Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ei, proua president!

Major  2017-10-11 17:12:09
Tegelikult ei saa minagi öelda, et mu lapsepõlv kuidagi raske oli. Õigel kellaajal õigest poest sai vorstigi. Käisin tasuta korvpallitrennis janii. See on nüüd selline igapäevase heaolujutt. Kuid kui mõtleme tagasi kõigile represseeritud sugulastele. siis persse - pean nõustuma proua Presidendiga. Ning oponeerima kõigi Oinastega. Meie eest varjati(minu eest) kõiki sugulasi, keda kuidagi Vene põrgusse saadetud oli. Laste ees ei räägitud kunagi, et mida ja milleks. Kõigi Venemaale kadunud sugulaste kohta olen hiljem teada saanud, et nad ei söönudki lapsi. Olid lihtsalt olnud igapäevaelus edukad.
Et ehk Oinale. Minu elu oli lill senimaani, kuni tõde kadunud sugulastest päevavalgele ujus. Siiani on tunne, et minu lilleline lapsepõlv õitses nende kommunismieirajate lätetel.

Majorile  2017-10-11 17:16:57
Sa loe,mida kirjutas president.
Jutt on aastast 1969 kui tema sündis.
Küüditamisest polnud juttu.
Mis teha,kui ohvitseriharidus nii puudulik on.
Aga eks sõjamees on käsutäitjaja mõelda ei tohigi!

Kuule Major.  2017-10-11 17:23:59
Sina lutsuta sakslaste ja jänkide varbaid. Ka sakslased mõrtsukatööd varjasid. Vene pahateod oli selle kõrval käki. Ameeriklased lubasid meile appi tulla ja nüüd okupeerinud meie maa meie endi kaabakate mahitusel.
Aeg leevendas venelaste vastu viha. Praegused ei ole okupandid. Mis neil tegemist okupeerimisega. Sina raevutsed ja sulle ei ole kallis tõde. Pregu meie lastest üle 50 tuhande nälgib ja kooos nendega nende vanemad. Vene ajal seda ei olnud. Miks valetada. Meie president nägi, et teised lapsed, kellel olid korralikud vanemad, elasid õnnelikult. Tema kibeduses ei ole teised süüdi. Nüüd ta tahtis oma võimu ja uhkust näidata ja kutsus koolikaaslased külla. Tore see on. Ehk tema süda sai rahu. Enne kadestas ta teisi ja nüüd teised kadestagu teda.
Ärgu mustagu ta teisi ja ärgu valetagu. Rahvas teab tõde.

Major  2017-10-11 17:25:34
To Majorile.
Sa loe mida mina kirjutasin. Sündisin 1966.

Küüditamisest niija naa  2017-10-11 17:35:36
Kahel korral toimunud küüditamised olid suuremalt jaolt nii kohalike eestlaste kui juutide "ettesokutatud".
See ajajärk,millest president kirjutas, oli hiljem.Täpsemalt 1969-edasi.
Siis toimunu kohta ei oska soldat midagi öelda,sest pole poliittunnis seda kuulnud. Seepärast ei maksa tema peale pahandada. See on tema arusaam.
Kui lugeda kommentaare sellele artiklile ja lisaks Ene Ergmale ja Kaja Kallasele,siis kõik need on positiivsed, nagu ka autor siin kirjutab.
Aga on veel ka teine-õige arusaam.
Seda pole kahjuks soldatile selgeks jõutud teha.

Major  2017-10-11 17:43:48
To Kuule Major.
No sa oled venelane. Sellest saan aru. Olen nõus, et sakslased pole ka just eestlaste tunnustamise esirindel olnud. Olen nõus, et ameeriklased on kaugel. Mina ei raevutse. Ja mul on nii mõnigi venelasest sõber. Mulle on kallis tõde. Mis kuradi statistika ütleb, et üle 50 tuhande Eesti lastest nälgib? Mingi vene propasait? Ja nende vanemad! Igal lapsel on 2 vanemat. Et siis 150 tuhat Eesti inimest elavad näljas??? Kurat. Ma küll ei saa aru, millest sa räägid krdi Vene propagandist. Vaata ise, kuidas Venemaal Moskvast ja Peterburist väljaspool elatakse. Häbematu jobu.
Sakslased on täna madalam, kui muru. Nad häbenevad Hitleri "vägitegusid". Aga venelased seavad Stalini oma etaloniks. Milleks küll, kurat? Võiksite ka häbeneda oma ebaünnestnumaid aastaid. Olge uhked, et võitsite II ilmasõja. Ma olen ka. Kuid häbenege, et sakslaste väljapuksimisejärel ise väikerahvast ahistama kukkusite. Krdi suurvene shovinistlik väike jobu.

Major  2017-10-11 18:01:16
Küüditamisest niija naa 2017-10-11 17:35:36
Kahel korral toimunud küüditamised olid suuremalt jaolt nii kohalike eestlaste kui juutide "ettesokutatud".
Kurat küll. Mitte ükski eestlasest küüditatu ei tunne ennast paremini teadmisest, et ta oli kohaliku juudi või eestlase "ettesokutatu". Persse. Me ei tea(vbla ikka veidi teame), millised olid olud. Süüdi oli süsteem ja selle süsteemi püsti pannud tegelased. Isegi mitte niiväga kohalikud eestlastest koputajad. Kes oleks ka vbla võinud loobuda oma perest ning kerida Siberi põrgusse. Kuna keeldusid koputamast. Ja kedagi "üles andmast". Mitte et ma neid ajaloolisi jobusid kuidagi õigustaks. Kuid ajad olid keerulised. Ja valikud rasked. Ning selle põhjustajaks krdi Stalini rezhiim. Ning seda üritavad õigustada aeg-ajalt mingid vene jobud.
Pistke perse endale see Stalin ja Lenin. Mehed, kes enda päris nimesid häbenesid. Mehed, kes hävitasid Venemaal kõik, mida see maa vääris. Kogu kultuurieliit. Ärge krt tulge siia mölisema, mida Eesti riik ja rahvas väärt on ja mida mitte. Me teame seda ise. Kui tahate siin elada, siis pisikese respektina võiksite austada meie ensemääramisõigust.

raudmees  2017-10-11 21:05:46
Asjata Aivo näed kirjutisega vaeva Buratinod ei kuule ega näe Ammugi ei loe nad Kesknädalat Kroonika on nende lugemisvara

Majorile.  2017-10-11 22:03:43
Tõsi. Lapsed on näljas ja need andmed on esitanud väljapoolne statistika millele ei saanud ka meie valitsejad vastu hakata.
Sinu eitamisega ja valetamisega olukord ei parane.

  2017-10-11 23:57:24
Ses uuringus kasutatava metoodika järele on "näljas" kõik need inimesed kes ei söö hommikuti sooja toitu. Ka need kes ajamas hommikul näost sisse kaaviari.

Majorile.  2017-10-12 06:53:59
Kas sõjaväes oled käinud ja kas seal oli õlal kas või üks pael?
Kunagi keegi esines laevalt kaptenina. Hiljem tuli välja, et oli mudamadrus. Kindlasti saame ka sinu "aukraadi" teada.

tõsielust  2017-10-12 10:19:18
Igal süsteemil on omad vead.EVSV-s töötas sotsiaalne pool paremini kui praegu ja see avaldas mõju ka laste elule.Ei, me ei igatse nõuka aega tagasi aga asjatundmatusega tolle aja kohta ei saa ka leppida.Kas puudustkannatavate laste arvukas hulk Eesti Vabariigis kindlustab meile õnneliku lapsepõlve?? Oma rahakoti paksuse järgi ei tohiks mõõtu võtta

n.77  2017-10-12 11:02:46
Majorr,tuletab meelde KE-st ülekaranud IRL-ridadesse läinud?Olen neid Majori-jutte enne ka siin lugenud,kuidagi segases eestikeeles,võibolla on ise"vene-jobu"?Tervitus NA kahurväe-polgu jefreitorilt!Tean sõjaväelastest üsna palju 3a.NA-s Kloogal ja 13a.töötas naine EKJ-s.Võin isegi oma "raskest-elust"lastekodust alates rääkida.

Võtke või jätke  2017-10-12 12:45:28
Kesknädal on muutunud selge seisukohaga ajaleheks.
Selline artikkel ja just julgus see avaldada. Ongi hea näide ausast demokraatiast.
Vana juhtkonna aegu seda ei tehtud.
Lällutati vaid Savisaare ümber.
Autor on andnud väga ausa ülevaate ja see on tõde.
Inimeseks saab jääda iga valitsuse aegu.

CCCP  2017-10-12 13:03:16
Lugesin kosmosemuti artikli alt ka veidi komme. Meeletu punavõimu ülistus käis, kiideti siberi ilusaid aastatid. Nii, et täitsa usun et parimad eestlased olid need küüditajad, tahtsid ju naabrilastele hed, õnnelikku lapsepõlve loomavagunis. Noh, naabri laudast ja sahvrist viidi ka muidugi midagi, aga ikka selleks et aidata.

Küüditamine oli vajalik  2017-10-12 13:21:14
Niimoodi elimineeriti kodanlik vastuhakk helge nõuka vastu.
Ja ameerika oli vaenlane.
Nüüd on vastupidi.
Venku on vaenlane.Hakka või küüditama uuesti.

Major  2017-10-12 16:19:14
Ja sinu ;naine 77; jutt on ikka väga selge.
Ei saanudki täpsemalt aru, mida öelda tahtsid. Aga see on vist ilmselgelt minu probleem.

Mis  2017-10-12 16:34:41
siin salata, Siberis olid kenad ja võimsad talved. Mida meie vesistamine vastu pakub?
Ja kui küla oli all ja viinapood mäe otsas, siis nii kena oli pärast klõmakat mitme pudeliga suuskadel alla hanõõgade juurde kihutada.

Major  2017-10-12 16:34:52
Sina naine 77 ei tea armees teenimisest ju sittagi, kui teensid Kloogal. Hoia oma kuradi häbememokad maas. Venemeelne idioot selline.
Ära praali oma CA armeekogemusega - Lammas

Major  2017-10-12 16:49:02
Küüditamine oli vajalik 2017-10-12 13:21:14
Niimoodi elimineeriti kodanlik vastuhakk helge nõuka vastu.
Ja ameerika oli vaenlane.
Nüüd on vastupidi.
Venku on vaenlane.Hakka või küüditama uuest
Sa siga hoia oma häbememokad maas.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail