Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ärgem lörtsigem oma ajalugu!

Kaljule  2006-11-17 16:16:17
Õige mõte - las seista mõlemad ausambad! Siis poleks kummalgi poolel midagi õiendada. Ajalooline tõde olgu au sees!

Kaljule-T.Viilol.  2006-11-17 17:57:08
Tuleb välja,et me ajame sama asja ja mõtleme ühtemoodi.Kui ma Sinu väärikust tahtmatult riivasin-vabandan.Sellega ma ei ole päris nõus,et sakslane mõrvas inimesi vähem.Ta oli timukas,mõrvar.Vahe on selles,et sakslaste mõrvadele pandi punkt nende kaotusega kuid venelane jätkas veretööd ka rahu ajal ja ka oma venelaste hulgas.See represseerimine käis varjatult edasi kuni vene aja lõpuni.Tembeldati inimesi varasteks,mõrvariteks ja muid kuritegusi määriti paljudele kaela-mida nad ei olnud sooritanud.Vene ajast nende käsilased-olid ka kohtunikud kes täitsid kommunistide ladviku tellimusi.Mäletame Raavet,Suurmetsa,Hinti ja palju teisi-kes kannatasid selle all.Nende hulgas praegune rahva vaenlane Madisson ja paljud teised-kes julgesid midagi vene valitsuse vastu teha või öelda.Endised tööde tellijad ja need tahtel otsuste langetajad istuvad praegugi soojadel kohtadel.Muidugi tuleb Lihula sammas tagasi panna.Tema kodu on see koht kuhu ta rahva tahtel pandi.Sambalt võeti tema kodu ja samba surmast päästis hirm rahva ees.Sammas(sellega ka rahva tahe) represseeriti ja sammas saadeti asumisele.Eesti rahvale on väga tähtis,et sammas jõuaks oma koju.

Tõnis Viilol -vastus minu sõimajate  2006-11-17 18:17:07
Keegi siin oma kommentaarides (omateada)sõimas mind tüüpiliseks keskaks.Arvas mind sellega solvata.Ei õnnestu.Muidugi olen ma keskerakonna liige ja ka tegev liige.Ma seda ei häbene.Mul on häbi aga teiste erakondade pärast-kes väsimatult seda erakonda sõimavad ja ka roppused lendavad.Mul on häbi,et meie poliitikas on nii madala läviga inimesed.Ma olen kaugel sellest,et pimesi kiidan heaks kõik keska teod.Ma tean ka seda,et ka teised liikmed ei kiida heaks apsakaid,mis paratamatult ette tulevad.Tean aga,et sisuliselt kesk on siiani palju ära teinud rahva heaks.Oma sõna nad murdnud ei ole.Mis lubatud-saab tehtud.Kuritegu aga ma ei näe selles,et Savisaar oma auto parkis poor meetrit valesti.Nii madalale süüdistustega langevad ainult praegune liitunud erakond.Peaasi ,et saaks hambad säärte lüüa.Neid ajab vahk- vihale see,et keska ei ole andnud midagi,millest keerata kokku paras vahust köis nende kaelale.Mina olen Keskerakonna liige ja ma olen rahul.Ma magan hästi ja ma tean,et olen midagi inimestele head teinud või selles on ka minu väikene osa.

Kalju  2006-11-17 22:16:56
Tõnis Viitolile , olen kõige muuga nõus Sinu kommentaarides. Kuid ühes jään oma seisukoha juurde. Mõlemad reziimid ,nii natsistlik kui kommunistlik olid kuritegelikud. Massimõrvad olid mõlemipoolsed. Sakslaste täielik juutide füüsiline hävitamine on lausa tervele mõistusele arusaamatu. Ja maksis sakslastele ka julmalt kätte.Ka teab inimkond sakslaste surmalaagritest.Kuid venelastel oli kõik inimeste hävitamiseks veelgi suurejoonelisem . Peale Gulagi laagrite ,tekitati näiteks Ukrainas kunstlikult nälg,milles hukkus 5 miljonit inimest.Kuid oma kommentaaris ma mõtlesin inimsusevastaseid kuritöid Eestis. Ja siin neid võrrelda ei saanud.Mäletan ise kuidas sakslased tulid kui vabastajad ,ja kuidas rahvas neid lilledega vastuvõttis. Ja saksasõdurid pidasid ennast ülal ka kui vabastajad . Olid viisakad ,toiduaineid rahva käest osteti ainult raha eest. Vastandina venesõduritele kes tuli kui röövlijõuk, ja võttis mis meeldis. Mäletan, et sakslased ei tulnud isegi tuppa relvaga vaid need jäeti uksetaha seinanajale.Tegelikult tegid venelased ainsa 1940 aastaga midagi sellist,et terve rahvas neid vihkama hakkas ja kohe peale sakslaste sissetulekut astus üle 40.000 mehe omakaitsesse.Need kõik olid täis kättemaksuviha kommunistide vastu. Nemad püüdsidki kommuniste ja hävituspataljoni mehi. Sakslastel polnud vajadust seda teha.Seepärast oligi saksaokupatsioon eestis küllalt "leebe". Ei saanud võrreldagi kommunistide kuritegudega Eestis.

Kaljule.  2006-11-18 07:07:32
Õigus,et sakslased Eestis olid, arvestades olusi,vaks viisamad ja relvaga tuppa nad ei trüginud.Tean ka vene kuritegu Ukrainas.Näljaga sõid inimesed inimesi.Lõiguti ka enda küllest liha oma lastele.Võitjate üle kohut ei mõisteta.Loen,et meie vaheline selle teema käsitlemine on ammendatud.On Sul õigus ja on mul õigus.Muret teeb mulle see,et on ähmane piir-kus algab inimsoo vastu kuritegu praegusel ajal.Mõned aastad tagasi lipsas läbi informatsioon,et meie uue aja alguses aastas surid nälga,külmusid keskmiselt 3000 inimest.Hiljem sellest ei ole sõnagi räägitud.See oli hirmus uudis-millest mindi vaikides mööda.Siiani on varjatud "Estonia" õnnetuse asjaolusi.Relvade ebaseadusliku veoga,tõenäoline,oli tegu.Neid vedusi ei saanud organiseerida ilma tollase valitsuse mahitusel keegi.Ei ükski Jüri,Mari või Aleksei.See nõusolek pidi tulema väga kõrgelt.See ei saanud ka toimuda üksiku Žametniku loaga.Kui vastab tõele,et siiski selle laeva hukk oli seotud relvade veoga,oli see massimõrv.Siiani teatud ringkond teeb kõik selleks,et tõde ei tuleks ilmsiks.Kui vaadata,kes istusid valitsuses (ka presidendi toolil)ja kelle ajal,ning mis põhjusel,inimesed massiliselt surid ülekohtuselt,tuleb välja isamaalaste valitsus koos isamaalaste mahitatud presidendiga.Kas see,suure hulga inimeste surm ei lasu kellegi südametunnistustel ja kas ei ole tegu inimsuse vastaste kuritegudega?Minu arvates ei ole alati vaja mõrvaks lugeda lasku kuklasse.See,et surnuaiad sel ajal mõõtmetelt suurenesid ebaloomuliku kiirusega,on kindel.Tohutult on ka pandud numbriga riste,milledel ei ole nime.Lahkunu isikut ei olnud võimalik tuvastada.Tuhutul hulgal aga lahkunu isik tuvastati ja neil on nimi peal.Me peame teada saama hukkunud inimeste arvu.Praegune poliitika on aetud isamaalastest ja respublikaanidest poliitikute poolt nii räpaseks,nii sitaseks,et määrib sitamaja ära.Kõik nagu oleks,nende sõnul,rahva hüvanguks.Mina arvan,et neil on vaja pääseda valitsusse selleks,et mätsida ja varjata neid kuritegusi.Neil on ka teistes parteides liitlasi.Kaldun arvama,et ka Lang kuulub sinna.Tema on teinud kõik,et ei saaks toimuda uued uuringud Estonia õnnetuse asjaolude kohta.Tegelikult meile on valetatud.Iga päevaga lisandub infot valade kohta.

Kalju  2006-11-18 13:29:22
TÕNIS Viitolile. Nõus ,et eelmine teema on ammentunud.Ütlen Sinuga on huvitav mõtteid vahetada,saame paljust ühtviisi aru.Ma alati vihastan nende noorte töllmokkade peale kes ise midagi aru ei saa,aga rõvetsevad internetis.See Estonia hukkumine on väga tume lugu,ja on selge ,et teatud rigkonnad teevad kõik selleks ,et tõde päevavalgele ei tuleks. Olen veendunud ,et Estoonial veeti relvi.Räägin Sulle loo mis on tõsi,kuid ma ei nimeta nimesi. --- igaksjuhuks vähemalt siin internetis. Olin kunagi, kui veel eksisteeris Kodukaitse ühe maakonna maleva staabiülem.Tooaeg lahkusid Eestist vene okupatsiooniväed. Läksime kokkuleppima raketibaasi ülevõtmist .Meie poolt maakonna Kodukaitse,Kaitseliidu ja Riigikaitse Osakonna ülem. Raketibaasi ülem polkovnik saatis kõik peale meie oma kabinetist välja, ja rääkis meile. Kui Eesti riik tahab siis võib tema anda meile üle tervena kogu baasi tipptehnoloogia. Lahti monteeritaks ja pakkitakse kastitesse mittevajalik.Temale alluvast raketibaasist on võimalik kontrollida rohkem kui Eesti kohal taevast.Ta näitas oma seifist võetud dokumente,millistest meie küll midagi õieti aru ei saanud. Vastutasuks tahtis elamisloa omale ja perekonnale , samuti demonteerimise eest vastutava peainsenerile ja selle perekonnale. Muidugi ka rahaline tasu ,summast juttu ei olnud. Lubasime kohe võtta ühenduse kaitseministeeriumiga. Seda ka tegime .Järgmisel päeval helistati kaitseministeeriumist ja öeldi vene raketibaasi tipptehnoloogia ei huvita Eesti valitsust. Ka keelati meil ühendusevõtmine polkovnikuga. Selge ,et selles mängus ei olnud vaja meiesuguseid "ettureid" .Milleks üleliiksed asjast teavad .Ma mitte ei suuda uskuda ,et see mis pakuti ei huvitanud kedagi. Kui mitte Eestit, siis X riiki võibolla. .Tooaegne Eesti juhtkond pidi kõigest mida veeti Estonial teadlik olema. Ja sellisel juhul on ka neil süüd sellel massimõrval.

Kaljule-Tõnis Viilolilt.  2006-11-18 16:19:39
Siiamaani vaikitakse maha tollase presidendi,Meri kõne teleris.Tema sõnul kohest abi pakkus vene riik laeva ü.tõstmiseks.Meri keeldus,öeldes,et sama võivad teha teised riigid ja kohe tullakse appi.Samuti tema sõnul ei ole laeval veel kõik surnud.Vee all on laeval piisavlt õhku ja ellujäänud päästetakse.Seda kõnet enam ei ole näidatud rahvale nagu ei näidatud enam rahvale ka ellujäänud kaptenit.Me olime teleri ees 92 inimest ja jälgisime terve päeva neid sündmusi.Juba see on mõrv,et ei tehtud laeval veel elavate inimeste päästmiseks midagi.Päästmise lubadus´t ei andnud mingi suvaline inimene vaid meie riigi president.Ka tema sõnad-laeval paljud inimesed veel elavad kaua.Andmed selle kohta olemas.Kui abi ei osutatud-siis see mõrv on otse presidendi õlul.Ta ei teinud kõik mis oli tema kohus.

Kalju  2006-11-18 18:05:37
TÕNIS VIITOLILE, minul ei olnud tookord,Estonia hukkumise ajal võimalik kuulata presidendi kõnet. Ja sellest pole enam keegi rääkinud. Minule oli see uudis,et Eesti ei võtnud vastu abipakkumist kui oli kasvõi kahtlus ,et on veel ellujäänuid , sokeeriv. See on täielik ,elajalik mõrv. Siiani ei ole keegi osanud põhjendada miks laev visiiri murdumise tõttu siiski nii ruttu uppus ? Ja kui õudne oli kusagil laevaruumis oodata lämbumist. Sõimasime küll kooris venelasi ,kes nii pasiivsed olid allveelaev Kurski päästetöödega, aga ise? Kõik Estoniaga on liiga kummaline,ka esialgne plaan katta betooniga ?? Hauarahu pärast?Kindlasti mitte,pole ühtegi laeva veel kaetud betooniga. Ma ei usu ,et Estoniat ülesse tõstetakse. On jõud kes teevad kõik selleks, et seda ei juhtu.Rahva rahustamiseks räägitakse jälle mõni "muinasjutt"On õudne ettekujutadagi kuidas inimesed pikkamööda lämbusid õhupuudusesse.Ja see mõistatuslik kapten Pihli hilisem kadumine. Ma tunsin kunagi, kui Hiiumaal tööl olin kapten Pihli ema.Ja kui mõelda ,et inimesed kes olid kõigega kursis. Ja midagi ei proovinudki teha inimeste päästmiseks on praegugi elus.Pealegi kõrgetel kohtadel.

Tõnis Viilol-Kaljule.  2006-11-18 22:00:11
Nii see oli ja nii on.Jõud on vastu.Tegelikult manipuleeritakse rahvaga ja selle tahtega.Olukord ei muutu enne kui muudetakse valimiste kord.On vaja ,et rahvas saaks valida otse oma esindajad ja ka rahvas peab saama valida oma presidendi.Peamine põhjus ongi Keskerakonna tõrvamisel see,et nemad koos Rahvaliiduga üritavad läbi suruda otse valimisi.Nüüd on ka Rahvaliit tule all.Ka teised parteid on lubanud,et teevad kõik selleks,et toimuksid otse valimised.Tegelikult on nad selle vastu olnud ja põhjendanud seda sellega,et rahvas ei oska valida ja ei ole selleks veel valmis.Praegu ei muutu Eestis midagi.Rüütli tagasivalimisega oleks see nüüd tulnud kuid Ilvesega seda ei juhtu.Sellepärast ka lasti Rüütli kohta lahti kõik solgitorud.Praegu ei ole tähtis,keda näiteks valid reformist või siis nüüdseks ühendparteist.Ikka saad Langi,Pentuse,Laari,Partsu,Veskimäe jne.Kui need mehed löögile on pääsenud-siis ka laev jääb põhja ja läheb veel suuremaks hämamiseks.Jäävad peidetuks ka teised kuriteod.Nende hulgas ka TÜri pastori ja tema abilise mõrvad.

Kaljule-T.Viilol  2006-11-19 07:42:08
Minu: tonis.viilol.001@mail.ee Võta minuga ühendus.Jään ootama.

Tõnis Viitolile  2006-11-19 17:55:03
Meil on kogu aeg ühesugused mõtted. Olen täielikult nõus Sinu viimase artikliga. Kõik ongi nii nagu kirjutad , ma olin päeval kodust ära, nüüd lugesin Sinu vastust. Ka mina mõtlesin , et Sinuga oleks huvitav suhelda . Kuid minu arvuti oli vahepeal remondis ja kuigi programm taastati läks kaduma minu memuaarid , ja ka E-post. Ma ei saa praegu E-maile saata .Loodan ,et selle nädala jooksul saan taastada võimalusae suhelda E-maili teel. Sinu aadressi ma kirjutasin üles ja niikui võimalik kirjutan Sulle. Arvuti "jooksis kinni" ja nii kapitalselt ,et kõvaketta pealt enam midagi taastada ei saanud. Õnneks suurem osa memuaardest on tisketil ülejäänud tuleb uuesti kirjutada. Loodan ,et loed siit Kesknädala "arvamuse" juurest Sulle minupoolt kirjutatu. Palun vasta kui oled lugenud, siis tean. Niikaua kui minu arvuti E-post ei ole taastatud suhtleme Kesknädala kaudu. Mis puutub Türi pastori mõrva,siis sellega olen hästi kursis. Käisin ka Türil pastori matustel. Kodukaitse organiseeris auvalve kirstu juures.

Kaljule - T.V.  2006-11-20 06:03:45
Lugenud olen kõike Sinu kirjutatut.Ka mul on olnud huvitav Sinuga vestelda.Olen palju uurinud ja materjali olen talletanud hulgaliselt.Mälu on ka mul hea.Jään ootama.Praegu on vara rääkida veel raamatu kirjutamisest kuid plaan on.Vajan selleks veel materjali.Hea oleks mitme inimese koostöö.

Kalju  2006-11-20 11:54:53
TÕNIS VIITOLILE Kiidan heaks Sinu mõtet kirjutada tollest ajastust raamat.Liiga vähe on sellest pöördelisest ajast kirjutatud. AJAST KARMIST KAUNIST KALLIST. Need sõnad on kirjutatud Eesti Kodukaitse teeneteristi tunnistuse kaanele(milline ka minul on olemas) Minul oleks väga heameel kui Sa võtaks kätte selle suure ja tänuväärse töö-kirjutada raamat. Mina meeleldi aitaks kaasa oma meenutustega seal kus oleks võimalik.Ma ei tea kas Sa tunned HELDUR JÕGIAASA.Ta oli kunagi augustiputzi päevil Toompeal sideülemaks. Väga tore mees ,tunnen teda isiklikult.Ka tema kirjutab raamatut augustiputzi päevist. Muide ka tema kuulub keskerakonda ja presidendi valimispäeval oli valijamees. Mina aitasin teda oma mälestustega sellest mis toimus neil päevil Järvamaal.Kas Sinul on printer ühenduses arvutiga ? Siis on võimalik ka pikemaid kirjatükke saata,ja need väljaprintida ?

Mul oleks hea meel  2006-11-20 14:17:44
kui saan Helduri andmed.Räägi temale sellest,ehk peab vajalikuks kontakti astumist.Lähiajal saan ma uurida selle aja Soomes toimunu andmeid.Seal oldi meeleldi nõus abistama.Kavandid tasapisi olen saanud kausta kuid kodus neid ei hoia.Mul oli kogemused KGB.Ega need asjamehed kadunud ole.

Kalju  2006-11-20 17:38:19
Tõnis Viitolile. Kui meenutada Türi pastorit, on Sul õigus.Annan Sulle mida soovisid. Kuid mitte läbi interneti.Loodan lähimal päevil E-maili korda saada.

Kalju  2006-11-21 14:26:38
Tõnis Viilolile saatsin sulle E-postiga teate.-Vaata!

Tõnis.  2006-11-21 15:07:21
Kalju.Vastasin.Kõik oma andmed teates.

arno  2006-11-21 19:50:39
Tõnis Viilotile ja kõigile teistele, kes võrdsustavad saksa ja vene okupatsiooni. Kas Te TÕESTI keegi ei vaata pühapäeva õhtuti ETV s saadet "kümme otsustavat aastat". kordus on teisipäeva keskpäeval. Seal tehakse venelaste endi poolt puust ette ja punaselt, kuidas saksa sõjamasin ehitati üles NL õhutusel ja otsesel kaasabil. Esimesewd saksa tankid ja lennukid ehitadi venemaa tahastes, lendurid ja tankistid õppisid venemaal sõjakooliges, isegi H. Göring õppis venemaal ja saksa kindralstaap tegutses venemaal seni kui Hitler lõpuks otsustas salatsemisest loobuda ja näidata oma tõelist palet(ka Hitleri võimulepääsemine oli üks ja peamine lüli Stalini maailmavallutusplaanist ja tema taktikepi all lavastatud). Jakovlev ütleb seal otse, et mitte kompartei vaid maailmavallutamist ihalenud terroristid valitsesid NSVL -u ja nende kõrval on igasugused BIN LADENID lihtsalt lapsukesed. Vaadake venelaste endi poolt tehtud saateid ja lugege nende endi poolt väljaantud raamatuid ja poleks vaja ajada suust välja sellist pläma nagi siinsetes kommentaarides loeme.

Ants  2006-11-22 04:18:33
Tubli Arno, jutt jumalast õige.Ei ole võrreldavad vene ja saksa okupatsioon Sakslased olid venelaste kõrval õpipoisid.

tasakaal  2006-11-25 20:00:21
Kullakesed, kas te olete nõus omaenda heaolu vähendama selle nimel, et pronkssõdur ära viia? Pensionid poole väiksemaks, investeeringud riigist välja ja tööpuudus tagasi, palgad minimaalseks, hiiglaslikud pangalaenud kohe välja maksma või makajdest välja kolima, autod poodi tagasi viima, sest ei jõua liisinguid maksta, kütte ja elektri välja lülitama, sest venelased Narvas tõmbavad piltlikult väljendudes pistikud välja, haiglates antisanitaarsed tingimused jne jne - sest transiit kaob ära - seni me oleme ju vahelüli -ida-lääne vahel ja riik teenib selle pealt nii et meil on 2007. aastaks hiiglaslik eelarve. Venelane on juba Narva otsa autotee kinni pannud, aga sealt tuleb veel kindlasti midagi. Ja gaas, ärge unustage gaasi! Kui olete nõus sellest kõigest loobuma, siis andke aga pronkssõdurile tuld!

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail