Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ida-Virumaa koolilapsed välisministrist targemad

kriibu  2010-10-27 07:03:24
Noh, aga millised sanktsioonid siis järgnesid? Õpetajate kaader ikka vahetati välja ja õpilastele tehti korralik peapesu?
(Teie sõnul ju valitsuse tegemisi laitvaid inimesi represseeritakse.)

Werner  2010-10-27 07:07:23
Anne Sina küll ajakirjanik ei ole

muidugi  2010-10-27 08:43:06
ei käitu Anne ajakirjanikuliselt, ta ju ei laula kiitust RE-le

JB  2010-10-27 10:27:27
Ratmanil on huvitav positsioon: kui oled välispoliitika ajamisel teisel seisukohal kui Paet, oled järelikult temast targem. Väga põnev keskerakondlik loogika;)

Valitsus rikkus Ida-Virumaa kui põneva ja jõuka tööstusrajooni? Tõesti? Millega? NSVList välja astumisega? Polnud see ju meie valitsus, kes Virumaa NSVLi tootvaid kehvi ja saastavaid tehaseid täis ehitas, karjakaupa migrante sisse tõi.

Jälle Venemaa turust. Lugege uudiseid, turud avanevad! Alles hiljuti ütles üks juustutootja, et on üle 100% eksporti kasvatanud ja võimekust oleks veelgi. Samas sosistatakse rubla devalveerimisest ja see lööks valusalt meie eksportijate pihta. Seege tuleb venemaal ettevaatlik olla. Koht korruptisoonitabeli viimases osas ei ole just kah asi, mis ettevõtjaid venemaale investeerima ja temaga kauplema kutsuks.

Kuidas keskerakond Venemaa turu siis veel rohkem avaks? Jutt ainult käib, aga reaalseid võimalusi ei tutvustata. Nagu ikka keskerakonna puhul;)

kivi  2010-10-27 10:33:57
Olen jõudud ammu järeldusele, et Paet on korrektne ametnik, kuid tal puudub oma arvamus ja mõtlemisvõime.See amet nõuab enam loomingulist suhtumist ja eelistada oma maa huve, mitte koogutada välismaalaste ees

ambuja  2010-10-27 12:46:20
Probleem on ju otseselt välja öeldud: Ida-Virumaa ei usalda praegust valitsust, lapsesuu ei valeta. Kui valitsus ei austa venelaste sõjasangareid, viies öösel varga kombel minema Pronksmehe, see on selge märk kuidas suhtuda sellesse valitsusse ja mitte ainult Ida-Virumaal. See tähendas integreerumise hukku.

lugeja  2010-10-27 13:50:39
Paet käis Kohtla-Järvel eesti-keelses koolis.
Ja ka seal vilistati praktiliselt ju tema välispoliitika välja.

tõrre põhjast  2010-10-27 16:06:43
//Suures-laias, arenevas ja pärast veiderdusvalitsust nagu jälle tuhast tõusnud riigis oleks musttuhat võimalust Eesti kaupu turustada.//

Kas veiderdusvalitsuse all mõeldakse Jeltsinit, kes meie iseseisvust tunnustas? Braavo, Anne! Järelikult tegi Jeltsin suure vea, et meid priiks lasi. Venemaa aga on "tuhast tõusnud", hea seegi.
Musttuhat võimalust kauba turustamiseks on jäänud Venemaa poolt kehtestatud topelttollide taha.

Suurim probleem on Venemaa suhtumine meisse kui mõttetusse mikroriiki, mis tuleks kiiremas korras emakese Venemaa rüppe tagasi tirida. Kui Venemaa peaminister oli sunnitud sõitma Tallinnasse rahvusvahelisele kohtumisele, siis eelistas ta hoopis kalale minna, selmet Eesti kolleegiga juttu ajada.
Last but not least - Pätsi ametiraha, ülikooli varad Voronežis jne, jne. Me teame, et me neid tagasi ei saa, rääkimata tapetud ja küüditatud Eesti kodanikest, aga me ei ole midagi unustanud ega saa seetõttu luua mingeid naiivseid illusioone à la Ratman.

Klaus Völler  2010-10-27 17:33:23
Pealkiri on loo sisu arvestades tõepoolest vägev: kui Kohtla-Järve tiblad on Paetist mingis asjas erineval arvamusel, on nad järelikult targemad! Tubli, tädi Anne!

Korrektor  2010-10-27 17:57:23
See, et nimetatud PASKvill on mannetu propagandakäkk, on selge. Aga misk autor isegi loos mainitud kooli ei suuda õigesti kirjutada? Sellist kooli pole olemas nagu "Kohtla-Järve Gümnaasium". On olemas Järve gümnaasium ja Järve vene gümnaasium. Lugu, mida siin demagoogiliselt tõlgendatakse, juhtus aga Kohtla-Järve ühisgümnaasiumis.

mis  2010-10-27 18:29:02
vahet sellel on, mis nime gümnaasium kannab. Oluline on ju laste reaktsioon ajupesule ja selle tulemusi kriibu & Co välja ei kannata.

Õnge Enn  2010-10-27 21:12:41
Keskerakonna enda ajupesijad on osutunud mitteeffektiivseteks tegelasteks, nii kutsuti kohale Korea meisterpesija. Jõudu pesemisel!

to mis  2010-10-27 23:06:46
Tõesti pole vahet sellel, mis nime gümnaasium kannab. Pealegi on nüüd üldiseks tavaks saamas kirjutada koolide nimesid väikese algustähega (nt isegi Õpetajate Leht kirjutab "reaalkool", aga mõtleb Tallinna Reaalkooli). Tähtis on see, et õppurid ei löönud ministri ees vedelaks ja näitasid oma suhtumist poliitikasse, mida rahvas juba ammu (vaikselt mõmisedes!) hukka mõistab.

Jaanus  2010-10-28 00:22:18
To Ambuja kas Sinul ikka veel valus kui tubli Antsip koristas "Pronksmontstrumi" Tõnismäelt --milline üldine aplaus oli eesti rahvalt . Ansip kogus hääli rohkem kui iial keegi poliitik enne teda 22.000 häält ainult lubaduse eest koristada see vihatud "pronks okupant". Selle eest võib andeks anda nii mõnigi eksimus peaministrina ja mina ja minu lähissugulased hääletame jälle kõik Antsipi poolt- Reformierakonna poolt

Ambujale  2010-10-28 08:30:42
Sinu loogika järgi on ikka nii:"Mis on lubatud Jupiterile---see on siis sinu mõistes venelastele,ei ole lubatud orjale--need oleme siis meie-eestlased!" See Pronkspoisi taganutmine käib juba mitu aastat--ta on ju ALLES ja ÜHES TÜKIS pealegi,enamus meist Ansipi poolt hääletajatest oleks selle puusliku lõplikult hävitanud.Ärge elage minevikus--pasundavad meie "arvamusliidrid"--aga venelane ikeb just sellepärast seda KOHTA taga seal Tõnismäel,et nüüd pole maailmale näha,kui vägev oli ikka venelane,kuidas ta ikka "vabastas" praktiliselt inimtühja ja varemetes Tallinna,Timurina tiris meid vastu meie enda tahet "viljakasse" -verisesse sotsialismi.Barbaarselt hävitas imekauni põhjamaade pärli Narva,purustas meile omase majanduse,mis oli jalad alla saanud ja arenema hakanud.30 riigi suvitajad nautisid Narva-Jõesuu randa,männilõhna ja pakutavaid puhkusevõimalusi.Meilt võeti praktiliselt kogu Ida-Virumaa ja asustati oma elanikega,mida ei luba mitte ükski rahvusvaheline lepe,pool Tallinnat on nende käes,juba ronivad nad maale,aina väiksemaks ja väiksemaks jääb meie eluala,sest me ei suuda individualistidena-sellised me oleme ja oleme seda omal maal-elada karjarahva ulgumise järgi.Me ei unusta oma minevikku,sest seda ei lastagi ju unustada igapäevaselt nii tänaval,bussis-trammis,kauplustes.Aga sinul eestlasena-kui sa ikka oled seda-peaks olema piinlik--ja mingid euro kuki-mukid ei tee inimesi,kes siiani olupantidena käituvad meile armsamaks.Mis puutub Paeti--siis arvan ka mina,et ta on lihtsalt üks mannetu ametnikuke,mitte välisminister.Vene koolilapsed saavad aga oma "koolituse" jätkuvalt kodust,vene infokanalitelt ja "tublidelt" nõukavaimuga õpetajatelt.Mis kurat neid siin vihatud maal kinni hoiab---ehk oled tubli mees ja selgitad,see et see kari siin sündinud,pole mingi argument,käopoeg koorub ka siisikese pesas välja--kas ta siis on siisike?Tõesti--argumenteeri-oleks huvitav lugemine--eriti kui see "noorsugu" Tallinnat segipekstes röökis "Poccija" "Poccija"!

ambuja  2010-10-28 10:15:20
Vastus eelmisele. Olen teiega täiesti nõus, et Stalini ja tema käsutäitjate poolt Eesti vägivaldselt anastati. See oli nn. proletariaadi pealetung kodanluse vereimejatele. Kui seda massi selles vaimus kasvatada, siis on nende siht hävitada kõik, kes teistmoodi mõtlevad. Nõukogude aeg on kasvatanud uu ,nõukogude põlvkonna, kes pidas nõukogude võimu kõige paremaks. Kuid vahepeal oli Teine Maailmasõda, kus USA, Inglismaa ja Nõukogude Liit võitlesid koos fašismi vastu. Miljonid venelased ja teised rahvused hukkusid selles võitluses. Kas venelased peavad ära unustama need kangelased ja maha salgama ? Nad ei tee seda iialgi. Pronksmehe koht oleks pidanud olema Lasnamäel, see on mälestusmärk, mitte hauatähis. Usaklikud ehitavad omale palvemaju, kus käivad palvetamas. Nõukogude inimestel polnud palvemaju, nemad käisid mälestusmärkide juures.Seepärast käisid nad Pronksmehe juures. Katsuge usklikel lõhkuda pühakoda ja teid hakatakse vihkama. Nii juhtus ka Pronksmehe austajatega. Ma nendin ainult fakte ja fakt on see, et venelased on Eestis ja Euroopa Liidu seaduste põhjal jäävad ka siia. Samas oli Pronksmees eestlastele vastuvõtmatu, kuid ometi ei julgenud Ansip teda hävitada, vaid käis isegi teda austamas pärjapanekuga. Seega Ansip tunnistas Pronksmehe austusvääriliseks, olgugi et teises kohas. Ka Ansip näitas, et kompromiss on võimalik. Kui rahvas Ansipit austab, siis viib igaüks 9.mail Pronksmehe juurde lilli mälestades liitlasvägede hukkunuid.

Õnge Enn  2010-10-28 10:52:54
Juhiksin hr. ambuja tähelepanu nüüd tema enda sõnadele:
"Olen teiega täiesti nõus, et Stalini ja tema käsutäitjate poolt Eesti vägivaldselt anastati."
"Kui rahvas Ansipit austab, siis viib igaüks 9.mail Pronksmehe juurde lilli mälestades liitlasvägedes hukkunuid."
Vaat, kulla ambuja, see hauatähis( pronksmees oli just nimelt HAUATÄHIS) sümboliseeris eestlaste jaoks just seda Stalini anastajat, mitte USA või inglise sõdurit. Teie soovitate siis soojalt viia lilli anastaja hauatähisele? Ja millegipärast ei mäleta ma nõukaajast, et pidevalt oleks seal "guljanetamas" käidud. Käidi jah, 9. mai võidupäeval, korralikult, partei- ja komsomolitšinovnikute korraldusel, kuid enamus tolleaegsetest "leinajatest" kammis hoopis kaubamajas, lootes pühade puhul midagi defitsiitset lettidel leida.
Miks võeti sakslasi 41 aastal lilledega vastu? See on minu küsimus teile?
Ambuja, kunagi 80 lõpul oli esimene üleliiduline avalikustamise lipulaev N. Liidus ajakiri "Ogonjok" Seal oli huvitav lugu ühest anomaaliast- mul jääb see elu lõpuni meelde-, kuskil Venemaa linnakeses oli ka mälestusmärk kirjaga "siin hukkasid fašistid nii ja nii miti sada süütut inimest" jne. Võidupühal pioneerid viisid lilli, soldatid marrsisid mööda ja peeti kõnesid "fašistide ebainimlikusest selles linnakeses" Ja alles "Ogonjok" tõi välja sellise fakti, et sinna linnakesse sakslaste jalg ei jõudnudki!
Kõik see 30 aastat(või rohkemgi) KEEGI EI PÖÖRANUD SELLISELE AJALOOLISELE FAKTILE TÄHELEPANU!
Ma ei imesta eriliselt, kui loen teie, keskkommijate lugusid! Ei imesta.

naine Ambujale  2010-10-28 11:01:33
Tead--oleksin sinuga täiesti nõus,kui Venemaa ise poleks Saksamaaga kokku leppinud--seega on ta ka süüdlane sõja alustamises ja miljonite inimeste surmas.Tõeline vabastaja vabastab ja lahkub--kaasas vabastatu igavene tänu.Mis on aga meil--okupant-nimetame asju õige nimega istub siiani meil kukil--mitte keegi ei julge poliitikutest öelda,milliste lepingutega jäeti need inimesed meid edasi ahistama ja miks ikkagi ei öelda selgelt välja--need inimesed on siin Baltimaades ebaseaduslikud immigrandid ja neid ei saa võrrelda türklastega Saksamaal,moslemitega ja aafriklastega Inglismaal-Prantsusmaal--need inimesed kutsus riik ise sinna,meile pole seda võimalust isegi mitte pakutud.See on meie poliitikute tegemata töö.Kui Savisaar julgeb neid okupante avalikult kaitsta,siis kardan,et sama teevad nii reformikad kui isamaalased--ainult et salaja ja eks me näeme,mis peale valimisi toimuma hakkab.Ilus pilt see küll ei ole.Arvan,et oled suhteliselt arukas mees(või naine) aga sellese poliitikaga lahkuvad lõpuks enamus eestlasi,kes pigem on nõus ingliskeeles rääkima,kui raijuvat okupandi-keelt taluma.See lihtsalt on nii--me võime olla halvad,kuid me oleme seda omal kodumaal,kui lastakse muidugi olla.

vaagija  2010-10-28 11:05:37
Jaanusele
Taas on Pronksi teema päevakorrale tõusnud. Ma ei kiidaks selle julgustüki eest nii palju Ansipit - see hakkab juba isikukultuse moodi välja paistma. Hoopis suurema julgustükiga sai hakkama kunagi Hruštšov, kes esimesena julges ära koristada tervest NLiidust esiterroristi Stalini ausambad, kaasaarvatud Eestist ja väljaarvatud Gruusiast. See oli tõeline julgustükk võrreldes leinava Pronkssõduriga, sest vene sõdur, kelle seas olid ka meie eestlaste isad ja vennad, kes Stalini poolt tööbatti küüditati ja hiljem sõduriks värvatuna tulid ajasid ühe okupandi Hitleri Eestist välja. Et teine okupant Stalin 50. aastaks ise siia jäi, selles ei olnud see langetatud päi leinav sõdur süüdi, vaid ikka peaokupant Stalin ja stalinistid. Muidugi on Pronksi õige asukoht kalmistul ja selleks loodigi ümarlaud, kus rahumeelselt arutati, kuidas Pronks teisaldada.

ambuja  2010-10-28 12:05:04
Hr. Õnge Enn. Ma veelkord toonitan, et ma nendin vaid fakte. Eestlaste jaoks on fakt, et nõuk. väed anastasid Eesti. Muu maailma jaoks on fakt, et venelased (nõuk.väed) võitlesid koos liitlastega saksa okupantide vastu. Fakt, et Euroopa Liidu seadused ei luba venelasi minema ajada, nad jäävad Eesti ja tegutsevad siin. Fakt, et see eestlastele ei meeldi, kuid midagi teha ei saa. Ei saa alustada kodusõda. Järelikult Pronksmees jääb ja Ansip avaldas sellele "okupandile" austust. Miks ta siis "okupandile" austust avaldas? Aga sellepärast, et see kehastab liitlasvägede langenuid. Venelased austavad teda kui hukkunud venelaste mälestusmärki. Eestlased näevad temas okupanti. Sõjast on möödunud 65 aastat, see on ajalugu, mäletagu igaüks omi langenuid rahulikult.Kelle huvides on uuesti sõjakirves välja kaevata?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail