Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

REPLIIK: Pronkssõduri teisaldamise teemal

muigaja  2013-08-01 12:41:42
Nagu näha, jääb Pronksmees veel aastakümneid eestlasi kummitama. Aga selle Pronksmehe oleks saanud ilma kärata ära viia kohe peale iseseisvumist. Viidi ju minema enamvähem kõik nõuka-aega meenutavad monumendid. Ei teinud ükski venelane läörmi kui isegi nende armas Lenin ära viidi. Olin ise tunnistajaks selle monumendi juures kui üks vene mees seal maad suudles. Nii tugev oli Lenini austus. Tegelikult oli Pronksmees tagasihoidlik kuju võrreldes Leniniga. Aga ta jäi viimata, sest tegelikult püstitati ta ju eesti poiste mälestuseks ehkki vene mundris. Et see oli viimane mälestusmärk vene mundris, siis hakkasid vene sõjaväelased seal nostalgiliselt käima. Aga uues kohas nad käivad lausa palverännakul tuhandete kaupa. Ei saanud keegi neilt ära võtta seda austust ja see jääb nüüd eestlaste ja venelaste vaheliseks tüliõunaks kas ta oli Tõnismäel või on ta kalmistul. Pronksmehe äraviimisega anti venelastele otseselt mõista, et nad ei kuulu Eesti riigi juurde ehkki elavad siin ja tahavad olla eesti kodanikud. Ja nad jäävad siia, sest Euroseadused neid kaitsevad. See oli Jüri estami ja Jüri Böhmi provokatiivne tegu minna ärritama vene sõjaväelasi kellel lubati olla Pronksmehe juures. Kuid see provokatsioon oli läbi mõeldud, sest taheti ärritada üldsust, et see nõuaks monumendi kõrvaldamist ja selle pidi kõrvaldama Keskerakondlik linnavalitsus Jüri Ratase juhtimisel. Aga nsee oleks siis venelased eemale peletanud Keskerakonnast ja see oli Estami ja Böhmi ning Isamaalidu eesmärk. Siis oleks linnavalitsus kukkunud ja võim oleks läinud isamaaliidu kätte. Kuid Ansip otsustas teisiti, saades aru, et venelased olid nõus Pronksmehe teisaldamisega rahulikul teel see ei oleks äratanud tähelepanu vaid oleks olnud kokkulepe venelastega. Oli vaja näidata jõudu ilma kokkuleppeta ja siisteha märulit. See oleks teinud Ansipist kangelase. Nii Ansip toimiski ja sai kangelaseks. Ainult loll rahvas ei saanud aru, et see oli tema poolt ette kavatsetud.

to Ants 2013-08-01 12:20:10  2013-08-01 12:56:42
Ära pabista, Euroopa Ühendriikide loomine alles käib. Eelduseks on loodud suur hulk majanduslikult ja poliitiliselt nõrku riike, kes näevad pääsu liitumises. Samuti on poliittehnoloogiad palju rafineeritumad. Tulevikus kuulub ÜRO-sse vaid 10 suurriiki. See tähendab ka seda, et otsuseid on lihtsam vastu võtta.

Juutide seas on mitu omavahel vaenutsevat kanni, näiteks sefardid vs aškenazid, sionistid vs judaistid, hassiidid. Osa juute on semiidi päritolu (sefardid), teised on muudest rahvustest pärit judaistid (aškenazid). Hitler ja tema lähikond oli sefardi taustaga, Stalini lähikond koosnes aga aškenazidest. Trotski & Co. olid aga sefardid. Holokaust tabas just aškenazisid. Saksa armees ja politseijõududes teenis aga 150 000 sellist isikut, kes tänapäeval saaksid automaatselt Iisraeli kodakondsuse, Punaarmee vangistas neist 10 000.

šveitser  2013-08-01 13:02:02
Näiteks on olemas Euroopa Kohtu pretsedent aastast 2000 seoses Austria partei "Freiheitlichen Partei Österreichs" ( Austria Vabaduspartei) ja selle juhi Jörg Haideriga.
Nimelt saab edaspidi keelata selliste parteide või üksikkandidaatide osalemise liikmesriikide sisestel aga ka EU - valimistel, mis suhtuvad EU - sse halvustavalt, lähtuvad rahvuslikest seisukohtadest jne.

Enn Oja  2013-08-01 13:36:50
mujjgajale
kohe pärast lagunemist oleks ehk tõessti olld võjmalik se kuju rahulikult minemadojmetada . oli ju siis aeg kuss vanad karttsid ja uued ejj osand tegutseda . ent selline segadus ej kesst kaua, p'eagi akkasid punased ennd jullgemaltunndma ning omi ka võjmuärastajatesekkasokutama .
iljem aga oleks igasugune katse ka milleski kokkuleppi ette läbigukkund . sest ega vastasrinndeksolld arukad ning rahulikud muukkad, samuti oleks n'oordiblasid susitud Maskv''aasst . ja nõnna pronksiööl ka tehhtigi .
mina olen küll kinndel et minngit rahulikku ärav'iimis võjmalust poleks tekkind kuni tänaseni .
vast alles siis kuj va.nkadest vanemad onn ärasurrd ja noored jallgalasst oleks se olld võjmalik . s'innani aga on vel kinndlasti mõnigümmend aasstat . ja kess ettegideab kess on võjmul siin näjttäks 50' aasstabärast .
suurim viga mida aga pidevalt tehakse on tiblades inimesenägämine, see on pigem unistus .

ENN OJALE  2013-08-01 13:56:06
Sa süüdistas keskerakonda Kalle Laaneti seaduste rikkumiste pärast, sest ta oli KE liige kui pronksilollusi tegi. Ta oli valitsuse liige ja tegutses ainlt valitsuse tahtel ja Ke ei omanud siin mingit rolli.

Rein  2013-08-01 14:08:20
Olen ka veendumusel et mingit vandenõud polnud ja Stalin ning Hitler olid iseseisvad suure mängu mängijad. Mis loll jutt see on et Trotski oli Hitleri liitlane. Trotski oli veel hullem kui Stalin, vaadake kasvõi vene kodusõda, ka Lenin oli ideoloogiliselt karmim kui Stalin, lihtsalt suri enne kui tegudeni hakkas jõudma. NEPi oli vaja selleks, et pisut hinge tõmmata ja siis uuesti sõjakommunismile üle minna, riik oli ju peale kodusõda totaalselt laostunud. Kes räägib et Stalini lähikonnas oli palju juute, siis võtke ajalooraamatud lahti ja vaadake palju oli 1940 poliitbüroos juute, polnud neid enam palju alles jäänud. Ka Kaganovits oli oma suure mõjuvõimu kaotanud ja taandatud teisejärguliseks ministriks. Põhimehed olid siis juba Beria, Malenkov ja Stalin ise. See troika otsustas kõik kõrgemad asjad. Loomulikult Stalin aegajalt vahetas seda kooslust, vahel oli troikas Beria või Malenkovi asemel Molotov. Keegi neist aga polnud juut. Õppige natukene ajaulugu, vaadake kuidas Stalin võimule tuli, selline egoist ja intriigide meister poleks juba loomupärast allunud mingitele wall streedi pankuritele.

mägijuut  2013-08-01 14:38:02
http://www.epl.ee/artikkel/356749
http://www.dazzle.ru/spec/rotshield.shtml
Stalin & Beria kui Iisraeli riigi rajajad.

vaagija  2013-08-01 14:43:21
Enn Oja 2013-08-01 11:29:37
Oletame, et Enn Ojal on ametlik luba oma miitingut pidada kindlal kellaajal. Ka vaagija sai loa oma miitingu pidamiseks samas kohas, kuid peale esimesi. Aga vaagija tahtlikult ei tahtnud oma kellaaega ära oodata ja tahtis Oja Ennule "külla" minna - võttis ühte kätte riigilipu ja teise loosungi, millel kirjas: "Oja Enn, mine p***i!" Mees muidugi solvus ja rüsinas kukkus riigilipp jalgealla, millel tambiti... Kumb on süüdi riigilipu rüvetamises, kas vaagija või Oja Enn???

Aga muigajalt jumalaõige kommentaar, 100 prossa!

to ENN OJALE 13:56:06  2013-08-01 14:58:46
Asendades parteid ja isikud saame:Sa süüdistad RE Ansipi seaduste rikkumise pärast, sest ta oli RE liige kui pronksilollusi tegi. Ta oli valitsuse liige ja tegutses ainult valitsuse tahtel ja RE ei omanud siin mingit rolli.

Enn Oja  2013-08-01 15:20:33
ahs''oo, et mejje klikivalitsused on jõuguvälised, lausa oma ette kusskilt Kuultt ? kus sa kesskjobuke elandoled ?

selsimes v'aagia aga moonutab osi ning võjmendab nejjd nagu t'alle omane . ime et sa vel ise ENSV' lippu kaasas ej tassi .

valepuha  2013-08-01 15:35:30
no kuule eespool sina, Beria oli ju juut nr 1 ime üldse et ta seal nii kaua oli.Ja Trotski ja ka ajutine valitsus kubises neist. Lenini ema oli juudi /Blank/ tütar. Need isendid poevad igast praost läbi. Ka praegu on nad sokutanud end igasse valitsusse, igasse organisatsiooni, ükskõik kui väiksed need poleks. Et ikka midagi sogada ja segada, et inimesed hästi ei elaks...See on neil programmis sees. Jätke ükskord Stalin ja Hitler rahule. Hitler tahtis oma rahvast päästa ja seda, et saksa rahvas hästi elaks. Ei olnud tal algselt kavas Venemaale üldse kallale tungida. Seda te ka ei tea, mulisete siin muidu.

eero  2013-08-01 15:44:26
Eelmises KN oli pikalt ja laialt fasistide ja fasismi sõna kasutamisest Benito Mussoliini kommentaariumis. Ma arvasin lihtsameelselt et noh nüüd on asi paigas ja inimestel selge, et ei loobiks lahmiks igal hetkel selle sõnaga.Aga ei, ikka leelotavad lollid edasi seda sõna.

eerole  2013-08-01 15:59:53
Kolmapäev peabki vanu asju leelotama, kuni advokaat puhkuselt tagasi tuleb, kes šveitsi arveid oskab lahti seletada.

Rein  2013-08-01 16:00:17
Juttu oli Stalini valitsusest, mitte Trotski omast. Võiks ikka lugeda korralikult kommentaar läbi. Ja mis tõestused on et Beria oli juut? Pealegi juudid on tark rahvus ja jätke nad ükskord juba rahule-pole mingeid vandenõusi see on ainult teie peas kinni. Varsti hakkate uskuma et 300 tulnukad on maailma ära jaganud ja igaühel oma provints, nagu vahel vene kanalites rumalate lollitamiseks näidatakse. Ja muidugi tahtis Hitler oma rahvast päästa kindel see, irooniat ka natukene. Ei kottinud Hitlerit see saksa rahvus ka mitte midagi, tavaline demagoogist võimunäljas karjerist. Vaagija ja muigajaga nõus et pronksöö oli provokatsioon, kus taheti Savisaart ilma jätta eestlaste häältest ja Ansipist luua mingi rahvuse eest võitleja ja tõeline isamaalane. Selle asemel et rääkida mingitest suurtest vandenõudest võiks ikka keskenuda oma kodukamarale kus on kindlad andmed olemas.

KÜSIMUS KÕIGILE NORMAALSETELE  2013-08-01 16:18:45
Kes ja miks nimetavad seda provokatsiooniliseks tegevuseks, kui rahva ausad ja oma kodumaad armastavad mehed soovisid ka pronkssõduri juurde seisma minna oma plakati ja selle riigi õige ja kehtiva lipuga? Kas nad oleksid pidanud minema viinapudelite ja punase Vene riigi lipuga? Miks ja kelle huvides need ilkujad vahetavad ära need pooled, kes olid provokaatorid ja kes ausad oma riigi ja ausa ajaloo austajad? Siin leidub igasuguseid ilkujaid tarku ja lolle, kuid elementaarsel määral peaks seda õiget ajalugu iga eestlane tundma, sest siin on mingil määral kõik osalised selle okupantide terrori ohvritena. Kõik on kedagi kaotanud oma sugulastest, sõpradest ja kogu Eesti elu rikuti aastasajanditeks. Pronksisündmused näitasid, et meil ei ole veel eestlaste riiki, meie lömitav Moskvale ja Brüsselile riik on oma rahva vastu lausa vaenulik. Sest juhid on välismaalased ja kommunistid, kes teevad koostööd endiste kgb nõunikega. Selle kohta on väga palju näiteid. Eriti kapo ja politsei käitu,ises strateegilistes olukordades, kus otsustavalt oli vaja näidata, et Eesti on riik.

Beriast  2013-08-01 16:27:21
Beria peaks olema rahvuselt megrel e. mingrel.

Poliitproff  2013-08-01 17:54:44
"riik ei ole rahvavaenulik"...,ärge SAMASTAGE VALITSUS RIIGIGA..,VALITSUS ON "lihtlabane vargajøuk"...!Asjad on ju päris naeruvääsex läinud,see jøuk saab rahvalt palka SELLE EEST,ET TA RAHVA VASTU TÖÖTAB....huvitav millal PANKURID HAKKAVAD PANGARÖÖVLEID TÖÖLE VØTMA...??

Ants  2013-08-01 18:11:38
Kui rääkida sellest kuidas Estam ja Böhm läksid eesti lipu ja plakatiga Pronkssõduri juurde unusatakse ,et kellaeg mis anti venelastele seal oma miitingut teha oli täis ja Estamil ja Böhmil täielik õigus eesti lipuga sinna minna . Ja lõpude lõppuks on siin Eesti Vabariik mitte Venemaa ,et venelased seal eestlasi tohivad sõimata . Selle eest tuleks süüdlastel elamisluba Eestis äravõtta ja riigist väljasaata tagasi oma õigele kodumaale . Kordan veel---- Punaarmee oli eestlastele võõras okupantide armee

Poliitproff  2013-08-01 18:23:25
Øigus Ants,olexki tulnud välja saata a selle asemel møistis Inimøiguste kohus Venelased Øigex ja eesti rahvas maxab NEILE VEEL RAHA KA...a ise ju TAHTSITE SEDA EUROOPAT....!!Järgm.samm on VIISAVABADUS ja siis olete ju PUHTA PERSES....!

Mälestus  2013-08-01 18:30:26
Aga Tallinn mäletab neid sündmusi lillemerega pronksmehe kohal. Tublid olete.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail