![]() Maksud ja majanduskasv
Nõel.
2003-10-14 01:31:27
olgu,ma olen rumal.Aga lugedes tulumaksuseaduse 67
paragrahfi läbi, ei leidnud ma m,kusagilt vuudet, et
välisomanik peab meie riigis mingit tulumaksu
maksma.Paragraf 31 ütleb küll, et kui asukohamaas on
kasumiintressid on 2/3 või väiksemad kui Eestis
kehtestataud,siisb peab midagi siin
maksma.Ühesõnaga-tulumaksusedus nagu välismaalaste ja
välismaal registreeritud ettevõtete kohta ei käigi?Oleks
tore, kui keegi oma sõnade eest vastutav isik seda asja
selgitaks.Kes on siis resident ja kes on mitteresident,
ja kui palju keegi maaksma peab? Paltsi juhtum võiks siin
olla heaks illustratsiooniks...
Nõel.
2003-10-14 01:37:34
Ja see maksuparadiis oli vist ikka Kaimani Saared?
To Nõel
2003-10-14 13:06:46
Tead, Nõel, Sa oled terane nagu lutsukivi - Sa ei tee vahet
füüsilise isiku ja juriidilise isiku tulumaksul. TmS
kohaldub Eesti mitteresidentide (piltlikult
"välismaalased) suhtes üksnes Eestis teenitud tulu osas,
mis maksustatakse paragrahv (ÕIGEKIRI!) § 29 alusel.
"Ettevõtte tulumaksu" maksab aga Eesti residendist
juriidiline isik seaduses sätestatud väljamaksetelt või
tehingutelt, milledel on ettevõttest kasumi väljamaksmise
iseloom. Seega maksab omaniku eest tulumaksu juriidiline
isik omaniku poolt väljavõetud kulu arvel ning peale maksu
tasumist ülejääva summa kannab osanikule-aktsionärile. Ehk
kui kuri ja vihatud välisomanik saab oma arvelduskontole
kasumieraldise, siis on sellelt juba maksud makstud ning
täiendava maksu kohaldamise puhul oleks tegu
topeltmaksustamisega. Kes on resident ja kes mitte - see on
juba keerulisem küsimus, kuna siseriikliku maksuõiguse
valdkonnast oleme juba jõudnud rahvusvahelise maksuõiguse
valdkonda, kus osaleb palju riike, mis kõik on huvitet oma
maksumaksjate arvu võimalikult suurena hoidmisest ja
seetõttu käib sedavõrd tihe rebimine, et mõni õnnetu
inimene võib avastada end korraga kolme-nelja riigi
residendina, kes kõik temalt maksuraha soovivad. Kui palju
keegi maksma peab on rahvusvahelises maksuõiguses igast
konkreetsest juhtumist ning asjaga puutuvate riikide
sisemisest maksuõigusest ning maksulepingutest. Paltsi
juhtumile juriidilise hinnangu andmine on jabur, sest ükski
normaalne inimene ei tee paikapanevaid järeldusi
ajaleheartikli alusel enne maksumenetluses kogutud
dokumentidega tutvumist. Sellised kerged õpetussõnad, mis
oma lakoonilisuse tõttu võivad esmapilgul vastuolulistena
tunduda, kuna maksude küsimusi ei saa ammendavalt
"selgeks" ka aastate pikkuse praktika käigus, ammugi ei
suuda keegi harida Internetis kolavaid lutsukive. Ehk kui
tahad asjale pihta saada, siis võta jalge alla
ammuunustatud tee raamatukokku ja laenuta endale Lasse
Lehise TmSi kommenteeritud väljaanne (67 paragrahvist on
kirjutatud 1150 leheküljel), tutvu kohtulahendite ning
menetluspraktikaga ja seejärel tule rääkima maksusüsteemi
majanduslikust sisust ning selle puudustest ja voorustest.
Kuigi ei pea ka ennast maksuasjatundjaks, jääb mulle
siiralt arusaamatuks jutt "ettevõtte tulumaksu"
kadumisest. Vastav slõgan oli üksnes poliitloosung, mille
tegelik sisu oli revolutsiooniline mitte maksu kaotamise
seisukohalt, vaid menetluse lihtsustumise aspektist.
|