![]() Miks nimetame sundüürnikud eelisüürnikeks?
õpetajale skeemitamisest
2008-02-22 22:24:08
Kolme skeemi puhul jõudis eksperdikomisjon järeldusele, et
need ei olnud seaduslikud. Eri aastatel erastati Tallinnas
kortereid ning hooneid vähemalt viit meetodit kasutades,
selgub valdavalt keskerakondlastest koosneva komisjoni
järeldustest. Pikaajaliste hooldusrendilepingutega hakkas
linn vanalinnas asuvaid maju pikkadeks aastateks rendile
andma koonderakondliku linnavõimu ajal 1993. aastal,
viimane tehing sõlmiti 1999. Nii näiteks lõpeb Arvo Haugile
vanalinnas Laial tänaval kuuluva hoone üürileping alles
2093. aastal ning mitmed teised 2050. aastate keskel. Hoone
rendile saamiseks pidi ettevõte tagama selle renoveerimise
ning korrashoiu. Renditulu saab linn nende eest aga vaid
kaksteist krooni ruutmeetri pealt. Praeguseks on mitmed
nendest hoonetest võõrandatud, kuid komisjon ei andnud
hinnangut, kas need otsused olid põhjendatud ning
otstarbekad. Teine skeem kannab nime eluruumide
asustusõiguse müümine. Sellega tegeldi 1990. aastatel
laialdaselt ning omanikku vahetas üle 3000 eluruumi. Täpset
infot linnal ei olegi. Tallinna linnale kuuluvaid eluruume
üürinud isikud võisid asustamisõiguse üle anda nende endi
valitud isikutele, linn pidi tehingu vaid kinnitama. Seega
sõlmis linn üürilepinguid isikutega, keda ta ise välja ei
valinud. Komisjon leidis, et sellised lepingud on olulise
seadusvastasuse tõttu kehtetud ning linn oleks võinud
kortereid anda hoopis sundüürnikele. Kuna sellised
eluruumid on praeguseks erastatud ning sageli ka edasi
müüdud, pole linnal võimalik enam ka midagi ette võtta.
Samuti sõlmis linn 73 taastamislepingut. Sellise korteri
saanud isik pidi ruumid renoveerima ning seejärel need kas
ise asustama või paigutama nendesse sundüürnikud oma
äranägemisel. Lepingu sõlmimise eesmärgiks tuleb pidada
seda, et asustaja saab remondikohustuse täitmise eest
vastutasuks õiguse korter asustada ja seejärel erastada,
seisab komisjoni aruandes. Samal ajal nenditakse, et
lepingu sõlminud isikutel polnud eluruumi ostmise
eesõigust, oluliselt rikuti asustamata eluruumide
erastamise sätteid ning mitmel puhul ei olnud tegemist
üldse eluruumide ega abiruumidega. Viimased tehingud
hinnanguta Neljandat korteri saamise võimalust kutsutakse
tööandja eluruumide erastamiseks. Skeem oli järgmine:
tööandja valis välja töötaja, kes majutati tööandja
eluruumina arvele võetud munitsipaalpinnale. Nende vahel
sõlmiti ka üürileping, kuid enamikul juhtudel arvati juba
mõne kuu möödudes korter tööandja eluruumide hulgast välja.
Kesklinna valitsus sõlmis seejärel korteris elava inimesega
ise üürilepingu ning seejärel korter erastati. Sel viisil
sai endale korteri üle 200 inimese, teiste hulgas ka mitu
tuntud inimest. Aruanne: avaldused tööandja eluruumina
arvele võtmiseks esitati pärast seadusest tulenevat
tähtaega ning seega neid tööandja eluruumideks arvata ei
saa, Kesklinna valitsuse korraldused on tühised ja
seadusvastased, sest linnaosavalitsusel polnud pädevust.
Viimast võimalust ehk korterite otsustuskorras müümist
hakati kasutama kõige hiljem, sest alates 2004. aasta
augustist ei saanud kortereid enam erastada. Seni on
otsustuskorras müüdud Tallinna kesklinnas 130 korterit,
seda valdavalt praeguse keskerakondliku linnavõimu ajal.
Selles skeemis, mis volikogu opositsiooni hinnangul on küll
juriidiliselt korrektne, ent linnale kahjulik, komisjon
ühtegi seadusrikkumist ei avastanud. Raport märkis vaid
seda, et tehingute otsustuskorras müügi otstarbekust
komisjon ei hinda.
sõprusringkondlane
2008-02-22 22:27:31
Isamaaliidu (hiljem Res Publica) Tallinna linnapea Tõnis
Palts ostis 116,5-ruuduse korteri, mille eest maksis
linnale 6600 krooni (EVP-d on arvutatud kroonideks toonase
kursi järgi). Palts kinnitas, et maksis kõva raha
Humanitaarinstituudile, mille omanduses korter oli. Kuid
1995. aastal Humanitaarinstituuti juhtinud, tänane Tallinna
Ülikooli rektor Rein Raud lükkas Paltsu sõnad ümber: "Me
ei saanud midagi müüa, kuna rentisime seda pinda linnalt."
Paltsu sõprusringkonnast pärineb kinnitus, et Tallinn müüs
odavalt kortereid jõukatele inimestele, kellelt loodeti
maja korrastamist. Palts olevatki kulutanud kaks-kolm
miljonit krooni. Tegelikult erastas maja tööandja
eluruumideks Paltsule kuulnud Levicom, ning hiljem muudeti
tööandja eluruum müüdavaks. Palts ei saanud lõpuni aru, et
linnapeana oli ta hoopis teises olukorras kui ärimehe ja
Levicomi juhina, siis, kui ta selle korteri sai. Kui ta oli
linnapea, pidanuks ta oma minevikutehingutest väga
üksikasjaliselt aru andma. Aga see tundub olevat paljude
poliitiliste jõudude sündroom, kus igale ebameeldivale
küsimusele vastatakse üleolevalt ja sellesse suhtutakse kui
mingisse tühisesse intriigi.
to sõprusringkondlane
2008-02-22 23:00:23
Rein Raua vastus ei ole usaldusväärne, kuna tol ajal müüsid
üürnikud ka oma üürilepinguid, mida teoreetiliselt poleks
tohtinud ega saanud teha. Ilma rentniku nõusolekuta poleks
linn saanud Humanitaarinstituudi maja võõrandada. See on
100% kindel, et HI-l ja Paltsul oli mingi kokkulepe. Tolle
aja kohta ehk vägagi aus kokkulepe, kuid tänases valguses
ilmselt väga veider ja seetõttu seda varjataksegi.
omandireform on alles ees
2008-02-22 23:38:56
Eesti Õigusjärgsete omanike Liidu juhatuse liikme ja
õigusnõuniku Peeter Ploompuu hinnangul on omandireformi
konnasilm esiteks selles, et omanike ring aeti liiga
suureks. Teine konnasilm on see, et riik delegeeris vara
tagastamise kohalikele omavalitsustele. Kui riik oleks
võtnud selle enda kanda, oleks reform ammu lõppenud. Kuid
omavalitsustes põrkuvad erinevad huvid. Näiteks on kodanik
esitanud tagastamistaotluse, kuid seal majas on sees mingi
ettevõte ja tagastamine venis lõpmatuseni või leitakse
mingid otsitud põhjused, et mitte tagastada. Vastavalt
eksperdi otsusele, kes märkis vara säilivuseks kas 49% või
51%, otsustati võib-olla miljoneid maksva maja saatus. Kui
51% oli ümber ehitatud, siis kuni aastani 1997 kehtinud
korra järele omanik seda enam tagasi ei saanud. Kuid
joonistada mõni protsent siia-sinna polnud eksperdile mingi
küsimus. Ent kolmas ja kõige hullem konnasilm omandireformi
puhul on Ploompuu sõnul eesti rahva omavahel tülli ajamine.
Probleemide probleemiks on tema arvates see, kui 1994.
aastal lahkus vene sõjavägi ja vabanesid tuhanded riigile
kuuluvad korterid, mis maha parseldati, kuid mis oleks
tulnud anda üürnikele ja lubada need erastada. Sellele
lisab ta veel Hüvitusfondi temaatika. Hüvitusfond loodi ju
selleks, et aidata inimestel kortereid muretseda. Siia ongi
omanike-üürnike probleemid maetud. Tuhanded korterid
kadusid, rahad haihtusid ja nüüd on riik hädas: mida teha?
Ei saa omanikele kanna peale astuda, üürnikke ka ei saa
ahistada. Üüri piirmäärade kaotamise seadust nimetab
Ploompuu omanikelt auru väljalaskmise seaduseks. Miks? Sest
võlaõigusseadus jäeti jõusse, mille kohaselt saab üüri
muuta üksnes kooskõlastatult üürnikuga. Nii et sisuliselt
jäi kõik samaks, omaniku jaoks midagi lihtsamaks ei läinud.
Ja et vahekord on üürnike kasuks, iga omaniku kohta tuleb
umbes 8 üürnikku, siis on ka selge, miks riik ja ametnikud
neid rohkem toetavad. Eeltoodu põhjal pole midagi imestada,
et omandireformi läbiviimist käsitlev raport on täielikult
maha vaikitud. See vaikus tähendab, et kõik raportis toodud
väited vastavad tõele. Raporti ühe koostaja, Euroopa
Kodanike Kaitse Instituut Eestis liikme, majandusmagistri
Marika Katarina Arendia Elita von Wolsky sõnul seisab Eesti
Vabariigis tõeline omandireform alles ees. Olgu kohe
öeldud, et pr Arendia Elita von Wolsky ei ole kuulunud
NLKP-sse ega ühessegi repressiivorganisse. Algul vaatas ta
toimuvat kõrvalt, kuid ühel hetkel hakkas toimuv ka teda
isiklikult puudutama ja siis ei saanud enam
kõrvaltvaatajaks jääda ning lihtsalt tuli teemasse
süveneda. Tänaseks on ta läbi töötanud tohutul hulgal
arhiivimaterjale ning nii kohalikud kui rahvusvahelised
seadused. Selle valguses võib öelda, et omandireformiga on
ellu viidud inimsusevastane kuritegu, eirates Euroopas
kehtivaid demokraatlikke õigusi. Küsimus suurele ringile:
kuidas selline seadusetus, millega on loodud võimas
rahvusvaheline poliitiline relv Eesti Vabariigi vastu, on
üldse võimalikuks saanud?
copy - paste
2008-02-23 00:12:00
Vabaturg, jaan.sotteratcharmail.ee 20.02.08 22:13
Tagastamises ei olnud midagi kuritegelikku. Ka sundüürnikud
ei tekkinud tagastamise vaid hoopis hiljem alanud
lauserastamise tagajärjel. Kuni lauserastamiseni olid eesti
kodanikest sundüürnikud ka riigi- ja linnavara
ühisomanikud. See vara võeti neilt ära ja kingiti
erastajatele. Sundüürnike üürikorterid pole kunagi neile
kuulunud, kuid neile kuulus kogu uuem elmufond, mida
nõukogude võim neil rassistlikest ja poliitilistest
kaalutlustest lähtudes kasutada ei lubanud. Sundüürnikud on
põhiliselt komparteisse mittekuulunud etnilised eestlased.
Uuem ja parem osa elamutest anti vene ajal slaavi rassi ja
komparteisse kuulunud isikute kasutada. Sundüürnike hulgas
on väike vähemus, keda juba nõukogude ajal EELISÜÜRNIKEKS
kutsuti, sest nad kasutasid sümboolse üüri eest kõige
paremaid eestiaegseid kortereid. Eelisüürnikeks oli
nõukogude ja kompartei eliit koos Breþnevi ajal jõudsalt
kasvanud varimajandustegelastega. Osa neist jäi hiljem ka
sundüürnikeks ja kuna enamus nende naabritest, sugulastest-
sõpradest, kolleegidest said erastamismiljonärid, siis
läksid paljud neist kadedusest hulluks. Keskerakond korjas
need hullud üles ja rakendas nagu zombid oma vankri ette.
Ka sundüürnike õnnetuse leevenduskavadest tehti tõeline
sitsiilia-tüüpi vaesteabi äriprojekt.
arno
2008-02-23 00:16:54
AITÄH kõigile, nii neile kes mind hea sõnaga on toetanud
kui neile kelle sõim ja ilkumine mind siinstes
kommentarides on saatnud. Järelikult on öeldu täkkesse
läinud. Öeldakse ju, et kui varba vastu kivi ära lööd on
sõim kerge tulema... Aga selle asemel , et mind sõimata,
ligege vahelduseks ajakirjast Kultuur ja Elu 2004. aasta 1.
numbrist Toom Pungase kirjutist "Karjäärivõimalused Eestis
sõltuvad NLKP liikmepiletist". Selle ajakirja artiklid on
veebist vabalt allalaaditavad ja pakuvad asjasthuvitatuile
põnevat lugemismaterjali...
arnole
2008-02-23 11:31:51
Aga äkki sõimad hoopis sina siin teisi?
Ja veel, väliseestlased ja kohalikud kommunistid lõid juba
20 aastat tagasi käed kokku!
ja mille eest sind toetama peaks,
2008-02-23 16:13:47
arnoke? mitte aru ei saa. see su pläma tüütab ju ka kord
kõiki ära..
Diagnoos
2008-02-23 17:31:31
...on pandud.Arno on üks dementne vanamehenäss.
kus & kellena
2008-02-23 18:10:25
Kus ja kellena töötas ning kuhu oli Eesti NSV-s sisse
kirjutatud tänane president Toomas-Hendrik Ilves, et ta sai
õiguse erastada EVP-de eest korteri? Ja mitte lihtsalt
korteri, vaid Toompea luksuskorteri? See korter asus samuti
majas Kiriku põik 4. Kuigi Ilves oli tubli erastaja
vaatamata sellele, et seadus seda ei lubanud , otsustas
ta 5. septembril 1996 selle Toompeale tekitatud eraomandi
siiski ära müüa. Üllatavalt esindas Ilvest selles tehingus
notariaalse volikirja alusel Eerik-Niiles Kross. Ostjaks
oli keegi Markus Pedriks ning tema volitatud esindajaks ei
keegi muu kui hilisem linnapea ja eesrindlik respublikaan
Tõnis Palts. Nii pöörati väidetavalt variisikute
(Pealtnägija kõnepruuki kasutades tankistide) poolt
erastatud korterid Paltsi rüppe tagasi, kusjuures Ilvese
müügitulu olnuvat võrreldes kuludega üheksakordne.
Loomulikult ei makstud nende tehingute pealt riigile ka
tulumaksu. Saanud sedasi justkui ENSV-s töötatud aastate
eest, nagu sajad tuhanded ontlikud eestimaalased, Tallinnas
küll erastatud korteri, kolis toonane välisminister
Toomas-Hendrik Ilves mõne aja pärast hoopis talle üüritud
Välisministeeriumi residentsi. Ilvese sõnul olevat
residentsivajadusest rääkinud kadunud president Lennart
Meri tookordse peaministri Tiit Vähiga, ent kui 20 000
krooni suuruse üüriga residentsi kasutamist uurima hakati,
tuli välja, et minister vajas kallist elamispinda
proosalisel põhjusel: tal oli vaja kuhugi elama panna oma
mittevajalikuks muutunud abikaasa Merry Bullock koos kahe
pojaga. Minister oli hakanud kokku elama tänase vabariigi
esileedi Eveliniga. Kusjuures seda 20 000-kroonist kuuüüri
residentsi eest ei suvatsenud Ilves maksta enne, kui
maksmata üüriarved poliitringkondadest meediasse jõudsid.
Maailma mailt kodumaile pesa teinud Ilves arvas, et küll
pärismaalased oma taskust ka tema pere tühised
lisakulutused ära maksavad.
Lihtne
2008-02-23 22:55:46
Sundüürnike olukorra lahendab ainult riigipoolne suur
rahaeraldus.
kindel allikas
2008-02-24 10:36:43
Raha om ammu olemas,puudu on vaid tahe.
blanketist
2008-02-24 11:42:28
Põhja-Tallinna Valitsusele
AVALDUS
Mina, sundüürnik ___________________________________
Mina, lastekodust elluastuja
__________________________
(ees-ja perekonnanimi)
___________________________________
(praegune aadress)
kontakttelefon:______________________
Palun mulle üürile anda
Meeliku tn 22/4 või 24/3 ................korrusel asuv
.................toaline korter
............................................................
...................................................
Olen teadlik, et üürile antav eluruum ei kuulu
erastamisele.
Olen nõus Tallinna Linnavalitsuse poolt kehtestatud üüri
suurusega
25 krooni eluruumi üldpinna ühe ruutmeetri kohta ühes
kalendrikuus
pluss kommunaalmaksud.
Kohustun vabastama majaomanikule kuuluva eluruumi:
..............toaline
..............küttega korter üldpinnaga ...........m2
aadressil........................
Perekonnaliikmed:
1.
2.
3.
Olen nõus oma isikuandmete töötlemise ja avalikustamisega
seoses menetlustoimingutega eluruumi
...................................üürilepingu sõlmimiseks.
_______________________ _______________________
(kuupäev) (allkiri)
Siin on näha, et sundüürnikule antav korter ei kuulu
erastamisele. Seega rikub keskerakondlik linnavalitsus
endiselt Põhiseaduse võrdõiguslikkuse printsiipi.
On ebaselge, milliseid isikuandmeid soovitakse töödelda,
samuti on kaks erinevat asja isikuandmete töötlemine ja
avalikustamine.Viimase puhul ei pea üldse nõusolekut andma.
Ja milline andmetöötlus toimus näiteks EVP -dega erastamise
ajal?
Seega väike tervitus Andmekaitse Inspektsioonile.
mare
2008-02-24 11:47:19
Teata andmekaitseinspektsioonile!
k- üür
2008-02-24 12:10:41
Tallinna Raepressi enda teadetes ja Pealinna lehes on
olnud, et linn maksab Skanskale 100 kr. ruudust kuus.
Lepinguperioodiks aga märgiti 10 aastat. Selle asemel, et
anda sundüürnikele raha nn. harju keskmise korteri
ostmiseks, makstakse raha rootslaste Skanskale. Skanska
eelmised juhid J. Otsa ja O. Hermann tegutsevad nüüd O.
Kruudale kuuluvas kinnisvarakvartalis. Urmas Sõõrumaa ja
Oliver Kruuda firmad said enda valdusse kümme pealinna
koolihoonet, mille nad järgmise kahe aasta jooksul korda
teevad. Linn ostab majad 30 aasta jooksul firmadelt
igakuiste üürimaksetega välja. Sõõrumaa ja Kruuda on
varemgi Keskerakonnaga teeneid vahetanud 2003. aastal andis
Oliver Kruuda Keskerakonnale miljon krooni, mille peale
sõlmis täna Keskerakonna siseministrina leiba teeniv
politseiameti juht Kalle Laanet Kruudaga hankekonkursita
pikaajalise rendilepingu. Järgmisel aastal ostis Savisaar
Kruudalt Keila-Joa maja mitu korda turuhinnast odavamalt -
500 000 krooniga. Ostjaid oli mõistagi ka teistest
erakondadest. Ka on mõlemad mehed kümnete tuhandete
kroonidega toetanud ka Savisaare raamatut "Peaminister".
Viimase aja suurim püüe Sõõrumaale heameelt valmistada on
aga justiitsministeeriumi kavandatav uus korrakaitseseadus,
mis lubab suure tüki politsei ja päästjate tööst anda
eraturvafirmadele, näiteks Falckile.
sarnane
2008-02-24 12:17:56
Ðokeerivalt lihtne lahendus sundüürnikele -
majutusvautðerid.
paber.ekspress.ee/viewdoc/38977F3E454585CEC2257341002CD5F3
Sarnasusi New Orleans'i orkaani tagajärjel kodu kaotanud
inimeste ja Tallinna sundüürnike vahel, kes kaotasid enda
kodud iseseisvumisega kaasnenud majandusorkaani tagajärjel,
pole vist keeruline näha. Mõlemal juhul on tegu
inimestegrupiga, kes vajab uut või vähemalt ajutist kodu ja
mõlemas linnas on esimene reaktsioon, et hakkame ehitama.
Ehitamisega kaasnevad aga eraldi probleemid.
Ma ei hakka uuesti läbi mäluma laialdast meediakajastust
pälvinud Keskerakonna tehinguid, mis tiirlevad sundüürnike
jaoks ehitatud korterite ümber vaid peatun sellele, et
ehitades uusi eramuid tuleb välja käia päris arvestatavad
summad enne kui keegi midagi (peale ehitajate loomulikult)
üldse on kättegi saanud. Raha täna on aga alati kallim kui
raha homme ning avaliku sektori ajendid
munitsipaalpindadega tegeleda on parimal juhul piiratud
nagu võib näha Riigikontrolli audititest (1).
Teine probleem on aga munitsipaalkorteritele
pretendeerivate inimeste sotsiaal-majanduslik taust, mis on
kahjuks sarnaselt kesine. Nende inimeste segregeerimine
munitsipaalmajadesse võib aga pikemas perspektiivis osutuda
üpriski demoraliseerivaks lastele ja noortele, kes taolises
ümbruskonnas üles kasvavad ja seda ilma sotsiaalse
stigmata, mida munitsipaalkorteris elamine endas
vältimatult kannab.
Kolmas probleem kaasneb aga munitsipaalmajade asukohaga,
mis on sageli soodsamad kitsale ringile sundüürnikest ja
munitsipaalkorteritele pretendeerijatest. Vähe sellest,
munitsipaalmajade ehitamine võtab aega ja kui lõpuks
kortereid jagama hakatakse saab iga huviline aru, kui
läbipaistmatu (ja sageli ebaõiglane) on kogu
jagamisprotsess samas kui tuhanded inimesed jäävadki ootama
lahendust enda sundüürniku staatusele.
Tõsi, linnavalitsus on üritanud võimalikult palju kaasata
munitsipaalkorterite ehitamisesse erasektorit ja seda
Private-Public-Partnership raamis, kuid sisuliselt ikkagi
sama skeemi järgides - lihtsalt linna asemel ehitab
kortereid erasektor, kes rendib korterid linnale näiteks
30. aastaks. Õnneks on võimalik mõnevõrra radikaalsem
lahendus, mille suurimaks eestkostjaks oli USA's pärast
orkaan Katrina tagajärgede esile tulekut Virginia Ülikooli
majandusteooria professor Edgar Olsen. Nimelt soovitas
Olsen kasutada majutusvautshereid (housing vouchers) (2).
Majutusvautsherid pole sugugi uus idee, kuid kahjuks leiab
ta rohkem kasutust turismiäris kui sundüürnike probleemide
lahendamisel. Nii mõnigi firma jagab enda klientidele
vautshereid mingi kindla summa ulatuses võimaldades tal
seeläbi mingi miinimumi. Mõni inimene soovib piirduda
vautsheri poolt garanteeritud hüvega, mõni teine maksab
omalt poolt rõdu või vaate eest midagi juurde - kõik sõltub
inimese enda võimalustest ja eelistustest.
Sarnast skeemi võiks kasutada ka sundüürnike probleemi
lahendamiseks. Munitsipaalkorterite ehitamise asemel võiks
igale sundüürnikule jagada majutusvautsheri, mis kataks
mingi kindla summa korteri rendikuludest. Vastavalt
sellele, kas inimene on omalt poolt ise nõus midagi juurde
maksma või mitte saaks ta valida endale sobiva asukoha ja
hinnatasemega korteri Tallinna mitmekülgsel renditurul,
kuid seda teadmisega, et miinimum (ja miks mitte ka natuke
rohkem) on vautsheriga garanteeritud.
Lisaks laiemale valikuvõimalusele, mis kaasneb
vautsheritega, on linnavalitsusel võimalus hoiduda
kapitalimahukatest investeeringutest, mille tulemus on
kõigest mõni üksik munitsipaalmaja, kust endale eluaseme
leiab murdosa nendest, kes võiks munitsipaalkorterile
pretendeerida.
Ühtlasi ei koguneks sarnase sotisaal-majandusliku taustaga
inimesed ühte piirkonda vaid jaotuksid üle terve Tallinna,
kus märksa mitmekesisemas elukeskkonnas oleks olemas kõik
ajendid enda elujärje parandamiseks vähemalt ühel osal
majutusvautsherite kasutajatest.
Majutusvautsherid võimaldaks sundüürnike probleemi
lahendada täna ja seda igavaseks, sest vastupidiselt
munitsipaalmajale, mida jätkub aastakümneteks ja mida pole
keegi valmis pärast mõne aastast kasutamist lammutama, on
vautsherite programm painutatavam majanduses toimuvale, kus
ühelt poolt võib majanduskriis seada mitmed inimesed
sarnasesse positsiooni sundüürnikega ja teiselt pool võib
hoopis majanduskasv luua eeldused majutusvautsherite
programmi külmutamiseks.
Aeg oleks üle saada stamplahenduste rakendamisest, mida on
proovitud aastakümneid ja mõelda paindlikumatele ning
valikusõbralikumatele alternatiividele, mis võimaldaksid
osadel sundüürnikel isegi jääda sinna, kus nad on täna.
(1)
Kaitseministeeriumi tegevus riigile kuuluvate hoonete
valitsemisel (2005)
www.riigikontroll.ee/
fake_index.php?lang=et&uri=%2Faudit.php%3Faudit%3D478
Siseministeeriumi tegevus riigile kuuluvate hoonete
haldamisel (2006)
www.riigikontroll.ee/
fake_index.php?lang=et&uri=%2Faudit.php%3Faudit%3D526
(2)
Olsen, E. (2005). Housing the Poorest Hurricane Victims -
NOW
www.virginia.edu/
economics/papers/olsen/HousingHurricaneVictims8.pdf
Olsen, E. (2005). The Simple Analytics of Vouchering Out
Unit-Based Housing Assistance
www.virginia.edu/
economics/papers/olsen/SimpleAnalyticsVoucherOutUBA.pdf
ave
2008-02-24 18:12:49
Ega inimesed-sundüürnikud ei süüvigi olukorda, et neid
aetakse ühelt eraomaniku pinnalt teisele eraomaniku
pinnale. Mõtlen viimase all Skanskat Loopealse getos.
Märt Sults Põhja-Tallinna linnaosast kihutab meid üles
kortereid vastu võtma, lubades erastamist. Samas majas aga
kus Sults töötab, on saadaval avalduste blanketid, kus on
kirjas, et üüritav eluruum ei kuulu erastamisele. St,
allkirja vastu, et oled nõus, et ei saa kunagi erastada,
saad korteri. Eraomaniku pinnale.
kuule sarnane
2008-02-24 18:18:48
kas sul kohale ka lõpuks jõuab, et sundüürnik pole sulle
lüpsilehm, kelle kaudu "raha" kantida oma tasku.
Sundüürnik soovib endale oma kodu ja päriseks, nagu sina
said. Lisaks su muud odavalt erastatud elamispinnad, mida
nüüd lahkelt oled nõus sundüürnikele rendile andma, kui
riik kah ikka kõva rendihinna lisa sulle kandiks.
Laseme need sundüürnikud siis maha, oleks ju kaunis
ettevõtmine sel riigi aastapäeval..
Vabaturg sarnasele
2008-02-25 15:19:46
Vautðerite meetod on ehk veelgi paindlikum kui Kanada
üüritoetuse meetod, kuid seal on vahel teatav musta
pisiäri oht, mida näiteks EVP-de puhul üsna leidlikult
kasutati. Üüritoetust ei saa kõrvale kantida. Kuid mõlemad
meetodid ei ole vastuvõetavad suurärimeeste lobby-le, kuna
linnavõim ei saa kogu ressurssi oma lemmikute kaukasse
suunata. Ja Tallinna valijate põhimassile on võimatu
tõestada isegi seda, et maakera on ümmargune.
vabaturule
2008-02-25 15:28:14
üüritoetused pole meelt mööda ka sundüürnikele. me tahame
Sinuga sarnaseid tingimusi.. ja siis võin Sulle oma
elamispinna ehk rentida, kui soovid..
vaba maa ja vaba tahe kõigile, kes siin elavad.. või tahad
jälle rohkem võrdne olla kui sundüürnikud? kõigi meie
arvelt said sina kohe mitu elamist erastada erastda..
|