Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Taavi Aas: toome liinidele 70 uut bussi!

inimene aavitasile.  2012-08-18 19:37:52
Küsid, et kust inimesed raha võtavad, et ostetakse hüppeliselt kohe palju autisi ja selleks Tallinn valmistub juba praegu ette.
Vastan sulle.
Ära unusta Ansipi lubadust. Varsti ongi aeg käes selleks, et Eesti jõuab rikka riigina viiendaks riigiks. Selleks peab ka Tallinn valmis olema. Rikka riigi kodanikuna ostan ka mina kaks autot. Ansip ju lubas. Praegu oleme tagumisest otsast vist teised ja sinna saime Ansipi targal juhtimisel. Asi siis järsku viiendaks jõuda on. Reinsalu kunagi jutu sees mainis, et see on sama kerge kui lumme pissimine. Elagu ansiplased.
Reinsalu ütlusest lähtudes varsti näeme Toopea nõlval koalitsiooni nokud väljas lumme pissimas ja olemegi rikkad.

Mull&Moll  2012-08-18 20:09:54
Jubejutt
Reis Pärnust Tallinnasse
Valeria Gorlats, 4. klass

Ühel päeval sõitsin koos koos õe ja isaga Pärnusse võistlustele.
Õhtul hakkasime tagasi sõitma.
Juba poolel teel märkasime ,et bensiin hakkab otsa saama.Varsti nägime märki,et metsa sees on bensiinijaam.
Märk näitas,et peab pöörama paremale ja sõitma kolm kilomeetrit.Kahe kilomeetri järel jäi auto seisma,sest bensiin oligi otsas.Ühel pool teed oli tihe mets.Teisel pool oli suur heinamaa,kus seisid heniarullid,millest tuli auru.
Kuu paistis väga nõrgalt mustade madalate pilvede vahelt.
Isa läks jalgsi bensiini järele.Kell oli 23.45 ja me teadsime,et kell 24.00 tulevad maa alt välja zombid.
Kui kell sai 24.00 ,hakkasid heinarullidest välja tulema inimeste hinged.Alguses ei saanud me aru,kes need on
ja läksime autost välja.Alles siis taipasime,kes need on.
Need olid zombid !
Nad olid igal pool,kuhu ma ka ei vaadanud.
Varsti nägime hunte,kelle rohelised silmad särasid pimeduses.Sellise hundid elavad vanades tuuleveskites ja toituvad metsa eksinud inimestest.Äkki hakka ringi lendama suur parv nahkhiiri.Nend hirmus tiibade laperdamine sünnitas õudust juurde.
Me tahtsime minna autosse,kuid ei saanud,sest uks oli lukku läinud.Nahkhiired tulid muudkui lähemale ja me hakkasime karjuma,et isa tuleks appi,aga ta oli väga kaugel ...
Küsimused
Kui palju peavad zombid heinarulli või põhurulli pissima,et need hakkasid aurama ?
Kuidas arvutatakse välja heinarullist
või põhurullist zombide pissimise tulemusena välja tuleb soojus ?
Kudas pratilises tüngategevuses kasutatakse zombide tegevuse
tagajärjel tekkinud heinarullide
auramine talvisel ajal?
Kasulikku tüngameistrile.
* Thermo-Biopile; version 1
* Thermo-Biopile; version 2Puffergas Home Page
www.puffergas.com/ - Puhverdatud - Tõlgi see leht
An open top down draft gas producer with divorced fuel hopper was constructed and tested. The design progressed through many changes until a stable device ...
Kuidas sellisest tselluloosirikkast toorainest ( hein,õhk,niidetud rohi,puulehed,oksarisu...jne.)
valmistatakse lihtsalt,odavalt ja kiirelt biogaasi,biobensiini, ... jne.
ODAVA LINNATRANSPORDI JAOKS
ILMA POLIITLONTRUSTE POOLT MAKSUMAKSJAT NÜLGIMATA ?
Decentralized Energy
http://decentralizedenergy.com/



Mull&Moll  2012-08-19 09:50:13
Vastukaaluks poliitlontruste
massoneerimisele ja jätkuvalt jätkusuutliku üldise
zombistumise vältimiseks koos sportliku vastuvoolu ujumisega :

**NB!:Biomethane and natural gas is the same chemical substance, but with different origins = Biometaan ja maagaas on keemiliselt ühesuguse koostisega gaasid , kuid erineva päritoluga - maagaasi saadakse maa alt ja Vene naftabojaaride käest hingehinnaga,biometaani maa pealt Eestis niidetud murust,heinast...
tiigi,järve ja meremudast jne.
**NB!!! EUROPEAN BIOFUELS TECHNOLOGY PLATFORM
http://www.biofuelstp.eu/biogas.html
** NB!!! Bioenergy in Europe
Implementation of EU Directives and Policies
relating to Bioenergy in Europe and
RD&D Priorities for the Future
http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2008/T2441.pdf
BIOGAS PRODUCTIO = tegutsemisskeem = tüngaskeem = tegutsemisskeemiga - minimum effort for maximum output = minimaalse vaevaga maksimaalne tulemus = minimaalselt kulutatud vaev maksimaalse ja mõnes mõttes isegi üldkasuliku tulemuse saamiseks ja seda muuseas ka linnaliini bussi jaoks.
Activity 10.1. BIOMASS ENERGY. Aim: When you have completed these activities you will have produced and studied the biogas, methane (CH4). ...
http://www.sustainableenergy.eq.edu.au/activity/activity10_1.html
** "Science Fair" Projects
http://www.adelaide.edu.au/biogas/fair/
**NB! Dual-fuel NIIDETUD MURUST JA KOERTE JALUTUSPARKIDEST KORJATUD KOERAKAKA BAASIL OMAVALMISTATUD rohemullikestega ja tanklast ostetud vedelaga funktsiv sääreväristaja või automobiil Austria Steyr-launches-first-biogas-powered-tractor eeskujul või Rootsi Volvo,Soome
Valmeti või Sisu eeskujul ilma olemasolevat mootorit ümber ehitamata ( gaas otse voolikuga õhupuhastisse ...jne.)

Mull&Moll  2012-08-19 10:17:17
Infot tüngaks on palju.Kui võrrelda seda infot netis omavahel,siis üks paremaid on algajale ja armetule tüngameistrile Austraalia
The University of Adelaide oma,
BEGINNERS GUIDE TO BIOGAS :
http://www.adelaide.edu.au/biogas/fair/
Kui algaja tüngameister tahab
oma tüngateadlikkust suurendada,
siis ultrakasulik on Uus -Meremaa
tüngameistri Robert Manni tehnilise pärandiga kursis olemine ( seda ka omatehtud dual fuel`ga ):
Water Injection By Robert Mann
An article originally intended for publication in the New Zealand "Sports Car Club" magazine. It is published here with the author's permission.

A superb octane-improver and ancillary coolant is that oldie but goodie water injection... humidifying the combustion air. Contrary to what would be expected from the fact that water vapour is a product of combustion, its presence before the fuel is burnt stimulates more complete burning. Several benefits, easily added to a wide variety of engines, can flow from this odd fact. Few if any commercial kits are on sale in N.Z., but I have invented an extremely simple, cheap rig for DIY water-injection, which I disclose here with full instructions.
http://www.dave-cushman.net/misc/mannject.html
Sellise suure süstlanõelaga,millega
võetakse prooviks hobuse kaela veenist verd,saab teha kasulikke tüngasid ( vesi+veidi,veidi,mitte rohkem kui o,3% atsetooni,kuni
50% omatehtud biometaani...jne.
ultrapõnevaid tüngatrikke ja
ka palju tüngakäkkisid ).

linna lähedalt maalt  2012-08-19 12:06:47
vaata vanainimene!
Minul on ka auto, naine ja kolm last. Hommikul viime ühe lapse lasteaeda ja teised kaks kooli kesklinna, siis viin mööda minnes naise Mustamäe teele tööle ja ise sõidan teise kanti ise tööle. Selleks kulub mul tund aega . Ise elame linna lähedal. Kui peaks hakkama sõitma ühistranspordiga peaks tõusma hommikul kell viis ja minema välja juba poole seitsme aeg, lapsed ei saa õigel ajal kooli ja lasteaeda (need lihtsalt pole avatud veel), ise ei jõua õigeks ajaks tööle, sest peaks sõitma mitme transpordi vahendiga. Kui on omal auto, siis see pole juba ammu uhkuse asi vaid töömasinaks.
Teiseks on vanainimesel väär arusaamine lastest, ju ta on võõrdunud oma lastest ja lastelastest või on vanatüdruk, elust kibestunud inimene.
märkus: vanainimene ja mina on üks inimene või naabrid. Kui ei oleks neid "muidusööjaid" seal Toompeal ja omavalitsustes, kaasaarvatud Tallinna linnavalitsuses, siis oliks riigis kaos ja ei eksisteeriks Eesti Vabariiki.
Linnas saastab õhku palju rohkem diidli jõul töötav ühistransport kui bnsiini jõul sõitvad autod. Vaadake kui palju tossivad busside sumbutid. Kui peaks kunagi inimesed hakkama kasutama busse rokem kui sõiduautosid linnas, siis need täis bussid tossavad palju kordi rohkem. Seda ütlevad ka teadlased, hiljaaegu kirjutati sellest ajalehes.

keskidele  2012-08-19 16:27:15
....ei tee midagi selgeks,need on nagu papagoid,et "suur juht " ütles ja see ongi ainus ja õige tõde.Elu on aga mitmetahulisem ja inimeste vajadused ja võimalused on erinevad.Kui tänavad oleksid nii laiad,nagu mujal maailmas,siis laske käia,tehke või kolm "BUS,i " rada,sinna kõrvale autodele ja veel eraldi jalgratastele,kõnniteedest rääkimata.Ühistranspordi eelistamine käib aga järjekordse kampaaniana ja vaatamata inimestele suuremate ebamugavuste tekitamisele (ei jõua meie ühistransport ka 10 aastaga KÕIKI rahuldavate tulemusteni,pensionärist inimese marsruut on teada,kodu-turg,kauplu -kodu,kuid tööinimene ei saa kuidagi praeguse ühistranspordi korraldusega rahule jääda,alustades kasvõi tipptundidel täiskiilutud bussidest-trammidest ja lõpetades ajale jalgu jäänud marsruutidest.Tallinna linnas aga käib "tehtud" skeem ja kõigele sülitamine.Toome siia või nende käitumise vene koolide "kaitsmisega" ja lõpetades KGB,tšnikule ausamba püstitamisest.

Tatjana Kruus  2012-08-19 18:54:33
Kuidas ei saa need inimesed aru, et need bus`i rtee osad ei vähenda sõiduautode arvu linna tänavatel, sest tõesti, isiklik auto on kujunenud töövahendiks, mitte lõbusõiduks ainult ja uhkustamiseks. Ei hakka inimesed rohkem ühistransporti kasutama, ei loe tasuta transport ja bus`i rajad. Inimesed lihtsalt sõidavad sellega kuidas lihtsam ajaliselt on jõuda tööle, kooli ja koju. See on linnajuhtide helesinine unistus, et midagi muutub.
inimene aavitasile (?)!. See on vaenulik jutt teiste inimeste ja riigi vastu. Kui ei meeldi Eestis, mine ära, selliseid vingujaid pole meile vaja.
Väga hea ja selgitav jutt on inimeselt kes kirjutab linna lähedalt maalt.

Lollidele ei tee midagi selgeks  2012-08-19 20:56:03
TO: linna lähedalt maalt 2012-08-19 12:06:47

Asjatu üritus lollidele midagi selgeks teha.
Neid keskerakondlikke juhmakaid jagub sinna linnahädasse, kes ISE nagunii bussiga sõitma ei hakka ja siia jagub neid vanureid, kes naudivad TASUTA bussisõitu turule.
Mis sihukesed teavad tööinimeste ja lapsevanemate päevamuredest.

vaagija  2012-08-19 23:14:09
Kui juba Edgar nii arvas siis on see kõik õige. Minge ometi siin oma rumalate arvamustega...pealinna praegune meer pole veel kunagi midagi valesti teinud või millegagi eksinud. Taavi-poiss vahendab linnapea sõnu. Oma isiklikud autod tuleb maha müüa...me pole ometi mingid kulakud, kes omavad limusiine. Milleks meile sellised raharöövlid... Õige töömees käib jalgsi ja kasutab ühistransporti, mida on meile võimaldanud kõrgesti austatud linnajuhtkond. Pole vaja lugeda mingite rahvakurnajate halinat, kes ei saavat liikuda. ärgu siis liikugu, koligu Talina kandist üldse minema - siia jäävad elama vaid meie valijad ja toetajad.
Pealinn tuleb sulgeda igasugusele autotranspordile - v.a. ühistransport ja meie austatud linnaisade sõidukid. Tuleb hakata kontrollima erakondlikku kuuluvust, kes pole meie liige maksku aga meile raha. Pealinnas peab jevro asemel käiku laskma vana hea rubla...üleüldse peame hakkama kõnelema oma valijate ja liikmete keeles. Tuleviku keel on sajaprotsendiliselt vene keel. Kogu maailma progressiivne üldsus juba õpib meie kõigi ühist keelt...

E. Impiger  2012-08-20 00:40:13
Ei ole paha mõte. Kuid kust tuleb raha? Mille arvelt? 70 bussi eest tuleb välja käia ikka päris kopsaka summa.
Mis puutub sellesse, et kitsasse kesklinna rajasid ärihaid oma firmasid, siis see ei saanud kuidagiviisi toimuda ilma linnavalitsuse ametnike mahituseta. Või teab keegi mingit muud viisi? Mõni ametnik istub seniajani kinni, teised laiavad salamisi edasi.

Enn Oja  2012-08-20 08:29:52
mina rahapärast ej muretse . igas enndast lugupidavas ettevõttes lähäb osa rahast aasstajd ette varustise ja muu uuendamiseks eraldi arrvele . se tähändab et nii peakks olema . aga kahjuks ruttu rikkaksratsutajad kulutavad kõjkk ära ning ärkkavad alles tule puhhkedes . jääppki üle võtta kasvikuga võllga miss ajaga teeb võlana ostetava esialkksest suhhteliselt k'allimaks .
kujdas on selle 70' l'innareosstava pussiga lood ej tea aga kardan just viimast võjmalust . ka sellepärast et ega se ettkarite ja taavide linnavalitsus enndast eriti lugu ej pea .

arvan  2012-08-20 09:03:39
et need 70 bussi ostab ikka riik Tallinna linnale,mille siis Savisaar kenasti oma propagandavankri ette rakendab,et kuidas küll Keskerakond ikka hoolib ,ostab kohe uued bussid ka.

Kati  2012-08-20 12:03:36
Ma oleks oodanud bussiradade märkimisel ja bussiliinide korrastamisel ning elanike teavitamisel süsteemsemat lähenemist, ekspertide paremat kaasamist Ja aeg pressib peale , varsti on 1. september , operatiivsemat tegutsemist! Aga suund on võetud õige.

vaat nii !!!!  2012-08-20 14:09:16
too põikpäine E.Impiger! Tean muud viisi kuidas saadakse kesklinnas ja muudes ärimajades kontori ruume. See kehtib enam jaolt nii. Ehitatakse uus ärihoone või renoveeritakse vanad hooned ümber büroohooneteks ja renditakse seal firmadele ja teistele kes vajavad ruume need pinnad välja. Vaat nii! Pole siin mingit mahinatsiooni nagu sa arvad! Mahinatsiooni või millegi muuga seaduse vastu eksivad need, kes on kadedad või teevad ise mingit pattu mis pole seadusega kooskõlas. Mõtle oma tegude üle järele ehk lased püksirihma mõne teo pärast lõdvemale.
Enn Oja jutt on ikka segane ja see mees ei austa eesti keelt ja võib arvata ka riiki ja eestlasi.
Mulle meeldib Tatjana jutt ja see kes kirjutab linna lähedalt maalt. Jutt on põhjendatud ja arusaadav.
vaagija jutt pole tema kirjutatud, sest ta ei kirjuta sellises stiilis mitte kunagi.
See 70 bussi raha pole linna raha vaidmaksumaksjate raha. Kyui seda on miks mitte kasutada linna heakorra, puhtuse, haljakute hoolduse ja sõiduteede-tänavate arvelt, mida ei nii kui nii ei suudeta korras hoida!!!
Linn ei arvesta kunagi linna kodanike arvamustega ega räägi linlastega läbi. Seal on ju poliitikud ja nad ei vastuta millegi eest. See võtke teadmiseks. Neil on poliitiline vastutus. Vaat nii!
Ei mõista mis suuna õigsusest kati räägib, parem lugegu mida kirjutas Tatjana ja inimene linna lähedalt maalt. See on õige jutt ja tähelepanek.

E. Impiger  2012-08-20 14:47:12
Kommentaator "vaat nii!" vist ei saanud minu kirjutise mõttest hästi aru. Ausalt öelda, kirjutasin ka hästi lühidalt, lootes lugeja intellektile.
1. Selge see, et busse ostetakse maksumaksja raha eest, ega selles valdkonnas häid annetajaid eriti vist olegi, isegi Kofkinit vist mitte. Kas aga see bussiost on ikka hästi läbi mõeldud ja põhjendatud? Ehk oleks mõni muu kulukoht lähiajal eelistatavam? Või miks just 70, ehk ostaks mingi vähema arvu busse?
2. Mis puutub kesklinnas pesitsevatesse ärihaidesse, siis avaldasin arvamust ühe eelpoolse kommentaari juurde. Aga et mahinatsioone seal ei toimuks, seda võite rääkida mu lapselapsele.

imestaja  2012-08-20 15:27:28
Neid fantaseeringuid lugedes saab teha vaid ühe järelduse - suur osa eesti rahvast on tõepoolest haige. Vaimu poolest. Kummaline, kuidas ühistranspordi olude parandamise meetmed, mis pidanuks mõjuma ühiskondliku kosutusena, panevad mõningaid inimesi ohtlikult ära pöörama. Sellist laialõualist fantaseerimist, mida siin autoomanike nimel pakutakse, poleks kaine eesti rahva poolt küll oodanud. Häbi hakkab eestlane olla!

eelmisele  2012-08-20 17:02:15
aga mul ammu juba sinusuguste pärast Häbi - nimetad veel ennast eestlaseks, palun muuda oma kodakondsust. Eestlased tegelt täitsa normaalsed- paraku eestis elab kari tiblasi (jäänukeid nõuka ajast) + paarsada eestlast, kes Edgari sektis päris mõistuse kaotanud.

Seega, sina võid olla tõbine- eestlane küll mitte.

mõtlemiseks  2012-08-20 18:29:08
Ma ei tea kui paljud teist nägid eile öösel TTV-st saadet kell00.25 Välisliin: Tallinn 20.08.1991. Saade oli väga hea ja näitas ära, et ega savisaarel ja tema seltskonnal ei olnudki 1991. aastal nii väga palju teeneid kui see mees ise afišeerib. Uue Eesti sünni juures olid hoopis teised inimesed, tulihingelised vaba eesti eest võitlejad, kes on jäänud enamuses siiani riigi poolse tähelepanuta ja nagu ütles saates lugupeetud Heinz Valk, et praegu ehivad ennast paljud inimesed sulgedega, et nemad olid tol ajal tegijad ja tõelised patrioodid on jäänud kõrvale, sest pole ju mõtet nendega vaielda. Me ju teame kes nad olid.
Siin kommentaariumiski on mõned olnud kõvad tegijad sõnade järgi, aga tegelikuses ....

uudis ruudus.  2012-08-20 20:00:30
käisin täna Eesti iseseisvuspäeva kontserdil Harjumäel tallinnas. Algul oli Edgar Savisaare sõnavõtt ja kindlasti pidi inimesi hirmutama, kui habras on ikka see Eesti riik ja midagi ei ole loota, et siin paremaks läheb, muidugi ennast kiitmast ta ei väsinud, küll püüdis teha seda läbi "lillede", aga oli tuntav. Tema sõnadele plaksutati viisakalt eespool, keskel ja taga jäi see napiks ja väheste poolt. Enamus inimesi tuli hoopis Maarja Liisi ja Koit Toomet kuulma.
Ei ole enam Edgar eestlaste hulgas iidol, keda võiks uskuda. Ta ainult lubab ja lubadused lubadusteks jäävad. Oli Harjumäelgi kuulda sapiseid märkusi tema kohta!
Harjumäel olevat kividest väljakud 8mis kuidagi ei sobi parki) kutsutakse Edgar Savisaare nimeliseks ja kohvikut, kus ripub savisaare pilt seinal, savisaare kohvikuks. Seal toimuvad Keskerakonna üritused enne valimisi.

vaagija  2012-08-20 22:49:41
Kümned miljonid inimesed kõikidel kontinentidel avaldavad tormilist poolehoidu Eesti rahva vabastajale - Suurele Juhile - Edgar BUrešin-Savisaarele(BUS).

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail