Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Vabanegem venevaenust!

teema  2009-02-26 23:26:12
noh, mis rahvarämpsu puutub, siis seda jagub meie oma eestlaste hulgaski piisavalt. Täna nimetaksin koalitsioonivalitsust tõeliseks rahvarämpsuks, kellest kõneldagi oleks piinlik. Ka nende jaoks on põhiline loosung- kõik on meie ja koorivad püksid ka jalast, kõnelemata kodudest.

Ants  2009-02-26 23:35:13
Lugupeetud "Vaagija", väike arusaamatus , minu kommentaar algas sõnadega-- " Vaagijale ja Väino Pärnapuule kes te mõlemad "Vene Juurtega" eestlasest Julius Kuperjanovist kirjutate " . Ma tean väga hästi ,et Sinul "vene juuri" ei ole vaid oled põline Saaremaa mees.Kui ma veelgi täpsustan kuidas tuli nimi Venemaal Kupperist-- Kuperjanov . Siis see toimus Juliuse isa Danieli ajal ,tead isegi kuidas venelased nimesi kirjutavad--- Daniel Kupper Jaanovits. Ja ühel hetkel oligi sellest Jaanovitsist saanud Kuperjanov. Nii on kirjas tema eluloos. Ja ei ole seal mingeid vene juuri ,ega sugupuus ainsatki venelast.

Jaanus  2009-02-26 23:43:24
Teemale . Olen nõus ,et ka eestlaste hulgas on küllalt räpsu ,kuid siin eksid rängalt ,et nagu oleks mõnes Erakonnas neid rohkem kui teises . Ei ole neist vaba ükski Erakond -- näed ise kuidas KAPOL tööpuudust Tallinnas ei tule .

Õige mõte  2009-02-27 00:08:44
Eile Hermann Simm, täna Elmar Sepp ja homme loodetavasti savisaar - nii vabanemegi sellest saastast. Venelasi tuleb austada, nagu naabreid kunagi, aga tibladele tuleb koht kätte näidata.

Õige mõte  2009-02-27 00:11:11
Eile Hermann Simm, täna Elmar Sepp ja homme loodetavasti savisaar - nii vabanemegi sellest saastast. Venelasi tuleb austada, nagu naabreid kunagi, aga tibladele tuleb koht kätte näidata.

vaagija   2009-02-27 00:21:37
Lugupeetud Ants - no nüüd on küll paras naerukoht - Sinul juhtus ju täpselt nii, nagu selles kurikuulsas lauses: "Hukata mitte armu anda!" - just koma asukoht keeras lause peapeale!

arno  2009-02-27 00:45:27
Antsu kommntar tabavalt täpne, just nii Venemaal toimubki. Meenub kunagine meie kinonäitleja Bruno Oja meentus sellest kuidas ta läks ennast pakkuma Mosfilmi statistiks, sest seal vajati estlasi ja lätlasi mängmaks fašiste... Istub seal ja ootab kuna teda sissekutsutakse kuid ei kutsutagi , kuigi oli end eelnevalt ilusasti kirja pannud. Kui jäänud oli vaid tema üksi läinud tema sisekutsujalt küsima, et kas te ikka kõiki kutsusite? sissekusuja siis seletanud, et tema kutsunud küll kõiki aga mingi Brunovski Oleg Jankovits on end küll siia kirja pannud aga ise pole suvatsenud kohale tulla, ehk tulete ise tema eest? Mäete kuidas Bruno Oja muutus benelase kõrvades Brunoski Oleg Jankovitsiks... Nii on ka enamiku siin kirjeldatud "vene juurtega". Aga siinse paskvilli autorilt tahaks küsida siiski veel, et kui Ta igat siin venelaste kohta kriitilist märkust(Tema kõnepruugis halvasti ütlemist)lubamatuks oeab, miks Ta e märka seda kui vnekelses ajakirjanduses ilmub eestlaste kohta lausa mõnitavaid kirjutisi? Miks Ta neid ei nimeta venelaste EESTIVIHAKS? Hiljuti oli siinilmuvas venekeelses lehes kirjutis kus eestlasi nimetati LAISKADEKS, LOLLIDEKS ja TÄISTI OTSUSTUSVÕIMETUKS rahvaks ja tõdeti, et ilma SIINELAVATE MUULASETA oleksime näljas ja palja pepuga... aga kõigele krooni panevad veel artikli kohta kirjutatud kommentarid. Esimese päeva õhtupoolikuks oli ilmunud vist 36 kommi ja neist VAID ÜKS küsis, et mida õieti autor mõtles nii lolli kirjutist lehte saates... aga KÕIK ülejäänud olid rohkemal või vähemal määral POSITIIVSED, kiites kui HÄSTI ja ÕIGESTI olla artiklis venelaste siinset OLUKORDA valgustatud... Siit selle paskvilli autorile küsimus: KUI temal ja tema kaitsealustel TÕESTI on sin Eestimaal nii kole halb elaad, miks nad siis ajavad jonni ja ei JÄRGNE oma PRESIDENDI KUTSELE ja ei lähe tagasi oma ESIISADE KODUMAALE??? Medvedev PAKUB kõigile tagasipöördujatele suuri kolimistoetusi ja abirahasid elu alustamisek omal põlisel kodumaal. Ja Te võite olla muretud, Eesti valitsus saadab ka Teie väljateenitud pensioni Teile järgi etteantud aadressil...

Leo  2009-02-27 02:05:21
Leo to Arno.Võibolla vaakja ei oska venekeelt,et niisuguseid asju lugeda!

arbo to teema  2009-02-27 07:24:33
"noh, mis rahvarämpsu puutub, siis seda jagub meie oma eestlaste hulgaski piisavalt." - tubli, oled väga enesekriitiline!

Naaskel  2009-02-27 13:41:35
Arbole-- väga tabavalt öeldud,ainult kas "teema" mõtlemisvõimega inimene taipab mida öelda taheti ?

Ants  2009-02-27 13:53:22
Vaagijale, Õigus ongi täpselt nagu kirjutasid . Minu näpuviga koma kasutamisel keeras kogu lause mõtte peapeale. Kuidas ma ometi varem ei märganud, et selle lause järgi Sinu tubli Saaremaa mehe kohta ütlesin "vene juurtega" ---vabandan

Seto  2009-02-27 17:50:50
Sada protsenti õige jutt. Russofoobia a la rassism ei kõlba 21 sajandisse. Agakahjuks meie natsionalistid seda ei mõista. Eestimaalased peavad elama omavahel sõpruses ja rahus, mitte vaenus. Ka idanaabriga tuleb suhted siluda juba majanduslikel põhjustel, sest see on põhjatu turg. Ansip oma pronksööga tegi eestile korvamatut kahju. See on ka üks põhjusi, miks riik on käpuli nii majanduslikult kui ka poliitiliselt.

Väino Pärnpuu  2009-02-27 18:28:07
Võtan siin veelkord sõna.Tänan kõiki, kes siin kommenteerisid ja oma arvamust väljendasid. Kahju, et enamus pole artiklisse süvenenud. Põhiliselt kurdetakse mida halba on venelased teinud. See on ju kõik teada.Küsimus on selles, et mida teha edasi.Vaagija ja Seto on artikli mõtte ära tabanud.Aitab sellest pidevast halamisest, et venelased on halvad. Kas me jäämegi siinelavaid venelasi halvustama ja nendega kaklema või püüame nendega rahulikult koos elada. Et siinelavate venelaste hulgas on ka viienda kolonni mehi on teada, aga ei maksa seepärast solvata neid venelasi, kes on võtnud eesti kodakondsuse ja toetasid Eesti taasiseseisvumist.Aga Vabadussõjas oli Judenitši armee meile ikkagi mingil määral abiks, ehkki tuli ta pärast desarmeerida. 1991.a. saime vabaduse tänu Jeltsinile ja vene demokraatidele. Kui poleks olnud Jeltsinit,siis ma ei tunne ühtegi vene teist võimuesindajat, kes oleks meie iseseisvust tunnustanud. Väike Island võis ju tunnustada meie iseseisvust nagu praegu tunnustas Nikaraagua Lõuna-Osseetia iseseisvust, aga sellega oleks asi piirdunud.Vabandan, et Kuperjanovi õiget rahvust ei teadnud.

To Setu  2009-02-27 18:36:07
Rassismi ei ole Eestis kuid on russofoobia ,seni kui vene sovietid meil siin edasi ülbitsevad ja ennast võõras riigis peremeesteks peavad. Esimese sammu peavad tegena Eestisse sissesõitnud võõrad,kes eelkõige õppigu ära eesti keel. mitte mina ei pea temaga võõras keeles rääkima vaid tema õppigu esiteks selgeks eesti keel. Kõik teised rahvused kes on tulnud elama Eesti riiki on selgeks õppinud kohaliku riigikeele--eestikeele (ka juudid) kuid venelased mitte. Ja niikaua kui kestab see suur-vene ülbus on ka russofoobia. Ja Antsipile au ,et ta likviteeris selle häbiväärse pronks okupandi Tõnismäelt .Ainuüksi sellepärast mina ja minu sõbrad hääletame ka tulevikus Antsipi poolt.

arbo  2009-02-27 18:36:40
ja minu konkreetsest küsimusest muidugi ei õhkagi...

Saatan  2009-02-27 18:42:56
to setuga 100% päri. Kopeerisin siia oma varasema kommentaari ja nagu arbogi nendin, et kesikukari vaikib!

Palun tehke vahet nõukalasel ja venelasel. Klassikalist veneviha eestis ei ole. Vihatakse nõukalast. Nõukogude korra sünnitist-juurteta ja kodumaata rahvarämpsu, keda mina venelasega samastada ei julge. Teie kurvastuseks, mul on kolm koolikaaslast. Puhast venelast-räägivad muuseas puhast eesti keelt. Tegemist on esimese ja teise põlvkonna sisserändajatega. Me ei vihka keegi neid. Meie koolis on ülekaalus eestlased. Minu head sõbrad Peterburist mainisid juba 86 aastal, et ma mingil juhul siin elavat juurteta rahvarämpsu-nõukalast ei samastaks venelasega. Lihtne ja aamen. Teie nn veneviha teema on poliitiliselt kasulik kesiku bandele, sellest tellitusest antud artikli puhul saab iga tola aru.

stalin  2009-02-27 19:56:08
minge välja pursuid

reisija  2009-02-27 22:38:40
Olin täna Tallinnas ja rongi vagunite aknad olid täiskleebitud järgmist juttu: "Siin ma olen-saatana väike abiline kui küsid kuidas mul läheb vastan: sitasti nii nagu eestlasel ikka. Tuleb välja, et üks kommib siin, teine rongis.

vaagija   2009-02-27 23:27:37
Setoga väga nõus - kas keegi julgeb kokku arvutada need miljardid, mis pronks meile maksma läks ja veel jätkuvalt maksma läheb? Kui keegi aga arvab, et vihatakse vaid juurteta venelasi, siis paraku on lugu nii, et eestivenelased on siin kõik juurteta, kas hakkame kõiki siinseid venelasi vihkama?

kohalik to vaagija  2009-02-27 23:44:23
Kas näiteks vanausulised, kes elavad siin juba üle 400 aasta on juurteta Eestis? Kui vene rahvusest isikul on Eesti kalmistutel enam kui 10 põlvkonda, kas nad on juurteta?

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail