Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Eluase kättesaadavaks kõigile elanikele

ei saanud nagu vastust, et kas  2008-02-07 17:39:22
maakas on siis osa oma muidu saadud maatükist evpde eest nõus maha müüma? rahulik elu ja linnulaul on ju täitsa muidu käes pluss erastatud maatükk maa müüjale, on ju nii?

ja mis õnnetu olemisse  2008-02-07 17:41:02
puutub, kas sa maakas ise oleks õnnelik, kui sa kõigest oleks ilma jäetud? sinu maatükk maksab ehk miljoni, mis sundüürnik sai? 15 aastat kannatusi ja vaesust.

Mart Ojasalu  2008-02-07 17:57:58
Nn sundüürnikud on repressiivse omandireformi ohvrid milles nad süüdi ei ole ja nende nõuded RIIGI VASTU on sama õiguspärased kui nõuk . repressioonide ohvritel. Nad EI põlga maakaid, sest nende elu ja töö on seotud linnaga. Mina ise tulin rõõmuga linna ühest eliitrajoonist maale, kus vähem sissemurdjaid -pätte ,on tervislikum kliima, puhas loodus , sest eluaseme rahaline hind ja elukvaliteet ei ole sugugi kattuvad suurused.

maal  2008-02-07 18:00:47
1990-tel maalt linna tööle tulnud inimesed said oma maamaja müügist vaid pool aastat Lasnamäe korterit üürida. Sundüürniku õigust tuhandekroonise üüri eest 13 aastat Tallinna kesklinnas 3-toalises elada oleks tahtnud kõik. Arvuta , kui üür on 3-5 tonni, mis 12,5-e aasta üür kokku teeb.

ootaja  2008-02-07 21:27:57
to:10:42:47 Palun kas saate mulle öelda millises ajalehes ja kus on ilmunud see Üks artikkel millele viitate?Tahaks ka seda lugeda.

to ootaja  2008-02-07 21:39:58
Postimehes Kinnisvara lisalehes 2004 aasta detsembris, kui Reform ja Keskerakond tegid palju kära üüri piirmäärade mõiste kaotamise ümber, mis tegelikult oli tühine formaalne seaduseparandus. Selles artiklis oli väga lühidalt ja selgelt öeldud, miks sundüürnikud on kaaskodanikest halvemas olukorras.

maal to M.Ojasalu  2008-02-07 21:51:15
Kui eluaeg Kadrioru kuuetoalises elanud naiskunstnik on "ära teeninud" 6-toalise k-korteri Lastemaailma majas, siis on Haanjas ahiküttega saunas pool elu veetnud naiskunstnik vähemalt sama ära teeninud. Kui keegi võitleb ainult selle pealinna daami õiguse eest, siis ta minu silmis eitab Haanja saunanaise õigust. Kas te kujutate ette, mis asi on tööpuudus? Eriti siis kui on vaja lapsed linna ülikoolidesse saata? Värske õhk ja linnulaul ei aita siis midagi.

sundüürnikest  2008-02-07 22:03:28
vanemaealistel, kel ka vaja lapsi koolitada, ammu tervised rikutud pidevast psühhoterrorist omanike poolt, kodutu tunne ja teadmine, et sind on vaesusesse lükatud sinust mitteolevatel põhjustel murrab ka raudsema tervise.. ja miks peaks sealt maalt üldse lasnamäele kobima? Hakkake ettevõtjateks, turustage euroopas ja tundke rõõmu oma kodust, millest sundüürnikud ilma jäeti..

to sundüürnikest  2008-02-07 22:16:28
Sundüürnikud said 13 aastat rahulikult keset riigi pealinna elada makstes algul 4, siis 8 ja nüüd 15 krooni ruudust. Selle ajaga jõudsid mitmed lapsed hea kooli lõpetada ja vanuritel oli hea bussiga suurde polikliinikusse sõita. Jah, ega teadmine, et 13 aastaga saab see hea otsa, närve ei rahusta. Tunnen kaasa ja üldse ei eita sundüürnike hädasid, kuid küüditamise ja röövimise ohvrid sundüürnikud küll ei ole. Pidage piiri, muidu saavad aivarhundimägid lausa vihaseks. Sundüürnikud ei jäänud ilma oma kodust ja ammugi mitte OMA varast, kuid nad jäeti ilma tükikesest riigivarast, mis võimaldanuks neilgi endale kodu osta, nagu erastajad seda said.

arno  2008-02-07 23:12:03
Mart Ojasalu, Teie püüe võrdsustada nn "sundüürnikke" (kellest suurt osa nende kõnepruuki ja mõttelaadi arvestades oleks õigem nimetada "suundräuskajateks")represseeritutega on sisuliselt REPRESSEERITUTE MÕNITAMINE... SAelliste tekstidega Te vaid süvendate põlgust selliste räuskajate ja ilkujate vastu, mitte ei kutsu esile nende "probleemidest" arusaamisele. Kui Te ise seda senini pole mõistnud, siis siinsete kommentaride piiratud mahu korral pole ka võimalik seda Teile ja Teie mõttekaaslastele arusaadavaks teha.

jälle keegi  2008-02-08 00:28:39
vanuri netti unustanud. arnoke, võta oma rohud, ehk läheb pea ka klaarimaks.

huvitav et arnosugused  2008-02-08 00:31:56
unustavad ära oma muidu saadud maa maja ümbert. ehk veel muidki maid, mis erastada õnnestus?

to sundüürrnikest kirjutajale  2008-02-08 00:34:14
kas su lapsed siis koolis polegi käinud vä? ja polikliinikusse polegi sul asja olnud.? sa paned tõestiu valed asjad kokku. sundüürnikud ja küüditamised? mine puhka vahel..

vastuseks "maale"  2008-02-08 10:19:52
Võib-olla lõpetaks selle üürisoodustuse möla. Kui ma ise olen korteris teinud remondi ja ostnud mööbli, siis peaksin maksma üüri samamoodi kui keskküttega möbleeritud korteri eest. Mida veel? Küll on ikka soodustus! Kust võtate need keskmised üürihinnad? Sundüürnikud ei ole saanud sõnagi sekka öelda kinnisvarahindade tõusu kohapealt!

maale  2008-02-08 10:53:08
No kui teil soodustust pole, siis olete vaba minema kuhu meeldib. Ka tavalised üürnikud ei saa muud moodi sõna sekka öelda, kui kallist keeldudes ja odavamat valides. Turul ei loe teie arvamus, vaid tegelik nõudmise-pakkumise vahe. Ma vaidlen teiesuguste ülbiküürnikega vaid seetõttu, et tunnen paljusid meeldivaid sundüürnikke ja mul on kahju, et arnod ja hundimägid neid teiega ühte patta püüavad panna. Teiesugused on sundüürnike kõige vastikumad vaenlased.

Lemme Krimm  2008-02-08 11:02:32
Sundüürnikud on represseeritud teise Eesti riigi poolt, mingi kolimistoetus ega ka muu toetus ei ole probleemi lahendus. Lahendus on kompensatsioon turuväärtuses selle pinna ruutmeetrite eest, mis sundüürnikul on olnud enne Omandireformi. Kes siin veel piiksub eelisüürnikest, siis andke oma vara neile ja asuge ise nende seisusesse, siis tulge siin eelisüürist rääkima.

to L.Krimm  2008-02-08 11:41:31
Kes ütleb, peale Tallinna Linnavolikogu Keskfraktsiooni, et kolimistoetus peab naeruväärselt väike olema? Lõppkokkuvõttes peab see loomulikult olema pere sotsiaalse normi kohase korteri turuväärtusega võrdne. Lemmekrimmide nõudmine eelmise nõukogudeaegse üürikorteri turuväärtusest lähtuda on sisuliselt nõue KEELATA NÕUKOGUDE VÕIMU POOLT DISKRIMINEERITUD INIMESTELE SAMA VÕIMU POOLT PRIVILEGEERITUD NOMENKLATUURIGA VÕRDSET KOHTLEMIST. Pole sugugi juhuslik, et ka Keskerakond on alati pooldanud nõukogude ajal viletsates tingimustes elanud inimeste diskrimineerimist.

arno  2008-02-08 12:52:42
maale, missugusest minu kommentarist Te saite välja lugeda, et ma panen KÕIK sundüürnikud ja "sundüürnikud" ühte patta? Minu kirjutised on ALATI adresseeritud nimelt neile NÕUKOGUDE VÕIMU POOLT PRIVILEGEERITUD NOMENKLATUURILE, kes ongi see põhjus miks kogu zee sundüürnike teema on nii valuliselt vastikuks muudetud. Isegi kõige lollemale inimesele on läbinähtav, et Keskerakond ratsutab selle teema kukil vaid peamiselt endise nomenklatuuri toetuseks(kes on sisuliselt ka Keskerakonna juhtfiguurid ja peamised toetajad) ja tegelikult NÕUKOGUDE VÕIMU POOLT DISKRIMINEERITUD ja selle tõtttu sundüürniku seisusse sattunud on Keskerakonnale SAVI. Neid kasutatakse vaid VIIGILEHEDNA oma häbitu tegevuse varjamiseks. Just need ebndine NOMENKLATUUR ongi peamine räuskaja ja kõigi ülejäänute peale kadetsev sõimleja ja olen Teiega täielikult nõus, just need ongi selle probleemi kõige vastikumad vaenlased.... Mis aga puutub tegelikult abivajavaid sundüürnikke, siis neile inimväärse lahenduse leidmine oleks olnud lihtsamast lihtsam kui keegi seda vaid oleks soovinud ja labane desinformatsioon oleks selles süüdistada Laari, Ansipit või keda kolmandat.

"maale"  2008-02-08 13:35:18
Nii et sundüürnik peab üürnikuks jäämagi. Ikka ja jälle tahaks teada, miks sa nii arvad? Minu vanemad olid mõlemad Tallinna linnaga seotud ametites tööl, erastatada kodu ei saanud. Suridki selle teadmisega - üks 1993, teine 1999, et nende tööaastad ei kõlvanud kodu erastamiseks. Mina kui kurjategija ootan koos teiste vanglast vabanenutega käsi pikal riigilt korterit. Üürniku elu-oluga olen tuttav - ilma elektrita ja kinnimüüritud WC-ga, uue korteri ostuks (mis maksab vähemalt 500 000) saaksin laenu viie aasta peale. Oled sa ka nii kõva palgaline?

Lemme Krimm  2008-02-08 17:25:54
17.30 vastab M.Tuus reformari eelisüürnike küsimuses. Mina olen seda kuulnud ja toetan M.Tuusi selles küsimuses. Seal on väga selgesti ära öeldud, kuidas see Omandireform tehti ja kes selle all kannatasid. Kuulake, sest teile on antud võimalus ise mõtelda.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail