![]() Mõtlejad edendavad elu
JAAK
2013-11-22 09:40:17
To eelmisele nime all Tiit Madissoni solvav ja laimav anonüümik, on kas ajaloo (võltsitud ajaloo) hea tundja või Eesti rahva ja riigi reetur. Just sellised hävitasid Eesti riiki ja lasid 18. septembril 1944. a. Avinurme kirikus maha üle kahekümne eestlasest haavatud Eestimaad okupantide eest kaitsva sõduri. Just sellised reeturid lasid põhja latsaretlaeva( sülitades sellel punastele ristidele ja valgetele lippudele).Just sellised ka praegu hoolega solvavad ja laimavad siin neti kommentaaridega neid, kes on ebaõigluse ja ülekohtute kritiseerijad ja avalikustajad. Nende käekiri on alati ära tunda, olenemata nende pseudonüümide muutmisest oma tegeliku nime asemel. Sobiva riigikorra puhul on just need uus vahetus nendele, kes omal ajal juhatasid, keda siberisse saata ja kus asusid metsavendade punkrid. Kahju, aga just nii see on, see on reaalsus meie ühiskonna pildist.
to Jaak
2013-11-22 14:51:28
Õigus, õiglus ja tänane poliitiline reaalsus on erinevad asjad. Paraku. Ning tänane poliitiline reaalsus on selline: kui ma vaidlen mõne välismaalasega, kes süüdistamas Eestit natsismis ja hitlerikultuses ning väidan et seda kõike meil ei ole, siis otsitakse netist üles Lihula ausamba pilt, kuvatakse arvutiekraanile ja küsitakse mu käest irvitades - mis see on? Ning mitte ükski seletus ei aita. Kasvõi nui neljaks aga mitte. Ning kui nendesamade välismaalastega vaieldes läheb jutt antisemitismile ja ma püüan neile vastu vaielda et meil ei ole juudivihkajalikkust siis visatakse lauale mõni Lina soperdis, mille igal kümnendal leheküljel on väljend "tüüpiline juudimolu" ja küsitatakse taas irvitades: aga mis see on? Mida ma pean vastama? Minu sõnamulin neid ei veena.
2013-11-22 15:00:32
Ideaalis võib ju Madissonil õigus olla ja õigus võib olla ka Jüri Linal aga paraku ei ela me ideaalses maailmas vaid sellises, nagu see just on. Ning olles rahvuse ja riigina selles värdjalikus maailmas peame arvestama selle ilma üldlevinud mentaliteetidega - mitte neid omaks võtma aga arvestama nendega - vastasel juhul pannakse meid nahka. Kah - paraku.
JAAK
2013-11-22 16:04:05
Tuleb Poliitprofiga nõustuda. Eesti valis ka vastupidiselt Soomele 1939.a. lömitamistaktika ja tagajärge ju teate. Praegu eitavad tegelikku ajalugu endised Venemaa liitlased. Kui sõja ajal tunnistasid inglased ja sakslased, et eestlased sõdisid saksa sõduri vormis, siis saadi aru, et nad tegid seda kodumaa kaitsemise nimel. Nii saksa kindralid ei varjanud oma arvamusi, et kui Suurbritannia toetaks eestlasi, siis sõdiksid nad ka sakslaste vastu, nagu vabadussõja päevil see nii ju oli. Võideti kaht ülimalt suure riigi armeed! Miks me pole Guinesi raamatus? Süüdlased ei taha tunnistada, et uute kohutavate punaste kommunistide metsikute kuritegude uuesti tulekuks, polnud eestlastel muud valikut. Nende armee olid kommunistid esimese okupatsiooniga hävitanud. Ükskõik milline armee oleks Eestis kinni hoidnud kommunistide sissetungi, oleks nende sõdurivormis eestlased nõus olnud kaasa lööma. Meie sõjamehed pole kunagi fašismi ega Sajsamaa eest sõdinud. Kurjategijad ei taha seda tunnistada, et Eesti oli iseseisev riik ja tahtis selleks ka uuesti Tifi valitsusega jääda.
Poliitproff
2013-11-22 17:08:36
Kes vastax:mis oli enne 2003a eestis sitem kui nüüd....e mix eesti ilma EL-ta hakkama polex saanud...?
Poliitproff
2013-11-22 17:53:35
A rääkides soomlastest,siis on nad paljuski venemaale tänulikud,sest sealt tuleb neile päris palju raha ja ajaloos tagasi minnes,tunnistavad soomlased,et tegelikult ehitasid neile nt raudteed jm välja venelased....eestlased nagu nt Olari Taal jne....kes vøttis üles ja müüs vanarauax haapsalu-riisipere raudtee ja isegi immutatud liiprid müüs inglastele......,siis küsix küll:MIS ØIGUSEGA???
EELMISELE
2013-11-22 20:05:01
Eks sellesama õigusega, millrga Eesti maid ja veekogusid Venemaale kingitakse. Jaak on kusagil hästi kirjutanud kahest riigist ja kahest seadusest.
Oli vist viie rikkama riigi hulka kuuluv Ansipi riik ja teine tavarahva viie viimase riigi hulka kuuluv vaeste riik.
MARGUS
2013-11-22 20:21:52
Kommenteerija peale Antsu on lausa haigettekitavalt loll. Mis jutt see on, mida ta jaurab? Sellist uskumatut lollust on isegi valus lugeda. No nii puruloll jutt!!
eestlane
2013-11-22 21:46:56
K.Raidla kirjutisele panen hindeks viis kuue plussiga,täiesti õigest seisukohast lähtutud sõnavõtt,õigemini,sellest aspektist pole nii otseselt keegi kirjutanudki varem.Kuulub kindlasti mõtlevate pensionäride esiritta,meil on penskareid,kes isegi praeguste usurpaatorlike võimuerakondade poolt hääletavad ja kriiskavad pealegi keskerakonna peale,mis mõtlevast pensionärist sel juhul rääkida.
Poliitproff
2013-11-22 21:57:12
Kahjux on praeguses olukorras suuresti süüdi pensionärid,kes on Ansipi sugused lontrused ikka-jälle uuesti tagasi valinud.....lubataxe 20-30 euri lisa 4a.peale ja lollid jooxevad hääli andma a sellele ei møtle,et hinnatøusud söõvad selle 100 kordselt 4a.ära...
JAAK
2013-11-23 09:22:57
TO JAAK 14. 51. 28. sa teed ülekohut Jüri Linale ( kui see sinu Lina teda mõtleb), Lina ei ole kunagi juutidest niimoodi kirjutanud. Ta on vabamüürlastest põhjalikult kirjutanud, antisemitismist ja holokaustist, kuid sinu kleebitud sildid temast on küll laim. Loe tema ajalugu ja ühiskonda käsitlevaid romaane ja too välja konkreetne fakt- teos, lehekülg ja tsitaat. Muidu võib sind kergesti laimu eest kohtusse anda. Niisuguste asjadega ei naljatata. Poliitilistel teemadel laimu pärast on mahagi lastud ja duelle peetud. See, et sa Lihula ausamba vormi tegelikku ajaloolist tõde ei suuda selgitada, on selge, sest seda teatakse, kuid meie vaenlased ei taha seda tunnistada. Seda teab ka imehästi Juhan Parts, kelle esivanemad ja suur hulk Partsidest sugulasi (viis vendadest vanaonu koos soomusrongil, üks neist Artur oli minu tädimees, kes 1950.a. haarangutel metsas maha lasti ja tädi siberisse viidi) võitlesid vabadussõjas, kuid ta meie riigi, kui EL liikmena, oli peaministrina Venemaa Lääneriikidest liitlaste lõa otsas ega saanud tõega nõustuda. Nii käituti sundseisuses ka pronkssõduri saaga ajal täiesti vastupidi sellele, kuidas nende "vabastajatest" (loe okupantidest) joodikutega pronkssamba juures oleks pidanud käituma. Pakuti üle ka meelsusavalduse esitanud Jüri Linast kriminaalkurjategija vormistamisega. See on EL lõa otsas rippuv tänane "sõltumatu ja iseseisev" Eesti nagu NSVL ajalgi, vahet eriti polegi.
2013-11-23 13:41:57
Miks sa Jaak ise Lina laimad: väites et ta on kirjutanud romaane?
EELMISELE
2013-11-23 14:39:32
Miks see laim on? Tõde ei saa juriidilises tõlgenduses laim olla. Loe kasvõi kaua keelu all olnud romaani Öised päevad. Hea ajalooline dokumentaaljutustuste romaan.
Ants
2013-11-23 22:15:58
Jälle täiesti õige jutt Jaagult, kõik nii ka oli, aga miks eestlased valisid lömitamise Venemaa ees ? . Mina ütlen siin oli küll Päts süüdi miks Eesti Wabariik ei valmistunud sõjaks nagu tegi Soome luues oma Mannerheimi kaitseliini . Vähe sellest Päts oli vastu miiniväljade rajamisele Nõukogude liidu piiril , tuhanded tankimiinid jäidki kasutult seisma Hiiul olevasse lattu .Eesti "arsenali " sõjatehas lasi välja proovipartii -"arsenali automaat" mis oli väga tõhus relv jälle oli Päts see kes ei olnud nõus automaadi tootmist alustama. Ikka tuntud ettekääne meie Eesti Wabariik oleme ERAPOOLETU riik ja meid ei puudu keegi . Kaitsetahe Kaitseliidul ja Eesti sõjaväel oli mitte väiksem kui soomlastel . Ja naiivselt lootsid eesti ohvitserid kelle hulka kuulus ka minu isa Inglismaa abile . Meil olid Eesti Wabariigi kõrgemad ohvitserid igapäevased külalised . Mäletan poisikesena veel nende jutte kus nad naersid Hitleri ja sakslaste üle ja kiitsid Inglismaad . Kes meid oma "kolmikpaktis" alatult reetis . Ja tuligi nii ,et mitte Inglise vormis vaid saksa omas tuli sõdida Punaarmee vastu . Sakslasi vihkas varem kogu Eesti rahvas ja nüüd ainult ühe aastaga tänu vene kommunistide sigatsemisele Eestis tehti "kannapööre" ja sakslasi võeti vastu lilledega . Eesti Wabariigile esitas Stalin ultimaatumi (vastamisaega 24 tundi) --kui Punaarmeed Eestisse ei luba algab sõda . Jälle oli Riigikogu nõupidamisel kus Laidoneri pooldajad tahtsid siiski kaitsta Eestit (lootes Inglismaa abile) jäi peale president Pätsu tahe venelased Paldiski baasi lubada . Mis edasi toimus teab igaüks kes ajalugu lugenud . Kuid veelkord olen 100% nõus Jaagu kommentaaridega . Ehk lisaks Pätsul oli tõesti "teeneid" Eesti Wabariigi okupeerimisel . Nüüd olla isegi President Pätsu muuseum kusagil Venemaal avatud .
Poliitproff
2013-11-24 00:24:13
Ants,päris loll sa pole a aju on sul siiski pea olematu....,antsu jutust tuleb välja.et eestlased olexid isegi vøinud teise ilmasøja vøita,kui päts polex selline sitapea olnud.....pätsi suhtes sul ehk ongi øigus a hakata väitma,et eesti olex kuidagi muutnud ilmasøja kulgu,on lauslollus....hakka mees juba aru saama,et mingi miljoline orjarahvas ei huvitanud siis kedagi ja ei huvita ka nüüd....,sisuliselt pole eestlasi maailmapildis olemaski....arvatavalt küsid,kas holland on....suures pildis ei ole,sest madalmaad on ülilihtne ära uputada,sellex ei pea geeius olema,on vaja raha ja organiseerimist....
PARANDUS
2013-11-24 08:26:40
Mitte Jüri Linast (kes Rootsis paguluses), vaid ikka meie rahvuslasele Jüri Liimile keerati see suur rahatrahv, oma mõtte avaldamise eesr - okupantide sümbol õhku lasta.- eks need represseerijad lootsid siis kriminaalkurjategijaks vägistatud Liimilt presidendi antud ordenid ära võtta. Neid ei saanud Liim niimoodi lunimise eest, nagu ordeneid jagas kommunistist president kommunist Herman Simmile. Liim ei küsinud vaid sai need tegelike teenete eest Eesti iseseisvuse taastamisel. Need rahvuslaste vastased ilkujad ja vaenlased võiksid iseendi vastugi veidi ausamad olla ja meenutada tegekikke fakte, mitte kommunistide, kgb+ kapo väljamõeldavat luulut.
JAAK
2013-11-24 09:00:24
Hr. Poliitproff, sa oled Antsu vastu ebaõiglane. Kuigi Ants sõja võitmise uhkust eestlastele ei pannud, võiks seda sinu teemat siiski veidi arendada. Muidugi me ei tea, aga võime aimata, et vastuhaku puhul meile keegi appi poleks tulnud. Kuid kogu okupatsiooni moraal ja väärtushinnang maailma silmis oleks olnud teine (õiglasem) Ka selliseid vabastajate pronkskujusid poleks olnud. Teiseks, mine tea, kui soomlased meile appi oleks tulnud või me ju ei tea kuidas maailmapilt võinuks kujuneda? Eks Hitler tegi Venemaa vallutamisel ka Stalingradi ja Moskva all vigu ega kuulanud oma targemaid kindraleid. Palju võib oletada mis ja kuidas võinuks sõja käiku muuta ja kelle kasuks lõppeda?
Poliitproff
2013-11-24 14:22:21
Hr Jaak olex ja polex....Venemaa olex ehk pikemalt prantslaste käes olnud,kui külma talve ja Napoleon polex ennast moskvas täis joonud vøi polex olnud Kutuzovi,kes oma vägedega algul taandus....a on suht arulage arvata,et eestlased midagi ilmasøjas muutnud olexid.....,kui hästivarustatud sakslasedki venelast ära nullida ei suutnud,siis olex küll tobe arvata,et eestlased üldse olex millegiga hakkama saanud....sellist jama nimetataxe "väikerahva suurusehullustusex",kes tahavad ennast maailma keskpunktix pidada....
Ants
2013-11-24 17:35:01
Poliitproffile -- Napoleon joonud ennast Moskvas täis ??? Esimest korda midagi nii totrat kuulen ja Poliitproff on vist ka selle unustanud kui lääneriigid eriti USA ei oleks venelasi aidanud tohutul hulgal kõiksugu varustusega, oleks lõpp Nõukogude Liidul ja Stalini impeeriumil raudkindlalt käes . Sakslased olid jah hästivarustatud kuid Stalinil lennukeid ,tanke kahureid, sõdureid mitu korda rohkem . Ometi said sõja alul nad haledalt peksta , tekkib küsimus miks ?? Kui neil oli piirile koondatud poole rohkem tehnikat ja sõdureid kui ründavatel sakslastel ,vasta mulle sellele poliitproff ? Ei ole eestlased mingis suuruse hullustuses kuid tõsi on ,et "võitmatu Punaarmee" vabadussõjas väikse Eesti käest haledalt peksa sai ja rahu palus . Makstes rahu eest Eesti riigile 15.000.000 kuldrubla . Sellele küll tasub uhke olla .
Poliitproff
2013-11-24 18:27:02
Sa ei saa vist millestki aru Ants,ehk Napoleon ei joonudki a prantslased hakkasid küll vøitu tähistama.....ja Kutuzov purjus prantslasi ka une pealt tappis....,mul on su vabadussøja pasast üxkøik a kindel on see,et olex venelasel tøsine vajadus olnud,polex teist isegi selle aja nørgale venemaale vastast olnud....a lollix ei muututa vaid sünnitaxe ja sina Ants oled tøestus sellest...
|