![]() Väga eluline sõnum Eesti ainsalt töötult
Eesti ainus töötu
2010-06-09 19:58:48
Kindlasti teab.
Ja vaevalt on nende ideedki jaburad, kui oskaks neist aru saada. Võtame näiteks astmelise tulumaksu. Millised on selle idee vastaste argumendid? "Krdi punased tahavad muudkui jagada. Miks karistatakse ettevõtlikke?" Laias laastus ongi need kõik, vahel räägitakse ka sellest, et meil pole nii palju rikkaid, kellelt saaks ära võtta. Alustaks viimasest väitest. Maksuameti andmetel jaguneb sotsiaalmaksuga maksustatav sissetulek töötajate vahel kaheks võrdseks osaks: 50% sellest teenib rikkam 20% ja ülejäänud 50% saab vaesem 80%. Järelikult on rikkaid küll, vabalt võiks kehtestada astmed miinimumpalga, mediaanpalga, keskmise palga ja kahekordse keskmise palga juurde. Edasi. Milleks korjatakse maksu? Et riik saaks tegutseda ja osutada oma elanikele mingeid teenuseid. Kellele on seda riiki rohkem vaja, kas minusugusele, kes ei tea millise kuuse alla ta paari nädala pärast elama peab minema või Ansipile, kes elab kui või sees? Aisoposel on valm vanamehest ja eeslist, otsi see üles ja sa leiad sellele küsimusele vastuse. Kui arvad ilma otsimata, et Ansipile on rohkem vaja nii riiki kui kodurahu, siis oled asjast õigesti aru saanud ja küsi endalt, miks me maksukoormus peab sel juhul ühesugune olema? Nii on ka enamuse ideedega, et neid ei saa vaid ühe nurga alt vaadelda, vaid peab neid uurima igakülgselt ja vaagima, kas nende elluviimisest oleks rohkem kasu või kahju.
arno
2010-06-10 00:31:54
Eesti ainus töötu. Väga hästi argumenteeritud artikkel Sinult ja et see tabas naelapea pihta näitaavd kommid. Mulle meeldivad Sinu napid kuid samas hästi argumenteeritud vastulaused irvitajatele mis peaks andma ainest edasimõtlemiseks aga kes tänases Eestis viitsiks või julgeks mõelda? See tähendaks ju ka vastutust ja oma sammude ekslikuks tunnistamist aga samas - kui paljud seda suudavad? Aga EDU SULLE , Sa oled vähemalt mõnegi inimese rahu häirinud ja seegi on juba midagi.
Eesti ainus töötu
2010-06-10 12:03:29
Sa oled vähemalt mõnegi inimese rahu häirinud ja seegi on juba midagi.
--------- /Kurb muie Me inimesed on väga tasakaalukad ja kui ma hetkeks ka kedagi ärritasin, siis on see ammu ununenud. Ununenud enne kui ärritus ajusse jõudis ja seal mingeid mõtteid tekitama hakata sai. Kuid see pole kõige suurem probleem. Palju hullem on, et me inimesed ei julge olla nemad ise ja seepärast hoiduvad sellistest asjadest kaugele. Võiks ju võtta šnitti ja linna peale jalutama minnes panna endale rinda silt "ma olen töötu" või "ma olen kodutu". Mitte kerjata, mitte tülitada teisi, vaid lihtsalt teadvustada, et vaadake, ma olen olemas. Olen olemas reaalselt, siinsamas teie kõrval, mitte ainult numbrina kusagil statistikaaruandes või poliitiku kõnes. Kui koguneks selliseid plakatitega töötuid ja kodutuid nii paar-kolmsada näiteks küüditamise mälestamisele, kus ilvesed-ansipid pateetilisi kõnesid peavad ja naerataks neile hambutute suudega, siis oleks huvitav teada, kas jäävad poliitikutel sõnad kurku kinni või vaatavad nad külmalt sellistest inimestest mööda... Kuid see kõik on fantaasialend. Eesti inimesed ei ole selleks suutelised, sest mida ütlevad naabrid ja kuidas reageerivad sugulased... seepärast nad kannatavad vaikides kusagil nurgas ja lasevad riigiisadel rõõmsalt oma ilukõnesid puhuda.
to 2010-06-09 19:25:00
2010-06-10 21:59:20
Kui ei suuda meenutada, siis oled ise sitapea!
eesti ainsale töötule
2010-06-11 16:30:30
Naljakas, vist päev enne Kesknädala ilmumist panin Sulle Delfisse kommiks, et ära siis eelmise Eestise esitöötu, Meeli Hundi, teed mine, kes ennast selle teemaga kenasti kesikute rüppe tööle mängis.
Ma ei tea, kas Sa selle jutu ise siia saatsid, pole tegelikult ka vahet, lihtsalt loodan siis, et Sa selle jutuga neile sümpatiseerida ei tahtnud. Töötud on neile nagu taevast sülle sadanud teema, millega nii hullus olukorras kerge ilma pingutuseta profiiti on võimalik lõigata. Ja arvestades, mis kõik muu selle krempliga kaasas käib, siis seda küll ei taha. Vihma käest räästa alla. Banaalne öelda, aga kahju meist. Endal tulevikku ei paista, aga teistele oleme küll tänuväärseks mängimise objektiks, millega enda tasuvaid positsioone hoida, uusi hõivata
Papi
2010-06-11 21:36:02
Kas Eestis on üldse kunagi tegeldud töökohtade loomisega? Kas on olnud tegevust töökohtade loomiseks? Pigem on ikka kõiki tegevusi õigustatud sellega, et need peaksid töökohti looma. Küll erastamine, küll maksualandused, tollipoliitika puudumine, välisinvesteeringutele soodustuste tegemine - kõik pidid nagu töökohti looma. Eks töökohti tekkis ka, aga kas just tänu sellele! Kumb siis ikkagi loob väärtusi, kas tööd tegev töötaja-tööline või tootmisvahendeid omav ettevõtja? Meil usutakse ikka, et piisab ettevõtjast-omanikust ja sealjuures jutustatakse suure suuga inimese tähtsusest. Ehk tasuks inimesi siiski tegevuses hoida, isegi kui see pole puhtalt rahaliselt kasumlik, mitte aga neid raha ja keeldude abil lattu ladustada. Tööd on ju iseenesest palju, aga sellise maksupoliitikaga, kus väikese töö tegemise eest peab maksma kahekordset palka, ühe riigile ja teise töötajale, ei kipu uskuma, et riik tahaks töökohti luua.
2010-06-11 22:46:40
16.30.30!!! kui oled töötu, siis on täitsa ükskõik, kes sulle leivatüki lauale toob. täitsa ükskõik, kes abikäe ulatab. või arvate, et tuleks pigem nälga surra kui Teie poolt keelatud erakonnalt abi võtta?
juku
2010-06-12 11:30:45
to papi: räägi mulle täpsemalt kuidas väikese töö eest kahekordset maksu peab maksma ja äkki lisad juurde ka väikese tabeli kuidas suure töö tegija makse peab maksma. Võta aluseks näiteks reisisaatja ja bussijuht (võrdlstena- seal ju 1 amet teie kesikute loodud ja hea aga bussijuht puhta laarlane, rikkur jne). Aga kui soovid õiglast riiki, kes töökohti loob, siis soovitan kolida õitsvatesse kohtadesse nagu Kuuba, Vietnam või Põhja-Korea- su unistus täituks siis ju, imestan et miks teised selle korra igatsejad sinna pole läinud, seal ju elu nagu lill
Eesti ainus töötu
2010-06-12 12:46:14
juku 2010-06-12 11:30:45
Sa paistad väga pealiskaudne inimene olevat. Miks arvad, et Eestis riik ei loo töökohti? Mis on sinu arvates avalik sektor, igasugused ministeeriumid, ametid, inspektsioonid kui mitte riiklikud töökohad? Ja riik konkureerib mõningatel aladel ka eraettevõtlusega ning kedagi see ei häiri. Ei taheta kinni panna ega eraettevõtjatele maha müüa Tartu Ülikooli, kuigi on olemas eraülikoolid, makstakse rahumeeli sadu miljoneid ERR-le, kuigi on olemas erakanalid, kulutatakse maksumaksja raha politseile, vaatamata turvafirmade olemasolule. Miks siis mõne tegevuse puhul peetakse seda normiks, aga mõne puhul hakatakse karjuma sotsialismist ja kommunismist? Bussijuhtide teema on samuti huvitav, meil armastatakse väga "seista" teiste õiguste eest kui see ei tekita endale mingeid probleeme ega kulutusi. Kõik halavad bussijuhtide palkade vähendamise pärast, aga samas tõmbavad oma töötajate palgad miinimumini ja ütlevad: "Kui ei meeldi, siis värav on seal ja selle taga on tahtjaid küll." Ja kedagi see ei huvita, sest tegemist on eraettevõtlusega ja see on püha... lehm. Lõpuks sellest soovitusest kolida kusagile. Ma olen juba pikemat aega imestanud, ansiplaste ja laarlaste taoliste soovituste peale ja mõelnud, et mille poolest erineb nende mentaliteet, stalinistidest küüditajate omast
Eesti ainus töötu
2010-06-12 13:13:11
eesti ainsale töötule 2010-06-11 16:30:30
Kas sa arvad, et Keskerakond nii väga ihaldab mind enda rüppe? Mina isegi tahaks, sest mis tulemus saab olla ühe inimese protestil kui temaga keegi kaasa ei tule. Kõnnib üks ullike ringi ja las ta siis kõnnib kasvõi viimsepäeva laupäevani ning mida rohkem kõnnib, seda vähem talle tähelepanu pööratakse, kui ta just midagi ekstreemset ette ei võta, ei hakka näiteks lagunema nagu Vabadussõja võidusammas. Mis puutub meie ärakasutamisse, las kasutavad pealegi, sest töötu eesmärgiks on saada tööd ja kellegi heaks töötamine on samasugune enda ärakasutada laskmine. Ideelisus on muidugi hea, aga nagu ma olen tähele pannud on suurimad ideelised need, kes pärast maitsvat ja toitvat lõunat istuvad mugavas tugitoolis ja sõimavad neid, kes ennast läätseleeme eest maha on müünud. See on ka mõistetav, kui vaadata Maslow vajaduste püramiidi. http://www.voimalused.ee/uus/files/Image/large/400pxMaslowiInimvajadusteHierarhia_1207851291.jpg Ja pealegi, kas töötute pöördumine keskide poole on ikka enese ideaalide reetmine ja mahamüümine? Ei ole ju valik selles, kas Kesk- või Reformierakond, vaid kas võimukoalitsioon või opositsioon. Kes on võimus pettunud, see pöörab pilgu ikka opositsiooni poole. Ja peale keskide pole seal kedagi teist. Võib-olla sotsid, aga kuna neil on ükskõik kellega koos koalitsiooni asuda, siis neilt pole mingit abi loota(Kellega pigem võimuvastutust jagaksite: Reformi- või Keskerakonnaga? Eks see sõltub ikka eelkõige valimistulemustest, nii nende kui meie omadest.), rahvaliit on marginaalne, pealegi pole ta tööpuuduse suhtes mingit seisukohta võtnud, "Ühtne Eesti" jäi loomata.
Papi
2010-06-12 16:45:20
Küsisin oma raamatupidajalt üle ja olgu peale, päris kahte palka maksma ei pea ja kui suudad dumbavõitu töölise leida , siis saad maksta ka nii palju kui tahtsid. Muidugi asi muutub, kui sul on töötaja töölepinguga tööl ja sul on talle ainult osaliselt tööd anda. Võtsime näiteks muru niitmise, mille eest ma oleksin valmis maksma 500 krooni. Kui leian firma, kes on nõus sellise hinnaga tegema, siis maksan 500 krooni ja saan kviitungi, kus võib muidugi seista, et 500 krooni teenuse eest ja 20% käibemaksu, aga kui ma ikka olen fikseerinud hinna 500 peal, tuleb firmal endal sellest 500-st käibemaks tasuda. Kui ma leian inimese, kes niidab minu muru 500 krooni eest ja on nõus seda tegema ajutise lepingu alusel, kus kõik maksud maksab tema, siis olen muidugi jälle võitnud. Iseasi, kas sellist korralikku muruniitjat ka leida võib, kes samas ka nii loll on. Sest, kui ta rumal ei ole, siis ta küsib ikka kuskil 800 krooni, et maksud ära maksta ja see 500 krooni oma palgaks ja kulude katteks jätta. Kui ma aga olen nii loll, et hoian enda palgal töölist, kellele mul on ainult 500 krooni eest tööd anda, siis makse maksma pean ikka miinimumpalga pealt.
eesti ainsale töötule vol.2
2010-06-12 21:33:11
Kõik Su jutus on muidu väga tark ja aktsepteeritav, aga mille väärtust minu silmis siiski kipub vähendama küll mitte siis Sinu otsene poolehoid Keskerakonnale, aga siiski teatav tolereerimine. Võib-olla on ükskõik muidugi, kes leiva lauale lubab tuua, aga võib-olla pole ka. Ja miks Sa tahad uskuda, et teised toovad... Ja kas polnud need just needsamad vaeste ja töötutega kaasa nutvad keskerakondlased, kes kenasti Riigikogu palku kindlustasid, olemata vankumatult mitte nõus sentigi loovutama. Näiteid veel küllaga. Miks Sa täiskasvanud tark mees usud ikka naiivselt seda ütlust "Käi minu sõnade, mitte tegude järgi."
Ausalt, samamoodi kui kesikuid vihkan ka teisi poliitikuid. Aga teiste vastikus ei muuda automaatselt kesikuid paremaks. Ma ei oska samuti lahendust pakkuda, seega ehk pole ka õigust kritiseerida. Mis puutub lootuses opositsiooni, siis on see just kesikute "teene", et seda, kui töötavat mõjutusvahendit, meil lihtsalt pole saanud tekkida. Ja ehk oled isegi mõttele tulnud, et see äkki hoopis kokkumäng on, milles asjaosalised omavahel koore riisuvad.
Eesti ainus töötu
2010-06-12 22:28:14
eesti ainsale töötule vol.2 2010-06-12 21:33:11
Millised on meil siis valikud? 1. Ansip ja Co 2. Savisaar ja ? 3. Mingi uus jõud Valime Ansipi ja Co ning mitte midagi ei muutu, pigem läheb hullemaks, sest tüübid harjuvad võimulolemisega ja kaugenevad rahvast ja reaalsusest veelgi. Valime opositsiooni, ehk Savisaare? Muidugi on ka sellel oma vead, saavad nemad enda kätte jõustruktuurid ja hakkavad ansiplaste skeeme paljastama, andes sedamoodi massile tsirkust ja verd, aga mitte leiba. Valime uue jõu? Alles me valisime Resbublica ja mis sellest jõust saanud on? Ja see näide uuest jõust, kes vanamoodi rahvale kaela peale istub, pole maailmapraktikas sugugi ainuke. Mina valiks igal juhul Savisaare ja sotside koalitsiooni ja ideaalseks pean varianti, kus kesk saab 40 kohta, sotsid 20 ja ref ning irl kokku 40. Sel juhul poleks keskil absoluutset võimu ja sotsid oleks tegijad, mitte nii kui Tallinnas, kus kesk sotse tegelikult ei vajagi. Muidugi võivad sel juhul ka "valged" jõud punti asuda, aga siis ei saaks parempoolsed sotsidele niisama lihtsalt jalaga anda, nagu nad viimati tegid ja peaksid arvestama ka rahva vaesema osaga. Kuid see on muidugi ilus unistus ja selleni tuleb veel kuidagi elada, aga kuidas see töötul inimesel õnnestub, kui vahepeal on veel talv tulemas?
eesti ainsale töötule vol.3
2010-06-12 22:53:43
Sorry, aga muidu targa inimese kohta paistad Sa "mõnes asjas" mõistmatult sinisilmne. Ja mul on üldiselt kogemusi, et selle teema üle pole mõtet hakata vaidlema.
Eesti ainus töötu
2010-06-12 23:18:34
Ega vist ei ole küll, on ju meie poliitika viidud intellektuaalselt tasandilt emotsionaalsele ja vasak- või parempoolse maailmavaate asemel mängivad valiku tegemisel hoopis teised kriteeriumid.
Olen näiteks tähele pannud irratsionaalset hirmu keski ees, a'la. Ansip on muidugi paha, aga see olukord on tuttav, kes teab, kui hulluks siis kõik muutub kui Savisaar võimule saab. Mis mu sinisilmsusesse puutub, siis ilma selleta ei saa, aga see pole ka niisama ehku pealt tekkinud, vaid veidike ajalootundmist annab selleks aluse. Võimulolijal peab olema pidevalt hirm võimust ilma jääda ja vaid see paneb teda mõtlema ka muule peale iseenda heaolu. Ega euroopa töölistele ei hakatud maksma suuri palku seepärast, et tööandjad lahkeks muutunud oleksid, vaid kole bolševistliku revolutsiooni eeskuju ja kartus, et see nakkus ka nende maadele levib, sundis neid selleks. Ansip ei karda midagi, temal õnnestus rahvas jagada venelasteks ja eestlasteks ning nüüd on sotsiaalprobleemid langenud teisele plaanile. Näiteks piisab, kui lasta lendu kuulujutt, et Eesti ainus töötu tegutseb tiblade huvides ja ongi kogu see aktsioon diskrediteeritud :)
see
2010-06-13 19:23:32
ainus töötu on niivõrd ajudega inimene, et mul lausa hale ta tööandjast. Aga- ajutud ei suuda ajude olemasolu ära seedida / see vist ülemäärase gurmaanluse tulemus/, seetõttu rutatatkse ajudest vabanema. Eesti ainsale töötule minu igakülgne toetus, seegi sõnades. Tahaks ka tegudes toetada, aga võimekus puudub.
õigel teel
2010-06-14 10:37:38
Mida rohkem on töötuid, seda suurem on järjepidevus EW-ga!
vaagija
2010-06-14 23:53:52
Mõtlemapanev väitlus Eesti ainsalt töötult: "Võimulolijal peab olema pidevalt hirm võimust ilma jääda ja vaid see paneb teda mõtlema ka muule peale iseenda heaolu."
Tegelikult toimus ju sarnane ka meie taasiseseisvumise väljakuulutamisel: vaid kartusest kõik kaotada suutsid meie parempoolsed ja vasakpoolsemad leida ühise keele sel saatuslikul hetkel. Seda panin ammu tähele, et kindlustunde ansiplaarlastele lõi vaid suutlikkus rahvas kahte lehte lüüa - eestlased ja venelased.
Pasaraan ju aitab
2010-06-15 11:08:15
Oeh, kas siis keskerakondlikus linnaviletsuses enam ühtegi nõunikukohta vaba ei ole?
Või kui haridust napib, siis saab sinna abilinnapeaks koha.
Fakte paluks
2010-06-15 11:11:37
Mulle meeldiks väga kui siin astmelist tulumaksu välja pakkunud isikud kirjutaksid siia konkreetse arvutuse palju see võitu annab?
Ootan vastust. Samas küsiks, MIKS pikaajalised töötud siis töökohti vastu ei võta? Ei sobi iga töö? Paljudele küll sobib olla teenindaja ja müüja. Teile ei sobi? Ja ikka keegi teine süüdi ka. Süda rahul, et enda pealt sai kellegi kaela ajada |