Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Milleks on meil vaja lepitust...

Maragratt  2009-12-22 12:05:04
Küsimus Riina Rossi käest-Kuhu jäid eestipäritoluga kalurit ja talu omanikut Kalaste ümbruses?Ma olin seal 1944.aasta kevadel ja seal ei olnud palju venelasi!Kuhu jäid eestlased?

Ants  2009-12-22 13:29:12
Tubli Riina, ka mina mõtlen samuti , ei ole eestlastel mitte vaja minna paluma lepitust ja me ei tahagi siin elavatelt venelastelt muud-- ärgu rääkigu eestlastele, et nemad olid mingid vabastajad . Nad küll vabastasid meid saksa okupantidest kuid jäid ise kohale vene okupantidena --nii ,et vahet pole. Lõpetagu kohalikud venelased "päästmis" jutu ja ka eestlasel pole siis vaja rääkida okupantidest. Eestis elades on loomulik ,et tuleb äraõppida riigikeel -- eesti keel, tunda tõelist Eesti ajalugu . Täitma Eestis kehtivaid seadusi ja tunnustama Eestit iseseisva riigina. Eesti ei ole mingi tsaarivenemaast lahkulöönud vene oblast vaid eestlased on siin elanud juba aastatuhandeid meie kodumaa on siin .

Leo   2009-12-22 21:15:42
Peipsikallastel veel tänaseni väljendused: РУССКИЕ ja СОВЕТСКИЕ ja sellega on kõik öeldud.

Burov  2009-12-22 21:23:41
Minu arvates eestlaste ja venelaste vahel just halbu suhteid pole. Probleemi tekitavad VABASTAJA mentaliteediga inimesed ja teatud grupp politikaane nende killast.

Toetan Burovit!  2009-12-23 08:07:23
"Teatud grupp politikaane" moodustavad vähemuse, isegi kui nad endid tihkavad "bolševikeks" ülistada. Igasugused eneseülistused on aga teatavasti ikkagi paha lehaga.

Marakratt  2009-12-23 10:48:05
Häste öeldut Ants.Soovin sulle rõõmsaid jõulupühi ja õnnerikast uut aastat.Ja kui sa viskat mõned napsut oma hinge alla,siis mõtle ka nende eestlaste peale,kes kaotasid oma sünnimaa ja surid võersil.Tänu tiblatele,mitte korralikute venelastele.!

to Ants 2009-12-22 13:29:12   2009-12-23 14:25:20
1994. aastal allkirjastasid president Meri ja Laari valitsuse välisminister Luik ( Gavrilov) Moskvas OSCE järelevalve all mitte okupatsioonivägede, vaid vennasarmee väljaviimise lepingu. Kuna tegemist polnud okupantidega, siis said lisaks punaveteranidele ka koos nendega saabunud tsiviilisikud erinevalt paljudest põliseestlastest elamispinna ja maa nn kollaste kaartide eest erastada!

ANTS  2009-12-23 16:12:29
Mind ega eesti rahvast ei huvita mingi tühine paber millele Laar ja Meri kas heade lubaduste või kurjade ähvarduste sunnil allakirjutasid -- ja lõpetage kord selline "haige" jutt --"Eesti olevat ise PALUNUD ennast vastuvõtta Nõukogude Liitu . Kui Vene tankid ,kes kokkuleppe järgi ei tohtinud lahkuda oma baasist Paldiskis ja sekkuda iseseisva riigi tegevusse seda siiski tegid ja Tallinnasse sisse sõitsid nimetatakse seda kõikjal maailmas okupatsiooniks. Seda aga kuidas vene tankid Tallinna sõitsid nägin oma silmaga ja nägid kõik Tallinnlased kes sellel ajal elasid. Mind ajab lausa marru selline idiootlik jutt mida mõned sovietid siin kordavad kui papagoid -- ei olnud okupatsiooni -kuidas siis nimetatakse, kui võõra riigi väed okupeerivad iseseisva riigi.?

glavlit  2009-12-23 17:07:37
KE teeb ise kõik selleks, et nn erimeelsused püsiksid. Minule tuleb näiteks valimispropaganda Lasnamäel meelde. Mina saan oma maja venelastega (keda on hinnaguliselt u. 90%) üksikisiku tasandil väga hästi läbi. Kui KE end ise "eestimeelseks" erakonnaks peaks, siis oleks võimalik ka laiemal tasandil "kodumaatunde" tekitamine. Seni, kuni KE teeb kõik selleks, et eristada kahte nn kogukonda, mille peale me siis loodame....

WSS  2009-12-23 17:53:33
Olen Buroviga nõus, kuid vaatleme kahepaikset elik Savisaart:

Rahvarinde I Kongress. 1988 a. Edgar Savisaare ettekanne.

Teise osa inimeste nostalgia püüab samuti ajalugu tagasi pöörata 1939-ndasse, veel parem 1938. aastasse. Neile on iseloomulik see, et nad ei näe vormi taga sisu. SOOVITAKSE IGAL JUHUL TAASTADA RIIKLIK ISESEISVUS, mõistmata, et rahvaste enesemääramisel on väga erinevaid vorme.

Rahvarinde eesmärgiks on saavutada uus sisu, mis väljendub vabariigi suveräänsuses. IME-s, humanismis ja demokraatias. Mismoodi me seda aga teoks teeme, sõltub konkreetsetest oludest, ja need on määratud poliitiliste realiteetidega.

See teist liiki nostalgia on südamelähedane ka mõnele eesti noortegrupile, kes ei usu, et suveräänsust on võimalik realiseerida teisiti kui iseseisva riigina; kes ei usu, et ületsentraliseeritud LIITRIIGIST VÕIB SAADA SUVERÄÄNSETE RIIKIDE LIIT. Nad ei usu, et praegune ühiskonnakorraldus suudab neid tulevikus kaitsta - aga neil on elada veel palju aastaid - ja seepärast on loomulik, et nad püüavad endale kavandada paremat tulevikku.

„Eesti Päevaleht” 12.10.1995

Edgar Savisaar lubas lahkuda poliitikast


Ekssiseminister Edgar Savisaar loobus eile Keskerakonna esimehe ja kõikidest erakonna valitavatest ametikohtadest, jäädes seejuures edasi erakonna lihtliikmeks. BNS-i andmetel teatas Savisaar ka, et lahkub poliitikast üldse.

EKP Keskkomitee XI pleenum 09.10.1988a. Edgar Savisaare sõnavõtt.
Avaldati ajalehes «Rahva Hääl» 13.10.1988a.

Lõpuks. Olen siin kui KOMMUNIST ja saan väljendada vaid ühe kommunisti suhtumist. Kuivõrd vastuvõetav on see EKP Keskomitee pleenumile, eeskätt aga partei avalikkusele ja avalikkusele üldse, seda peavad muidugi teised ütlema. Mida minu arvates praegu ootab reakommunist parteilt?

Tooksin selle kohta mõned mõtted. Kõik me oleme nõus teesiga, et Partei peab koosnema eesrindlikest inimestest. Praegu on see esmatähtis. Midagi nähtavat selles suunas aga ju ei toimu. Kas siiski poleks õige aeg välja kuulutada parteiline mobilisatsioon perestroika toetuseks Eestis.



Ja see mees tõi mõne keskoina arvamise järgi Eestile iseseisvuse ja vabaduse. No lubage naerda: homeeriline naer saalis.

Kain.  2009-12-23 18:15:34
1988.a. - Kas aastanumbrile tähelepanu pöörasid, sa Waffen SS sigidik, "juudiküsimuse " lahendaja?

  2009-12-23 19:15:22
No tõesti 1988! Mida tol ajal ütlesid teised praegused valitsusliikmed k a WSS ise?

arno  2009-12-23 21:13:35
Samas oleks väga huvitav teada millega tegeles "juudipropagandist" Kain ise 1988. aastal??? Arvatavasti käis truu komsomolina maharebimas ERSP infolehti avalikelt kuulutustulpadelt... Levitas avalikes kohtades laimavaid väljamõeldisi rahvuslaste aadressil... Need on ju tänagi Kaini meelisteemad ja prioriteedid. Ei must moodu jäta ja küll põrsas pori leiab...

to kain  2009-12-23 21:22:39
Kuule tainas arv 6-miljonit on suvaline arv,Kui ma ütleksin 600 000 või 6 miljardit see on liksalt lollust, mis kinnitab teist,,,,,

rambo  2009-12-23 21:29:37
mul on peipsi ääres väga palju venelastest sõpru ja nad on eestimeelsed,savisaare ja keskerakonna poliitikat nad ei austa ja isegi kunagi ei ole valinud keskerakonna poolt

Mihkel   2009-12-23 22:37:56
Peipsi äärsed venelased on juba kaua elanud Eestis ja nende kohta ei ütle keegi paha sõna. kuid hoopis teine rahvas on siia Vene okupatsiooni ajal paremat elu otsima tulnud venelased. Kuid tõsi ka nende hulgas on palju ausaid toredaid inimesi . Ja mitte kõik ei vali Keskerakonda.

to Mihkel 2009-12-23 22:37:56  2009-12-24 11:53:09
Nii kui piirid lahti läksid, jooksid eestlased kohe Läände paremat elu otsima nagu tiblad ikka!

Antsule  2009-12-24 11:56:03
Ära nüüd eesti rahva nimel esine. Tollal oli võimul Laari valitsus, kel oli rahva mandaat selliseid otsuseid teha!

Ants  2009-12-24 17:43:24
Eelkommenteeriale ,Kui tõesti Laar rääkis ,et Eestis pole okupatsiooni olnud ,siis seda sai ta öelda ainult oma nimel -- ja veelkord täielik idioot ainult saab siin "jahuda lollust" ---Eestis pole okupatsiooni olnud ,kas Saksa okupatsiooni ka ei ole olnud. Kas julged öelda,et vene tankid ja sõjavägi ei okupeerinudki Tallinna 1940 aastal ja teistkorda 1944 aastal ja ei teostanud riigipöörde Eestis .
Kui nii räägid oled küll tibla mitte eestlane.

Mihkel  2009-12-24 17:47:43
To -To Mihkel .Jälle on tibla kommenteerimas, muidugi läksid eestlased ka mujale paremat elu otsima aga nad kui kuhugi elama jäid õppisid selgeks kohaliku keele austasid seda riiki ja valitsust, sest nemad on seal võõrtöölised nagu on ka venelased Eestis võõrtöölised

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail