Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

EELK Konsistoorium lõpetas rindemeeste kauni algatuse

arno  2008-11-16 18:21:09
Et Meg pole suuteline vahet tegema Gestapo poolt kavandatud surmalaagrite tragöödia ja Avinurme, Porkuni, Assamalla või ka Sõrve dessandi ajal juhtunule pole üllatus, ega keegi ikka üle oma varju ei hüppa. Et aga sedasama püüab väita ka vaagija - igaks teoks on oma põhjus aga kes meist kellegi põhjuseid teab. Eks igaühel ole enda südametunnistus ja igaüks teab mida ta sinna kogub.

Meg  2008-11-16 20:43:05
Jahtu maha Arno,nüüd sain vähemalt teada ,kust on Leo ammutanud Savisaare vastu vaenuliku suhtumise,muidugi Arnolt.

osutaja  2008-11-17 09:57:43
to Ants 2008-11-14 19:34:43
//To-"tähenärija", Sina küsid mida on teinud LEO oma elus.//
Sa eksid ! Nii küsis Leo! Leo 2008-11-13 22:50:50: „Tähe näria,kui vana teie olete ja mida teie olete teinud oma elus?“


osutaja  2008-11-17 09:58:14
to arno 2008-11-14 22:25:20
//Kas pole kummaline, et oma kahekümne iseseisvusaasta jooksul suutis ja oskas tookordne perekond//
Kas pole kummaline, et mitmekümne okupatsooniaasta jooksul suutis ja oskas perekond kasvatada inimesed, kes suutsid teha laulva revolutsiooni ja Eesti taas vabaks võidelda.

osutaja  2008-11-17 10:31:37
to Leo 2008-11-16 08:22:42
//kas teil ja sm Savsaarel on ikka veel alles Punased passid,
Eesti on alates 1.maist 2004.a. Euroopa Liidu liige ja Eesti kodanikul on purpurpunaste kaantega Euroopa Liidu pass.

//kust teie saite minna Moskva Partei liikmete poodi,et osta mida süda soovib!//
Niisuguseid poode polnud N.Liidu ajal olemas. Olid valuutapoed välismaalastele ja eripoed kaugsõidumeremeestele, kust nad said osta spetsiaalsete tshekkidega, mis neile palgana kätte anti.
Olid asutuste ja ettevõtete sisesööklad (töölissööklad), kus sai süüa vorstivõileiba ja viinereid. Vahetevahel sai töölissöökla einelauast osta kaasa toiduaineid, mida tavalises linnapoes polnud iga kell saada.

//Arilikut töölised seda ei saanud teha//
Sa ajad asjad väga segi ! N.Liit oli tööliklassi riik ja kompartei oli töölisklassi partei. Töölised ja tööliste järglased olid N.Liidus igas sfääris eelisolukorras. Tööliste palk oli N.Liidus kõrgem kui inseneril. Puhkesetuusikuid said eelisjärjekorras töölised. Komparteis jälgiti hoolega, et seal oleks tööliste ülekaal. Kui valgekrae (insener, teenistuja) tahtis komparteisse astuda, siis tuli temaga üheaegselt värvata parteisse vähemal kaks töölist. Töölise kaebekiri oli väga kõva kaaluga. Tööliskollektiivide otsused oli üks tähtsamaid asju N.Liidu asjade ajamisel. Nendega põhjendati kõike – hinna tõstmisest kuni konstitutsiooni muudatusteni.

Leo  2008-11-17 11:36:14
Leo to osutajale.Ma vist rääkisin vale kõrgema Eestiohvitseriga,kes teenis Vene sõjaväes.Ma kohtasin teda Brisbanis Austraalias ja ma kuulsin,et ta käis Sydney Eesti Majas.Ma küsin tema käest,miks on nii raske Eestis kohvi saada ja tema vastus oli kohvi on küllalt Moskvas!Keda ma siis usun oma venda,kes elas Tartus ja kaebas,et kohvi on täitsa võimatu saada,kui sa ei kuule,nagu teie ütlete,et mina ajan asja segi.Keda ma pean uskuma?Oma venda-seda kõrge aukraadiga ohvitseri või Teid?Kommunistide parti liikmetel ei olnud vaja seista sabas,nagu seda tegit lihtsat töölised-isegikorpuse meestel oli suurem äigus.Paistab ,et Teile meeldis see Punane Paratiis,kus keegi avas suu Stalini aeg ja ta läks padavai Siberisse ja nii said kommunistid odavad töö jõudu ja parti meestel oli hea elu.Ma olen lugenud liiga palju,et Teie võite minule etteheita mis oli tööliste hea elu kommunistide all.Leo

Leo  2008-11-17 11:48:58
Leo to Osutajale-Teil on õigus on punaka võitu-ainuke asi on see,et seal puudub see kuulus SIRP ja VASAR.Leo.

78-aastane  2008-11-17 11:59:27
Olen ristitud ja leeritatud luteriusu tavade järgi. Arvan, et olen suutnud elada ristiusu õpetuse kohaselt.
Mul on kahju, et tänapäeval on segi aetud kristuse õpetus, kiriku kui institutsiooni tegevus ja poliitikute vaheline võitlus. Kõige suurema kahju kannatajaks on tänapäeval selles segaduses kindlasti kristlike tõekspidamiste järgimine.
EELK Konsistooriumi otsus, millega keelduti Oleviste kirikusse paigaldada sõjameeste mälestusbareljeef, on hämmastav ja tundub olevat poliitiline surveavaldus EELK-le.
Kui Konsistooriumil või Kirikukogul seda otsust ei ole võimalik muuta peaks kiriku autoriteedi taastamiseks peapiiskop Andres Põder tegema ajakirjanduses avalduse milles koguduste liikmetele ja kogu rahvale selgitatakse otsuse põhjendust.

Meg  2008-11-17 12:17:45
to Leo,
Teie häbematus ületab juba piirid,nüüd siis "osutaja" ka punane! Küll see arno annab Teile head söödad ette.Mind väga huvitab,kuidas sai juhtuda,et Te just siia lehte sattusite,sest mujal Te pole kommenteerinud. Minu isa teenis Punaarmees,läks koos Palusaluga,aga viidi erinevatesse kohtadesse. Olen ohvitseri tütar,ja mis siis? Ma nägin oma isa alles täisealisena,kohtusime harva.Ometi oli ta normaalne mees.Mind kasvatas vanaisa,tema õpetas mulle elureegleid mida olen järginud.

osutaja  2008-11-17 12:34:38
to Leo 2008-11-17 11:36:14
//tema vastus oli kohvi on küllalt Moskvas!//
Kohvi võis küll Moskva poest saada kergemini kui Eestist, sest venelased tarbivad kohvi väga vähe. Nad joovad teed.
Kogu N.Liidus, seevastu, oli käibel jutt, et Baltikumis (Eesti, Läti, Leedu) on kõike saada ja Tallinn on nagu „väike Pariis“. Kui Eestis asuvate ettevõtete esindajad käisid Moskvas tööks vajalikke materjale nuiamas, võtsid nad kõrgetele ametnikele meelehea tegemiseks Eestist kaasa tarbeasju.

//Kommunistide parti liikmetel ei olnud vaja seista sabas,nagu seda tegit lihtsat töölised//
Kordan: lihtsad töölised ise olidki kommunistid!
Sabas pidid seisma need, kellel polnud kaubanduses tutvusi! TUTVUSED olid kauba- ja rahavoogusid suunav jõud.

//Teie võite minule etteheita mis oli tööliste hea elu kommunistide all//
Mina kirjutasin sellest, et töölised olid N.Liidus EELISolukorras. N.Liidus elasid kõik kehvasti, aga teistest jõukamalt elasid need, kellel olid tutvused ja kes osutasid teenuseid (sisuliselt: tegelesid ebaseaduslikult turumajandusega).
N.Liidu ajal elasid kõige jõukamalt: kaupluste müüjad, laotöötajad, sööklate töötajad, baarimehed/-naised, kelnerid, restoranide uksehoidjad, taksojuhid, õmblejad, juuksurid, ehitustöötajad, profid arstid, meremehed, lillekasvatajad, telekast Soome TV hääle kuulmise bloki valmistajad&paigaldajad, soomlastest turistidelt ostetud nodiga äritsejad (eriti tuntud olid Viru hotellis luusivad ärikad) jne.
Reeglina olid need inimesed parteitud.
Juba 1950-ndate lõpus hakkasid parteitud kogu Eestis massiliselt eramuid ehitama, hiljem ka suvilaid. Tekkisid terved eramu- ja suvilarajoonid (Eestis käies võid selles oma silmaga veenduda). Palju ehitustöid tehti oma kätega, aga ehitusmaterjali tuli ometi osta ja selleks "turumajandusega" raha teha.



arno  2008-11-17 18:07:09
osutaja. Teil on mitmeski mõttes õigus selles millest kirjutate kuid samas on ka Leol ÕIGUS ilma Megi poolse torkamiseta. Isamaasõja veteranidele anti iga nädal nn sekke milledega saadi defitsiidseid toidukaupu mida tavalises järjekorras polnud saada. Kui aga kirjutate, et TÖÖLINE OLI KÕIK, siis on see vaid veerand tõde. Tallinnas oli Ministrite Nõukogu söökla kus üks mu tuttav töötas ja mida ainult tema sealt kõike koju ei vedanud... Ikka sellised puuvilju ja telikatesse, mida tööline ei osanud soovidagi. Ja mäletan suurepäraselt üht ametiühingu seminari Tallinnas Salme tänava Poliitharidusmajas, kus ühel vaheajal nägin , et müüakse apelsine. Ka mina krapsti sappa ja kui jõudis järjekord minuni ja ulatasin täpse raha(nagu kõik teised) küsis müüja minult : A Vas mandat?vahtisin lkolli näoga , saamata aru mis mandaatiminult tahetakse aga Müüja juba pöördus minu taga seisva poole ja hakkas talle ulatama apelsinikotti. Omas lolluses tõstsin protesti aga kohe oli kohal miilits kes mind viisakalt kõrvale talutas ja selgitas(oli õnneks eestlane), et seal toimub koos teiega(st meiega) mingi tallinna linnaosa parteiaktiivi pleenum ja need apelsiniud on vaid pleenumi mandaadiga... Niipalju siis sellest tööliste paradiisist ja sellest kui uhkelt see sõna tööline ikka kõlas.

arnole - haigutajalt  2008-11-17 18:29:11
vene ajal ei olnud tõepoolest aastaringselt eksootilisi puuvilju saada, aga aiia polnud neid kindlasti ka ministrite nõukogu puhvetis (ei tea, mul kogemused puuduvad). Aga apelsinihooajal sai neid linna puu- ja köögiviljakauplustes ilma mandaadita osta, 1.40 kilo. Sa elasid sel ajal vist maal?

OlB  2008-11-17 20:24:36
Siin puudutati MN puhvetit. Kunagi mul oli asja ENSV ÜN trükikotta ja siis pääsesin lossi. Klaarinud oma asja, ära minnes astusin seal kinnisesse poodi jä seal oli müügil kanamunad a 4 kop. tk. Kui küsisin, miks siin niiodavad, selgitati, et need on PRAAKMUNAD, olid väga suured ja ei läinud läbi sorteeriva standartsuuruste aukudega sõela. Nõndaks. Kõrgeaulised sõid PRAAKI.

Leo  2008-11-17 23:07:20
Ma istun kodus üksinda,naine murdis õlaluu aga ma ei kurda ma praegu kuule CD kus Soomepoisid laulavad Meie vabad Põhjamaa pojad".Minul on hea hulk eestikeeles CDisi.Tänu Siit maailmast lahkunud Eesti Raadio mees Lembit Lauri ja tema abikaasa Aino minule on jäänud väga ilusad mälestused neist!Nemad olid truud EESTLASED!LeoPS.Ma olen lugenud endisest Nõugo Liitust nii Inglis keeles ja kui minul nüüd kompuutar siis ma uurin ka seda Eestikeeles.Kahjuks olen ära unustanud Venekeele,mille ma kunagi õpisin koolis.Kirjutajad on erapooletud ja kirjutavad mis on kommunistide propukanda ja mis on õigus-samuti ma elasin ja mäletasin,kui venelasid tulid kollon -kollonni järgi minu sünnimaale naemad jätsid imeliku lõhna järele mis õngus õhus tükk aega.Leo

Meg  2008-11-17 23:15:04
to Leo;
Kui juba valetada,siis tuleb meelde jätta. Alles kirjutasite,et olete ERAK. Üksi ja eluküünal tasapisi kustumas.no umbes nii.

vaagija to Meg  2008-11-17 23:44:13
Ants ütles, et on kirjavahetuses Leo-ga, kuid seda saab siitsamast lehenurgalt meiliaadressiga teha igaüks.

Ants   2008-11-17 23:59:25
Osutajale-- miks Sa valetad ja püüad rääkida ebatõtt Leole, muidugi oli parteilastele omad eri kauplused --kuid mitte liht parteilastele, nemad olid võrdsed töölistega. Aga kas Sina arvad ,et siin Eestis Partei keskkomitee liikmete naised käisid kaupluse järjekorras ? Muidugi mitte , ja puudus polnud neil ei kohvist ega apelsiinidest. Isegi oma haigla oli neil Tõnismäel .Ka mina olen sama kogenud mis Arno. Ja Meg ära julge Leo kohta küll siin midagi halba öelda, väliseestlased teavad palju rohkem kui Sina aimad ,jätke oma propaganda jutud ja Nõukogude korra ülistamised. Tööpuudust meil ei olnud --puudus aga oli väga paljust , mida normaalseks eluks tarvis.

Ants   2008-11-18 00:17:28
Vaagijale --pidasin Sind siiani õiglaseks meheks , kuid pean tõdema,et ka Sina hakkad vist oma sõprade mõjul kirjutama ebatõtt--- Otsi üles see koht kus mina ütlen, et mina pean kirjavaetust Leoga- . Vastupidi ütlen ,et minul ei ole kirjavahetust . Kuid võiks olla küll, Leo on igati tubli , õige Eesti patrioot ja kui Leo nõus on tahaksingi temale kirjutada . Megile --aga kui Sina oled Punaarmee ohvitseri tütat on selge ka Sinu ülim venelaste armastus ,ega Sinu isa juhuslikult ka Avinurme lahingus osalenud ??

arno  2008-11-18 00:44:44
Sllepärast Megil on kõik segi nagu pudru ja kapsad. Kunagi lapsepõlves isalt kuuldu kes oli vist Trankmanni käskjalg ja sellepärast just niimoodi rääkiski aga sellet juba tohutu hulk aega möödas ja nüüd siis meenutab - kild siit ja teine sealt aga vahepeal tükk tühja maad mille täidab "omaloominguga". Aga kuna meiesugused "märgitud" on ju erineva värviga kirjutatud siis on lapselegi selge kes on siin eesti serverites kes mujal välismaistes serverites arvel. Samuti meie mailiaadressid, kuna aga siinsed vahelekraaksatajad on üheksal juhul kümnest anonüümsed.

kodukootud   2008-11-18 01:43:38

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail