Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

E-valimised ja sotsiaalmeedia

ants  2017-04-26 09:32:56
E-valimised on pisut ebakindel asi

maali maalt  2017-04-26 09:45:24
To ants.
Mitte pisut ebakindel asi vaid päris hull asi. Üks tuttav IT- mees naeris, et valitud nime muutmine teiseks pidi häkkeril kõige lihtsam tegevus olema. Ainult, et ka häkkeri kindlaks tegemine, kui sa just pole oma tsunfti mees, on
kerge tegevus. Ainult, et vale poole valemängija võib sattuda vale kohtu vaatevälja.

maali tuttav IT-mees  2017-04-26 09:53:57
Maali jutul on tõetera sees jah. Mulle üks tuttav luuraja rääkis ja naeris, et tegelikult võitis USA-s Clinton, aga tema muutis öösel lihtsalt nime ära ja hommikul oligi uus president Trump.

Rein Mark  2017-04-26 10:24:01
Teatavasti EV Põhiseaduses puudub e-valimiste säte, samuti valimiste aja hajutamine.Põhiseaduse mitteaustamisest on samm edasi anarhiale

vaagija  2017-04-26 11:17:58
Mõtlemapanev lugu Kuido Sädelt. Ehk teisisõnu – kui e-valimiste korrastamiseks näiteks vähendame e-valimiste valimispäevade arvu, siis on see ju sadakond e-valimistega Põhiseaduse rikkumise hulgast ühe rikkumise leevendamine, ometi 99 e-valimistega Põhiseaduse rikkumise võimalust jäävad ju veel alles!

Kalluta aga  2017-04-26 12:37:42
vaagija 2017-04-26 11:17:58

Vaagija - too kasvõi üks näide, kuidas rikuvad e-valimised Põhiseadust.

Kalluta aga  2017-04-26 12:48:26
Tõeliselt kaootiline - siia sinna hüplev - ja pastakast välja imetud "probleemidega" ning meelevaldsete-naeruväärsete väidetega mittemidagiütlev kirjutis.

Süüdistatakse e-valimiste Põhiseadusele mittevastavuses, aga MITTE ÜHTEGI näidet pole välja toodud, kus see mittevastavus sees oleks. Autori arvates peaksid vist selleks kvalifitseeruma tema üldine häma ja väljamõeldud pseudoprobleemid.

Nõus  2017-04-26 12:57:34
Ainult, et kuidagi peab ju hääli saama, kui töötulemusi pole. Ega muidu pole olnud nii kaua meil reformistlik tagatoa valitsus, kes on elu Eestimaal kihva keeranud. Ikka valed, vassimised, laim, sõja-ja vaenuõhutamine, peavoolumeedia toetus nendes küsimustes ja kindlasti kontrollimatud e-valimised. Küllap on tekkinud juba selle ala spetsialistid, kes raha eest tegelevad häälte juurdesaamise aparaadiga. Mida kõike ei tehta ja näe osale meie inimestele ei lähe korda, et vaesus on kasvanud, arstiabi peaagu ära nullitud, majanduskasvu pole jne. Nimekiri on pikk. Ja hääli saadakse ka ilma töötulemusteta. Eks hääletusõiguse saanud lapsed on kergesti mõjutatvad ja aega mõjutamiseks on. Tallinnas tehakse inimeste heaks väga palju, see on tohutu suur töömaht ja kroonib edu. Aga milleks vaeva näha, kui hääli saab ka teisiti. Ja selle tõestuseks on kauaaegne Reformi tagatoa valitsus. Keskerakondlased töötavad ausalt ja inimestest hoolivalt, kuid kahjuks mitte kõik ei saa sellest aru. Eriti ebameeldiv on poliitikast rääkida Postimehe lugejatega, sest nad pole midagi kuulnud suurepärasest tööst Tallinnas. Õnneks mõned Postimehe ajakirjanikud on aru saanud, et nende peremees on ebaõiglane ja sunnib neid laimama keskerakondlasi, ütleb ette kellest kirjutada kriitilisi artikleid, milline peab olema artikli toon jne. Vale vale otsa ja sinna juurde veel kontroollimatud e-valimised ja muud asjad töö asemel ja hääli tuleb Reformi tahatuppa.

Nõus   2017-04-26 13:09:56
Peab olema kontrollimatud-ühe o-ga. pean veel ütlema, et Reformierakonnal on ka parem pool ja need on S.Kallase pooldajad, kes pole endale alatuid manöövreid lubanud ega kedagi psühhoterroriga poliitikast kõrvaldanud. Ma ei pea õigeks, et valitsuses on IRL, kes pole midagi head teinud, et justiitsminister on jätkuvalt Reinsalu, kes pole õigusmõistmises aus olnud. Karistatakse vahest ausaid inimesi ja otsitakse nendele valesüüdistusi. IRL on vähese häältesaagiga nagu kohatäiteks. Aga mis sa hädaga teed. Arvatavasti Keskerakonna praegused koalitsioonikaaslased poleks nõus e-valimiste täieliku kaotamisega.

vaagija  2017-04-26 13:24:23
Toetades ’Nõus’ tõest sõnavõttu, vastan prominent Kallutale, et te targa mehena saate aru küll probleemi sügavusest, kuid räägite ikka vastupidist - kui peaksin kõiki neid Põhiseaduse rikkumise võimalusi siin kokku loetlema hakkama, siis ruumist siin kommentaariumis jääks väheks. Ah ühte näidet soovitegi, aga palun – valija peab valimisjaoskonnas ainuisikuliselt valimiskabiinis tegema valiku ilma kõrvalise abita – e-valimised välistavad sajakordselt (kasvõi prügikasti taga!)selle seadusega ette nähtud meetme.

Kalluta aga  2017-04-26 14:36:36
vaagija 2017-04-26 13:24:23

Ja nüüd, vaagija, palun ka see koht Põhiseadusest mis kirjeldab kuidas valija peab toimima valimiskabiinis!

Etteruttavalt võin öelda, et sellist asja Põhiseaduses kirjeldatud pole. Seega on see sinu näide täiesti mööda!

Võlgned seega mulle ikka selle ühe näite Põhiseaduse vastasusest.

  2017-04-26 14:53:23
Mulle vaagija ja maali meeldib. Need trollid ise ei saa aru koomilised nad on :):)

IRW

Eriti mulle meeldib maali,kellel maailm täis sugulasi ja tuttavaid kes kogu aeg naeravad. Ilmselt Maali Paldiski maanteel tihe patsient,

to sovjett vaagijale  2017-04-26 15:17:29
kui sina kardad e-valimisi siis mine jaoskonda. Arenenud inimesed oskavad ka arvuti teel hääletada ja ei tuigerda jaoskonda pudel viina eest hääletama nagu näiteks kesikute tiblad. Kui ei usu mine valimise päeval Lasnamäele ja tee proovi- iga teine lasnamäe tibla on nõus pooliku laua viina eest sinu poolt hääletama kui vaja- ja seda tuhandete vaatlejate silme all jne jne

vaagija  2017-04-26 16:46:08
Prominent Kallutale niipalju, et kui lugupeetud Kalluta valib vaagija õiguskantsleriks, siis õpin Põhiseaduse paragrahvid selgeks ja siis vastan... justnagu tark Kalluta ei ole kuulnud, et valimised peavad olema Põhiseaduse järgi vabad, üldised, ühetaolised, otsesed, salajased... e-valimised ei ole jälgitavad vaatlejate poolt, ei ole turvalised-salajased-kontrollitavad ja järelkontrollitavad.

Kalluta aga  2017-04-26 17:26:07
vaagija 2017-04-26 16:46:08

Räägid õigust - tõepoolest Põhiseaduse järgi peavad valimised olema ---vabad, üldised, ühetaolised, otsesed, salajased---. Seda kõike e-valimised ongi.

Vabad - on.

üldised - on.

ühetaolised - on, igal inimesel on üks hääl ja kõik hääled on võrdse kaaluga.

otsesed - on.

salajased - on. See, et su uudishimulik pereliige üle õla passida saab, et keda sa valid, ei ole salajasuse printsiibi rikkumine. Pealegi võid sa, kui ise soovid, ka ise avalikustada kelle poolt sa hääle andsid - see ei ole keelatud. Kui sulle ei meeldi, et pereliige kiibitseb, tahad kodus ka salajasuse printsiipi rakendada, saada ta minema. Salajasuse nõuet rikutaks siis, kui näiteks sinu teadmata ja nõusolekuta jälgitakse kelle poolt hääletad.

Vastab kõigis nendes punktides Põhiseadusele, aga vaagijal on ikka mingid sada Põhiseaduse salajast punkti kuskil olemas millele nagu e-valimised ei vasta.

poogen  2017-04-26 18:05:57
Ikka see va kohustuslik e-valimiste tümitamise artikkel olemas. Ainult üks näide - "Tihti piisabki ainult arvamusliidri(te) mõjutamisest või äraostmisest, et muuta e-hääletuse tulemusi." Kui siit lausest eesliide "e-" ära kaotada, siis oleksin ma sellega 100% nõus. See on täiesti jabur täpsustus. Et kui annad hääle paberil, siis arvamusliidri arvamus ei loe, aga vaat kui sa sunnik e-hääletad, siis teed täpselt nii nagu ette öeldi.
Mõjuvad argumendid hakkavad otsa saama, siis imetakse pastakast mingit jama kokku.

vaagija  2017-04-26 18:22:58
to Kalluta
Ei ole nii – sellepärast ei ole ükski riik teie valitud e-valimisi omaks võtnud, kuigi pakkumas käite neid pea kõigile.

eelmisele  2017-04-26 18:49:59
mitmes riigis on veel ID kaardid ? Nimeta palun....
sa oled vaagija vana ja loll ning sul peaks tegelt piinlik olema sellist jura ajada nagu aastaid teed. Sovjeti algharidusega piletivargalt muidugi suuremat IQd ei ootaks.

Aga jah vaagijake- mitmes riigis on veel ID kaardid kasutusel, et nad saaks e-valimisi korraldama hakata jne

  2017-04-26 19:28:57
Ära aja vaagijat segadusse sest siis ta peab jällegi oma lolluste kohta hakkama kirjutama et need olla libade poolt kirja pandud.

Aja Lugu  2017-04-26 20:38:23
Kui e-valimistel võib suvaline isik minu ID kaartiga valida siis miks ei või seesama suvaline isik minu ID kaartiga valida valimisjaoskonnas?Põhiseaduse § 60. ütleb ju,et valimised on ühetaolised.Kas siis ikka on ühetaolised?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail