Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ida-Virumaa koolilapsed välisministrist targemad

memory  2010-10-28 19:26:06
„Kirjutame nagu ikka otsekoheselt, selle juurde sobib palju paremini sõbralik sinatamine! Katsun ikka jätkata kommentaaride kirjutamist, kuigi see läheb üha raskemaks. /.../ Olen ligi paarkümmend aastat elanud kurtuse isolaatoris, see võtab pikapeale elutahte. Eesti areng pole ka kuigi rõõmustav. Moskval polegi vaja tunda muret Vabadussamba võidusamba üle, seda teevad maha eestlased ise! Motiivid on küll erinevad, aga siht [sama: oodates] veel kümme aastat viib Vabadussõja rahva teadvuses veelgi kaugemale ja muudab samba ülearuseks. Vastased on ju suures osas üles kasvanud sirbi ja vasaraga, lisaks viisnurk, nii on nende hoiak mõistetav. Vaatasin oma Dannebrogi ordeni risti, vist on ka „natsirist”? /.../ Kirjutad plaanist nimetada mind oma kõnes. Olen alati olnud tagasihoidlik ja ei sooviks minu panuse erilist esiletõstmist. See on mulle olnud loomulik, see oli minu kohustus nende vastu, kellel polnud õnne pääseda selle kuratliku süsteemi haardest. Eriti suure tähenduse omab aga nende panus, kes hoolimata poliitikute ja politoloogide arvamusest ei loobunud lootusest Eesti taasvabanemisele ja selle tõttu pidid läbi käima kannatuste tee. /.../ Sain muuseas Maalehe arvamustoimetaja Ilmar Palli käest vabanduse: polnud kahjuks ruumi minu EV aastapäeva artikli jaoks, aga tahaks jätkuvalt koostööd. See on ennenägematu: teiste ajalehtede poolt on vastuseks olnud paberikorvi vaikus. /.../ Võite loomulikult mind mainida, aga palun tagasihoidlikult, sest on teisi, eriti Eestis, kelle panus on tähtsam, sest see jõuab ka kohaliku rahva teadvusse. Ma kirjutan kaugel USA lehes, natuke ligemal Rootsi Rahvuslikus Kontaktis, aga minust on vist vähestel aimu. [minu allakriipsutused – M. N.] /.../ Häid tervitusi kevadisest Taanist, naaber niitis juba muru!” (12.03.2008).
Nendes katkendites kajastub kirjade autori erakordne tagasihoidlikkus, kuid ka pettumus ja sügav isiklik traagika, mida, tõsi küll, püütakse varjata õnnelike asjaolude kokkusattumise rõhutamisega. Nii ajakirjanduses ilmunud artiklitest kui ka erakirjadest saab lugejale täiesti ühemõtteliselt selgeks, miks siis ikka veel desovetiseerimata Eestis pole Vello Helki peetud sobivaks arvata näiteks saja „mõjukaima, tuntuima, lugupeetavaima, hinnatuima, legendaarseima eesti inimese, kelle töö ja isiksus on 20. sajandil Eestit enim ilmestanud” hulka… 15)

memory  2010-10-28 19:28:03
eelnev on väljavõte Jüri Kuke XII mälestuskonverentsilt Tartu Ülikooli aulas 29. märtsil 2008

zxz  2010-10-28 19:54:46
Euroopa inimõiguste kohus on selgesõnaliselt tunnistanud, et Eesti Vabariik oli 1940–1991 rahvusvahelise õiguse vastaselt okupeeritud.

vot sedasi seltsimehed.....

vaagija  2010-10-28 20:43:32
Härra arnole
Ahaa, aeg on nii kiiresti edasi läinud, et isegi vaagija on arnole tundmatuks muutunud. Võtan oma sõnad tagasi, kui vahepeal on elu Ulsteris ja Baskimaal nii hästi edenenud, et seal vastasseisu enam ei olegi.
"...ja kuskil plusspunktideks ümberarvestatakse." ??? Minu MILLEKS? on vaid ühel otstarbel: kui kogu pika nõuka okupatsiooniaja ülistati ebaõiglaselt ja ühekülgselt vaid idapoolseid "vabastajaid", siis nüüd on olukord vastupidine. Sellepärast vaid õiglustunne on see, mille pärast püüan õiglust veidike tasakaalustada ja ma ei saa kunagi nõustuda, et hirmuvalitseja ja rahvaste(kaasa arvatud vene rahva) represseerija Stalini ja tänase Vene valitsuse või vene rahva(kaasa arvatud Eestis sündinud eestivenelased) vahele võrdlusmärk pannakse.

vaagija  2010-10-28 20:48:39
to to vaagija 2010-10-28 19:17:38
Okupandid(stalinistid) on ammuilma manalateele läinud ja nende lapsi ning lapselapsi Euroopa inimõiguste seadused represseerida ei luba.


Ants   2010-10-28 20:58:00
Lugesin kohe kaks korda läbi väga -väga asjalikud "MEMORY" kommentaarid . Sellist tegeliku tõde on nii meeldiv lugeda. Loodan ,et "MEMORY " ka tulevikus kommenteerib siin lehes .

to vaagija  2010-10-28 21:12:30
vaagija 2010-10-28 20:48:39
to to vaagija 2010-10-28 19:17:38
Okupandid(stalinistid) on ammuilma manalateele läinud ja nende lapsi ning lapselapsi Euroopa inimõiguste seadused represseerida ei luba.
----
Mis stalinistid asjasse puutuvad?
Tegu ei ole mitte valitsuse seaduslikul loal riiki elama asunud immigrantidega, vaid kõiki rahvusvahelisi seadusi eirates agressorriigi poolt okupeeritud territooriumi ümberrahvastamiseks siise toodud asunduskolonistidega.
ÜRO-s valmis 50.-date lõpus sarnasele olukorrale lahedusi pakkuv dekoloniseerimisharta, mida meie VM millegipärast Eesti seisukohti kaitstes ei kasuta. Paistab, et keskerakond on kummalisel kombel selles küsimuses VM iga nõus;)

to vaagija  2010-10-28 21:14:33
veel, siin ülal on väide, et

zxz 2010-10-28 19:54:46
Euroopa inimõiguste kohus on selgesõnaliselt tunnistanud, et Eesti Vabariik oli 1940–1991 rahvusvahelise õiguse vastaselt okupeeritud.

Kas vaagia on selle väitega nõus või on see väide vale?

vaagija  2010-10-28 21:39:51
to to vaagija 2010-10-28 21:14:33
Ilmselt olete alaealine teismeline, siis annan teile nii rumala küsimuse andeks.



to vaagija  2010-10-28 21:47:26
to vaagija 2010-10-28 21:14:33
veel, siin ülal on väide, et

zxz 2010-10-28 19:54:46
Euroopa inimõiguste kohus on selgesõnaliselt tunnistanud, et Eesti Vabariik oli 1940–1991 rahvusvahelise õiguse vastaselt okupeeritud.

Kas vaagia on selle väitega nõus või on see väide vale?

Kas vaagija kardab vastata?

naine  2010-10-29 09:00:13
Alati löövad nii venelased kui ambujad-vaagijad letti kodusõja,kui impeeriumiihaluses venelasi nagu vasikaid püütakse TÕE juurde toimetada.Küsimusele:"Miks te ometi siin elate kui teid nii hirmsasti siin diskrimineeritakse?"--valguvad venelase silmad verd täis ja kohe tuleb ka ähvardus--KODUSÕDA! Keegi on öelnud:"Parem üks korralik madin kui lõputu vindumine ja viha,mis vallandub küll igapäevases suhtluses,küll vestlustes,mis viib lõppkokkuvõttes ikkagi kokkupõrkeni".Kui lähemal ajal midagi kardinaalselt ei muutu,tuleb kokkupõrge niikuinii,sest eestlus hävineb kas kokkupõrkes või hävitatakse pikkamööda ja me oleme viimaseni kaitsel--seega pole lootagi mingile sussa-pussa leppimisele,ainuke võimalus on kas venelaste lahkumine oma armastatud kodumaale või eestlaste lahkumine oma ainsalt kodumaalt--ega rohkem võimalusi lihtsalt pole.Kaks vastandlikku täiesti erineva ellusuhtumise ja ajaloomäluga--leppimist ei tule,jutlustage nii palju kui tahate.

;)  2010-10-29 09:28:01
Kodusõda? Sõda asunduskolonistide-okupantide ja põlisrahva vahel ei ole kohe kindlasti kodusõda.

Õnge Enn  2010-10-29 10:22:58
Seda "kodusõja" teemat taob keskerakond nagu mantrat juba pikemat aega. Kahjuks ongi lihtsale inimesele jäänud meelde keskerakonna kaks prioriteeti- kodusõda ja astmeline tulumaks!
Niiet elu "läheb paremaks, elu läheb lõbusamaks" kahe kriteeriumi olemusel- kõigepealt kodusõda ja siis astmeline tulumaks- ja ongi õnn meie õuel?
Keskerakond oleks arvestatav erakond, kui ta ei tõmbleks äärmustes ja lausrumalustes. Arusaadav on, et järjest kiirenev elutempo tekitab arengu- ja mõtlemispuudusega inimeste tekke, kuid ratsutada nende seljas on ebaeetiline.

arno  2010-10-29 18:29:42
Ühinen jäägitult Antsu arvamusega. Nii kannatlikku, põhjalikku ja üksipulgi asjade selgeksrääkimist memory nime all tuleb vaid tunnustada aga samas tekib ko kohe küsimus: MIS SELLEGA MUUTUB??? Olen Kesknädala lugeja selle lehe algusnumbritest alates ja selle pika aja jooksul on selle lehe kommentaariumis lahtikirjutatud väga üksikasjalik ja TÕENE Eesti AJALUGU - aga on sellest kellelegi KASU OLNUD??? MITTE KÜBETKI!!! Aastast aastasse, numbrist numbrisse ilmuvad ikka ja jälle samad ühetaolised kirjutised eestlaste müütilisest VENEVIHAST, suure vene rahva mitte mõista tahtmisest, siinelavate muulaste koletust DISKRIMINEERIMISEST, vene rahva koletutest kannatustest ja millest iganes, ainult mitte sellest kuidas poolsajandit hävitati metoodiliselt ja pillutatu mööda maailma laiali eesti rahva paremik, samal ajal luues siia tohutul hulgal tööjõudu vajav monofunktsionaalne tööstus mille tooraine toodi 100% sisse ja toodan viidi 90% välja, jättes tekkinud saasta reostama meie elukeskkonda. Nii on see toimunud KOGU Kesknädala ilmumise ajal ja saab kahtlemata toimuma niikaua kui ilmub see Keskerakonna leht ka tulevikus. Olen kindel, et järgmises, ülejärgmises ja kõigis järgnevates selle ajalehe numbrites kujutatakse meid, eestlasi, mingite sõjanuia viibutavate natsidena, märkamata ja ainsagi silbiga taunimata siinilmuvate venekeelsete lehtede sisu - kus selgesõnaliselt ja varjamata kirjeldatakse meid, eestlasi, otsustusvõimetute, lollide ja saamatutena kes eksisteerivad siin vaid siinelavate muulaste toel ... ilma nendeta oleksime külmas, näljas ja püksata ... Aga venekeelne Delfi - see hammustab lausa nina otsast ära ja mitte keegi ei püüagi seda vihkamise jõge märgata - ikka oleme süüdi meie, eestlased. IGA KATSE siinses kommentaariumis kellelegi midagi tõestada on ettemääratud nurjumisele kuna TEGELIKULT EI HUVITA see meie oponente mitte üks raas. Oleks ka naiivne väita kellegi teadmatusest - siinsetes kommentarides on antud KUHJAGA linke kust saaks lugeda (juhul kui see vaid kedagi huvitaks) mitte ainult viimase sajandi euroopa ja venemaa ajaloost vaid ka selle kujunemise põhjustest ja niiditõmbajatest. Ka sellest, miks on tänase Euroopa ja ülejäänud maailma arusaamad meie ajaloo lähisündmustest just sellised nagu nad on, aga järelikult EI HUVITA SEE MEIE OPONENTE... Kui aga minu OPONENT, keda ma iei saa pidada mingiks alaarenenuks, jaurab vastuseks kõikvõimalikule selgitusele ikka ja jälle vaid mingit süüdimatut jura - siis tõesti VAID TEMA ISE TEAB - MIKS TA SEDA TEEB... ja mina ei hakka seda ka oletama. JAURAKE NAUDINGUGA ja olge sellest õnnelikud.

laur  2010-10-29 20:46:24
arno 2010-10-29 18:29:42


Arno, ma ei tea mis muutub. Ma ei tea ka kui palju inimesi seda lehte ja kommentaare loeb. Ühes olen aga kindel - lugejaid on kaugelt rohkem kui kommenteerijaid. Need igapäevased valvekommentaatorid on ka üks huvitav teema. Ei saa välistada, et nad oma nüri järjekindlusega ei tekita kellegi peas küsimust: Miks nad peaga seina peksavad kui kõigil niigi selge, et ajavad lausjama ja kraaklevad kraaklemise pärast. See oleks ju tilluke muutus mis ei muudaks midagi. Võimalik, et keegi leiab siit enda jaoks midagi huvitavat ja hakkab asju sügavuti uurima? Ka sind Arno pani miski pikka kommentaari kirjutama ja see pikk kommentaar võib tekitada samuti kellesgi mõtteid. Ja mõtted tekitavad tihtipeale ka muutusi. Kui see kas või ühele inimesele midagi positiivset andis siis on see midagi väärt.

arno  2010-10-29 22:10:55
laur, Sa oled valinud endale väga tabava aliase - oli ju õpetaja Laur meie kirjanduses ÕPETAJA MUSTERNÄIDIS. Teil on ehk isegi ÕIGUS, sest ka mina ise hakkasin just siinsetes kommides esinenud ja VABASMÜÜRLUST ning SIONISMI puudutavate kommide mõjul (mille üle tavaliselt vaid naerdakse ja ilgutakse)asjade seisu üle sügavamalt järgimõtlema ja hiljem ka juba ilmunud kirjandusest ja just INTERNETIST leidnud selle kohta lausa JAHMATAMAPANEVAID andmeid ... mis on pannud mind ajalugu ja sündmusi hoopis teises valguses nägema ja mõistma - MIKS on sündmused kulgenud just nii aga mitte teisiti. Aga kui paljukesed vaevuvad selle üle mõtlema, veel vähemad selles vallas end harima( kuigi tänased võimalused selleks on AMMENDAMATUD)?

julkjüri  2010-10-30 00:46:33
Ma tahaks öelda, et olen teid õpetanud oma hinge eest hoolt kandma. Kuid Tootsi ma ei suutnud õpetada. Ta sindrinahk õppis ise.

Nali naljaks. Arnod, Teeled, Kiired ja Libled koos kõigi teiste Paunvere elanikega on meil igapäevases elus olemas. Ja peegel tänasesse on hämmastavalt sarnane. Õpetaja Laur ütleks selle peale, et kui sa kahte rehkendust ei jõua tee üks aga ise.
Kentuki lõvi ilmselt jagas selle ära. Kui vibunooli on palju siis ei jõua keegi kimpu pooleks murda ja isegi damasseri rauad ei aita. Mina pole küll õige inimene teisi õpetama aga ka siit tuleb terake muutmise võimalikkusse mis on meie endi kätes.

PS: See krammofoniplaat mis ristjatsil mängima pandi on mul aukohal. Erinevalt uuema aja plaatidest.

Juss  2010-10-30 00:48:46
Oh jummel, pole vist teemat siin lehes, kuhu keegi pronkssõdurit sisse ei tooks. Ei tea kaua võib, puhake veidi, elu läeb edasi. Isegi võitlev tibel ei mäleta varsti enam hästi, kus see pronksmees üldse enne seisis. Tõnismägi on aga pärast ära viimist kevadeti täitsa meeldiv koht. Küllap tavalisel venelasel kah sest teemast peagi siiber saab - on tähtsamatki elus kui küsitava väärtusega sümbolmees. A no parteilased ei unusta muidugi midagi :)

julkjüri  2010-10-30 00:58:35
Veel, hooliv keskerakond pole näiteks peale maarahva kongressi propaganda käivitamise mis enamuses seisnes partei ülistamises maal midagi mõistlikku teinud. Kummalisel kombel on meie vallas seltsimaja. Seltsimajas on järgmine kuu seltsiüritus kus lavale astub kohalik näitering, peale seda on jalakeerutuseks vallaelanikest pillimeestepunt ja noh jah puhvet kah. aga kaklusi ja muud jama pole siiani olnud nagu ka keskerakondlasi korraldajate seas.

Õnge Enn  2010-10-30 09:55:45
Paunvere rahvale muidugi kiitus seltsielu edendamise eest. On ka mujal seda seltsielu organiseeritud ja see on edenema pandud. Kui asi käima läheb, on ka senini pasiivsed tegelased kohale tulnud.
Kuid vihale ajab see, et kui külaelu ilusti käima veetud, ilmub kurat teab kust mingi erakonnatropp ja kukub kohe loorbereid lõikama! Meie hoolitsesime!

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail