, et
tuhandete korteritehingute seas on kümneid õige asja nimel
tehtuid, kus keegi osapooltest isiklikku kasu ei saanud,
kuid see ei õigusta tehinguid üldiselt. Sedaliiki vaesteabi
vormid on ühiskonnale äärmiselt ohtlikud. Kes ei usu sõitku
Lõuna-Itaaliasse puhkusele ja lugegu sealset
kvaliteetajakirjandust.
Loora
2008-02-20 13:54:04
MINA EI SAA ARU MISASJA SIIN VAIELDA ON?Millist ÕIGLUST
taga aetakse?Selle asja nimi on KAPITALISM.Misasi see on
õpetati ju koolis.Keegi ei saa öelda,et ei
teadnud...MISASJA imestatakse nüüd???
to fenno
2008-02-20 14:06:41
Tallinna Linnavolikogu otsustas mitte erastada Kopli liine
sealsetele üürnikele, ehkki tagastamisel need linnamajad ei
kuulunud. Linn müüs majad suurärimees Siffile. Keegi ei saa
keelata Siffi tellimast näiteks "Fennovaralt"
väljatõstmisteenuse. Selliste sundüürnikest vabanemisele
spetsialiseerunud nurgataguste kinnisvarabüroode teenuseid
on kasutanud mitmed suured soliidsed firmad. Õnneks on
õigusjärgsete omanike rahakott selliste palkamiseks
kõhnavõitu olnud ja ilmselt on südametunnistuselgi oma osa
olnud. Muuseas, kes on täna Linnavolikogus enamuses? Ja kas
Koplist ei ole volikogus mitte üks Sults, Märt?
Vabaturg to Loora
2008-02-20 14:10:01
Kapitalism on vaba turg. Erastamine supersoodushindadega ei
olnud kapitalism vaid bolðevistlik meelevaldsus, mis
soodustas nõukogude ajal soodsamas olukorras olnud inimesi.
|