Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

1993: „pullapäätamine" ja kaitseministri lahkumine

MUSKETÄR  2010-02-18 18:40:05
to musketärkaptenile: kuidas on võimalik ühe inimese peas niipalju põhku peitub? Jällegi olete astunud samale rehale ja saate järjekordse lolluse muhu, mida nimetada "nomenklatuuri kingituseks"... Saage ükskord suureks ja lõpetage see ekskommunistide mula! Kas tõesti tänasest olukorrast pole veel villand saanud? Kas tõesti ootate midagi enamat, kui olla iseseisev? Sinu soovid peagi täituvad ja siis võid üllatuda, kuidas sai juhtuda, et taas oleme võõra saapatalla alla surutud... Mul on teist kahju ja sellepärast jääb see ka viimaseks minupoolseks abiks teie vaimsusele, paraku olete oma lollustega näidanud, et teid ei huvita tõde vaid olla lihtsalt provokatiivse käitumisega äbarik... Tea aga sedagi, et taoliste äbarikutega oleme ammu kohtunud ja suudame üle olla...

Ants  2010-02-18 19:01:46
Eelkommeneeriale-" Kuperjanovi" pataljoni vabatahtlikud olid tõelised eesti patrioodid ja Mosin tagalaülemana käsutas ohvitseride äraolekut kasutades mehed autodele sõiduks Tallinna . Sõidu otstarve polnud neil teada ja kui Tartu Kaitseliitlased kes asjaga kursis meestele selgitasid milleks neid kasutada taheti keerati autod ringi ja sõideti tagaski. Kiitus tublidele meestele . Sellist omavahelist kokkupõrget,isegi verevalamist lootis KGB ja oleks koheselt ka ärakasutanud. Jättes oma väed "RAHUVALVAJATENA" Eestisse. Ja sellest oleks nii arusaanud ka lääneriigid. Õnneks midagi taolist ei toimunud. Ja siin tasub mõelda kes oli selle "Riigipöörde katse " taga , sest olen kindel ka Mosin oli "ettur" tehti lolliks .
Niisiis ,kes oli organisaator ,kelle nime peaks kõik eestlased teadma?. Ja see ei olnud ainuke katse Eesti sõjaväge ja Kaitseliitu ässitada tegema relvastatud "riigipööret". Selles Jüri Kadaku "mängusõjas" on palju kirjas ja mõistate millise "püssirohutünni" otsas me istusime ja kuidas KGB pingutas rahutuste ja omavaheliste konfliktide loomiseks

musketärikaptenle  2010-02-18 19:30:10
Ei hakka vaidlema, kuid minu teada oli lisaks ajateenijaile ja Mosinale siiski pundis ka ohvitserid ja jutt, et ohvitserid ei teadnud..., jah ajateenijad ei teadnud.
Kes selle kolonni kinni pidas, mina ei tea. Kuulnud olen kahest politsei (siis vist veel miilits) autost aga ehk oli tartu KL ka mõistlike mehi aga...... Kui keegi seda ei teadnud, isegi asjaosalised olid teadmatuses, siis kust teadsid seda tartlased? Mosin kasutas ära olukorda kus Kerti polnud väeosas, Kert oli niiditõmbajate juures ja ootas. Tartu kaitseliitlased käisid kaardimoori man vai, keegi ei saanud neid nagu hoiatada ka, sest keegi ei teadnud mis kurjad plaanid Mosinal peas on! Ajuvaba mula.
Ants. Vene väed pole kunagi EW ega ka ENSV territooriumil viibinud rahukaitsjatena ja pole seda ka kunagi väitnud. Veel. Kirjutasid siin, et olid ka Kaitseliidus ja Musketäriga samas auastes(kapten???)! Samas ei tea ei kaitseliidu loomisest, selle juhtkonnast ega Mosinast pea midagi! Selliseid on tõesti kerge lollitada.

MUSKETÄR  2010-02-18 20:13:21
Soovitus kõigile kommenteerijaile: "Ärge kirjutage veendunud vormis, kui teil pole dokumenti, pole kohal olnud, vaid kirjutage siis, et väidetavalt, olen kuulnud jne.." Selle vea tegi kunagi ka Olesk, kui ta oli uurimisgrupi eesotsas. Ta kirjutas, et autodel oli politseitunnused, tegelikult aga ei olnud. Oleks ta kirjutanud tõde ja väinud, et "väidetavalt olid politseitunnused", oleksid ka tagajärjed teised olnud... 92. aasta sündmuste kohta võin vaid üht öelda, toonaseid allohvitseri kandidaate taheti panna truudust vanduma Ülemnõukogule nagu tegid seda mais 92, Kert, Laaneots, Öövel, Kasepõld, kokku 10 ohvitseri... Veelkord ärge niisama jaurake, sest paljud võtavad teie jahumist tõe pähe ja niimoodi lumepalli efektina jõuabki väärtõena ajalukku...

arno  2010-02-18 20:24:14
vabandan ette kui nüüd panen kirja midagi KOHATUT... Eesti Vabariik oli end teist korda Impeeriumist lahti rebinud ja Eestimaa Patrioodid(ma ei häbene neid nii nimetada)Eilseln, Rebas, Toomepuu ja veel paljud teised ruttasid pakkuma Eestile oma abi (kätt ja sügant) nagu sõjaaegade laulus ...annan Sulle oma relvastatud käe... ja esimesel pilgul see näis isegi toimivat. Toimis seetõttu, et esimesel hetkel toimis nn Kaksikvõim - eesti Komitee ja Rahvarinne - aga seda vaid esialgu. Eesti Komitee kes koosnes enamasti IDEALISTIDEST tõrjuti üsna peagi tahaplaanile Rahvarindepoolt kes olid PRAGMAATIKUD... kellede kasutada olid rahad, meedia ja oskus punuda intriige, laveerida ja rääkida üht aga tegutseda risti vastupisiselt(seda olid nad ju komparteis suurepäraselt õppinud). Sest oleme ausad ja vaatame korraks enda ümber - Kas see ongi see Riik millest me Balti ketis üksteisel kätest kinnihoides unistasime??? Kindlasti mõistsid sedasama VÕIMU libisemist endise nomenklatuuri kätte ka Eesti Komitee mõtteviisiga inimesed ja selles polnudki midagi eriskummalist kui püüti veel nö viimasel minutil "suunda muuta" kas või JÕUGA ses , vähemalt minu arvates mõlkus seesama mõte ka Savisaare peakeses kui ta kirjutas alla Kodukaitse loomisle hetkel kui juba mitmes kohas olid Kaitseliidu malevad taasloodud ja kui uute loomist püüti igal võimalikul moel takistada või vähemalt venitada... Ka mina ei naeruvääristaks neid eksiilvalitsuse antud auastmeid ega peaks neid mingiteks "operetikolonelideks". Saatuslikel hetkedel lihtsalt KEEGI peab võtma endale juhirolli ja viima mehed rünnakule nagu tegi seda Nugiseks siis kui KÕIK ohvitserid olid rivist välja langenud... ja JULGEID kroonis VÕIT.Ka Kert on tegelikult LENNATES käinud läbi tee KORSTNAPÜHKIJAST KINDRALLEITNANDINI ja me keegi ei naera selle üle... Ja lõpuks huvitab mind ikkagi see, miks nii lootusrikkalt alanud VABANEMINE on jõudnud sinnamaale, et VABA EESTI EEST elu andnuid HÄBENETAKSE aga OKUPANTIDEGA koostööd teinud on KÕIKJAL valitsuses tippjuhikohtadel ja igasugust isegi nende üle poleemika algatamist käsitletakse kui midagi RIIGIVASTAST... Ma tahaks ikkagi teada - MILLISES RIIGIS MA ELAN???

Ants   2010-02-18 22:10:20
Sellele kes siin kirjutab "Musketärikaptenina" (mitte musketär) minu lause mõte oli kui Eestis oleks puhkenud omavaheline kisklemine juba relvadega, oleks Vene sõjaväel kohe põhjus "RAHUVALVAJATENA" Eestisse jääda oma kaasmaalaste kaitseks. Ja ka seda (loe korralikult ) ütlesin --olin Kaitseliidu taastaja oma maakonnas - Kahekesi mina ja praegune brigaadikindral N.Väli kutsusime kokku mehed oma maakonnas Kaitseliidu taastamiseks ." Pullapea jäägritest" muidugi ei tea ,ei saanutki teada. Ja tean ainult seda mis on teised kirja pannud ,et Tartu Kaitseliitlased olla selgitanud" Kuperjanovi " meestele olukorda kirjutas kolonelleitnand Jüri Kadak -loe ise tema mälestusi ja ära ilgu kui ise midagi ei tea. Ka mina ei tea ,kuidas kõik oli,sellest siin räägimegi.

Noojaah  2010-02-19 00:17:40
Tagantjärgi võib arvata, et tegelikult tegutsesid siin koguni kolm agentuuri.
Tavaline, kohalik kgb, mille võrk oli kõige tihedam, kuid oli palju prügikala, formaalsust ega olnud ülearu mõistust.
Väiksema valitud võrgustikuga kgb välisluure ja samasugune sõjaväeluure ehk gru. Kaks ametkonda konkureerisid omavahel, aga tegid ka koostööd.
Oli vist 1990. või 1991., kui meie Moskva sõbrad hoiatasid, et Eestis on operatiivtegevus antud kgb välisluure alluvusse. Sõnum oli murelik: teie, amatööride vastas seisavad tipptaseme profid.
Ilmselt anti üle kohalik agentuur ja anti grule korraldus teha koostööd.
Õnneks ei olnud riigis ühtset poliitilist juhtkonda ja konkreetsete operatsioonide kohta käsku ei antud.
Kõikjale imbumiseks ja teravate olukordade tekitamiseks vähimagi võimaluse korral ei olnud käsku vaja. See oli professionaalne rutiin.

Noojaah  2010-02-19 00:47:22
kuidas kujundatakse mainet ehk näide elust.
Kuskil otsustati, et Eestit tuleb kujutada väikese tigeda fashismile sümpatiseeriva riigina.
Loogika on lihtne: kui sa korduvalt pead tõendama, et ei ole kaamel, siis tekib ka suurimal sõbral väike kahtlus. Kaamel sa ei ole, aga võib-olla natuke siiski oled.
Oluline on teema ülalhoid ehk suunatav ajakirjandus.
NLKP kadunud rahasid otsinud komisjoni ettekannet pole iial avaldatud. On olnud ainult märkus, et osteti ettevõtteid perspektiivikatel aladel ja eriti meediaettevõtteid.
Seda tasuks meeles pidada.
Edasi on lihtne.
Kuna sündmusi on vähe, tekitatakse vajalikud juurde.
Keegi paneb püsti Lihula ausamba, mille kujundus on rõhutatult provokatiivne.
Minister tähistab oma juubelit Hitleri-teemalisena.
Ja nõnda edasi.
Ajakirjanduse kaudu võimendatakse teemat. Ajakirjandus võib ka ise teema algatada. Näiteks algatati ajakirjanduses nn juuditeema, milleks puudus vähimgi põhjus.
Ma ei kahtle, et hr. Laar, kes saksa propagandast terveid lõike maha viksis, tegi seda lapsikusest. Sai kirjutada nii nagu nooruses rääkidagi ei tohtinud. Tõde pole siis oluline.
Kuid tema kirjutised sattusid konteksti, kus mõjusid ühe osana kujundatavast kangast.

ambuja  2010-02-19 10:45:34
Tänan veelkord eelkommenteerijaid, kes valgustasid tolleaegset poliitilist olukorda. Huvitav olukord tekkis, sest meeldib see või mitte, aga kommunistid võitlesid Eesti vabaks. Eesti Komitee ja selle varjus väliseestlased, kellel Moskva võimudega mingit kontakti polnud ja kes isegi mingit nõudmist Moskvale ei esitanud ehkki mingeid üleskutseid omavahel koostasid, siis püüdsid Ülemnõukogult relvadega võimu haarata. Minu teada oli tolleaegne Ülemnõukogu rahva poolt vabalt valitud. Kui väliseestlased sundisid Kelamit võimu haarama. See nigelalt varustatud Kuperjanovi pataljon oleks puruks löödud vähima kahtluseta, sest appi oleks kutsutud Tondi sõjaväeosa, mille tulek Toompeale oleks aega võtnud vaid kümmekond minutit. Siis poleks Moskva võimud oma vägesi Eestist välja viinud, et tagada vene rahvusest inimeste julgeolek ja olla rahuvalves. Ma arvan, et siis oleks arreteeritud ka Eesti Komitee liikmed ja nende toetajad kui valitsusevastased putšistid ning maha lastud. Eks seda tunnetasid mõned kained pead Eesti Komitees ja loobusid sellest avantüürist, mis oleks viinud vennatapusõjani.
Küsiti, et miks kommunistid on jälle võimul? Aga nad Moskvas mitu aastat pidasid diplomaatilist sõda tõestades Molotov-Ribbentropi pakti salaprotokollide olemasolu, mille avalikustamine šokeeris kogu NSVL-i ja jahmunud Moskva võimurid tundsid, et Baltimaad tuleb vabastada. Samal ajal Eesti Komitee koostas vaid nõudmisi, mida keegi ei kuulanud. Kuid varsti peale iseseisvuse taastamist haarasid väiseestlased võimu ja surusid kõrvale need, kes iseseisvuse tegelikult taastasid. Sellest solvudes leidsid aga kommunistid võimaluse riigiorganitesse asuda ning on jälle võimul ja isamaaliitlased on nende sabarakud. Saime sellise Vabariigi.

erak  2010-02-19 14:07:14
To Ambuja
Tänan asjaliku ja pädeva kokkuvõtte eest,millele kirjutaksin kahe käega alla.
Eile öösel üritasin midagi sarnast ka kirja panna,kuid ei tulnud nii välja nagu tahtnuksin,lõin käega.
Nüüd siis tegid selle kenasti ära ka minu eest.
Sellega vastasid ka Arno versioonile,kus oli pööratud pahupidi RR-i ja EK osalemise mõjud taasiseseisvumise protsessile.
Laarkelamlaste(EK) tiim koos võimule pääsenud oravkommunistidega(Kallas-Ansip)
tegutsevad kgb.istlikul üksmeelel edasi,hoides rahvast ohjes hirmutamisega.mille tulemusel on rahvas lõhestunud nii majandusliku kihistumise kui pimestava rahvusidealismiga.
Vene kogukonnast rääkimata,kellest varjatult on siiski sisevaenlane tehtud,Savisaarega eesotsas,mis ometi nii ei ole.



arno  2010-02-19 15:24:02
Kui ikka inimene TAHAB olla pime ja kurt nagu siin ambuja ja erak demonstreerivad siis nad seda ka on vaatamata mistahes selgitustele või katsetele neid mõtlemisele ärgitada. Ikka ja jälle jõuame selleni, et suur osa inimkonnast lihtsalt EI TAHA NÄHA EGA TEADA TÕDE... See on nende jaoks liiga hirmutav ja neile mittemeeldiv, nad pööraavd häbelikult pilgu kõrvale ja väidavad, et nad ei näe midagi... Ja nagu M. O. siin paljudes kommides tabavalt kirjutab - DEMOKRAATIAT ei saa lihtlabaselt ei eksportida ega importida, see peab kohapeal sündima ja väljaarenema ja selleks saab vaid luua EELDUSED. Nii ka meie siinses väitluses, kui ikka osad TAHAVAD olla silmaklappidega siis pole sinna mitte midagi teha - nad lihtsalt KEELDUVAD vaatamast/nägemast.

MUSKETÄR  2010-02-19 15:27:20
to Ambuja: ei ole sinuga nõus, et Savisaarest on tehtud sisevaenlane ja ta ei olevat seda. On ja veel kuidas on. Eelneva jutuga olen kahe käega poolt, kuid mis puutub Savisaarte, siis siin on see koht, kus väidan, et see on mees, kes on valmis õigel hetkel tooma vandid Eestisse... Olen jälginud Savisaare käitumist algusest peale, õigemini hetkest, kui ta lõi Kodukaitse, vastandades ennast Kaitseliidule... Siis oli teine hetk, kui ta karjus Toompeal, et Lõssenko ja internatsid tahavad valitsust kukutada, kuigi tegemist oli nukuvalitusega, mida sisuliselt polnudki mõtet kukutada... Järgmisena tahtis Savisaar kukutada Kaitseliidu oma kaitsekontseptsiooniga, kus oli Kodukaitse, kuid sõnagi polnud Kaitseliidust ja tänu Illar Hallastele jõudis 5-10 minutit enne gongi löömist KL nägemus homsest päevast... Edgar oli ka see usaldusalune, kes putši õnnestumise korral pidi Eesti gubermangu hakkama juhtima... Savisaar oli otseses kontaktis Moskvaga ja talle oli teada, et Putš on läbi, kuid ta hoidis infot enda käes, et minna mantli hõlmade lehvides teletorni juurde ja nagu võluväel venelased lasid jalga... Savisaar oli see, kes 92. aastal pidas ässitava kõne Kodukaitsele, kui pidi peaministri ameti maha panema. Kõne sisu oli ässitav, kus öeldi Kodukaitsjatele, et edaspidiseid käske tuleb enne mõelda, kas neid üldse täita... Pikale läheb, kuid lõpetaksin ikkagi faktiga, kas on ikka väärikas, rahvale ja riigile käia "kosjas" meie põlisvaenlasel, kes tänapäevani on üheselt välja öelnud tõe - kui meie ajalugu ei tunnista siis olete meie vaenlased... Ja jällegi inimesed mõelge enne, kui kedagi ülistama hakata. Ja kui te nüüd natukene mälus surgite, siis leiate ka Savisaare järgmise väljaöeldud mõtte : "On vaja luua Rahvarinne perestroika toetuseks" teisisõnu partei toetuseks aga kes oli partei, partei oli ka KGB. Rahvarinne oli rahva eufooria taltsutamiseks, paraku Savisaar ei saanud sellega hakkama ja rahvas hakkas edasi arendama sinnamaale, kui jõuti Balti ketini...

ambuja erakule  2010-02-19 15:47:20
Jälgides seda räpast võimuvõitlust ja ärapanemist Keskerakonnale iga hinnaga tekib mul tülgastus sellise kamba suhtes, kes on appi võtnud meedia ja Rahvusringhäälingu, et räpaste võtetega võimule saada. Kahjuks on nende kaasajooksikud minetanud igasuguse au- ja häbitunde selles ärapanemises. Nii väike riik ja nii palju alatusi alates sundüürnike väljatõstmisest, maa mahamüümisest välismaalastele, sakslastele juba kinnimakstud varanduse kinkimine,majanduse mahamüümine. Eestlastel pole põhjust enam patriotismiks kui tuleks sõda. Kas kaitsta siis sakslaste varandust, välismaalastele kuuluvaid suurettevõtteid, panku, energiaettevõtteid, välismaalastele kuuluvat maad, kus teedel on keelumärk. Ma ei saa aru miks peab eestlane kaitsma seda, mille ta on maha müünud. Paistab, et ega noori ei huvita Eesti saatus, kellel on võimalik, see on juba välismaal, kes pole veel läinud, see õpib usinalt inglise keelt ja varsti on eesti keel unustatud. Meie laulupeod muutuvad täielikuks "pokazuhhaks" nagu ütles Lagle Parek nõukogude elu kohta. Samuti näidati nüüd Vancouveris indiaanlasi olümpia avamisel. Eks niimoodi näidatakse tulevikus ka eestlasi kui siia võivad elama asuda kasvõi eskimod. Nii nagu USA-s on rahvastik muutunud mulattideks, eks Eestiski toimub sama. Eesti patrioote pole kellegile vaja.

Ants  2010-02-19 16:08:33
Siin oli juttu Kodukaitsest mis loodi Savisaare poolt alternatiiviks Kaitseliidule. Ütlen seda mida täpselt tean --kui algul oligi ehk Savisaarel ja Kodukaitset juhtima pandud meestel soov luua oma "eraarmee" siis kiiresti see väljus "kontrolli alt" sest nii Kodukaitsesse kui ka Kaitseliitu astusid enamuses ühesugused patriootlikult meelestatud mehed keda ei huvitanud mitte Erakondlikud kemplemised vaid Eesti riigi taastamine. Nii tehti hoolimata Kodukaitse juhtkonna vastuseisust koostööd Kaitseliiduga Järvamaal ja peale Kodukaitse likviteerimist mindi tervete rühmadena üle Kaitseliitu. Või näiteks Saaremaal- kus kogu Kodukaitse Malev läks in corpore üle Kaitseliitu. Sest mehed teadsid Kodukaitse on ajutine-- Kaitseliit aga " oli , on ja jääb" niikaua kui püsib Eesti riik

musketärikaptenile  2010-02-19 16:25:44
Mees tule mõistusele. Miks pidanuks Savisaar tunnustama/toetama organisatsiooni kes teda ei tunnustanud. Kui Kaitseliidu juhtkonna (!!!!) peateemaks oli ebaseadusliku valitsuse kukutamine ja siis süüdistada, et see valitsus ei toetanud neid. Ka Kaitseliidu Valga Maleva pealik Vill ütles, et tema Savisaare asemel saadaks kaitseliidu laiali. Sama vastuoluline või idiootlik on jutt sellest, et Savisaar saanuks putši õnnestumise korral kuberneriks. Kas ta siis oli KGB agent või mitte? Kui ta töötas venelaste heaks, siis kadunuks ta poliitiliselt areenilt kui äpardunud poliitik aga reaalsem olnuks tema kadumine kuhugi vangikongi. Eesti rahvuslaste käsi käinuks tunduvalt paremini kui neil kommunistidel kes Eestis toimuvat toetasid. Natukese võiks ikka inimesel seda kainet mõtlemisvõimet olla.

ambuja musketärile  2010-02-19 16:36:41
Teie kommentaar ärgitas mind vastama.
Savisaar ei saa olla Eesti riigi vaenlane. Kõigepealt arvestades tema võitlust Rahvarindes Eesti Vabariigi taastamise eest, Miilitsa ümberkorraldamisega politseiks ning putši ajal kartmatu tulek Tallinna kus oleks võinud putšistide käe läbi surma saada. Ta elu on olnud Eesti eest võitlemine.
Miks on temast tehtud vaenlane? Et kõrvaldada ta ja siis rahulikult asuda valitsema ning rahvast nöörima. Ma vihkan selliseid kaabakaid, kes saatsid "kuuse alla" need inimesed, kes laulvas revolutsioonis võitlesid välja vabaduse ja andsid majad tagasi neile argpüksidele, kes Eestist jalga lasid ja iseseisvuse taastamise eest lillegi ei liigutanud.
Nad jätsid oma varanduse saatuse hooleks ja seetõttu oleks see hävinud. Need, kes 50 aastat hoidsid alles hävimisele määratud hooned, oleks pidanud need endale saama ja tagasitulnutele oleks tulnud maksta kompensatsiooni. Välismaal pidi olema komme kortereid pidevalt vahetada. Miks siis väliseestlane pidi saama tagasi endise korteri kui ta selle nagunii ära müüs. Savisaar hoolitses nende inimeste eest, et nad ei jääks peavarjuta. Kas ta on siis vaenlane? Isamaaliitlastel oli võimuletulekul kavas plats puhtaks teha venelastest. Kuid Savisaar sai aru, et venelastega peab sõbralikult suhtlema kui me ei taha saada sisevaenlast. Selle sõbraliku suhtumise tõttu on ta venelaste hulgas populaarne ja sellepärast vihkavad teda rahvusradikaalid. Seda laimujuttu, et ta tahab vene võimu tagasi ma ei usu.Selleks korraks lõpetan.

MUSKETÄR  2010-02-19 16:53:32
to ambuja: olen sinuga 100% nõus, mida kirjutad, välja arvatud Savisaare isiksus.

arno  2010-02-19 17:00:26
Eelkitjutajal on õigus, inimesel peaks kas või NATUKENEGI kainet mõtlemisvõimet olemas olla ... aga kui TEMAL endal seda mitte ühestki seinapraost välja ei paista - MIKS nõuab ta seda siis teistelt???

kaptenitele  2010-02-19 17:02:33
"Siin oli juttu Kodukaitsest mis loodi Savisaare poolt alternatiiviks Kaitseliidule". Kodukaitset ei loodud alternatiiviks. Savisaare valitsusele oli kaitseliit praktiliselt Lõssenko bandega võrdväärne ohuallikas. Tundub, et mõni lihtsameelne ei suuda seda siiani mõista. Kui poleks olnud poliitilisi ambitsioone, siis võinuks need kaks organisatsiooni vabalt kõrvuti toimida ja isegi liikmed kattuda. Lihtsalt neil organisatsioonidel olid erinevad funktsioonid. Natukene imelik on selgitada kõrgele kaitseliidu ohvitserile millega peaks tegelema vabatahtlik sõjaväline organisatsioon Kaiseliit ja millega tegeles sisekorda tagav kodukaitse. Kodukaitse meestest kasvas välja ka esialgse majanduspiiri valveeüksused ja hilisem piirivalve. Minu silmis on endisaegsed kodukaitsjad tunduvalt auväärsemad kui Hellerile ja Mosinale alluvad kaitseliitlased. Nojah, Kaitseliit ka tegeles piirivalvega, viies vanale piirile piiriposti.

arno  2010-02-19 17:09:57
Vabandan, kommentar oli mõeldud 16:25:44 kirjutajale aga vahepeal olid kirjutatud juba mitmed uued kommid... Ma pole ka nõus ümberasujais SÜGAVALT SOLVAVA väitega, nagu oleksid nad ARGPÜKSLIKULT pagenud ja jätnud oma varanatukese saatuse hooleks... Selline väljend poile mitte kommentar vaid ILKUMINE teiste õnnetuse üle. Ümberasujail oli valida - Kas saada TUNDMATUKS LAIBAKS unustatud hauas või jätta kõik ja päästa oma pere ja end. Tahaks näha selle pläägutaja nägu kui ta ISE sellise valiku ees oleks...

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Järgmine

Nimi 
E-mail