Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Millest sakslased ei saa aru?

Jaanus  2011-05-01 14:02:50
Kas ikka leidub meil naiivseid kes seda ei tea mida rohkem järeleandmisi teed Venemaale seda ülbemaks minnakse -see on juba venelase iseloomus . Tema tunnistab AINULT füüsilist jõudu . On isegi ütelus "anna venelasele jalaga P--sse siis on ta Sinu sõber" . Kas veel ajaloost ole see selgeks saanud ? . Mida tegi eesti president Päts 1940 aastal . ??? Aga seda ,et uskus venelaste paberil kirja pandud lubadusi -- MITTE SEKKUDA EESTI RIIGI SISEASJATESSE kui lubatakse vene baasid Paldiskisse . Aga tegelikult mis kohe toimuma hakkas ?? On hea ütelus ---"Kes ei mäleta minevikku elab tulevikuta ".
Seepärast kui Keskerakond sõbrutseb eesti riigile vaenuliku "Ühtse Venemaaga" ei lase IIALGI eestlased teda võimule .

vaagija  2011-05-01 18:16:24
Aga Jaanus, kas siis soomlased, lätlased, leedulased, poolakad, sakslased kasutasid ainult füüsilist jõudu, et tänane Venemaa neid tunnustab? Aga võrrelda 1940. aasta Pätsi ohvriks jäämist Stalini terrori ja genotsiidile, tänase kapitalistliku Venemaaga, on ikka väga mööda… Ja kui ausalt rääkida, Jaanus, siis kas “Ühtne Venemaa” on Sinu meelest mingi maffia- või terroriorganisatsioon? Minu mäletamist mööda sündis Ühtne Venemaa veel Jeltsini ajal – pärast seda, kui Jeltsin oli taandanud ennast ja Vene valitsuse Kommunistlikust parteist – tänaseks on Ühtne Venemaa pigem paremliberaalne läänelik partei, keda tunnustavad väga paljud välisriigid. Võtame kasvõi 13% tulumaksu Venemaal – meie paremliberaalne REF-IRL püüdleb ju samuti Venemaa suunas ja alustas tulumaksu alandamist 26%-lt tänase 21%-ni ning kavatseb juba järgmisel aastal veel ühe protsendi võrra Venemaale läheneda, mis veelgi rikkad rikkamaks ja vaesed vaesemaks teeb. Keskerakond püüab kogu rahva eest seista ja seepärast pooldabki Soome, Rootsi, Norra, Taani, Hollandi, Inglismaa, Saksamaa, Poola jne kõrget ja astmelist tulumaksu (Inglismaal ja Hollandis 50%).

To vaagija  2011-05-02 04:53:43
Isegi niisuguse sümboolse suhete parandamisega, nagu röövitud E.V. Presidendi ametiketi taastamisega ei tule Venemaa toime. Ons ta siis aumees?

RK  2011-05-02 08:34:17
Vaagija ketrab järelejätmatult Venemaaga pragmaatilistest suhetest ja nn."koduvenelaste" armastamisest.Ainult pime ja "ustav" parteisõdur võib analüüsivõime puudumisel sellist iba ajada.Venemaaga võid jah ühes asjas kokku leppida,kuid siis ta esitab järgmise nõude ja annad jälle järgi,tuleb järgmine "soov"-ikka selles vaimus,et suure sõpruse ja vendluse vaimus võtame teid oma embusse tagasi--näed isegi "raketikilpi" tahab meie üle laotada-ja "kaitsta" meid oma "Iskanderite" eest.Aga äri tegemine seal on ainult üks rist ja viletsus--ei tea palju peab maksma ülevalt alla kohalikele natšalnikutele ja palju neid käeväristajaid on.Ja kui riik ei toimi Venemaa tahte järgi,paneb su võikoorma või lihalasti piirile hapnema.Mis puutub "meie venelastesse" siis eesti trikoloori ei ole ma näinud MITTE ÜHEGI venelase käes (tõsi küll Kristavovitš kannab seda uhkusega,aga tema pole ka venelane-vist ukrainlane)--juba ainuüksi see tõik on mõtlevapanev.Neile ei lähe karvavõrdki korda,et meile on vastuvõtmatu nii see okupatsioonisümbol kui nende Georgi lindid,vene lipud kui venelembus,mida demonstreeritakse EEstis mitte oma armastatud emamaal.Savisaare valijad ongi needsamad "Poccija,Poccija" röökijad,kaupluste lõhkujad,herilase peed meenutavad lindikeste kandjad ja oma "võidu" ülistajad,mis tõid väikerahvastele kirjeldamatuid kannatusi.Mille üle teil keskerakondlastel on uhke olla---kas oma purjus vene tibide armastuse pärast võimu ja tunnustusenäljas Savisaare vastu,SEmmimise pärast Venemaa võimuparteiga,mille liider Putin käitub vanade KGB-tavade ja alatuse järgi (kõik need bäckmanid,zuroffid,lodilad,kudud,kivirähud,rauad on just palgatud meid alandama ja maailma silmis mustama---venelasest tehakse aga mingi kaitse-ja õigluse etalon!!!),Pisike EEsti on hiiglaslikul Venemaal vaenlane nr.3,sest punnime vastu venestamisele ja püüame vähendada sõltuvust Venemaast.Mis puutub Lasnamäe kirikusse--siis miks sellest tehti Venemaale alluv kirik,mitte Konstantinoopolile alluv jumalakoda,sest Venemaa himustab kiriku kaudu oma ambitsioone teostada--ja see teile au küll ei tee.Illarion ka kurjustas,miks ikka Eesti vastu punnib--kõik õigeusklikud Venemaa kiriku rüppe--imelik,et jumalasulasele on just see tähtis,mitte kõikearmastava jumalasõna levitamine.Venemaaga võib ja peabki suhteid arendama,kuid väga-väga ettevaatlikult ja allkirja võib anda alles siis kui oled paberit kümme korda lugenud ka ridade vahelt.

küsija  2011-05-02 10:17:44
RK, kas pole häbi sellist valet kokku kirjutada?

Jaanus  2011-05-02 10:28:45
Väga hea kommentaar RK-lt lausa "kümnesse", täpselt nii mõtlen ka mina ,minule jääb arusaamatuks "Vaagija" pidev Venemaa kiitmine ,kas ta tõesti mõtleb ka nii ???. Kas jäi väheks" suure juhi ja õpetaja" Stalini mõrtsukatöödest väikese eesti rahva kallal , kas tõesti loodame ,et venelased on äkki heaks ja suuremeelseks muutunud ?. Kas Venemaa on vabandanud (erinevalt Saksamaast)nende kuritegude eest mis ta on toimepannud väikese eesti rahava vastu ?. Muidugi mitte, ülbitsetakse edasi ja sõimatakse eestlasi fašistideks isegi mitte teades selle sõna tähendust -kuid nii olla kunagi ütelnud "suur Stalin"

To-küsija  2011-05-02 10:34:10
Proovi midagi ümberlükata" RK"kommentaaris ja ära üldista vaid kongreetselt ja põhjenda miks Sinu arvamus õigem on ? -- Sa ei suuda seda ja siis ära ka rumalust kirjuta .

Magnus  2011-05-02 11:37:18
E.W. presidendi ametiketi järjekordne halemeelne meeldetuletamine paneb muigama. See kaotsi- ja katkiläinud regaal, millest ilma jäämisega tuleb päris kindla peale leppida, ei vääri ühtsoodu esiletoomist - kogu Eesti riigi välispoliitiline idasuhtlus keerelgu vaid selle ametiketi ümber. Riigil, mis tõesti tahab käituda tõsieltvõetava tänapäevariigina, on palju tähtsamaid asju ajada.

To Magnus  2011-05-02 14:01:25
Kas Sina siis ei taipa -põhimõtte on ,et venelane midagi tagastada ei taha mis kunagi kusagilt VARASTATUD , meie presidendil on ammu uus ametikett kuid asi on põhimõttes ,. Sinule mittekuuluv tuleb omanikule (Eesti Riik) tagastada . Kas jõudis kohale ?? Kui venelased ülbitsevad edasi ei vabanda tehtud kuritegude eest ega tagasta seda mis kuulub Eestile mis heanaaberlikust suhtest siis saab juttu olla ??

To Magnus  2011-05-02 15:10:18
Kas tõesti on teiemeelest õige Vene valitsuse käitumine meie Presidendi ametiketiga? See meeldetuletus on mõeldud, et me ei unustaksime missuguste sulidega meil tegemist on.

To küsija  2011-05-02 15:12:59
Palun teatage, mis RK kommentaaris valet on.

Magnus  2011-05-02 15:21:09
Ametiketi kurba käekäiku ei saa õigeks pidada, kuid lõpmatu niuksumine sel teemal jätab Eesti asja ajajatest haleda mulje. Peaks olema juba üpris selge, et seda riigikanni meile enam tagasi ei anta (juriidilisi konkse leitaks küll ja veel!), seepärast poleks vaja alailma seda teemat üldse torkida. Mis muidugi ei tähenda, et mitte kunagi enam seda teemat ei peaks üles võtma. Kui on õige koht ja aeg, tuleb asja vist ikkagi meelde tuletada. Samas peaks meie omas rahvuslikus mälus see ajalooseik säilima.

Magnusele  2011-05-02 15:39:38
Oma harimatusega edvistamine pole sinu poolt eriti ilus, aga eks igaüks toob välja oma tugevamad küljed.

Venemaa pole Presidendi ametiketti tagastanud, sest selline akt oleks Venemaa poolt teostatud õigustamatute kuritegude ametlik kinnitus Eesti Wabariigi ametiisikute vastu.

vaagija  2011-05-02 15:57:27
Jaanus, ei ole väga hea kommentaar RK-lt ja kahjuks ka Sinu kommentaariga ei saa mina nõustuda.
“Vaagija ketrab järelejätmatult” Selle kohta ütlen nii, et selle “ketramise” ju te ise tingisite välja minult just oma pideva ja lõputu ketramisega a/la – Stalin okupeeris, Stalin küüditas, Stalin tappis jne jne. See kõik on õige ja see on ammu teada ka mulle ja ma ei eita seda, aga kas on vajalik seda ka sada aastat hiljem iga päev hommikust õhtuni korrutada? Isegi selle lõputu korrutamisega olen ma nõus, sest kes minevikku ei meenuta, elab tulevikuta. Aga ma ei ole ühe asjaga nõus: ei saa panna võrdlusmärki Stalini ja stalinistide (ka eesti stalinistid!) NSVLiidu ja tänase vene rahva ja Venemaa vahele. Sest tänasele Venemaale pani siiski aluse juba Hruštšovi stalini kultuse paljastamine ja tema ausammaste mahavõtmine ning miljonite poliitvangide ja küüditatute vabastamine (ka mina), edasi Gorbatšovi perestroika, mida ka meie oma Rahvarindega igati toetasime, edasi Jeltsini taasiseseisvunud Venemaa ja Jeltsini demonstratiivne väljaastumine kommunistlikust parteist, mida julges deklareerida saalitäie kommunistide ees, mis pani saali kui herilaspesa kihama, edasi ka kogu Venemaa valitsuse distantseerimine kommunistlikust parteist ja Ühtse Venemaa partei loomine (mida kahjuks Jaanus kogu aeg siunab) ja lõpuks eestlaste suur sõber Jeltsin tuli meile kõige kriitilisemal hetkel appi ja tänu Savisaare kaks korda poole tunnise kõnega suutis Jeltsini Tallinna kutsuda, tänu millele jäid ka omooni terroristid Vilniusest ja Riiast Tallinna viimasel hetkel tulemata ja võib väita, et tänu sellele saime vabaks verd valamata… Jeltsini Venemaa oli esimene suurriik pärast väikest Islandit, kes meie Eesti Vabariiki ametlikult tunnustas ja alles pärast seda hetke hakkasid ka teised riigid riburada pidi meid tunnustama. Jeltsin andis isiklikult oma presidendiameti üle ametlikult Putinile. Me võime palju vaielda, kumb neist parem on – kas Jeltsin või Putin – sellegi poolest jätkas ka Putin enam-vähem Jeltsini kommunismi ja sotsialismivaba teed demokraatlikuma Venemaa suunas. Kuigi minna on veel palju.

vaagija  2011-05-02 15:59:18
Teie loogika järgi – austatud RK ja Jaanus – peaksid siis Soome, Läti, Leedu, Poola, Saksamaa jne juba täna Venemaa poolt okupeeritud olema, sest need riigid kõik ju on teinud heanaaberlike suhete nimel mingeid järeleandmisi Venemaale – kuidas nad küll iseseisvad riigid tänaseni on?!?
Trikoloore võisime vene inimeste käes näha küllaltki palju isegi Tõnismäe miitingutel ja mõni sinimustvalge oli ka Pronksi põue või muru sisse püsti koos lillega pistetud. Telekast nägime seda.
Savisaare valijad on täisealised – need noorsandid, linnalõhkujad küll valijad ei olnud.
Jah, Jaanus, Putin ei ole tõesti meie Vabadussõja ausamba jalamile põlvili langenud – seda ta tegi poolakate ees Katõnis, aga ka see on ju suur samm edasi, et Vene kõrge ja ametlik delegatsioon austas pärjapanekuga meie Vabadussõjas langenud koolipoiste ausammast Reaalkooli ees.

Venemaa kui Nõukogude Liidu õigusjärglane.  2011-05-02 16:15:57
vaagijale

"Kellegi jaoks pole saladuseks, et Nõukogude Liit andis Euroopa fašismist vabastamisse otsustava panuse. Riik kandis kohutavaid inimkaotusi: hukkus üle 27 miljoni kodaniku. Nende seas oli venelasi, ukrainlasi, valgevenelasi, asereid, armeenlasi, kasahhe, juute ja paljude teiste rahvaste, sealhulgas Balti rahvaste esindajaid. Venemaa kui Nõukogude Liidu õigusjärglase moraalne kohus on hoida mälestust neist ohvritest, muu hulgas sõjahaudade korrashoiu kaudu," lausus Azimov (vene diplomaat Eestit sarjates).

Venemaa, kui NSVL õigusjärglase, moraalne kohus on vastutada (ja ka vabandada) Eestis teostatud kuritegude eest.

Kas mul on õigus?

Jaanus  2011-05-02 16:16:14
See Eesti Wabariigi presidendi ametikett näitab venelaste "heatahtliku" suhtumist oma naaber riikitesse, Ja miks vabandas Saksamaa kõigi riikide ees kellele Hitler teise maailmasõja käigus ülekohut tegi ---aga venelane (Ka meie "Vaagija") leiab alati see oli Stalini süü ja vene rahval pole sellega midagi pistmist . Aga mis oli vahet kahe suure mõrtsuka Hitleri ja Stalini vahel ?. Kuidas sakslased mõistsid ja vabandasid sest ilma saksa rahvata oleks Hitler null , täpselt sama käib Stalini ja vene rahva kohta . Oleme ausad-- ükski naaberriik ei salli Venemaad , sest ta on läbi ajaloo kõigile liiga teinud mõnele rohkem teisele vähem .

vaagija  2011-05-02 17:10:10
To Venemaa…
Ma ei ole kompetentne sellele küsimusele vastama, kuid isiklikult arvan, et tänane Venemaa, kes ennast ju ametlikult distantseeris kommunistidest ja sotsialismist, vist ei soovi olla NSVL-I ja Stalini mõrtsukategude õigusjärglane.

vaagija  2011-05-02 17:11:01
Jaanus, ütled: “Aga mis oli vahet kahe suure mõrtsuka Hitleri ja Stalini vahel ?.”
Aga kas tead, et venelastel on selle kohta vettpidav alibi olemas – Hitler oli agressor ja tungis vaatamata rahulepingule, venelastele kallale – venelased vaid kaitsesid oma kodumaad ja lõid agressori Berliinis puruks, koos liitlastega. Meie võime sellele küll vastu vaielda, sest teame, et Stalin katsetas maailmavallutust juba enne Hitleri kallaletungi Venemaale Hispaanias ja Gol-in-Golis, aga fakt jääb faktiks, et Venemaale jääb Hitler aressoriks.
Ametiketi kohta ei oska midagi eriti kosta, kuid arvan, et küllap olnuks see meie presidendi ametikett juba tagasi antudki, kuid sel lihtsal põhjusel – eestlane pole ju suuteline seda avatud peodega vastu võtma, temal ju Venemaa suunas peod alati rusikas…

Rahuleping ja agressor  2011-05-02 18:47:14
vaagijale

Meil on ka vaieldamatu alibi, et just venelased olid Eestit sõjaliselt okupeerides alatud agressorid, sest RAHULEPING OLI SÕLMITUD. Eestlased kaitsesid oma kodumaad, aga tohutu ülekaalu tõttu tuli alla anda.

Hoiatan juba ette, et ära hakka jahuma mingist vabatahtlikust liitumisest CCCP-iga. Kui kõik Eesti riigijuhtimisega ja turvalisusega tegelevad isikud olid vangistatud ja/või hukatud ning kümned tuhanded küüditatud, siis pole juttugi vabatahtlikkusest.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail