![]() Tellime Kesknädala ja elame edasi!
Jänis
2001-11-01 14:13:37
Palun näidata, kuidas on maareform vastuolus Põhiseadusega
ning milliseid inimõigusi rikuti omandireformi aluste
seadusega. Ainus koht, kus võib rääkida mingist probleemist
Põhiseadusega, on õiguskindluse põhimõtte rikkumine reformi
läbiviimise käigus, kuid mulle jääb arusaamatuks, kuidas
saab reformi kui sellist pidada ps-vastaseks.
Usklik
2001-11-01 14:23:27
Ainus pääsetee ühiselt palvetada meie kalli Eestimaa eest.
Las võtavad kõik, las müüvad ja mõnulevad oma maise
varanduse sees. Jätame nad rahule. Koguneme kõik vaikseks
palvuseks, elame kasinalt, ärme kogume vara, katsume ellu
jääda ja üksteisele hingelist tuge anda. Selline olukord ei
kesta enam kuigi kaua, sest pinged on liialt suured.
Lahendus on lähedal, igaüks saab selle, mis talle kuulub ja
igaüks saab karistatud, vastavalt oma süüle.
KRAHH
2001-11-01 15:07:39
Õiguslik järjepidevus tähendab nii sisemist kui välimist
õigusjärglust, seega astus Eesti Vabariik 1992.a. 29 juunil
kõigisse rahvusvahelistesse ja siseriiklikesse
õigussuhetesse, mille osaline ta oli 1940.a. 15. j uuni
seisuga. s.t. päev enne 1940.aasta 16.juunit alanud
Nõukogude Liidu okupatsiooni. Kahjuks seda ei toimunud,
sest agressiooni käigus röövitud vara
ei asetunud endisele kohale, vaatamata sellele, et
natsionaliseerimise dekreet kuulutati õigustühiseks jäi see
siiski mingil moel püsima ja kõik röövitud vara suundus
100% riigi käsutusse, s.t. et hakati reformima võõrast
vara. Sellega mindi mööda nii põhiseadusest,
rahvuvahelisest õigusest ( kus agressiooni käigus rõõvitud
vara kasutamine teiste isikute poolt on õigustühine),
samuti rikuti inimõigusi. Õiguskantsleri sõnade kohaselt ei
peagi rõõvitud vara endistele omanikele tagasi andma.
Siiani on arusaamatu, kelledele meie valitsus otsustas siis
röövitud vara anda, seni on reform ehk jaotamine toimunud
küll ainult teatud ametnike suva järgi.
Jänis
2001-11-01 15:25:56
Ikkagi ei saa aru, milliseid inimõigusi rikuti ning kellel.
Endistel omanikel? Üürnikel? Mis puutub vara tagastamisse,
siis ei saa asja nii üks-üheselt võtta, kuna esiteks tekkis
paljudel juhtudel kasvõi küsimus sellest, kas vara on
säilinud (maja võis olla sõjas maha põletatud ja pärast
taastatud). Teiseks polnud puhttehniliselt võimalik
kuulutada vara päevapealt endiste omanike omandis olevaks,
kuna esiteks polnud nende ring teada ning teiseks oleks see
tekitanud kaose, kuna sel juhul poleks näiteks nende
omandiõigus kinnistusraamatutes kajastunud jne. Vara
tagastamine endiste omanike ning muude õigustatud
subjektide avalduste alusel teenis tegelikult noidsamu
õiguskindluse ja õiguspärase ootuse printsiipe, mida hiljem
erinevate aktidega rikuti. Põhimõtteliselt tagab õiguskord
riigile võimaluse vara sundvõõrandamise teatud juhtudel,
kui seda avalik huvi nõuab, seda aga ausa kompensatsiooni
eest. On loomulikult vaieldav, kas "kollaste kaartide"
süsteem tagas ausa kompensatsiooni, minu meelest näiteks ei
taganud. Ametnike suva kohta käiva väite jätan
kommenteerimata, tahaks vaid öelda, et mistahes õigusakti
realiseerimisel võib ette tulla ja tuleb ametnike
üleastumisi diskretsioonipiirist ning loomulikult tuleb
selle nähtusega võidelda.
Laine
2001-11-01 17:06:37
Kas tõesti on lugu nii hull? Kas tõesti on kõik maha
müüdud? Mina ei teadnudki. Huvitav, et lehed sellest midagi
ei kirjuta. Ma teen ettepaneku, et kõik kes enam elada ei
taha - koguneme kokku ja teeme suure ühis-suitsiidi, siis
saavad riigiisad aru, et nad oma parseldamisega liiale
läinud.
Willi
2001-11-01 23:44:02
Vaidlen siiski Janisele vastu, sest endise Eesti
Vabariigiaegsed kinnistud olid ju kõik teada, täpipealt
kelle omad ja kui suured maalahmakad. Need kõik läksid ilma
igasuguse seaduseta, otsejoones riigile. Kuna tegelen selle
uurimisega hetkel, siis juba minul üksi on teada vähemalt
tuhande ringis kinnistu, mida riik vägivaldselt oma
valdustes hoiab ja neid kasusaamise eesmärgil edasi müüa
püüab. Õigusjärgsetele omanikele neid ei tagastata, sest
need olevat loobunud. Kuidas tehniliselt inimene üldse saab
oma varast loobuma, siis peaks ta vähemalt sellekohase
avalduse esitama või mõnel muul moel oma vara eest mitte
hoolitsema. Kui õigusjärgsetele omanikele ei antudki oma
omandiõigust taastada, ainult riigilt oma maad tagasi
taodelda, mis nagu isegi näete ei ole kõigil õnnestunud.
NIKITIN
2001-11-01 23:52:43
Tohutu ebavõrdsus on esile kutsunud majandussõja.
Avalikustada kõik endisaegsed kinnistud, seal ju kõik
kenasti kirjas, kelle oma ja kui suur tükk maad kellegile
kuulub. Järgmisse lahtrisse, kes tagasi saanud ja kes mitte
ja kui mitte, siis kuhu ja kellele ja missuguse raha eest.
Seda tuleb meie valitsusel ükskord niikui nii teha.
Tasuja
2001-11-02 00:01:17
Tasuja ei jää tulemata. Tubli Heimar. Esimene Tasuja on
juba olemas ja meid tuleb väga palju.
Tasumise aeg on käes.
juss
2001-11-02 11:05:03
Kas pole huvitav.Need,kes ei suuda jätta teotamata mõrvatud
Mait Metsamaad,hoiavad samal ajal suu kinni,kui oleks vaja
meelde tuletada Iisraeli
relvaostutehingut,rublamüüki,Maapanga ja Sotsiaalpanga
põhjalaskmist,10 miljoni dollari pihtapanekut jms.Kui
lajatada,siis ikka kõigile võrdselt,eks ole.Miks ei võiks
Kesknädala üles tõsta 90.aastate esimese poole isamaalikud
skandaalid? Me oleme kuidagi viisakalt vait ja laseme
ennast kottida,miks?
Jänis
2001-11-02 11:05:23
Kas neil "loobumise" juhtudel on tegu mingi sellise
juhuga, et õj. omanik ei kirjutanud avaldust õigel ajal
vms? Eestiaegsed kinnistud on teada küll, aga elusolevate
omanike või nende pärijate ring ju mitte?
TT
2001-11-02 11:13:00
Ma küll ei usu, et keegi riiki tahab kukutada, aga ebaausat
valitsust, kes oma kaitsmiseks enda ümber kaitsevalli
ehitanud, nii et tavainimesel kuskilt õigust nõuda ei ole,
tuleks korrale küll kutsuda. Olen Nikitiniga päri, et
ebavõrdsus, ülekohus ja seadusetus
on võimust võtnud. Tuleks hakata tegutsema ja lõpetada oma
lõmitada laskmine, et rahvas on rumal, nad ei saa aru, te
kõik, mis teeme on nende jaoks, nende huviedes ja nende
hüvanguks.
nonkesk
2001-11-02 11:23:00
keskidee "kompromiss":2inimest tahavad munast teha
miskit.1 tahab toorest muna juua teine omletti ,huvitav
kas kompromiss oleks kergelt panni peal soojendatud 20'c
juures vedel munalätserdis?
kuno k
2001-11-02 12:08:53
just nimelt, kui lajatada ,siis kõigile
võrdselt.Kolmikliidu tegusid ei ole vaja meelde
tuletada,Kesknädal tegeleb sellega usinasti, ja kohati
õigustatult. Aga ma ei ole nõus väitega et Kesknädal on
tõde armastav leht. Aga samas loomulik, omade sulitempudest
on ebameeldiv kirjutada.
WILLI
2001-11-02 12:29:54
Loobumiseks loetakse EV seda, kui inimene ei estanud
avaldust ühe aasta jooksul, siis võttis riik õiguse jätta
maa oma omandisse. Inimene ei tohtinud päevagi seadusega
vastuollu minna, sest vastasel juhul kaotas ta oma õiguse
taastada õigusjärgse omaniku staatuse. Samasugust
punktuaalset seadustest kinnipidamist tuleks siis nõuda ka
riigilt. Kui kinnistud läksid riigile, siis sel juhul ei
taastatud EV õigusliku järjepidevuse alusel, sest inimesed
ei hakanud mitte taastama oma õiguslikku järjepidevust,
vaid hakkasid riigilt maid tagasi taotlema. Kus seadus, et
1940.a. natsionaliseeritud maad kuuluvad jätkuvalt ka
praegusele EV-le?
Üheaastane avalduste esitamise norm on suur kuritegu, kus
mööda mindud rahvusvahelistest normidest ja mis andiski
võimaluse kogu maareformiga manipuleerida.
Jänis
2001-11-02 14:26:55
Niipalju kui mina aru saan, on ORASes kindlaks määratud
õigusvastase vara tagastamise kord ning defineeritud
õigusvastase võõrandamise mõiste. Muuhulgas saab vara
tagastamist nõuda ka Eesti Vabariik. 1940. a.
natsionaliseeritud varad ei kuulunud EV-le, kuid nende
omanike reaalsete õiguste taastamiseks kehtestas EV teatud
protseduuri. Seda tehti avalikes huvides, täpsemalt
tsiviilkäibe huvides ning võib-olla oli neid motiive veel,
kõne alla võiks tulla ka näiteks vara senise valdaja
kaitse. Seega pole väide kinnistute "riigile minekust"
õige, pigem on tegu asjaõigusest tuntud hõivamisele sarnase
instituudiga. Vaielda võib muidugi selle üle, kas 1-aastane
tähtaeg oli õige või ei olnud, kuna hagi aegumistähtaeg,
mis on ju põhiline tähtaeg inimesele tema õiguste
taastamise nõudmiseks, on reeglina tunduvalt pikem. Mulle
isiklikult tundub samuti, et 1-aastane tähtaeg pole õige,
kuid sellel pole midagi tegemist EV taastamisega õigusliku
järjepidevuse alusel.
Riigi tekkimine
2001-11-02 23:52:41
Eesti riigi tekkimiseks 1991. aastal ei olnud vaja
õiguslikku järjepidevust. Riik, mida välismaailm
tunnustaks, oleks siin tekkinud nii või teisiti. Õiguslikku
järjepidevust oligi vaja üksnes selleks, et osa täna
elavaid inimesi tasalülitada kogu ühiskonna rikkuse
ümberjagamisest. Venelastelt võeti kodakondsus, paarisajalt
tuhandelt eestlaselt korterid, maad, varad, erastatud
tootmisvahendid, pensionäridelt pension, töölistelt palk
jne. Neid, kes selle kõik endale said, jäi järele väga
vähe, eri allikad räägivad 10-12%-st. Eesti riigi
paranemine algab hetkest, kui loobume kirvest nimega
"õiguslik järjepidevus". Juriidiliselt oleks selle
kehtestamine olnud liiga lihtne - taastada endiste omanike
õigused. Aga vara ei saanud neile kuidagi "tagastada",
sest 90ndate aastate vara sisaldas kogu ühiskonna tööd 50
aasta jooksul ja see oleks tulnud omanikel, kes muide ei
olnud kuigipalju ka investeerinud oma omandisse pool
sajandit ja kes neid varasid siiski endale taotlesid,
lihtviisil kinni maksta. Näiteks Ungari läks seda teed ja
on üsna edukas. Miks peab vaeseks kooritud riik pidama ülal
kogu infrastruktuuri, kui tulutoovad hoovad majanduses
läksid eraisikute kätte, kes ühtlasi kehtestavad endale ka
sobiva maksusüsteemi? Aga õigus on Nikitinil ja Tasujal -
ükskord tuleb rehnuti pidamise tund. Kui ei tule, pole enam
ka riiki.
Paljaks tehtud.
2001-11-03 02:23:13
Tuum on selles, et riik võttis kinnistud omale ja mina
sealt näiteks oma vanaisa 11 ha maad kätte ei saa. Seal on
ainult 2 maja peale ehitatatud ja on loomulik, et ma ei
nõua tagasi vara, mis teiste oma, vaid oma vanaisa maad.
Aga tõsi, mis tõsi, ka mulle kirjutas õiguskantsler, et
natsionaliseerimise dekreet on küll tühistatud, aga seal ei
ole sättestatud, et endised omanikud peaksid oma maad
tagasi saama. Kui selle maa saaks veel tõesti keegi, kes
seal 50 aastat elanud ja seda maad harinud, saan veel aru
ja lepiksin kompensatsiooniga. Aga maa on tühi, ühes nurgas
2 maja. Rii hoiab maad endale, et seda oma
äranägemise järgi kasulikult müüa. Jutt ei ole endistest
ega praegustest, vaid hoopis kolmandatest ja rahast.
Niisuguseid
tehinguid on kümneid tuhandeid, kus midagi ei saa uus ega
vana, vaid hoopis kolmas. Isegi kompensatsiooni ei
suvatseta pakkuda. Vaat niisugune on omandireform.
Sekkuja
2001-11-03 10:39:03
Olen sama meelt, et kui natsionaliseerimise dekreet
õigustühine ja kinnistud jäid ikka riigi omandisse, siis
saab olla ainult 2 lugu, kas kehtima jäi 1940.a. dekreet
või natsionaliseeriti uuesti. Olen arutelusid jälginud ja
tundub, et keegi ei tea, mis täpselt nende kinnistutega
toimus. Selge, et läks riigile, missuguse seaduse alusel,
seni veel selgusetu, aga see, et riik hakkas võõrast
omanditit niisugusel moel reformima, on küll kuritegu.
Üheaastane avalduste vastuvõtu tähtaja kehtestamine võõrale
omandile on absoluutne inimõiguste rikkumine ja sellest
kõik probleemid on alanudki.
kannatanu
2001-11-03 19:40:53
Olen nõus Janisega,et omandireformi aluste seadus ja
maareformi seadus ei ole kuidagit pidi vastuolus meie
Põhiseadusega.Suur vastuolu on tekkinud hoopis kahe kehaosa
vahel,mis mõlemad algavad p tähega ja kahjuks paljudel meie
riigi ametnikel,kes pandi seda reformi läbi viima lõi
selline vastuolu oma suure saamahimu juures kole kähku
välja.
Nii,et süüdistage meie ametnikke,kellel napib lugemisoskust
ja mõelda nad üldse ei oska.
Omandireformi aluste seaduses ehk ORASES on selges eesti
keeles kirjutatud,et varad ja maad tuleb tagastada ja kui
seda ei tehta,siis olgu kompensatsioon "laual".
hei,teie
2001-11-03 20:18:35
Jätke Keskerakond rahule.Musti lambaid jagub ka teistesse
erakondadesse küllaga.
|