Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Hambavaluga usupolitruki juurde?

Aslan to teema  2007-10-16 11:01:54
Läheb teemast kõrvale, aga kirikuõpetajaks ei saa mitte iga kiiksuga usklik, kes oma lõbuks teisi küll paarikaupa ja lausa suguvõsade kaupa jahmatada soovib. Kirikusse laulatusele või muul tähtsal puhul minnes on inimestel enam vähem kindlalt teada, mis neid ootab. Nn. ilmaliku jutlustaja puhul see nii ei ole. Igapäevases tsivilistielus on meil vaba valik, kuid ajateenistusse võetud sõduril või kurjategija läbi kannatanud usklikul inimesel seda valikut ei ole. Ei väsi seda kordamast. Saan aru, et kohustuslikult rivis seistes on ateistil või mõne teise sallimatu sekti liikmel kaplanit raske taluda. Kuid ma ei mõista, miks peaks sõjavägi joonduma just sallimatute isikute ja gruppide soovide järgi. Ja eriti raske on mõista inimesi, kes üldiselt kutsuvad üles sallima igasuguseid enesekeskseid gruppe ja ideoloogiaid kuid hetk hiljem on fanaatiliselt vaenulikud usklike või mõnede teiste "mitteomade" suhtes. Usklikud, mõned erakonnad ja mõned muud grupid ei väidagi, et on 100% sallivad, kuid end absoluutselt sallivateks kuulutanud inimkooslused on ikka ja jälle üllatanud äärmise vihaga "teiste" suhtes. Oletan, et pr.Eve Osa ja teema on kogenud usklikega seoses midagi väga ebameeldivat, kuid kas Te ikka olete kindlad, et need inimesed olid ebameeldivad oma usklikkuse või teeseldud usklikkuse tõttu? Kas ei või olla, et ilma usuta või selle teeskluseta oleksid asjad võinud veelgi halvemad olla?

teema to Aslan  2007-10-16 11:42:57
Mina jälle ei saa aru,miks peab kaitsevägi ja politsei joonduma ristusu järgi?Suudad sa mõistlikult põhjendada,miks küll?Tegelikult,sa eksid sügavalt,ma pole kaugeltki sallimatu.Lihtsalt kaitsen oma isiklikke põhimõtteid ja see ei ole sallimatus.Ka usklike suhtes olen täiesti salliv,aga ristiusku ei saa võtta kogu ühiskonnale kohustusliku usuna ja tema ametnikke riiklikult toetama hakata.See on mu kindel seisukoht ja seda ka kaitsen.Fanatismi sa mulle küll ette heita ei saa.Kui sa kusagil fanatismi märkad,siis peab see sinus eneses olema.

Tiina  2007-10-16 13:49:20
Kaasaegses maailmas peaks kaplanite aeg ammugi möödas olema. See, millega kaplanid tegelesid oli hingeabi oma aja kontekstis, tänapäaeval tegelevad sellega psühhoterapeudid. Olen väga selle poolt, et professionaalsed psühholoogid sõjameeste hingehädade eest hoolt kannavad. Koolideski on juba psühholoogid ametis ja meie sõjavägi peaks ka ajaga kaasas käima. Seega on teoloogiaharidusega kaplanid ajast ja arust.

Eve to Aslan  2007-10-16 13:51:13
Sul on õigus - olen kogenud teatud nn usklike suurt silmakirjalikkust ja näinud nende äriideid läbi. Ei pea süüdlaseks usku, vaid inimesi. Sestap usuñgi, et inimene peab minema enda valitud kirikusse, mitte aga kirik ennast talle pähe istutama või moosima - kuidas kunagi :) Mulle nt on tundunud suht ausana katoliiklased, mitte laveerivad luterlased. Suguvõsale kuulunud vanaemalt päritud piiblit (1847. aasta väljaanne) olen uurinud keskkooliajast peale. Tean küll, et räägitakse uuematest "tõlgendustest" : Üldse sõltub siinilmas ikka enamasti kõik konkreetsetest inimestest ja nende tegutsemismotiividest. Paraku.

Aslan  2007-10-16 14:34:18
Ka mina pole kristluse eest võitleja. Kaasaegne maailm on ometi üsna religioosne. Eesti, jah, mitte väga. Ka arhitektid ja kunstnikud kuulutavad, et aeg on olla kaasaegne. Ometi armastavad inimesed enamasti igasugu vanaaegset ja võltsvana roosamannat. No kas hakkame siis neid "mitteeesrindlikke" kiusama? Muuseas, tegelikkuses seda mõnes vallas tehaksegi. Tean fakte. Kas on olnud ka sõjaväelaste poolt kaebusi luteri kaplanite survest või millestki taolisest? Moslemite kaebustest pole igatahes kuulnud.

teema  2007-10-16 15:33:02
julgen väita,et kaasaegne maailm ei ole kaugeltki religioosne.Isegi islamiusuliste puhl mitte just nii ägedalt kui püütakse näidata."Vanaaegset võltsvana roosamannat" armastajad lähevad vanasse auväärsesse kirikusse oma oma usulisi rituaale läbi viima.Ega see väeosas või politseijaoskonnas palvetamine ikka õige asi ju pole ka.

Eve to teema  2007-10-16 18:33:21
Suur aitäh Sulle asjaliku, argumenteeritud väitluse eest! Mõtleme Sinuga üsna ühtemoodi. Vastaspoolelt tänan siiralt Aslani! Aga reformikontori palgalised harimatud, kelle ainus relv on argumentum ad hominem, enne haukuma hakkamist veits mõelda - kas või esimest korda elus :)

teema to Eve  2007-10-16 21:43:20
Usun,et hea tahtega inimesed mõtlevadki sarnaselt.Tänan.

Aslan  2007-10-16 22:06:05
Tänan nii autorit, oponente kui toetajaid. Mina olen näinud enamasti hea tahtega inimesi, kes oma erineva kasvatuse ja päritolu tõttu mõtlevad ääretult erinevalt.

Väärt lugu olulisel teemal  2007-10-16 23:59:11
andis ilusa tulemuse - kujunes üpris huvitav mõttevahetus, mis näitab, et pole meie rahvas tuim ühtigi. Ja et Kesknädalat loetakse suure põnevusega.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

Nimi 
E-mail