Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Hirmul on suured silmad ja tilluke mõistus

vaagija to arbo  2008-10-04 22:55:14
Olen sinuga mitmes punktis ühel nõul, näiteks et Venemaa ei ole demokraatlik riik; et see oli genotsiid, mis Tšetšeenias toimus; et Tiibeti rahval on õigus iseseisvusele.
Aga üks olulisemaid momente, mille vastu olen, on meie rahvusradikaalide väide, et Venemaa on täna sama agressiivne ja totalitaarne, kui ta oli seda Stalini võimu ajal. Mina olen selle vastu mitte selle pärast, et olen paadunud russofiil, vaid sellepärast, et näen - selline suhtumine Venemaasse on ebaõiglane.
Mina näen maailmaasju nii, et isegi teoreetiline kommunism ei ole üldse paheline nähtus maailmas, praktikas aga oskas just Stalin NLiidus selle oma huvides muuta totalitaarseks poliitterroristlikuks režiimiks. Muutusi paremuse poole NLiidus hakkasin märkama, kui Hruštšov paljastas Stalini isikukultuse ja vabastas miljonid poliitvangid ning küüditatud. Vahepeal oli suuri tagasilööke kuni Gorbatšovi perestroikani, kui ka meie suutsime oma Rahvarinde luua ja Laulva Revolutsiooni harjal vabaduse suunas astuda. Kuni selleni, et Jeltsin Eesti Vabariiki ametlikult tunnustas. Me oleme Venemaale selle eest tänulikud.
Putini kohta ütleksin nii, et parem pool muna, kui tühi koor. Milliseid näguripäevi näinuks Balti riigid siis, kui võimule tulnuks seal näiteks putšistid või kasvõi kurikuulus Žirinovski. Ainult mõte sellele tekitab kõhedust. Nüüd aga usun, et Medvedjev on siiski samm demokraatia poole.
Muide genotsiidi Tšetseenias ei saa üksinda Putini süüks ajada - sõja alustas hoopis meie suurim sõber Jeltsin.
Pinged Gruusias on omaette teema, kuid me ei tohiks eksperte ja komisjone ennetades ainult ühte poolt juba ette süüdi mõista.
Meil tasuks ka kuulata, mida kõrge komisjoni liikmena Moskvast tulles ütles sotsiaaldemokraat Katrin Saks ja samuti, mida ütleb meedia veergudel isamaalane Jüri Mõis.

arbo to vaagija  2008-10-05 07:58:30
kui rääkida nsvl ajaloost, siis tapmiste ja gulagiga tegi algust ikka vaene süfiliitikust uljanov, stalin lihtsalt arendas süsteemi lõpuni. ja hruštšovi kiitmine on sama tobe, kui praegu putini kiitmine, et ta pole ju nii hull, kui oleks olnud putšistid! ei olnud seda demokraatiat kusagil, lihtsalt inimesi ei lastud enam veoautode motorite mürinal öösiti maha. kurb on natukene, et putinism inimestele ka eestis niimoodi mõjub - staliniga pole sel mehel ja süsteemil tõesti palju ühist, tollane brutaalne koonduslaagrite süsteem 21.sajandil lihtsalt enam ei toimiks. tegemist on puhtal kujul natsismi tänapäevase versiooniga, õppimisvõimelised kgbstid on kõvasti hitlerit-bormanni-goebbelsit uurinud ning viivad tollaseid ideid tänapäevaseid vahendeid kasutades ellu. ja euroopa on täpselt samasugune möku nagu 70 aastat tagasi! võrdle saksamaal 30ndate teisel poolel toimunut ning venemaa viimast 8 aastat - ainult pime ei näe hirmutavaid sarnasusi. ja seda, milline "demokraat" on medvedjev, näitas selgelt georgia okupeerimine. '
ära lase ennast segada asjaolust, et moskva kritiseerijad on peamiselt sinu poolt vihatud parempoolsed ning nahast välja pugedes üritab seal toimuvat õigustada keskerakond - vaata asja lahtiste silmadega ning kasuta oma mõistust. see riik, mida seal üles ehitatakse on kardetavalt jubedam kui ükski moodustis enne seda - ajupestud võõraid vihkava elanikkonnaga, maavaradega manipuleeriv, tuumarelvi täis ja tundetute kgb koolitusega juhtidega, kes kannavad lipsu, naeratavad ning valdavad võõrkeeli. demokraatlik maailm magas maha hitleri hullumeelsuse, kas laseme sellel jälle juhtuda?
mõisast ja saksast kirjutasin sulle paar sõna juhtkirja all.

to ilves  2008-10-05 13:49:31
Ära võta kommunisti nime tarvitada,sest kommunismi ju pole olnud!Nii et muliseda ei maksa.Härrased võiksid ükskord ära õppida ja enesele selgeks teha,see viga ajab juba pea valutama,et NSVL oli sotsiaslism.ka mitte sotsdemokraatia,vaid sotsialism.Kommunismi pole olnud.1917-20 oli sõjakommunism ajutiselt sõjaolukorras Venemaal.Võta vaevaks lugeda muid raamatuid ka peale USA kooli ajalooõpiku.
Seega ei saa eelpoolnimetatud proua kuidagi kommunist olla.

arvo  2008-10-05 19:51:49
Väga ajakohane ja tark artikkel Mallelt!

arvo  2008-10-05 19:52:27
Väga ajakohane ja tark artikkel Mallelt!

Arbole  2008-10-05 21:36:59
Olen teile võlgu seletuse Kaukasuse supermehe , eestl isamaalaste iidoli Saakašvili kohta, mis tuli taas näpu alt juhuslikult ekraanile :The Guardian 1.01 2004. "Mu mees tahab JATKATA Stalini, Beria treaditsioone " (sandra Ruloffsi pihtimus ) Veel: Alana Gagojeva (21.a) tegi Saakašvili jõulisel nõudel 7. raseduskuul aborti. ).9. 09.08. Novosti . ru. Tegemist nn Georgia sekssangari sekretäriga. Moraal ! Pornofilmimisest veel hiljem lisada.
Lugege ML veergudel vihatud grusiinide sigadustest Estonka, Sulev jt Abhaasia külades ja millised šovinistid olid grusiinid seal võimutsemise ajal, kuidas sigatsesid eestlastega.Põhjalik aus kirjutis , inimeste oma nimede ja fotodega !
Dalai laamaga rahunege maha, mehes on ärganud südamepiinad nende ülesässituste pärast, mis viisid kohalikud rullnokad märatsemiseni , ei nõua ta ka nn iseseisvust juba ammu , sest see tähendab katastroofi isoleeritud kivikiltmaal.
W. Churchilli kui 2X Eesti mahamüüjast Teheranis, Jaltas on mõtetu rääkida. Vot see moraal on siis ülim. M. O.

vaagija to arbo  2008-10-06 02:00:31
Nõus, nõus, et Uljanov oli esimene. Olen ka sellega nõus, et putšistid olid minu ebaõnnestunud võrdlus Putiniga. Aga Hruštšovi kohta ma ei väida, et ta tõi Venemaale demokraatia, väidan, et ta siiski oli esimene totalitaarse NLiidu valitseja, kes pani jää liikuma.
Aga oma vaimusilmas näen ka sellist võrdlust, et vihkamine tekitab ka vastaspoolelt vihkamist, et külma sõja õhutus võib tekitada vastaspoolele juba päris külma sõjani eskalleerumist, ühe poole relvastumine võib ahvatleda teise poole võidurelvastusele jne. Vaid üks konkreetne näide eelmisest külmast sõjast: Kariibi kriis - Hruštšov üritas raketid sõidutada Ameerika külje alla Kuubale - mäletate, kuidas see ameeriklasi endast välja viis? Aga kas ei toimu täna midagi sarnast vastupidi Venemaa külje all - see mis toimub Gruusias ja Ukrainas, samuti raketitõrje paigutus Poolasse ja Tšehhi. Miks imestate nüüd, et miks Putin nii ärritunud on?

glavlit  2008-10-06 02:06:37
Olen küsinud huviga oma vene kroonus teeninud sõprade-tutavate käest arvamust grusiinide kohta. Mitte kellegil ponud grusiinide kohta midagi positiivset öelda. Samas venelaste kohta oldi üsna neutraalsed. Asi pole ju lõppkokkuvõttes venelastes-grusiinides-osseetides-abhaasides. Oleks mingi teine situatsioon küll, ma pooldaks pigem venelasi...

arbo to arbole  2008-10-06 07:18:20
muidu ei tasuks see jura ju vastamistki, kui mitte: "Alana Gagojeva (21.a) tegi Saakašvili jõulisel nõudel 7. raseduskuul aborti.". ei ole IDIOOTSUSEL piire!!!! äkki on siin mõni tubli naisterahvas, kes seletab geeniusest mardikesele, mis tähendab 7 rasedusekuu? sellises vanuses lapsed juba sünnivad, mitte ei tehta aborti! ausalt öelda nüüd ma küll ei imesta, et ükski ajaleht pole tahtnud sinu üllitisi ära trükkida.

Meg  2008-10-06 10:37:59
Eile tuli üllatav uudis;ka Leedu oli andnud nõusoleku raketitõrje paigutuse Leedusse. Nagu väga ligidale ronib USA?!

Ants   2008-10-06 12:43:04
Meg-ile. Ja miks see Sind ärritab kui ka Leedu saab aru ohu suurusest venepoolt ja nõustub ka oma territooriumile raketikilpi lubama ? .See on meeldiv uudis. Ka Eestil oleks vaja osaleda raketililbi süsteemis. Venelasi muidugi ärritab ,et sellise kilbi puhul ei saa ähvardada teisi riike oma raketidega.

arbo to vaagija  2008-10-06 13:30:58
omal ajal olid selgelt kaks maailmasüsteemi,kes püüdsid üksteist hävitada, nüüd aga venemaa räägib suure suuga, et tal ei ole mingeid imperialistlikke plaane. miks siis putinikene peaks ärrituma, kui ukraina ja georgia läände integreeruvad? ja kui ei näe läänes enda vaenlast, miks need paar raketti tšehhis ja radar poolas kgb seltsimehed endast nii välja viib? asi ikka vist selles, et oma märgades unenägudes näevad nad ennast jälle poole (vähemalt) maailma valitsejatena. selle asemel võiks oma kodanike eest hoolt kanda (omas riigis muidugi!).

Ants   2008-10-06 15:27:54
Arbolt väga hästi ja täpselt öeldud, ka mina imestan miks raketikilp venelased nii marru ajab.

teema  2008-10-06 16:47:24
miks Iraani tuumareaktorid jänkid nii meeletult marru ajab, et tuleb kilpidega Kesk- Euroopa üle külvata?

Ants  2008-10-06 17:07:46
Teemale--- Ja mida on halba kaitseotstarbelisel raketikilbil???
Ehitagu Ameerika neid kuhu tahab. Ainult agressorriik kes unistab uuest sõjast ja raketirünnakust , tema muidugi on marus. Ja mida paremini on Ameerika ja ka Eroopa riigid kaitstud selle kilbi poolt seda väiksem ka oht, et korduks selline agressioon nagu oli Gruusias

arbo to teema  2008-10-06 17:42:59
kui sa sellest ka aru ei saa, mis võib juhtuma hakata, kui iraan endale tuumarelva saab, ei ole sinuga küll millestki rääkida! kuigi nagu meg teadis pidid praegust sellised valikuliselt tapvad pommid olema, et nagu tapavad ainult neid va valesti mõtlejaid.

Info ja luulud  2008-10-06 18:00:26
Siin üks nn Arbo sildi taha peitunud arglik oma haiglasi fantaasiaid genereeriv poliitiline metress ei lähtu kommenteerimisel ei kirjutise teemast , argumentidest ega toodud avalikest infoallikatest, vaid esitab siin iseenese luulusid - kuna ilmselt mitte kuskil mujal pole oma nn "keenjuse sündroomi "võimalik väljaelada. Fakte pole, loogikast mitte raasugi . M.O.

teema  2008-10-06 18:00:31
mehed, möga ajate. Ainus, kes väidab, et Iraan tuumarelva toodab, on USA. Mitte mingid komisjonid pole tõestanud, et Iraan ka tegelikult tuumarelva toodab, kõik komisjonid on väitnud, et Iraani tuumareaktorid on rahuotsterbelised. Ma ei saa aru inimestest, kes kogu aeg sama reha otsa koperdavad- selleks on USA retoorika Ees- Aasia riikide vaenulikkusest. Ja reeglina alati saavad selle rehaga vastu pead, nagu olid Iraagi sõja alustamise põhjused. Võiks ju ometi ükskord hakata aru saama, et USA rünnakud Ees- Aasia riikidele on tingitud Iisaraeli soovist valitseda islamiriike, muuseas kõiki.

arbo to mart ojasalu  2008-10-06 19:55:14
vau! intelligentne inimene, mis mul muud öelda on! ma oma madalalaubalisuses tahaksin täpsustada, kas "poliitiline metress" on eesti keeli poliitiline prostituut? samas muidugi vabandan oma matsirahva päritolu, kes teie kõrge fantaasialennu ja fsb poolt produtseeritud "faktidega" ei soovi sammu pidada. lõpetuseks soovitan ikka õigeaegselt arsti poolt määratud rohtusid võtta, näete ju ise, mis muidu juhtub. õnne teile teie eluteel!

arbo to teema  2008-10-06 20:10:12
kuna ma sulle isegi seda pole suutnud selgeks teha, mis ajudega inimestele iseenesestmõistetav on, ei hakka iraani tuumaambitsioonide üle ammugi vaidlema. minule lihtsalt teeb muret, kui ajatollad millegipärast kangesti tuumajaama tahavad rajada ning just sellist, mille tuumajääkidest pomme tehakse (on ka teistsuguseid).
"Mitte mingid komisjonid pole tõestanud, et Iraan ka tegelikult tuumarelva toodab, kõik komisjonid on väitnud, et Iraani tuumareaktorid on rahuotsterbelised." millised komisjonid? neid lihtsalt ei lasta ju sinna midagi uurima. israeli soovist kõiki islamiriike valitseda - kas see kuulub jälle mingi peenemat sorti huumori valdkonda, mida mina ei jaga? minu arvates tegeleb see riik üsna meeleheitlikult ellujäämisega - miks ta sinna suurte sõajärgsete süümepiinade ajel loodi, mitte ei mõista.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail