Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Rail Balticu rajamist tuleb analüüsida Eesti rahvuslikest huvidest lähtuvalt

nemo  2016-12-14 07:01:35
Hilisevõitu ärkamine! Asi võib olla lastud liiga kaugele areneda ning kolme kodaraga Rattavalitsus ei julge ja võib-olla ka ei taha siin midagi ette võtta.

Ühelt poolt säilitatakse küll kodumaiste venekeelsete valijate tarbeks koostööprotokolli, teisalt on majandusministriks kerkinud must blondiin varemalt soojalt fännanud nii oma kõige ustavamat liitlast Tallinna visiidiga autasustanud Obamat kui jõulist NATOt ja tema operatsioone. Tank suudab maanteel sõita 60 km/h aga raudteel juba 120! Me valmistusimegi sõjaks! Luues lisaks planeerimisjärgus raudteele Venemaast sõltumatu gaasivarustuse ja valmistudes end lahti ühendama ka Loodepiirkonna elektrisüsteemist.
Muidugi, kui Venemaaga tehakse nüüd Suur Deal muutub see totakas Rail Baltic kavandatud kujul pea mõttetuks – kasumlikuks eksisteerimiseks puuduvad seal vajalikus mahus nii kauba- kui reisijatevood.

Ei veel pole hilja!  2016-12-14 07:07:13
Just nüüd tuleb minna üles Mäele ja nõuda!
Nõuda selle lauslolluse lõpetamine.
Tehke korda olemas-olevad raudteed ja elu läheb edasi.
Seega, hangud kätte ja asja juurde!

Ärge unustage Savisaart.  2016-12-14 07:23:04
Tema on raudtee ja kaevanduste vastu.

n.77  2016-12-14 09:19:46
Täna tuleb TTV kordussaade(13.12.16.) 11.00 ;Mõtleme veel; arutelu "Tallinn-Berliin"ühendus.

Praegune  2016-12-14 13:09:02
ajutine valitsus ei hakka midagi analüüsima, Jürka kui tahtejõuetu hüpiknukk viib ellu kõik, mida Ossinovski tal käsib teha. Ja pedesotsid teevad kõike eesti rahva vastaselt. Seega on eesmärgiks euroraha kantimine omadele ehitajatele, ärikatele ja vahendajatele, rahvas saab vaid mõnikümmend töökohta. Sellepärast ka Jürka ongi juba praegu ehitamise poolt. Et see raudtee läheb tulevikus rahvaarvu vähenedes üha kallimaks ning tuleb üles võtta, Jürkat ei koti. Tema on siis juba paksul europensionil ning rahvale vaid sülitab kõrgelt ja kaugelt. Te ehk olete juba näinud, kuidas Jürka tegutseb hiljutiste sõnade vastu?

Poliitilised otsused  2016-12-14 13:15:21
on alati mingi rühma lobitöö tulemus ja poliitikud ei taha rahvast arvestada.Nendel jääb tarkust ülegi... ja lõpuks ei vastuta nad oma otsuste eest millegagi.Ongi kogu tõde.
Lagastada ja lõhkuda Eestimaad ehitades uue trassi,mis ei ole eriti otstarbekas on rumal ja pikasperspektiivis halb.Lõuna-Eestit läbiv trass on rahvale vajalik.Kiirus ei anna midagi.Kiirutada tuleb aeglaselt...Põllumaad,metsad ja loomad,linnud vajavad oma kohta ja viimaste kodusid ning elu ei tohi lammutada.Loomakaitsjad asuge tegutsema!

Jurakas  2016-12-14 15:50:27
Noh, eks eestil ole siis nüüd ka oma BAM.
Õigem oleks vist küll öelda, et oma Põhjaraudtee. Seesama, mida Stalini ajal mööda Jäämere äärt ehitama hakati ning kus on selle "mälestuseks" ainult mõned roostes roopad siin-seal näha. Põhiosa on juba igikeltsa vajunud.

Nüüd  2016-12-14 16:47:15
saab selle eestvedajaks rahvavaenulik Ratta Jüri. Koostöös küll Kadriga aga peatuli suunatakse ikka Jüri peale.

nemo  2016-12-14 19:19:35
Kristjan Lepikul on ideid Rail Baltica kasu kohta:

investor jõuaks siis Riia asemel Londonist hoopis Tallinna (varem mitte, sest airBaltic maandus ju Riias);
me traageldaksime Baltimaad lausa kokku hakates rongiga Riias tööl käima.

Kartust, et Rail Balticale ei jätku veoks ei kaupu ega inimesi nimetab ta mõtlemise jätkusuutmatuks nõrkuseks.

Kahjuks ei opereeri seltsimees ise ühegi arvuga kui palju investoreid Eesti majandusellu tänu sellele raudteele siis lisanduda võiks, kui palju tõuseks sellest meie SKP ja milline on selle tõusu suhe raudtee ehitamis- ja ülalpidamiskuludesse. Kui SKP tõuseb mis mühin ja saaks kulud (nii ehitus- kui ülalpidamis) 15-20 aastaga tasa, võiks ju ehitadagi. Aga ta ei julge ju arvutama hakatagi!
Ja kuna mingit analüüsi ei ole siis panema talle ka siin kommides käibiva standardiagnoosi: ebaadekvaatne, ignorantne ja segane jutt, utoopialik õhkamine, pintsaklipslase balticaeufooria.

http://arvamus.postimees.ee/3946241/kristjan-lepik-rail-balticust-voidaks-koik-eesti-elanikud?_ga=1.51283695.758274747.1444295226

  2016-12-14 21:01:08
to Ärge unustage Savisaart.

Kummast Savisaarest on jutt?

  2016-12-14 21:15:04
http://arvamus.postimees.ee/3946241/kristjan-lepik-rail-balticust-voidaks-koik-eesti-elanikud?_ga=1.239741825.306378047.1409497078

Eestit Euroopaga ühendav Rail Baltic aitaks Baltimaad muuta ühtseks regiooniks ja siduda paremini Euroopaga, millest on võita kõikidel Eesti elanikel, leiab majandusekspert ja Teleporti äriarendaja Kristjan Lepik.

Tõeleid  2016-12-14 21:59:06
Olen siin samal seisukohal õnnetusjuhtumi läbi elukaotanud Hardo Aasmäe ja Rohelise seltsi seletusega.Kui sellest euroliidu kavandatavast trassist rääkida siis Eesti seisukohalt võttes on ta meile mitmes mõttes kahjulik.Esiteks ta kahjustab suures ulatuses meie väikese kodumaa territooriumist ja sellega ka loodust.Paljud eestlaste kodud hävitatakse.Kindlasti koduomanikele tasutakse nende lammutatavate kodude eest rikkalikult aga ma küll ei soovita raha nimel oma armast sünnikodu hüljata. Praktilist vajadust meile selle euroliidu projekti järgi ei ole.Kellel on kiire,lennaku lennukitega ja kaubaveo vajadused rahuldab ära Tallinn-Tartu-Valga -Riia raudtee ideaalselt,samuti ka reisijate veo.Toonitan,see globalistide projekt on Eestile kahjulik ja mitte vajalik.
Tuli siis samast soost,lõhkus kõik mis tal ees.Rajas siin raudse tee,rahu lõpp oli see....

  2016-12-14 22:14:16
http://epl.delfi.ee/news/arvamus/mati-hint-avalikus-kirjas-peaministrile-ei-ole-vaja-et-uus-valitsus-kirjutaks-end-ajalukku-rail-balticu-koige-hukatuslikuma-trassi-ehitajana?id=76596118

Ei ole vaja, et uus valitsus kirjutaks end ajalukku Rail Balticu kui kõige hukatuslikuma trassi ehitajana.

vot tak  2016-12-14 22:24:55
Valitsuse vahetus tõi Rail Balticu pooldajate paati ka Keskerakonna. Sellega on riigikogus jõujooned paigas.

http://arileht.delfi.ee/news/uudised/keskerakonna-meelemuutus-annab-rail-balticule-rohelise-tule?id=76587132

ehitaja  2016-12-14 22:36:51
http://www.pealinn.ee/koik-uudised/tanel-ots-rail-balticu-projekti-on-aastateks-sisse-kirjutatud-n181858

Rail Balticu projekt iseenesest ei ole halb, ent see, mida täna kolm riiki koos ehitavad, on meile hukatuslik. Seda seetõttu, et Rail Balticu hind on liiga kõrge ja trassi ülalpidamine käib meile üle jõu. Eesti rahvas ei saa selle koormaga hakkama.

Rail  2016-12-14 23:01:51
Balticut saaks võrrelda väga lihtsalt selle vabdussõdalaste mälestamiseks püstitatud tulbaga.Kas ei ole sarnane kujutlus?Nagu kaks tilka vett.Ei saa aru,mis nende võimu usurpaatoritega on,et nad enam lihtsast ja praktilisest elukorraldusest mitte muhvigi ei jaga.Või ei olegi nad maapealsed isendid,vaid siia saadetud uffod teiselt planeedilt.

tõnu  2016-12-15 09:42:18
kui RK oli RB üle arytamise istung, siis üks tegelinski ütles, et meie peame sisse panema summa, mis on võrdne meie terve aasta kaitsekuludega. üllatusin, et kõigest. ehitame valmis, saame 10-ks (või paljuks?) aastaks tööd, ma mõtlen ehitamise ajaks, seedime natuke ja müüme siis maha mõnele burcardile, las need jagavad edasi. kui ainult EU oma sissepandud raha tagasi ei nõua. kuskil keegi nuttis, et venemaa on sellest RB-st huvitatud, et nii võime vene lõa otsa sattuda. aga transiidist me ju unistamegi.niimoodi arvan mina isiklikult, aga tegelikult olen ma selle sellisel kujul RB vastu, alguses jah, kui see idee liikuma hakkas, mõtlesin ka, et vägev värk tuleb.

nemo  2016-12-15 14:07:09
Eesti reisirongiliikluse käimapanemine olemasolevatel trassidel kiirusel 160 km/h poleks probleem, selgitab tehnikaspets ja selleks saaks raha saaks taotleda ühtekuuluvusfondist (Rail Baltica jaoks on teine fond);

rahvusvaheliste kaubavedudega raudteel on asi aga keerulisem, läkitada rongi Tallinnast Leedu-Poola piirile kiiremini kui 24h neil ei õnnestunud ja ajaliselt polnud see autovedudega konkurentsivõimeline; seega oleks Rail Baltica majanduslik mõte esmajoones kaubavedudes;

mees luges oma silmaga üle kolme tunni jooksul Tallinna ja Riia vahel üle 423 kaubaveo treilerit, leides, et kui kõik Iklat läbivad treilerid platvormidele tõsta, tööd jätkuks (vaikiv eeldus on, et 2/3 täna maanteel liikuvast saab edasipidi veetud Rail Baltica`ga); kas saadud tulu kataks ainult opereerimiskulud või saadaks kunagi (millal?) tasa ka investeering jääb muidugi lahtiseks;

aga ta leiab ka, et „lihtsalt see kaubavedu raudteele muidugi ei tule“; seega siis oraste peal projekt printsiibil „teeme ära!“ (nagu Koidula kaubajaam), tagant kannustamas „anname võimaluse käest“ hirm (Rail Baltic ongi ju osa Brüsselis välja mõeldud suuremast Euroopa võrgustikust, mille realiseerimine siin kohapeal annab grimasse nagu ikka kaugel ja kõrgel pealinnades väljamõeldud asjandused);

P. S. üks grimass on see, et kuna kahte paralleelset raudteed ülal pidada vaevalt ei suudetaks võetakse Tallinn – Lelle – Pärnu liin üles ning kui pole enam Tallinn – Lelle liini tuleb likvideerida ka Lelle – Viljjandi liin

http://majandus24.postimees.ee/3946357/zimmermann-tartu-riia-kiirrongi-voiks-kohe-kaeima-panna?_ga=1.111575618.758274747.1444295226

madis  2016-12-16 08:31:54
aga kuidas selline raudtee välja peaks nägema, mis läbi tartu läheks, kaks raudteed ju praegusele tammile peale ei mahu, ja selle tsaaririigi laiuse peab ka ikka alles jätma.

kiin  2016-12-16 08:42:48
Kui seda raudteed ei hakataks ehitama, oleks täpselt samasugune lärm. Miks nii innovaatilist projekti ei teostata. Ning lärmajaiks oleksid täpselt needsamad inimesed, kes praegugi. See on lihtsalt eestlase loomuses - iga asja peale iriseda. Kui midagi tehakse, tehakse ilmtingimata valesti ja kui midagi ei tehta siis ollakse samamoodi tagajalgadel: miks ometigi midagi ära pole tehtud?

1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail