Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Kes ikkagi on eestimaalased?

arno  2008-08-02 23:45:40
Mul polnud küll mõttes oma "sahvrist" välja ronida aga Teie viimane komm meenutas mulle mu kunagist õpetajat tehnikumipäevilt, kes jutustas meile poisirüblikutele erakorralise seiga oma eluloost. Ta oli sellesama Klooga koonduslaagri vang ja sellelsamal mälestusväärsel päeval kui toimus laagri likvideerimine ja kõiki vange käsutati rivvi ja igaüks oma puuroikaga teele saadeti peitis ta end oma nari alla ära ja ei läinud koos kõigi teistega. Üsna varsti tulnud barakki nooruke saksa sõdur, kes kõndinud barakis edasi tagasi ja peatunud ka selle nari ees mille all TEMA end peitis. Peatunud hetke ja kõndinud edasi kuig TEMA arvates tõenäoliselt ta pidi end peitnud vangi märkama. Sõdurlahkus ja rohkem keegi enam ruumi ei sisenenud, Alles öösel kui kõik juba vaikne olnud julgenud Ta väljuda ja märganud barki uksel kriidiga kirjutatud saksakeelset lauset: "Kontrollitud - tühi". Meie õpetaja sõnum meile oli, et kõik saksa mundrit kandnud mehed EI OLNUD FASISTID ega INIMSÖÖJAD... Ta ütles meile veel, et TA olevat tookord soovinud, et JUMAL aitaks sellel noorel poisil sellelt koledalt surmakarussellilt elusalt lahkuda ja ellu jääda. See toimus 50. astal kui sellisteks sõnadeks ÕPILASTELE pidi olema vaja SUURT JULGUST JA INIMLIKKUST. Seda ÕPETAJAT olen oma elus nii tihti meenutanud kui INIMEST SUURE ALGUSTÄHEGA(lause mille üle nii palju on irvitatud aga mis kannab endas sügavat mõtet).

vaagija  2008-08-02 23:55:48
Antsule - stalinistide riigis tõesti ei tohtinud kritiseerida valitsust, võis 25+5 saada - demokraatlikus Eesti Vabariigis on aga igal kodanikul õigus kritiseerida Eesti seaduslikku valitsust. Samuti ka mina ei nimeta kõiki venelasi punasteks mõrtsukateks.

Ants   2008-08-03 13:32:27
Meg-ile. Ma ei vaidle üldsegi ,et ka venelaste hulgas on väga toredaid inimesi. Kuid jutt on neist punamõrtsukaist kes eestis tapsid ja röövisid. Ja neid oli palju. Ka saksa sõdurite hulgas oli vägapalju toredaid inimesi , kuid venelaste silmis on nad kõik --fasistid,mõrtsukad. Nii on iga rahvusega. Isegi eestlasi sõimavad kohalikud sovietid -fasistideks , teadmata kes on fasist. Soovitan Sinul lugeda tubli Saaremaa mehe Albert Uustulndi mälestuste raamatut-- "ACHERONI KALDAL" . A Uustulnd on väga andekas nii kunsnik ,helilooja ,kirjanik. Kuid elutee viis nagu paljudel eestlastel kaug-põhja vangilaagrisse. Temal koos viie eestlasega läks korda see mis harva õnnestub---- Nad põgenesid vangilaagrist ja jõudsid õnnelikult Eestisse. Kuid Moskva raudteejaamas KGB agendid võttsid nad kinni kuid tänu KGb majorile kes nende naiivse jutu kohe" läbi nägi " ,kuid siiski neid vintsutatuid mehi tagasi ei saatnud vaid vabaks lasi jõudsid nad koju. Sellise venelase ees , olgu või Kgb major ,võtan ma "mütsi maha". See oli inimene suure algustähega. Soovitan Sul Meg lugeda seda raamatud. Minul on see raamat kodus olemas, kui Sa mujalt ei saa annan lugega kui mulle kunagi külla tuled.

Meg  2008-08-03 13:45:00
Ants. Ma olen Venemaa risti-põiki läbi rännanud,ka mind on fasistiks tembeldatud. Selgitasin,et Eesti asub selles kohas ja Saksamaa selles. Nad ei teadnud,et Eesti olemas on.Aga need olid üksikud juhused. Raamatu katsun ise hankida. Külla ma Sulle tulla ei saa,olen emotsionaalne ja Sina kindlasti hakkad Savisaart mustama,ma pole siis enam kindel,et Su kaitseliitlastest pojad Sind kaitsta suudavad. Parem on hoida distantsi.

Ants   2008-08-03 15:41:50
MEG-le Ka mina olen Venemaa- käinud läbi risti ja põiki viibinud põhjas polaarjoone taga ja lõunas Türgi piiri lähedal . Olen ka kolm aastat elanud venemaal ja tunnen venelasi . Mul ei ole midagi lihtsa venelase vastu-- vihkan aga Staliniste ja nende uut põlvkonda "nasiste". Ja kui Sa mulle külla tuleks ei oleks hr. Savisaare kohapealt mingit riidu karta , küll aga siis kui Sa neid vene "soviete -staliniste" kiitma hakkad ja põlastavalt räägiks eestlatest kes kaitsesid oma kodumaad ja naiivselt uskusid ,et Inglismaa neile appi tuleb kui nad ainult suudaks kuigi kaua venelasi Sinimägedes kinni pidada. Nagu vabadussõja ajal sakslane lahkus ja venelast sisse ei lastud. Keegi poleks uskunud kui alatult lääneriigid Eesti reetsid ja Stalinile lubasid. Ainult siin võime kulla Meg riidu minna. Aga minu Kaitseliitlastest pojad on pikad tugevad mehed need kaitseksid mind küll kui vaja,--- isegi Sinu eest.,

Meg  2008-08-03 17:23:43
Ma sain südamest naerda. Tegelikult arvasin,et saan jälle "koosa". no pole mina ka pisike ja poeg mul kaks meetrit pikk ja kaalub üle 120kg.
Stalini kohta oleksid saanud head ülevaadet kui oleksid vaadanud eile RTR-Planetat. Seal näitleja Georgi Zzonov jutustas kuidas ta noorena vangi pandi. Talle näidati ka uusi KGB arhiividest tehtud materjale. Nägin viit raamatut,paksusega ENE.Igal lehel oli Stalini käsk,kui palju ja millisest regioonist tuleb inimesi vahistada. 4 tuhat tappa,10000 vangi. Seda igal nädalal. See oli üks õudsamaid asju,mida viimasel ajal kuulnud olen.Teine osa on laupäeval 9.augustil kell 16.05. vaata ja Sa näed milline oli see koletis.

ES  2008-08-03 17:37:39
kes on eestimaalane?Ma arvan me köik,kes eesti passi omab.Rahlikult tahab iga inimene elada,kuid on erandeid ja erand kinnitab reeglit.

Ants   2008-08-03 18:38:09
Nõus E.S. Aga mina ütleksin nii -Eestimaalane on see kes omab eesti passi, oskab eestikeelt ja peab oma kodumaaks Eestit. Ning soovib siin rahulikult elada ja tahab ka oma kodumaad kaitsta välisvaenlase vastu kui on tarvis.

dollarowich  2008-08-03 22:56:37
www.duel.ru/200819/?19_3_1
Aastal 1968 Tšehhoslovakkia sündmuste ajal teatas USA president Johnson NLKP peasekretär Brežnevile, et see riik kuulub vastavalt Jalta kokkuleppele NLiidu mõjusfääri ja USA ei sekku.
Kommunism on aga maailma ülirikaste vandenõu keskklassi vastu.
Marxi ja Engelsit finantseerisid Rotschildid, kes olid varem ka Suure- Prantsuse revolutsiooni läbiviijaid rahaliselt toetanud.
Lenin ja Trotski saabusid Venemaale Lääne pankade rahade ja korraldustega. Koos Trotskiga saabus ka Hans Pöögelmann.

vaagija  2008-08-04 19:16:00
Antsule -// siin rahulikult elada ja tahab ka oma kodumaad kaitsta välisvaenlase vastu kui on tarvis.// Õige, ja olen kindel, et ka paljud venekeelsed kodanikud, kes on ju ka meie kaitseväekohuslased - olid ja on valmis ka oma kodumaad kaitsma, relv käes. Aga üks küsimus : kas nende rahvuselt vene kutsealuste arv, kes olid lojaalsed Eesti riigile, pärast möödunud aprillisündmusi kasvas või kahanes? Või oli ka meie riigil võimalus või kohustus nende kutsealuste lojaalsuse taset tasemel hoida?

teema  2008-08-04 19:39:28
nõustun täielikult vaagija seisukohtadega. Tema listud küsimusele vastan ka enda poolt- igale riigile on auks toetada oma lojaalseid elanikke, olgu tal milline pass iganes. Kui riik peab lugu oma elanikest, suhtuvad ka elanikud riiki lojaalselt- see on nii iseenesest mõistetav ja vastastikune, aga meil sõimatakse, riigi tasandil, labaselt, riigile lojaalseid inimesi.

osutaja  2008-08-05 10:08:13
to Ants 2008-08-02 13:03;
//kes kui "paaris rakend" kõikjal sõimavad eesti seadusliku valitsust //
Riiki, kus valitsust ei tohi kritiseerida, nimetatakse DIKTATUURIriigiks. Põhiseaduse järgi peaks Eesti olema demokraatlik riik: § 1. Eesti on iseseisev ja sõltumatu demokraatlik vabariik, kus kõrgeima riigivõimu kandja on rahvas. Aga sina tahad diktatuuri !!!

to Meg ja teema  2008-08-05 10:34:11
Hei, sõbrad. Miks te ühes teises portaalis esinete nimedega: naineL ja haikai?

teema  2008-08-05 10:43:42
kas hea küsija usub tõsimeeli, et ainult Meg ja teema suudavad esindada kõigis portaalides tervet mõistust?

to teema  2008-08-05 11:48:13
Ikka vastupidi-nad esindavad seal haiget aju, see teiste ühine arvamus.
See on su pisike, räpane saladus.

arno  2008-08-05 11:50:19
Tegelikult esindavad Meg, teema, osundaja ja veel mõni üksik samamoodi eesti rahvast nagu esindasid seda vähem kui sada JUUNIKOMMUNISTI kes võõrriigi relvade toel "pöörasid" riiki aga nagu hiljem isegi veendusid - ÜLE PÖÖRASID...

Kodumaa  2008-08-05 12:12:28
http://www.syndikaat.ee/news.php?uID=1261&lang=est
Eesti kogukonnad Ameerikas või Iirimaal ei tekkinud sinna peale Eesti armee sissetungi ja okupatsiooni neis riikides, eestlased ei asunud sinna elama teadliku riikliku migratsioonipoliitika tulemusel, mille eesmärk oli lämmatada kohalikku kultuuri ja välja suretada kohalikku rahvast.

Kõike seda tegid aga venelased Eestis. Kõigepealt tungisid sisse, siis okupeerisid, siis annekteerisid ehk liitsid siinsed alad ametlikult oma riigi külge ja siis koloniseerisid. Ikka ja jälle tasub üle korrata kuiva fakti, et 95 protsenti Eesti praegusel territooriumil elavatest venelastest saabus siia ilma Eesti riigivõimu loata - sel lihtsal põhjusel, et see võim oli nende rahvuskaaslaste poolt veriselt likvideeritud. Ja midagi pole teha, okupant jääb okupandiks, ükskõik, kuidas sa teda legaliseerid.

Meg  2008-08-05 12:36:51
to Kodumaa; Kas USA-l oli õigus rünnata Iraaki? Ei olnud,põhjus oli naftas. /ja midagi pole teha,okupant jääb okupandiks,ükskõik,kuidas sa teda legaliseerid/. Õigus,kõik, kes sõdivad Iraagis ON OKUPANDID.

Integratsioon  2008-08-05 12:57:12
- üksikisiku poolt uue asukohamaa riigikorralduse,
seaduste, kommete, …. tundmine, omaksvõtmine; riigikeele oskamine,
kasutamine ühiskondlikus elus. Lojaalsus riigile. Põlisrahva
ühiskonnakorralduse, elukeskkonna taastootmine - mitte oma kehtestamine.

Integratsioon saab toimuda kui :   2008-08-05 12:59:23
- sissetulijad on lubatud riiki õigusjärgse kodanikkonna legitiimse ja
sõltumatu võimu seaduslikul loal
- sissetulejate suhtaarv põliselanikkonda on kuni 5% -10% , rohkem
ühiskonnad ei suuda taluda
- sissetulijad soovivad integreeruda
- sissetulijad tunnistavad põlisrahva riigikorraldust
- sissetulijad tunnistavad põlisrahva ajalookäsitlust
- sissetulijad tunnistavad riigikeelena eesti keelt
- sissetulijad õpivad riigikeele omal initsiatiivil selgeks, riik saab
ainult toetada
- sissetulijad kasutavad ühiskondlikus elus eesti keelt
- riigivõim käitub selgelt ja kindlalt lojaalse kodanikkonna
kujundamisel, sissetulijatest võib saada kodanikeks ainult lojaalne
Eesti ühiskonda integreerunud isik
- riigivõim käitub selgelt ja kindlalt lojaalse kodanikkonna
kujundamisel, uute kodanike arv on nii väike et tagab ühiskonna
stabiilsuse
- riigivõim käitub selgelt ja kindlalt lojaalse kodanikkonna huvides
õiguskorra hoidmisel
- riigivõim käitub selgelt ja kindlalt seadusi rikkunud isiku
elamisloa tühistamisel ja isiku riigist väljasaatmisel
- riigivõim käitub selgelt ja kindlalt mittelojaalse naturaliseeritud
kodaniku kodakondsuse äravõtmisel
- riigivõim käitub selgelt ja kindlalt keelepoliitikas - ametlikus
asjaajamises kasutatakse ainult eesti keelt
- riigivõim käitub selgelt ja kindlalt keelepoliitikas - avalikus
ruumis, eesti siseriiklikel avalikel sündmustel, kubanduskeskustes
kasutatakse ainult eesti keelt
- kohalike omavalitsuste valimisel saavad valida ainult Eesti
kodakondsusega isikud. Kodakonduse võivad saada ainult Eesti riigile
lojaalsed integreerunud seadusekuulekad isikud. Praegune valimiskord
hoiab integratsioonist puutumata mittelojaalsete inimeste abil
pealinnas võimul isikut kes sinna kodanike häältega ei satuks. See
isik teeb tegusid mis välistab sissetulnud isikute potensiaalse
integreerumissoovi. Tallinn on rahvaarvult 1/3 Eestit. Seega määravad
mitteintegreerunud isikud võimu ühe kolmandikus Eestist. See ei tohi
enam nii edasi kesta. See on riigi julgeolekuoht.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail