Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Nikolai Starikov: „1999. aastal oli Vene Föderatsiooni lagunemine reaalne, tänaseks on see päevakorrast maas."

goldfinger  2011-02-05 13:25:02
to Ants 2011-02-05 12:57:40

Eesti kuld oli välispankades, et selle pealt teenida, laenu saada jne.
Eesti reaalselt kulda tagasi ei saanudki, vaid väärtpabereid, mille väärtus on seoses finants - ja majanduskriisiga 70% langenud. See oli IMF-i soovitus.

itil  2011-02-05 13:35:37
1943. aasta 2. veebruaril lõppes Stalingradi lahing Saksamaa ja tema liitlaste kaotusega.
Iga viies Pauluse armee võitleja oli venelane, lisaks kuulusid sinna rumeenlased, itaallased ja horvaadid.
Kui linn oli Saksa armee käes, siis viidi sinna korda looma ukrainlastest koosnenud politseipataljonid.
Stalingrad oli tähtis transiidikeskus, läbi selle saabusid Iraanist liitlaste abisaadetised Punaarmeele.
Lahingu printsipiaalsust suurendas seegi, et seal oli asunud kunagine judaistliku Kasaari Kaganaadi (aškenazid) pealinn Novõi Sarai, hilisem Tsaritsõn, mis oli ka Hitlerile jt sefardidele hästi teada.
http://chronologia.org/dcforum/DCForumID2/12142.html

Ants  2011-02-05 13:52:52
Ärge segage siin kaht eri asja jutt on Eesti Wabariigi kullast mis Inglismaale viidi , mitte sellest mida meie valitsus ja Siim Kallas kullaga tegi kui Inglismaa teatas valmisolekust kunagi sinna hoiule toodud kuld tagastada Eestile kui oli taastatud Eesti riik . Teame isegi ,et siin Siim Kallase "näpud puhtad polnud" ja oskas tagastatud Eesti Wabariigile kuuluva kulla "mahaparseldada" - Ja "õige mees " veel praegugi . Sellise teo eest oleks vist peaaegu igas riigis pandud "seinaäärde" .

Ants   2011-02-05 14:27:30
Jälle on keegi "ajaloolane" "ITIL" midagi "uut lisanud" siiani kogu maailmas teada olevale Stalingradi lahingule . Saksa armees Stalingradis oli IGA VIIES võitleja oli venelane - seega umbes 60.000 meest !??? -Jama sellest pole kusagil juttu, ka mitte Ukraina Politseipataljonidest ,küll on õige piiramisrõngasse sattusid kuigipalju itaalastest autojuhte kes vedasid lahingumoona .Stalingradist on palju raamatuid ,mitte ainult venelaste kirjutatuid -Loe üks parimaid Joaghim Wieder-"Stalingrad und die verantwortung des soldaten,fm.Paulus " ja Antony Beevor -"Stalingrad"

kuule..  2011-02-05 15:13:53
ANTS,,,mis kraad sul ajaloos on, akadeemik või midagi kõrgemat ja mida sa sööd, et nii tark oled, mul hakkab kahju sinust, niisugune talent on kaotsi läinud meie demokraatlikus riigis, eesotsas sinuga...

Ants  2011-02-05 18:04:56
Mina ei oma teadusliku kraadi ,kõrgemat haridust küll ja suurt huvi ajaloo vastu antiikajast kuni lähisajalooni . Kuna valdan ka võõrkeeli saan lugeda rohkem kui on trükitud eestikeeles . Olen ajaloohuviline pensionär .

RK  2011-02-06 08:06:41
See seltsimees pani kahtluse alla,et kas eestlastel on üldse õigus sellele maalapile.1721 a ju OSTETI nii ja nii paljude seeklite eest rootsmanidelt.Vot nüüd siis hakatakse juba sealtmaalt pihta,et meilt riik lõpuks kuidagi ära võtta või vähemalt õigustada 1940 .ndat,mainis ka,et hoopis eestlased on Venemaale võlgu,kui tahavad siin elada(ostku tagasi).Venelased on aastasadu meie kõige verisemad vaenlased olnud ja sundida meid koos elama---on alatuse tipp.Lugesin alles eile "DZD"-st lausa tapmisähvardusi(venelased koonduge ja varuge relvi,et need tsuhnad hävitada)-juhtisin sellele ka toimetuse tähelepanu,meie valitsus aga vaikib ja laseb rahumeeli sellisel lõkkel -praegu küll veel tuha all-üha suuremaks paisuda ja küllap me veel selle ära näeme,kus needsamad reformlased annavad kõiges venelastele järele-ahendades meie õigusi,annavad loa nii viisavabadusele,ei paanitse kui "Mistral" Tallinna reidile ujub (pole hullu-ütleb pisike paet) kaotab preambula piirileppelt,kehtestab teise riigi-keele jne.Neil on ju sellest suva(Pevkur,Ligi-lausa plaksutavad käsi-ongi lihtsam seda ülejäänud kuulekat massi valitseda),et eestlased lahkuvad-kuna noored ei oska vene-keelt,kuid meil on siin-EESTI VABARIIGIS töölesaamisel NÕUE seda osata.Kui Keskerakond on meid praktiliselt maha müünud-asi ainult vormistamise ajas,siis sama teevad julma rahuga ka reformarid,"Isamaalased",kes vigases vene keeles kutsuvad venelasi PBK enda poolt hääletama,sama teevad sotsid-Palo oleks heameelega eestlased tööst ilma jätnud ja venelastele andnud.Rahvaliitlased ja rohelised on veel kahtlased-mis programm neil on ja üksikud ei suuda midagi ära teha.Nii,et meie tulevik on tume nagu tökatipudel--kas leidub veel maailmas lapikest maad,kus meil oleks õigus elada nii nagu tahame-vist mitte ja olemegi "surnud rahvas".Eh-nii on.

  2011-02-06 12:03:25
to Ants 2011-02-05 14:27:30
Võib vaid täpsustada, et horvaatide asemel osalesid Stalingradi lahingus siiski ungarlased ja ka 36. politseipataljon H. Riipalu juhtimisel, mis oli saanud täiendava rindeväljaõppe. Osa venelasi kuulus ka kasakaväeosade ridadesse.

piirivalvur  2011-02-06 12:08:28
to RK

Kes allkirjastas 1996. aastal Lätiga Eesti jaoks ebasoodsa merepiiri lepingu? Või kes olid need, kes tõid EV merepiiri Soome lahe keskosast ära ja allkirjastasid 1994. aasta juulilepped, mis sätestas ka Eesti maapiiri?

rahakott  2011-02-06 12:28:33
to Ants 2011-02-05 13:52:52
EV juhid lähtusid kulla suhtes IMF soovitusest, võtta hoopis väärtpabereid.
Samuti ei maksa arvata, et välisriigid tahtsid seda kulda teist korda tagastama hakata. :)
Kehtib põhimõte, et raha ja kuld tulebki lollidelt ära võtta!

1944.  2011-02-06 12:58:00
aasta septembris, kui Saksamaa oli sõda kaotamas, andis Heinrich Himmler loa kindral Vlassovi juhitava armee loomiseks. Stiimuliks anti Vlassovile õigus ka Baltikumi kui Tsaari - Venemaa territooriumi üle.

Ants  2011-02-06 13:54:27
To-1944, Ära räägi siin jälle vene propaganda juttu ,seda võisid vlassovlased ainult "omavahel" viinapudeli juures rääkida mingist "tsaaririigi taastamisest" . Kusagil ka saksakeelses kirjanduses räägitakse küllalt ka Vlassovi armeest --kuid sellist jaburdust mittekuskil .
Inglismaa ei annud kunagi kulda venelastele ,sest Eesti oli okupeeritud riik inglaste jaoks ja inglased olid nõus ka kullana tagastama mis sinna toodud ,kuid meie Siim Kallas oli see kes "vahutas" ka ajakirjanduses siin -"Kulda Eesti panga keldris hoida on kulukas " parem hoopis väärtpaberid (mis hulga segasem ja sealt saab ka omale midagi nii ,et keegi aru saaks ) Et Eesti oli okupeeritud riik näitas juba see ,et võeti inglise luuresse tööle selline eestlane nagu seda oli SS standartenführer Alfons Rebane ja oli veel palju teisi eesti ohvitsere . Inglismaa oli see kes raadioteel õhutas metsavendi avaldama vastupanu vene okupantidele. Siis ei maksa rääkida okupeeritud riigi kulla venelastele väljaandmisest . Sõda oli juba möödas ja nüüd vahetati tooni venelastega suheldes .

1944  2011-02-06 14:12:55
to Ants
Selgita, mis on ühist Himmleri - Vlassovi lepingul ja Eesti kullal?

Ants  2011-02-06 14:44:03
Veel mõni sõna Stalingradist - Sissepiirati saksa 6 armeekorpus 22 jalaväe ja 3 tanki diviisi ,veel jäi "Kotti" rumeenia diviisi jäänused kes sinna taandusid kui venelased rinde nende lõigus läbimurtsid ,ja ka üks Kroaatia jalaväerügement (Horvaadid) itaalasi autojuhid , kokku 330.000 meest, venelasi oli ainult mõnituhat sõjavangi . Eestlaste üks pataljon Harald Riipalu juhtimisel oli küll nende vägede hulgas kes püüdsid piiramisrõngast väljaspoolt läbimurda, muidugi põhiliselt saksa väosad kuid oli ka ungari väeosi . Puudu jäi ainult tühine 20 km . Kui ka seestpoolt oleks vasturünnatud oleks ka läbimurtud . Kuid debiilne Hitler oma ülbuses KEELAS sissepiiratud vägedel väljamurda .Lennuväe marssal Göring veel praalis -" Mein Führer"- meie ehitame võimsa õhusilla ja sissepiiratuil saab kõik olema mis vaja. See oli utoopia 300.000 mehele süüa ja tuhanded tonnid sõjavarustust ??. Mis sai neist mõnest tuhandest vene sõjavangist ,sellest saksa kirjanikud ja oma mälestustes ka keegi seal ellujäänud sakslane ei kirjuta . .

Ants  2011-02-06 14:59:55
Himmleri lepingul Vlassovlastega ja Eesti kullal pole mingit seost kuid mina püüan vastata kõigile küsimustele mis puudutab minu lemmikhobi -ajalugu . Muidugi seda mida olen lugenud ja tean-- kuid see on ainult väike murdosa ajaloost . Kui palju on veel millest pole aimugi .

m.o.  2011-02-06 15:27:16
No on ikka jahumine!
Siin toimub täiesti asjatu jahumine 70 a taguste sündmuste osas , kuid Starikov on TÄNASES päevas! Tänane olukord on eestlastele tunduvalt keerulisem ja olulisem kui Riipalu , Maitla või Rebase tegevus 67a tagasi. Ka Saksas on täna F. Pauluse, Mannsteini või Guderiani tegevus asjatu ajalugu, millest pole XXI saj. midagi õppida.
Ka tänase Venemaa olukord on taielikult erinev Stalin-Molotovi -Beria aegadest. Pealegi on kogu maailma paradigma muutunud ja sellest lähtuvad Starikovi mõttekonstruktsioonid. Starikov ütleb selgesti: Euroland on tähtsusetu tolliliit ja maailma peategurid on USA ja Hiina. Vene on oma maavaradega vaid puhver selles vastasseisus ja üritab mängida vahemeest. Samuti pole NATO enam venelaste vastane blokk vaid US tööriist oma geopoliitiliste plaanide teostamisel. Seega US on nõus Mistralide müümisel Venele. Vene emissar istub kui vajalik asjamees Nato konverentsidel, kui kaasosaline. Milleks siin veel Pauluse armee või Riipalu pataljon? Probleemid ja vastasseisud on hoopis mulal.

Ja  2011-02-06 18:00:19
... ikkagi eil ole meile mingit selgitust antud millist suhtumist on Venemaa valmis rajama iseseisva Eesti Vabariigiga. Senini on ta küll üsna tõrksas olnud.

Vot  2011-02-06 18:35:56
Venemaa rahvad ei ole kunagi teid unustanud. Kunagi koondume jälle ühiseks suureks maaks. Ärge unustage. Meie ei unusta teid.

lissaboni leping  2011-02-06 19:47:08
to Ja 2011-02-06 18:00:19
Venemaa suhtleb Eesti küsimuses siiski Euroopa Liidu ja paneuroopa liikumise kontekstis.

  2011-02-06 19:57:37
to Ants 2011-02-06 14:44:03

Eesti pataljon ei jäänud piiramisrõngasse, sest leping sakslastega lõppes 1942. aasta 31. detsembril ja tuldi Eestisse tagasi.
Aga Punaarmee läbimurre "kotti võtmiseks" toimus operetiarmeede Rumeenia ja Ungari diviiside asukohast.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail