Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Taavi Aas: toome liinidele 70 uut bussi!

Mull&Moll  2012-08-16 13:10:21
Tünga saab lihtsalt,odavalt ja kiirelt kätte garaazinurgas nokitsedes.
* Plastic drink bottle
* Mud from the bottom of a pond, or manure
* Matches
*Procedure:
http://www.sustainableenergy.eq.edu.au/activity/activity10_1.html
Mullmollitamisega eemaldatakse mootoris mittepõlev ballastgaas -
s.o. süsihappegaas...
* Weak solution sodium hydroxide (caustic soda) ,vesipesemine,lubjapiim... jne.
* Tüng tehaks sama soojus juures nagu lehma eesmaos
* Keskmise näpuosavuse juures käeulatuses oleva käepärase risuga
kulub tüngaks (nakitsemine) alati vähem kui üks tavaline tööpäev
* Kasuliku tulemuse saab kätte täiesti laenu-võla-maksu-trahvi-aktsiisivabalt
* Tüng ei meeldi poliitlontrustele,pankadele ja võltsrohelistele

elektritsaabtasuta.blogspot.com  2012-08-16 18:33:40
See on siis vaid üle 65 aastastele tasuta.
Ma lootsin teist enamat.

Mull&Moll  2012-08-17 08:22:58
Mullmollitamisest ja Rahva Poliitikalehe lugemisest on vahel kasulikum lugeda ka Washington Post`i.
Näiteks:J. Craig Venter's Next Little Thing:
By Michael S. Rosenwald
Washington Post Staff Writer
Monday, February 27, 2006
J. Craig Venter's Next Little Thing:
Muidugi,näpuga näitajast ei saa käeulatajat.
Ja nii, nagu eelöeldu kehtib Mull änd Molli
kohta,kehtib see ka ükskõik millise
poliitlontruse või poliitmulli kohta.
Tüng ( rohugaas) on igivana,seda
tutvustas eurooplastele esimesena
Itaalia maailmarändur Marko Polo
ja nii, nagu Itaalias,Rootsis ,saab ka Eestis
nii sõiduautot kui ka bussi ( Ultraökonoomselt!!! )
liigutada rohust,tiigi-või järvemudast,koerakakast või
lehmakakast omatehtud naturaalse ( süsihappegaasist puhastatud)
biogaasiga/biometaaniga ja see ei pea ilmtingimata olema compressed natural gas (CNG).
Selleks,et tüng oleks võimalikult lihtne,odav,kiirelt teostatav ja hästi odav,
on alati kasulik olla JUST SELLEGA,MIS TOIMUB JA MIS TOIMETAB
LEHMA MAOS:
Cow Backpacks Trap Methane Gas
(PhysOrg.com) -- In an attempt to understand the extent of cow flatulence on global warming, scientists in Argentina are strapping plastic bags to the backs of cows to capture their emissions.
http://phys.org/news135003243.html

Mull&Moll  2012-08-17 11:42:04
Kui on olemas valik,leidub alati neid,kes aitavad seda teha.
Poliitlontrused aitavad pankadel ainult lihtsameelseid maksumaksjaid nülgida
ja käkki kokku keerata.
Loota,et nad ka mõne lihtsma energeetilise/tehnilise/bioloogilise tüngaga üldkasulikult hakkama
saaksid?
See on ju ülim naiivasus ja mitte ainult meil,vaid ka mujal!
Kui aga jagame hunniku kaheks,siis saame kaks hunnikut valikute ärategemiseks:
* Suur voluntaristlik ja haisev hunnik,mistõttu kasutu hunnik
*Armetult väike ja ratsionalistlikult rammus hunnik,mistõttu kasulik hunnik
Ka inimesed jagunevad laias laastus kaheks:
*Valdav enamus,kes otsivad olemasolevatele olukordadele õigustusi
*Armetu vähemus ,kes otsivad olemasolevatest olukordadest väljapääsu
Eeltoodud mullmollitamise taustal saab saab Igaüks aru,miks
armetu vähemus ei roni suure ja haisva voluntaristliku sõnnikuhunniku otsa kirema,
vaid siblib ja tegutseb rammusa ratsionalistliku hunniku peal ja sees.
Sama lugu on ka selle dual-fuel`iga (biometaan/diisekütus),olgugi et sellega saab suurepärselt ühendada ebameeldiva
kasuliku ja meeldivaga.
Peab (mitte jälle peaks, oleks,võiks jne.) ühendama ebameeldiva kasulikuga
ja põhilised ebameeldivus on meil:
*Suur tööpuudus
*Suur rahapuudus
*Suur selliste ideede puudus,mida saab kiirelt käigupealt ja odavalt teostada
*Suur kasuliku ja kasutamata tooraine ressurss,mis niisama ja kasutult
ära mädaneb,näiteks kasvõi niitmata rohi,millest igaks kevadeks tekkib tuleohtlikult kui kulu,
sest ei tunta ja ei osata kasutada ka kõige algelisemaid ja robustsemaid energeetilisi
tüngatrikke ,tüngakäkke ja tüngaskeeme ( Grass Biomethane = Rohugaas Ahju või Autosse = Süsteem Hällist Kuni Hauani)
Näiteks kasvõi allolevatki energeetilist tüngaskeemi:
DIY Bioethane Generator ( Selles toimub biogaasi puhastamine CO2-st autokütuseks (dual-fuel)
vajalikuks biometaaniks:
BIOGAS PRODUCTIO = tegutsemisskeem = tüngaskeem = tegutsemisskeemiga - minimum effort for maximum output = minimaalse vaevaga maksimaalne tulemus = minimaalselt kulutatud vaev maksimaalse ja mõnes mõttes isegi üldkasuliku tulemuse saamiseks:
Activity 10.1. BIOMASS ENERGY. Aim: When you have completed these activities you will have produced and studied the biogas, methane (CH4). ...
http://www.sustainableenergy.eq.edu.au...
"Science Fair" Projects
http://www.adelaide.edu.au/biogas/fair...
Dual-fuel sääreväristaja või automobiil Austria Steyr-launches-first-biogas-powered-tr actor eeskujul
European Biofuels TECHNOLOGY PLATFORM
http://www.biofuelstp.eu/biogas.html

muigaja  2012-08-17 12:03:41
linlane-tallinnlane on kindlasti autoomanik ja sellepärast ta vihkab tramme, busse ja trolle. On saanud toetust ka autosõiduõpetajalt, kes kardab ilma jääda oma õpilastest kui nad hakkavad sõitma tasuta ühistranspordis. Mõni teadlane, refi käsilane ka peab kritiseerima ühistransporti kui autoliiklust segavat. Kuid vaatame asja reaalselt. Mul oli vaja sõita Nõmmelt panka Narva maanteel. Kõigepealt pean otsima parkimismaja, sest kesklinnas pole muid parkimiskohti. Variandid 1. Vabaduse väljaku all. Kui see on täis, siis variant 2. Kaubamaja taga, aga kui ka see on täis, siis praegu ma rohkem ei tea neid parklaid ja pean tagasi sõitma. Aga ma sõitsin Politseimaja juurde ja seal parkisin tasuta. Kõrval on nii bussi, kui ka trammipeatus. Buss tuli kohe, kuid jäin sellest maha, läksin trammipeatusse ja kohe tuli tramm. Kümne minuti pärast olin juba Narva maaanteel ja viie minuti pärast pangas. Polnud vaja otsida parkimismaja ega maksta parkimistasu. Vabaduse väljakult oleksin nagunii pidanud trammiga edasi sõitma. Kokkuvõttes väga mugav ja kiire lahendus. Kes tahab veel käia kauplustes, peab niikuinii jala käima. Ei ole kesklinna kaupluste juures kusagil parkimisvõimalust ning vanalinn on autodele päris suletud. Kuid bussirajad on vaid üks nüanss. Siiski tuleks luua linna piirile suuri parkimiskohti tasuta ja sealt edasi ka bussi või trolliliin. Siis tuleb neisse parkimiskohtadesse üles paigutada plaan kõigi linna bussi, trammi- ja trolli liinidega, kus oleks näidatud ka võimalikud ümberistumised. Nii saab seal kohe planeerida lühimat teed. Hiljuti oli vaja osta spets-tulekustuteid ja ma sõitsin Tondile Tamrexi juurde. Aga seal polnud parkimiskohad vabad ja nii tuli mul hakata otsima lähimat parkimisvõimalust. Õnneks oli veel üks koht vaba Politseimaja juures. Sealt tuli ikkagi jala tagasi minna. Ikkagi peab arvestama jalgsi käimisega ja ühistranspordiga.

muigaja  2012-08-17 12:10:48
Lisaksin veel. Need, kes sõdivad ühistranspordi vastu on kindlasti parkimismajade omanikud. Kui rahvas hakkab kasutama tasuta ühistransporti, siis jäävad parkimismajad ju tühjaks. Siia on see koer maetud, kasulik tulu jääb saamata.

Proff  2012-08-17 12:14:24
Ühistranspordi eelistamine Tallinna südalinnas on ainuõige otsus. Vaatamata reformivalitsejate vastupropagandale saab sellest iga liikleja aru. Kaotada linnapildist trammid, müüa rööpad ja vagunid vanarauaks ja saadud rahaga parteikassat täita.. Selline oleks Reformilojustele iseloomulik tegutsemisviis. Õnneks on Tallinnas võim targemate inimeste käes..

muigajale  2012-08-17 14:59:28
Kas ikka on need inimesed parkimismismaja omanikud?Sul sääl ülakambris ikka korras vä?Tee selgeks sõnastus:parkimismaja.

eelmisele kommile  2012-08-17 16:32:40
Refiklatsidel on omadus haarata tekstist üks sõna ja hakata selle ümber kudumit looma.Pole muigaja öelnud,et ainult parkimismaja omanikud,nemad on vaid üks variantidest ühistransa vastaste rindel.Muigaja jutt on ülitõsi ja sedasi kujutan minagi ühistransa olukorda tulevikus,kui ikka refi-irla sõdalased,kõikvõimalikke alatuid vahendeid kasutades,ja arvestades,et neid sunnikuid on ka ilmatu palju,ei pööra endid Tallinnas võimule,siis on kõik läbi,algab uus keskaeg ja trammirööpad võib-olla kistakse tõesti üles.Anna taevas armu,Ansipi moodi!

Tule taevas appi...keskerakondlik aju suudab ikka veel üllatada  2012-08-17 17:56:11
_ muigaja 2012-08-17 12:10:48
Lisaksin veel. Need, kes sõdivad ühistranspordi vastu on kindlasti parkimismajade omanikud. Kui rahvas hakkab kasutama tasuta ühistransporti, siis jäävad parkimismajad ju tühjaks. Siia on see koer maetud, kasulik tulu jääb saamata.

Keskerakondlikule mainekujundajale.....aplaus  2012-08-17 17:57:18
muigaja ühes kommnetaaris pidavat siin olema autoomanikud, nüüd on parkimismaja omanikud.....tuleb veel midagi geniaalset?

RV  2012-08-17 23:39:32
muigaja jutt on väga ühekülgne ja vaenulik nende suhtes, kellel on sõiduauto ja neid ei ole vähe, töövahendiks ja kes peavad autoga tööasju ajama linnas. Näiteks mina kui ehitus objekti juht, pean päevas seiklema töö pärast kolme objekti vahel ja töid j juhendama, materjali muretsema. Minusuguseid on palju, sest tehakse tööd, mitte ei kiunuta siin nagu muigaja. Huvitav on ka tähelepanek. Kui ei olda nõus linnavalitsuse lollustega, ei olda nõus keskerakondliku valitsemisega linnas, sõimatakse nagi muigaja, sind lkindlasti refi käsilaseks. Tea muigaja, et 99% eestimaalastest ei lkuulu kusagile erakonda ja kõigil neil on oma arvamus ja paljudel valdkondadest ka oskused ja teadmised, mida ei kuulata.
tresadmiseks:Tallinna linnas on olemas kesklinnas vähemalt 4 parkimismaja + veel parklaid küllaldaselt. Paljud on neist pooltühjad päevasel ajal. Ina muigaja seiklesid kesklinnas. Aga kui elad Lasnamäel, töötad Haaberstis ja sageli ei ole sul kodu ja töö lähedal ei bussi, trolli ega trammi peatust. Kui palju aega võtab inimesel Lasnamäelt Haaberstisse sõit aega ühiskondliku transpordiga. Kas tund, poolteist või kaks tundi. Sõit toimub 2-3 erinevatranspordi vahendiga + ootamised peatustes. Kesklinnas poodides võid tõesti jala käia, pole vaja sul pärast tööd autoga juurde sõita, auto ootab parkimis kohas. Oled veel mõelnud, kui palju on vaja busse, et suudaks normaalselt inimesed ääre linnas tööle viia ja tagasi, nii et oleks normaalne sõita ja ei ole nagu silgud pütis. uuest aastast peab veel mingeid kaarte kõik reisijad registeerima bussi astudes. Ei tea kuidas seda täis bussis teha saab, eriti vanad inimesed, lastega inimesed. Sulle ikka meeldib oma parkimist rõhutada politsei maja juures. Kus selline võimalus ikka on või oled politseiautoga sõitja !!!?
Kui palju neid parkimismajade omanike ikka on, sina leidsid neid kesklinnast ainult kaks-Kas pole sinu jutt veidi ses suhtes kohtlane.
Sulle muigaja soovitan rohkem jala käia, vähem oma autoga sõitmist ja ühistransporti kasutada. Käimine on terviseks!
Kas see on profi ettepanek, trammiteed ja trammid vanarauaks! oled väga vaenulik ühistranspordi vast. Teadmiseks sulle, et seda kasutavad paljud tallinlased.

  2012-08-18 11:01:39
RV-l väga õige ja argumenteeritud jutt,

Lemme Krimm  2012-08-18 11:51:44
RV kui sulle ei meeldi ühistransport, siis sõida oma autoga, ega kellelgi selle vastu midagi ei ole. ära siin suru oma tahtmist ega arvamust peale, sest ühistranport oli , on ja jääb. Omanikud peavad oma parkimismajad ümber profileerima.
Soomes on kõik bussirajad ja ühistransport väga mugavad ja mobiilsed.

Mull&Moll  2012-08-18 12:15:44
Praegu on piisavalt infot ratsionalistlikeks arvutusteks.
Selline tegevus on vastukarva massoonidele,pankadele ja poliitlontrustele.
Milline buss on maksumaksjale kõige kasulikum ?
Kas diiselkütusega ???
Milline sõiduauto on kõige kasulikum sellele,kellel on kasvõi paar hektarit maad?
.... Biodiesel fares worst taking a Mini just over 20,000km (5030 miles/acre). Bioethanol manages just over 30,000km/ha (7540 miles/acre). Then there is a marked jump to synthetic biodiesel, a next-generation biofuel produced from gasified biomass and converted to liquid fuel via the Fisher-Tropsch Process: it carries the Mini over 70,000km (13,960 miles/acre).
But biomethane, which is upgraded biogas made from anaerobically fermented crops, slurry or organic waste, tops the chart at nearly 97,000km/ha (24,390 miles/acre) almost five times as much as biodiesel. Compared to second-generation biofuels, such as cellulosic ethanol or biomass-to-liquids, biogas is a mature technology. ...
( Infollikas - Biopakt )
Sama tüngaga, mida sakslased kasutasid II Maailmsõja ajal pruunsöest lennukibensiini
valmistamisel,saab praegu kodustes ja tavalise värkstoa tingimustes kätte rohugaasist ( ka sööti jäänud maadel kasvavast lepa-või pajuvõpsikust)autobensiini oktaanarvuga 99.
Fisher-Tropsch Process`i moditaks ja muditakse käepäraseks ja see, kes saab hakkama setu samaka
vaaritamisega, saab rohugaasist vajaliku rammusa vedeliku automootorisse kätte ( ...Product distribution
In general the product distribution of hydrocarbons formed during the Fischer–Tropsch process follows an Anderson-Schulz-Flory distributionwhich can be expressed as:
Wn/n = (1-α)2αn-1 )
Biomethane: A Fuel From Pure Grass
http://ec.europa.eu/environment/integration/research/newsalert/pdf/171na4.pdf
Tegemist ei ole alkeemiaga.
Mull änd Moll ei aja kägu.

kriibu  2012-08-18 12:35:37
http://www.tallinnapostimees.ee/943972/galerii-mupo-masinaga-tehti-tallinnas-avarii/
-------------
Kas Regle ja Annika töötavad mupos? Kui ei tööta, siis miks tegi mupo auto kell 5 hommikul erasõitu? Või tegi taksot?

tallinlane   2012-08-18 15:39:28
Lemme Krimm vabamüürlane! Loe RV kirjutis läbi ja mõtle selle peale oma ajurakukestega ja oma Soomest saadud haridusega . Ära mõnita inimest, kes on piltlikult kõike näidanud. Oled nagu abilinnapea Aas, kes sõitis hommikul sõiduautoga tööle Mähelt Kesklinna 15 minutiga, kui kõik teised kulutavad rohkem aega tunduvalt. Mis veek siis rääkida ühistranspordiga. See on naerukoht. Iasegi arvajatel omaanil ja vaagijal pole selle kohta õigustusi. Kas pole imelik!!!

vanainimene  2012-08-18 18:34:43
muigaja- mina olen juba mittu aastat rääkinud, et linnapiirist väljas on maaala kull kuhu vöiks saada uks korralik söiduautode parkla.Tuleb välja, et löpuks lähebki töeks.Tore! Söitku edasi bussiga vöi kömpigu jala,vähenebb rasvahiht köhult.Saab ka linnarahvas hingata korraliku öhku.Kui vaatad neid söiduautode söitmist hommikul ja öhtul -tipptunnil, siis peaaegu igas autos istub ainult uks inimene, aga köndida ei oska. Nähtavasti viis isa-ema oma lapsukese juba väikesest peast autoga kooli ja sellepärast on jalad alaarenenud, nad ei jöua köndida. Teiseks sellist pättidekarja meie ajal ei olnud ka ja iga laps on vanemale kallis.Kui kauaks ? Juba 10.aastaselt tömmatakse poistega ringi juuakse ,suitsetatakse,seksitakse, sunnitatakse lapse, seda vanemad enam ei näe.Uhesönaga elu on täiesti p...es. Hea, et linna öhk saab puhtamaks ja vingugaasist vabaks.

Mina  2012-08-18 19:00:37
Olen kohe eelmise kommentaariga täielikult nöus. Autoomanikud on täiesti julmad,kuigi on parkimisplatsid, nad söiaksid heameelega autoga oma koju WC-sse,peaasi, et jala ei peaks käima. Ärge nähke uksnes Tallinna Linnavalitsust, vaadake kuipalju seal Toompeal,Kadriorus ja igast ministeeriumist neid muidusööjaid välja ilmub ja löbusöite teevad, niigi reostavad linna elu. Hakaku eeskuju näitama, ikka pea- Ansip oma meeskonnaga!

kriibu  2012-08-18 19:25:53
Kui värsket õhku tahate, kolige maale. Saate lisaks värskele õhule ka linnulaulu, lillelõhna ja puhtad aiaviljad.
Inimesed, kes linnas elada tahavad, peavad arvestama suurema õhusaastega. Nii on see alati olnud, nii on ja nii jääb. Kogu maailmas.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail