![]() Vabanegem venevaenust!
vaagija to Ants
2009-02-25 16:39:23
Su kommentaari esimese poolega olen nõus. Mis puutub korralikuks kodanikuks ja eesti keele õppimisse, siis peame kahetsusega täheldama, et enne pronksi oli olukord meie riigis normaalsem: aeglaselt, aga stabiilselt õpiti eesti keelt, ei võetud nii pelju vene kodakondsust tagasi, enne pronksi oli ka rohkem Eesti riigile lojaalseid vene noormehi, kes vabatahtlikult Eesti kaitseväkke soovisid astuda, nüüd peame kallimat hinda maksma ja pool meie televisiooni on juba kahjuks venekeelne.
Moraalse tänu oleme Venemaale võlgu kahe asja eest: et Kuperjanov ja teised tublid vene juurtega mehed aitasid eestlastel Vabadussõda võita ja Boriss Jeltsinile, et Venemaa tunnustas esimese suurriigina ametlikult Eesti Vabariiki.
vaagija
2009-02-25 16:43:30
To Naaskel - nõus, aga ma ütlesin, et Kuperjanov oli vene juurtega eestlane.
OlB to narvakas
2009-02-25 18:22:31
Mina arvan, et selles vene Delfis kirjutab väike punt palgatud provokaatoreid ja KaPo peaks seal pisut uurima. On selgelt tunda rahvustevahelise vaenu õhutamise §§§
stalin
2009-02-25 19:31:27
http://www.youtube.com/watch?v=9ZS2GthG1hQ&feature=related
kättemaks
2009-02-25 20:41:57
on ju magus. Aga miks küll närvitsetakse riigi tasandil? no kus on siin riigimehelik tarkus, kavalusest ei tasu rääkidagi.? Au tuleb anda vene demokraatidele, eesotsas Boriss Jeltsinile, just tema andis venemaa tunnustuskirjad ja kui venemaa seda teinud oli, sai ka ameerika onu julgust juure ja tunnustas ka lõpuks..... Aga M Laal ajas Borissi tõsiselt vihale Nägin ta nägu, kui ütles" Mitte sentimeetritki maad ei anna eestlastel...." Ja seda on järgitud siiani. Aga Laal on ikka leilis ... kaua veel...
Naaskel
2009-02-25 21:28:23
To-kättemaks, väga segane kommentaar esiteks kaks korda on juttu kellegist Laalist (äkki siiski Laar) kuid kuidas saab sama nimega kaks korda eksida.? Keegi ei vähendagi Jeltsini teenet ,et esimeste hulgas Eestit riigina tunnustas, kuid ära nüüd üle ka tähtsusta. Ta tunnistas lihtsalt juba sündinud fakti ,esimesena tunnustas siiski Island . Ja see lause mitte sentimeetritki ei anna Eestile tagasi Tartu rahulepinguga Eesti maast. Mis oli sõnastatud Tartu Rahulepingus "igaveseks ajaks " , see on juba eht venelase jutt--- kus tema oma "käpa alla" võõrast maad saab siis heaga enam sealt minema ei lähe. Ega ole vist ainustki riiki kellega Venemaa nii ei ole teinud. Erand ainult Hiina keda Venemaa kardab ja tõenäoline ,et Hiina kunagi ta endaga sama teeb, et võtab venelaselt jõuga ära kaug-ida.
hs
2009-02-25 21:51:09
Aga räägitakse, et Kuperjanovi olla maha laskud tema omad sõdurid - olevat teine liiga julm (ka omade vastu) olnud ...
Leo
2009-02-25 22:52:16
Leo to hs.Imelik kuste niisugust asja kuulsite,et oma mehed on Kuperjanovi maha lasknud?Kuperjanov oli üks julge tolleaegne Eesti ohvitser ta juhtis oma mehi alati ees,kuidas siis tuli,et lask mida teda tabas,tuli eest-mitte tagast.Kuulake rohkem kommunistide plära ja varsti onu Stalin oli jälle kangem,kui seda oli Taara!
arno
2009-02-25 23:50:31
Käesolev artikkel on üks eestivaenulikum paskvill mida siin lehes on äratrükitud aga omti i tohi me Kesknädalat süüdistada. Siin lehes on ilusasti KÕRVUTI kaks kirjutist - Oleg Burovi ja käesolev... ja kui Kesknädal poleks seda siinset eestivaenulikkusest lausa tilkuvat soperdist ära toonud siis me polekski saanud teada millised kahejalgsd olendid meie kõrval pesitsevad. Eelnevates kirjutistes on arbo, Antsu, Lembitu, naaskli ja veel mõne kommenteerija poolt piisava põhjalikkusega lahatud selle "üllitise" eestivenlikkust ja silmakirjalikkust aga lubatagu mul peatuda veel paaril siibesinenud valel j nimelt nagu püüaks Venemaa küll meieda häid suhteid luua aga meil valitseva "veneviha" tõttu see ei õnnestuvat... Tegelikult LAUSLOBA... 24. jaanuari BNS is KIIDAB Vene Kultuuriministeeriumi SRÜ riikide kultuurisidemete ja välismaal elavate kaasmaalaste osakonna juhataja Natalja Vorobjova, et "Ilmselt ühegi teise naabriga ei lähe see koostöö nii täpselt kui Eestiga... "Tema hnnangul on Venemaal endistest liiduvabariikidest KÕIGE TIHEDAM koostöö just Eestiga. Eesti oli ESIMENE endine liiduvabariik kellega Venemaa juba 92. aastal kirjutas alla kultuurikoostöö lepingule mida on senini pikendatud iga kolme aasta järel. Aga 23. jaanuaril Tallinnas toimunud Eest ja Venemaa välisministeriumi vahelisel poliitilisel konsultatiivkohtumisel keskenduti praktiliste koostööküsimuste lahendamisele kahe maa vahel... artiklis on äratoodud pikk loetelu temadest milledes kas on juba jõutud kokkulepeteni või mis on lähedal allakirjutamisele. Aga siinees kommides lausa joodiku järjekindlusega ikka ja jälle korratav hala nagu meie valitsus ei püüaks Venemaaga sidemeid luua ega taasada on vaid pahatahtlik desinformtsioon mis ongi vaid rahvas rahutusa külvamiseks ja teenib kellegi kuskilt tirigeertud huve.
Väino Pärnpuu
2009-02-26 10:57:03
arnole.Kui ma siin kommentaariumis ei näe enam ühtegi halba sõna venelaste kohta,siis on see artikkel oma ülesande täitnud ja mitte paskvill. Aga kui on siin kommentaariumis ja ka mujal meedias venelasi halvustavaid kirjutisi, siis on sinu edaspidised kommentaarid mittetõsiseltvõetavad.
kasaar
2009-02-26 11:11:31
http://chronologia.org/dcforum/DCForumID2/12142.html
Venemaast & venelastest lähemalt.
arbo
2009-02-26 12:31:49
tore teada, et autorilt saab siin küsida.
palun konkreetseid näiteid väite "Samuti üritavad Moskva võimud Eestiga suhteid taastada" kohta.
to Naaskel
2009-02-26 13:29:53
Venemaa Kaug-Ida saab Jaapan, Hiina aga ülejäänu kuni Uuralini. Loe Z.Brzezinski SUUR MALELAUD.
Naaskel
2009-02-26 15:12:10
Venemaale kulukski ära see mida ise pidevalt teinud oma naaberrahvastele , mis tunne on kui jõuga võetakse osa sinule kuuluvast territooriumist. Kui Jaapan võtab kaug-ida ja Hiina kuni Uuralini. Aga kes teab , Hiina võib ka rohkem tahta.
paneuroopa
2009-02-26 15:14:12
Samuti on aeg luua Euroopa Ühendriigid!
Sedamoodi
2009-02-26 15:44:24
Venemaa on olnud sajandeid kuritegelik monstrum.
Ja lisaks sellele on ta jäänud oma eelmisel sajandil tehtud tapatööde, okupeerimiste, küüditamiste, väikeriikide ja rahvuste majanduse, kultuuri, keele hävitamiste, venestamiste, genotsiidide eest Rahvusvahelise kohtu poolt karistamata. Nürnbergis istus venemaa ja saksamaa üks ühel, teine teisel pool kohtulauda, aga oleks pidanud mõlemad mõrtsukriigid süüdlase pingis konutama. Saksamaa on korduvalt oma süüd tunnistanud, heastanud, kollektiivselt kogu rahva nimel. Venemaa seevastu teeb tapatöid ka tänapäeval edasi. Kuritegelik paariariik ja õnnetuseks on geograafiline ebaõnn meid selle kuritegeliku monstrumi naabrusse istutanud.
Ants
2009-02-26 17:01:24
Vaagijale ja Väino Pärnapuule kes te mõlemad "VENE JUURTEGA" , eestlasest Julius Kuperjanovist siin kirjutate .---- Juliuse vanaisa Jaan Kupper läks tsaari valitsuse ajal nagu paljud teisedki eestlased elama venemaale , elasid Ljohhavas ,vene ametnikud tegid omavoliliselt tema nime Kupper venepäraseks -- Kuperjanoviks . Pere tuli tagasi Eestisse 1904 aastal . Julius Kuperjanov võttis osa I maailmasõjast ja vapruse tõttu omistati leitnandi auaste . Tsaari valitsus autasustas teda ka seitsme vene ordeniga. Sai rindel haavata ja peale paranemist määrati Tartu tagavara pataljoni. Oli Tartu Kaitseliidu organiseeria ja ülem ,Vabadussõja alates " Kuperjanovi partisanide" ülem , langes Paju lahingus. Tema abikaasa Alice Kuperjanov areteeriti 1941 aastal ja lasti maha & 58- 13 alusel kui kodumaa reetur . ,tema haud teadmata.
Selline on teie "vene juurtega " eesti patrioodi Julius Kuperjanovi mõnesõnaline elulugu . Keda venelased nii vihkasid ,et seda viha jätkus isegi tema abikaasa jaoks.
Saatan
2009-02-26 18:35:05
Väino Pärnpuu 2009-02-26 10:57:03
arnole.Kui ma siin kommentaariumis ei näe enam ühtegi halba sõna venelaste kohta,siis on see artikkel oma ülesande täitnud ja mitte paskvill. Aga kui on siin kommentaariumis ja ka mujal meedias venelasi halvustavaid kirjutisi, siis on sinu edaspidised kommentaarid mittetõsiseltvõetavad. Sm Pärnpuu, vabandust aga see on Teie kirjutisest lähtuvalt kõige spbivam nimetus(tiitel), kuna ma teid ei tunne, kuid tonaalsus vihjab "pajuvenelasele". Edasi - palun tehke vahet nõukalasel ja venelasel. Klassikalist veneviha eestis ei ole. Vihatakse nõukalast. Nõukogude korra sünnitist-juurteta ja kodumaata rahvarämpsu, keda mina venelasega samastada ei julge. Teie kurvastuseks, mul on kolm koolikaaslast. Puhast venelast-räägivad muuseas puhast eesti keelt. Tegemist on esimese ja teise põlvkonna sisserändajatega. Me ei vihka keegi neid. Meie koolis on ülekaalus eestlased. Minu head sõbrad Peterburist mainisid juba 86 aastal, et ma mingil juhul siin elavat juurteta rahvarämpsu-nõukalast ei samastaks venelasega. Lihtne ja aamen. Teie nn veneviha teema on poliitiliselt kasulik kesiku bandele, sellest tellitusest antud artikli puhul saab iga tola aru.
Jaanus
2009-02-26 19:53:24
Ka minul on tulnud mõned aastad elada Venemaal ja ütlen sama mis Saatan on suur vahe venemaal elavate lihtsate venelaste ja siin Eestisse koos vene okupantidega ja ka hiljem head elu otsima tulnute vahel. Kes peavad ennast siin ülal kui "peremehed" ja pronksööl röökisid "rassiia " ja "vsjo naase ".
vaagija to Ants
2009-02-26 22:24:00
Ma ei tea, miks sa mulle vene juuri pakud, pigem on mul saksa juured - minu vanaema kodune keel oli saksa keel ja alles siis, kui minu eestlasest vanaisa neile väimeheks tuli, hakati peres eesti keelt rääkima.
Olin teadlik Alice Kuperjanovi traagilisest saatusest, kuid tunnistan, et Juliusest tead Sina minust rohkem, nii et luba - võtan oma sõna tagasi. Aga sellegipärast arvan, kuigi taas mul faktid puuduvad, et Vabadussõjas aitasid eestlasi ka paljud venelased ja vene juurtega eestlased. |