Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Pronksmees on Eesti Laskurkorpusest

Ants  2007-04-14 13:45:20
Lisaks eel kommenteerijale, miks Sa "unustad" selle osa ,et sama Tartu tankitõrje kraavis lasti maha ka palju eestlasi venelaste poolt. Kui nad Tartust põgenesid. Või ei ole seda Sinu "ajaloo" õpikus. Veel kahtlen küll ,kellegi väites ,et on kõiki neid Raamatuid lugenud mis on kirjutatud "Narva" pataljonist.Oled lugenud Felix Steineri raamatut "Die freiwilligen der Waffen -SS" või prantslase Jean Mabire " Die SS-Panzer-Division-"Wiking" Mõlemis on kirjas ka eestlaste "Narva" pataljoni kolme päevane lahing ,mis nad üle rinde kuulsaks tegid. Peale raudristide kätteandmist toodi "Narva" pataljon tagasi Eestisse ümberformeerimiseks ja meestele puhkuse andmiseks. Kui tahad rohkem teada "Narva" meeste paraadist Tallinnas, võta rahvusraamatukogust 1942 aasta juulikuused ajalehed "Eesti Sõna" Mina tean "Narva" pataljonist küllalt palju mis kusagil on kirjas. Loe veel eestikeelset raamatut " Minu au on minu truudus", ja veel " Terasest tugevam " need on "Narva " pataljoni meeste mälestused. Seal on kirjas peale ajaloolaste kümned mehed, kes sõdisid selles legendaarses "Narva" pataljonis. Oli ka teisi kuulsaid pataljone- "Rebase pataljon" "Soodeni pataljon", kuid kui räägid ,et oled ise lugenud miks sulle kõike ette lugeda.Siiski väga hea raamat Rebase pataljonist on " Kahe rinde vahel" Kui Sa aga siiani oled piirdunud ainult Nõukogude raamatuga, on Sinu teadmised väga ühepoolsed.

Antsule  2007-04-14 22:11:35
Suur tänu huvitava ja asjalkult esitatud info eest! Kadu punasele udule, mida Magnus & Co siin levitab!

Antsule  2007-04-14 22:40:01
Tartu tankitõrjekraav oli mõistagi universaalne mahalaskmise koht. Üks kaev oli täis Tartu vangla laipu ja ka Tallinnas Scheeli mõisas olid põranda all betooniga kaetud laibad. Ma loen ka neid raamatuid ja teen nendest omad järeldused kontekstis kõige loetuga. Ka internetis on huvitavat mitmes keeles saadaval. Aga räägime siiski ka Narva pataljoni kuulsusetust lõpust Ambla soos, mis rikkus kõik ilusa ära. Diviis Wikingi kohta võib raamatuväliselt lisada, et viimased nende grenaderid olid sõja lõpus Austrias ukrainlased, diviisist Galitsia. Wikingi sakslastest tankistid ütlesid, et enam ei saanud oma ninagi välja pista, sest sovjettidel olid tõhusad USA tankitõrjerelvad. Vangistatud Wiking diviisi sakslasi hoidsid ameeriklased kuude viisi vangilaagris lageda taeva all, diviisi välismaalased saadeti aga oma kodumaale, kus nad läksid kui reeturid ja kollaborandid kohtu alla. Saksa okupatsioon oli ainult näiliselt leebem. Kes sakslasele okupant ütles, sel kehvasti ka läks. Kui Saksa kindralid tahtsid kohe sõja alguses vangistatud punaarmeelastest 2 milj. mehelist Stalini vastast vabastusarmeed moodustada, siis saabus Berliinist kõva käsk, milles selgitati, et Venemaale ei minda kedagi vabastama, vaid sakslaste Lebensraum ´i suurendama. Pealegi sai võidu ja relvakandmise au kuuluda eelkõige sakslastele. Lahingud Stalingradi ja Kurski all tõid natsid reaalsusse tagasi. Poolakatest veel. Varssavis Armia Krajova ülestõusu mahasurumiseks kasutasid sakslased nende vähemusrahvuste esindajaid, keda Poolas ei sallitud. Seega Varssavi ülestõusu surusid maha venelaste RONA eesotsas SS-Brigadenführer Bronislaw Kaminskiga, ukrainlased ja valgevenelased.Põlatud vähemusrahvus Poolas oli mõistagi ka saksa rahvus. Sakslased kasutasid Varssavis kriminaalidest koosnenud väeosa Dirlewanger. Kogu operatsioon toimus politseikindral Erich vom Bach - Zelewski ülemjuhatuse all. Punaarmee vaatas mõistagi seda arveteklaarimist rahulikult pealt.

to Antsule  2007-04-14 22:47:55
Selgita lähemalt, mis see punane udu siin on! Natsid olid samasugused sotsid nagu sovjetidki. Ühed pakkusid helget tulevikku ainult saksa rahvale, teised kõigile. Kolhoose ja sovhoose Venemaal, Ukrainas ja Valgevenes ei likvideeritud, sest selline majandamine vastas igati natside arusaamadele. Natse hakati faðistideks nimetama sellepärast, et nõukogude inimesele oli ebameeldiv selgitada, miks ühed sotsid sõdivad teiste vastu.

Ants  2007-04-14 23:17:22
Tulles veel tagasi pataljon "Narva" juurde . Pataljon "Narva" jäeti Sinimägedest lahkumisel ,katma taandumist. Kuna maanteed olid täis taganevaid piirikaitse rügemendi hobuvoore ja sõdureid . Otsustasi "Narva" pataljoni ohvitserid kasutades oma kaarte, minna otse. Kuid kogu pataljoni tehnika vajus pehmel sooteel soosse.Selle väljavedamisega nähti vaeva ja raisati kallist aega.Viimaks jõuti Ambla-Koigi sosse. Amblas aga olid juba vene väed. Murda jõuga läbi oli mõttetu , kuna venelased olid juba kõikjal . Pataljoni ülem Waffen obersturmfüürer Hando Ruus kogus oma ohvitserid ja otsustati minna laiali. Igaüks püütku jõuda koju kuidas oskab. Oli ka neid kes andsid end vangi Eesti Korpuse meestele. Selline oli selle pataljoni lõpp. Kuid ilma raskerelvastuse, mis soosse vajus oleks ka läbimurdmine enesetapp.

Antsule  2007-04-14 23:30:19
Räägid siin Avinurmest aga näiteks ameeriklased tegelesid Dachau vangilaagris omakorda Saksa sõjavangide mahalaskmise ja uputamisega.

Antsule  2007-04-14 23:34:36
Laiali minna polnud võimalik, sest Ambla soo oli ümber piiratud. Otsustati end vangi anda. Hando Ruus oli esimene, kes Ambla soost välja tuli ja relva ära andis.

Ants  2007-04-15 00:41:02
Hando Ruus tõesti uskus Eesti Korpuse meeste lubadusi ja andis vangi. Kuid see ,et keegi ära ei pääsenud, vale. Pääses ja paljud. Ma olen ise vaadanud seda lahinguvälja poisikesena ja tõin sealt kodu leitud Saksa karabiini. Mille lael oli veel lõigatud viis sälku.Elasin võrdlemisi lähedal Koigi külas.Ja muidugi ei olnud see "Narva" pataljon enam muud kui endise legendaarse "Narva pataljoni " vari. Enamuse moodustasid noored väljaõppeta mobiliseeritud mehed.Kuid algse hea väljaõppega "Narva" pataljoni võidud ja kuulsus jääb alatiseks eesti sõja ajalukku.

arno  2007-04-15 02:34:10
Aitäh Antsule ja teistele mõtlemisvõimelistele, kes ei lase Putini poolt kinnimakstud propagandistidel mõnitada kangelaslikult hukkunud eesti mehi. Aga nagu kõigest tõrjumisest hoolimata esineb ikka ja jälle hallitust, mädanikku ja majavammi, nii plärisevad need end vaskseeklite eest mahamüünud Keskid lõputult numbrist numbrisse. Mõtetu oleks püüdagi neile midagi selgitada, nad ei kuule, ei näe, ei taha midagi teada peale oma päheõpitud propaganda ja seda õigustatult. Kui nad seda propagandat ei teeks, visatakse nad prügikasti nagu õlised kaltsud. Mitte selgitada vaid kaasa tunda neile kaltsakproletaarlastele on vaja, sest see on neile viimane võimalus end kuidagi moodi vee peal hoida.

Ants  2007-04-15 04:38:19
Tahtsin veel täienduseks kirjutada.Millegipärast ei ole ka raamatus "Terasest tudevamad" kirjutatud sellest suurest grupist "Narva" pataljoni meestest kes lahkunud Ambla soost, ületasid Koigi meierei juures tee minnes Tapa suunas metsa.Seal tekkis neil tulevahetus venelastega. Ma ei tea kas ka venelastel oli langenuid ,kuid surma sai üks "Narva" pataljoni mees. Järgmine päev külarahvas mattis langenu samasse lähedasse metsatukka. Taskust leitud dokumentide järgi teatasid Tartu lähedal elavatele surnu omaksetele. Kes kohale sõitsid. Kogu okupatsiooni aeg hoolitseti haua eest. Ma ei ela enam seal ,ega tea kas sõduri haud on praegu veel alles. Kes teab Ambla sood saab aru ,et on võimatu seda sissepiirata. Küll aga venelased sulgesid tee mida mööda nad olid tulnud. Ja veel, vangi võetud "Narva " pataljoni mehed , ka Hando Ruus viidi Koigi koolimaja õuele . Millel oli kõrge plankaed. Kuid sinna ei mahu kuidagi rohkem kui 50 meest. Kuhu jäi siis ülejäänud pataljon? ? Muidugi on võimalik ,et kuna oli selge ,et Eesti vallutatakse venelaste poolt. Hakkasid mehed "ärakaduma" juba varem kui mööda sood ringi trambiti otsides teed Ambla alevisse. Kummaline tundub ainult Hando Ruusi naiivne usk Korpuse meeste lubadusse, et nad vabaks lastakse.

Antsule  2007-04-15 05:34:56
Korpusemeeste ajupestud moraal tuli kõige ilmekamalt esile Avinurme kirikus, kus kaasmaalastest haavatud sõdurid mõrvati.Pronksmõrvar võiks tänapäevani põrandal säilinud vereplekkide juures seista ja pattu kahetseda, mitte aga mädapaisena keset pealinna vihkamisenakkust levitada.

to Antsule  2007-04-15 10:55:50
Korpusemehed võtsid eeskuju ameeriklastelt.Ja sina omakorda kahetse pattu natsikuritegude õigustamise eest! Eesti ei olnud Nõukogude Liidu poolt okupeeritud riik. Selle seisukoha tunnustamine ja halokausti mälestamine oli eeltingimus ka NATO-sse saamisel, kus Stalini tollased liitlased olid juba ees.

arnole  2007-04-15 11:00:37
Kelle poolt siis sina oled kinni makstud, et sa oma päheõpitud sisutühja propagandat siin korrutad? Sinusugused õlised prügikaltsud lähevad aga varsti euroliidu kohtute ette. Ja oma mõtlemisvõimet võid otsida kapi alt tolmu seest!

arnole  2007-04-15 11:07:10
Belgia ja Holland keelasid Sinimägedes oma riigilippude kasutamise mälestustseremooniatel.

to to Antsule  2007-04-15 11:15:43
Kuidas ameeriklased sellele vaatavad, et vene sõdurite poolt vägistatud ja tapetud noore juudisoost meditsiiniõe Jelena Varšavskaja hauda rüvetab vägistaja ja mõrtsuka monument?

to 2007-04-15 11:15:43  2007-04-15 11:24:13
Nõukogude sõdurid ei vägistanud oma medõde. Medõde tapeti natside poolt. Küsi juudi kogukonna käest järgi. Ameeriklased ja inglased vägistasid Itaalias, Prantsusmaal, Austrias ja Saksamaal. Sovjetid Saksamaal ja Austrias. Ole õnnelik, et Eestisse saabus Laskorkorpus, mitte aga mõni türgi-tatari diviis, kus oli veritasu au sees.

hei!  2007-04-15 11:27:50
Üks SS-massimõrvari monument võeti Lihulas Kentmani tänava nõudel juba maha!

to 2007-04-15 11:15:43  2007-04-15 11:32:26
Nõukogude Liit oli ise kuni Beria mahavõtmiseni aastal 1953 juudi riik ja siit lähtuvalt ka liitlassuhted ameeriklastega, kes olid kommuniste juba Oktoobrirevolutsiooni aegu finantseerinud.

Antsule  2007-04-15 11:43:04
Narva pataljon vandus truudust Hitlerile. Nii kanget meest seal polnud, kes oleks sellisest vandest keeldunud. Mindi vabatahtlikult, sest pärast sõja võidukat lõppu oleks olnud teeneid Reichi ees ja siit lähtuvalt ka soodustusi.

Ants  2007-04-15 12:27:39
Keegi seltsimees siin korrutab järjest--- Eesti riik ei olnud okupeeritud. Sest Lääneliitlased olid sellega nõus. Stalin tegi oma salasobingut mõlemi poolega. Hitleriga , Molotov -Ribentropi salaprotokollid. Inglismaa ,Prantsusmaaga "Kolmikpakt" Stalin vaatas kes rohkem lubas.Kuid oli veel üks variant. Mis oli ka arutisel-- Saksamaa,Inglismaa, Pransusmaa,-- Stalini ja Venemaa vastu. Süüdi oli Hitleri ülbus ja lollus ,et seda ei juhtunud.Hitler oli täielik debiilik kes ennast ja Saksamaad kõigist paremaks pidas. Õppetund temale oli õiglane. Kuid kui oleks olnud kolmikpakt Saksamaa Inglismaa ja Pransusmaa vahel . Rahvaste Liit (millest Venemaa oli väljavisatud)aga kiitnud heaks Sakslaste rünnaku Kommunistliku Venemaa vastu. Saksa väed oleks kindlalt vallutanud Venemaa. Ja alustanud siin tapmist ja maade jagamist. Kas see siis ei olekski olnud okupatsioon ? ? . Sest Inglismaa., Prantsusmaa ja U.S.A. oli sellega nõus. ? ? Täpselt sama mis toimus Eestiga. Kui vene väed vallutasid Tallinna ja panid relva jõul ametisse omale kuuleka valitsuse-- siis see ei ole okupatsioon. Sest Lääneliitlased olid nõus. Mis vahe oli Venemaa okupeerimisel Saksa vägede poolt Lääneliitlaste nõusolekul, Eestis toimunuga. Kas ka venemaa vallutamine ei ole okupatsioon ? ? Vasta mulle.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail