Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Eesti - kaotatud kodude maa

Ilona  2013-01-25 15:05:51
Lemme Krimm! Kellele maksid kinni, seleta lahti oma vastus. Selles on sul õigus, et nad ei olnud varastanud, ega mõjutanud riigikorda. Riik lihtsalt võtis ära majad ja tihti ka varad omanikelt. Ma ei küsi nende kohta kes olid läinud välismaale, küsin nende kohta kes siia jäid. On sellest küsimusest raske aru saada. enamus omanikest jäi ikka Eestisse, kellelt võeti majad korterid.
Arvu kohta valetad sina Lemme Krimm. Nimeta selle juristi nime, see pole ju tema poolt kuritegu, kui julged. Kindlasti sa ei ütle ja siis pole see ka faktiliselt teada.
Lemme Krimm! Palun ära solva teisi, sinust on targemaid. Isegi sinu poolt vihatud Mart Laar.

Lemme Krimm  2013-01-25 17:36:14
Ilona palun loe mõttega minu kommentaare ja ära hakka siin jälle luulutama.
VENEMAA MAKSIS SAKSAMAALE NENDE OMANIKE VARADE EEST, MIS SIIA JÄID. SAKSAMAA MAKSIS NENDELE OMANIKELE, KES SIIT LAHKUSID JA KELLE VARAD SIIA JÄID.
Mina ei nimeta nimesid, kui sellest võidakse ka sellele inimesele keerata käkk kokku.
Ma ei solva kedagi, mina räägin tõtt ja kui kellegi tegevus ei kannata tõde, siis on see nende inimeste asi, see pole minu asi.
Minu suud ei suuda keegi sulgeda, ka peale surma mitte, siis alles näete!

mis arvata  2013-01-25 17:41:52
eka ta ole, kui ei ole vaagijaga, Lemme Krimmiga, ... ühel meelel, on kõik teised lollid, lollikari, demagoogid, ... Vaadake, kuidas vastab Lemme krimm ühele kommijale: "Sa ära plõksi seal, kus sa midagi ei tea, demagoog! või " No anna kannatust, kui lollid on eestlased!" Ja vaagija tõendab tagant: "nii see oli." Ta tahtis öelda "nii see on!"
Ma ei taha hakata kirjutama muid solvanguid nn. teiste aadressil, sest sellest kirjutati eelmise juhtartikli all.

Lemme Krimm  2013-01-25 18:05:49
Aga oletegi statistilised lollid, kellele meeldivad luulud.
Tahangi teid solvata, sest te olete mind nii palju solvanud ja ńimetanud eri nimedega, aga ega see minu suud ei sulge ja tõtt räägin ma edasi!

Ilona  2013-01-25 18:17:40
Lemme Krimm, anna andeks aga ma eisaa aru sinu mõtest. See on teada, et Saksamaa maksis vara kinni, aga kõik ei saanud seda raha. Seda sai ainult need kes olid Saksamaal enamus need kes läksid ära siit Hitleri kutsel enne 1940 aastat. Need kes elasid Rootsis, Inglismaal, USA.s, Austraalias ja mujal ei saanud midagi. Samuti ei sanud midagi NSVliidu käest need kes siia jäid ja majad-varad ära võeti. Heal juhul pääsesid Siberist, paljud pidid olema õnnistatud Siberi kuurordis. Kas ikka pole õigust tagasi saada neil, kes on ise ehitanud ja võim käest ära võtnud ülekohtuselt ja pannud inimesed sisse elama. Selles ei ole endine omanik süüdi vaid võim. Sundüürnikud, kes pidid omanikule tagastama maja-korteri on saanud linnalt korteri, nii väitis Tallinna linnapea paar aastat tagasi. Loomulikult tunnevad üürnikud halvasti, mina ka tunneksin, aga õigus on ka endistek omanikel, kes on maja ehitanud oma higi ja vaevaga oma pere jaoks.
Tean ühte eestlasest perekonda Austraalias, peremees on juba aastaid manalamees, naine on 93 aastane, tal on lapsed, lapselapsed ja nüüd juba mõni kuu lapselapsedlaps. Nad oleks tunud juba ammu tagasi, aga ei saanud. Viimane põlvkond ei tule tagasi kindlasti (neid on 5 perekonda). Nad ei ole saanud mingit mingit raha oma ehitatud maja eest Nõmmel, kus praegu elab neli perekonda. Maja on jäätud väga hooletusse. Üks poeg käis viis aatat tagasi Eestis oma vanemate kodu vaatamas ja loobus sellest. Käisin möödunud suvel austraalias ja pojad ja tütar tunnistasid, et kahju on vanemate ehitatud majast aga vanuse pärast enam Eestisse ei tule.
Kuidas sa seda mõistad Lemme Krimm.
NB! Ära läksid sellepärast, et mees oli riigitöötaja ja oleks kindlasti Siberisse saadetud. Enne sõda pääsesid, varjasid sugulaste juures maal.

mis arvata  2013-01-25 18:19:04
Lemme Krimm! Solvata võid neid kes sind solvavad, sul ei ole õigust neid solvata, kellega sa nõus ei ole.

Lemme Krimm  2013-01-25 18:35:37
Ega ma polegi kellegi nõusolekut küsinud, kas nad on minu arvamusega nõus või mitte ja ma ei kavatsegi seda küsida ka nende käest, kellega mina nõus ei ole.
Kui solvatakse, solvan vastu, mina teist põske ette ei pane!!!!!
Ilonale! See kuidas meie isamaalsed otsisid lehma lellepoegi, et saada tagastada neile, kellele polnudki õigus tagastad. OLEN SEDA ISE NÄINUD, ARHIIVIDES TUHLANUD JA OMA PABERITEST NÄGIN, KUIDAS NEED OLID VÕLTSITUD.
Sundüürnikeks tehti ka need, kes Siberist tagasi tulid.
Ega selles inimesed süüdi ei olnud, vaid olid süüdi need, kes OMANDIREFORMI niimoodi teostasid, et kodanikud küüditati olematusesse ja omale tehti sellega suured varad. Kuhu kadusid vene sõjaväelastele ehitatud majadest korterid, kui need lahkusid Eestist??????
Need olid ikka meie oma valitsejad, kes rahva küüditas eesti põõsa alla.
Pole midagi VEB pettus on juba avalikuks saanud ja T.Kümmel uurib seda edasi, paberid pole ju Venemaalt kuskile kadunud.
Ka selle kohta on arhiivi paber, palju Venemaa maksis Saksamaale.
Mina ei räägi ilma kindlate tõenditeta.

Ilona  2013-01-25 19:28:41
Lemme Krimm! Sa ei vastanud ikka küsimustele mille vastu on tuntud huvi mitmed siin kommijad. Miks sa ei vasta. Tõin näite ja veel mõni teine kommija samuti tundis huvi. Miks sa aia asemel koguaeg räägid aia tagusest. See küll ei ärata sinu vastu usaldust, kuigi püüad seda meeleheitlikult saada. Vaevalt, et sa midagi arhiivides leidnud oled, sest omandi asjad ei asu seal vaid linnavalitsuses mitme luku taga.
Kus põõsa all sa vaagijaga (tema on sama väitnud) oled näinud neid üürnike.
Kui oled arhiivis tuhlanud, siis kas ikka need said hüvitist Saksamaalt, kes elasid Rootsis, Austraalias, USa-s ja mujal (ilona küsimus). Saksamaal elas väga vähe eestlasi, ehk tead kui palju. Sinna minejad ikka olid sakslased ja nemad said toetust riigi käest, sest nad jätsid oma varad Eestisse ja asusid kodumaale paljaste kätega elama. sakslased läksid ära siit 1937 aastal ja mis mõtet oli Venemaal (NSVLiidul) midagi maksta Saksamaale !!!
Sundüürnikeks ei tehtud Siberist tagasitulnud, nad läksid oma koju elama või said korterid nagu kõik teisedki.

Lemme Krimm  2013-01-25 21:28:37
Sundüürnikud, kes pidid omanikule tagastama maja-korteri on saanud linnalt korteri, nii väitis Tallinna linnapea paar aastat tagasi.

Sellel on vahe vahel. SUNDÜÜRNIKUD EI OLE SAANUD OMA ELAMISPINDA ERASTADA, NAGU KÕIK TEISED KODANIKUD JA MITTE KODANIKUD SAID.
Selles ongi küsimus.
Munitsipaalmajas korter ei ole sundüürnikele lahenduseks, nad tahavad ka erastatud korterit, nagu kõik teised.
Teine tee on see, et riik peab maksma neile kompensatsiooni nende eelneva korteri eest ja siis nad saavad ise osta omale korteri selle kompensatsiooni eest.
Riik seda ei ole teinud, sellega on ta varastanud kodanikelt korterid, mille eest isegi aitäh ei öeldud.
Kuidas Ilona sai oma korteri erastada?
Ta ei tea neist piinadest ega inimese mõnitamisest midagi.
Saksamaale minejad ei olnud ainult sakslased, olid ka eestlased, kes oma eesti kodakondsuse kohe katkestasid nii Rootsis, Saksamaal kui ka mujal.
Kas nüüd on küsimus selge?

Ilona  2013-01-25 21:57:31
Nüüd kui neil on olemas kõigi mugavustega munitsipaalkorter, võiksid hakata oma korteri olusid parandama, nagu teevad paljud ja siis saavad ka oma korteri erastada s.t. siis saavad omale korteri. Ma ei saa aru milles probleem. Mis nemad paremad on kui teised, kes peavad suure raha eest omale korteri saama. Kas või need kes nõuka ajal pidid omale koperatiivkorteri ostma ja seda palju aastaid maksma, juba sissemakse oli tol ajal kui palkasid vaadata väga suur. Kas lemme krimm sellest on ka midagi kuulnud ja teab kui palju maksis näiteks Lasnamäele kahetoaline koperatiivkorter.
Võtku pangast laenu, käigu tööl ja maksku korteri eest nagu on teinud paljud. Miks neil peab olema mingi eelis.
Riik ei varastanud, vaid omanikud said tagasi oma ehitatud majad. Mis sest, et enamusel olid järeltulijad või lähisugulased. Paljud omanikud ei tahtnudki tagasi poollagunenud maju.
kui vastad minu küsimustele, vastan kuidas sain mina oma korteri erastada.
Kahuks enamusel välismaale läinud eestlastel ja nende järeltulijatel on Eesti kodakondsus, isegi paljud noored on selle võtnud pärast Eesti iseseisvumist. sul on lemme väga valed andmed, ju nõuka aegsed, kus tehti vaenuliku propagandat nende kohta kes olid SUNNITUD ära minema. Küllap sul ei ole ses suhtes teadmisi ega kogemusi. Mul on kohtudes Austraalias ja USA-s väliseestlastega. Tean paljude kohta miks nad ära läksid, kus nad on olnud ja kuidas nad jõudsid praegusesse riiki ja elukohta.
Saksamaale jäi eestlasi pärst sõda väga vähe.

Lemme Krimm  2013-01-25 22:09:05
Ma räägin sellest, kui ära mindi, aga sinu pada ei huvita mind.
Ilona on tõeline demagoog, kes ei saa üldse aru, mida kirjutatakse.
Tänu temasugustele, kes vargust ja valetamist veel kaitsevad, ongi eesti riik viltu vajunud.
Miks sa ise siis tahad oma korteris elada? Oleksid ju võinud oma erastatud korteri kinkida mõnele sundüürnikule.

Ilona  2013-01-25 23:57:40
Kas ma pean uskuma mida lemme Krimm kirjutab. Mul on teised teadmised ja teistest allikatest. Üldse vaatan, et see naine (võibolla mees naise nimega) on valel ajal sündinud ja väga vihkalikult suhtub eestlastesse. eks lugege eespoolt kuidas ta eestlasi nimetab. Sama moodi suhtub ta Eesti riiki. Samuti suhtub ta vaenulikult nendesse eestlastesse, kes olid sunnitud ära minema. samuti pole tal julgust vastata minu ja teiste küsimustele, sest ta ei saa astuda teist sammu, sest ta ei näe oma sammu ette. Isegi küsimused minule on imelikud. :-}}}
Sa kirjutad pada ja seda ei usu keegi, kellel on teadmisi ja kogemusi ajaloost.

keskerakondlane  2013-01-26 01:09:26
vaata Lemme Krimm, seeet sa oled Soomes koolis käinu Merko suuromanikuga ühel kursusel sinu enda jutu järgi, ei anna sulle õigust siin teisi solvata ja nendega ülbitseda, kui sa ei tea, kes nad on millega tegelevad ja missugused on nende teadmised nendes küsimustes mis arutusel, igatahes Ilona vastused sinu kirjutiste kõrval on palju asjalikumad ja tõestatud paljud asjad, milleks sa ei ole suuteline, isegi vastused lihtsatele küsimustele, käib sulle ülejõu. Ja see eesti ja eestlaste vihkamine on läinud sinu poolt liiale ja näitab sinu haritust ja üldse sinu taset.
Nägin sind Kaitseväe kalmistul Vabdussamba avamisel, kuidas pugesid muinsuskaitse inimeste külje alla. Need ei teinud sinust väljagi. Küllap oled neid samuti "oma suurte teadmistega" ära tüüdanud, kui sa üldse neid tunned.
Sinule soovitus. Oleks soovitav sul kuulata teisi mis need räägivad ja kirjutavad, sest neil on penamus asjadest õige arusaam. Nad oskavad oma väiteid tõestada, milleks sina ei ole võimeline.
KESKMÕTE: kui ei tea ära jutusta, räägi seda milles oled kindel ja põhineb faktidel-

Mis trikiga korterid saadi  2013-01-26 11:28:39
vaagija äkki seletaks, kuidas siis see sundüürnikuks SAAMINE välja nägi?
Kuidas korter nõukaajal saadi?
Rääkige sellest ka, sest minul tol ajal noore üliõpilasena ei õnnestunud kusagilt elamispinda saada

saamamees  2013-01-26 11:32:34
http://www.postimees.ee/310108/esileht/siseuudised/tallinn/309258.php
Komisjonile esitati andmed 21 pikaajalise hooldusremondiobjekti, 231 eluruumi tööandja eluruumiks tunnistamise juhu ning 61 lõpule viidud ja 14 senini pooleli oleva taastamislepingu kohta. Eluruumi asustamisõigust müüdi aastail 1990–1997 vähemalt 3000 juhul. Pikaajalisse hooldusrenti antud hoonetest pole valdav osa linna omandusest väljunud, samas on neilt saadav renditulu väike ning võimalusel tuleks rendilepingud üle vaadata. Üksikute objektide võõrandamine toimus Tallinna linnavolikogu, mitte aga Kesklinna valitsuse otsusega. Märksa huvitavamad lood toimusid tööandja eluruumidega. Näiteks soosis saatus Levicomi usinaid töömehi Toomas Hendrik Ilvest, Eerik-Niiles Krossi ja Tõnis Paltsu, kes väsitavast päevatööst toibumiseks said enda käsutusse avarad korterid Toompeal. Kas tõesti oli siin mängus Keskerakonna käsi? Uhked elamised omandasid sel teel ka Jaan Manitski, Linnar Viik, Urmas Arumäe jmt, keda Keskerakonnaga seostada oleks kohatu. Luksuskorterid hankisid tööandja eluruumide erastamise teel veel AS Mesileib virgad töötajad Rosimannused, endine sportlane ja praegune ärimees Even Tudeberg, teravapilguline pealtnägija Vahur Kersna. Nii polegi põhjust imestada, miks tööandja eluruumide erastamist uurib keskerakondliku linnavalitsuse komisjon, mitte aga erapooletu ja kallutamatu KAPO. Liialt paljudest kunagistest tööandja eluruumis virelnud „lihttöölistest“ on saanud presidendid, luurekoordinaatorid, miljonärid, vallavanemad, telestaarid ja muud VIP-id. Massiline eluruumi asustamisõiguse müümine aastatel 1990–1997 põhines küll linnavolikogu otsusel, ent nende korterite arvel oleks saanud lahendada sundüürnike probleemi. Nagu näha, on valdava osa korteritehingute taga linnavolikogu kui kollektiivse omavalitsusorgani otsus, mis taas kord kummutab väited Keskerakonna juhtpositsioonist korteritehingute korraldamisel. Ei kuulunud toona ega kuulu nüüd Keskerakonda Jüri Ott, kelle allkirjad kinnitavat suurt osa korterilepingutest. Teenimatult on jäänud varju Hannes Kulbach, kes ei kuulunud linnaosavanemana tegutsemise ajal ühtegi erakonda.

tartlane  2013-01-26 11:33:32
http://www.kesknadal.ee/est/uudised?id=15666
Mis mõte oli omandireformil, kui Eesti on vaesem kui enne?
Tartus linnavalitsuse saali kogunenud kümned nii endised kui ka praegused sundüürnikud olid pahased kõige ja kõigi peale - nii Eesti riigi seaduste kui ka kohalike omavalitsuste peale.

vot tak  2013-01-26 11:35:45
http://www.nommevalitsus.org/?p=4862

"Õhtuleht” 13.12.1994

Nõukogude relvajõudude kaadriosakonda
sissekirjutus annab kohtu hinnangul õiguse
lugeda end Eesti alaliseks elanikuks
ja saada töö- ning elamisluba.

üks arvamus  2013-01-26 11:37:13
Omandireform tehti hoopis selleks, et aktiviseerida ettevõtlust. Ei mingeid aatelisi eesmärke, nagu räägiti, et teha eestlane peremeheks omal maal. Üle 90% Tallinna kesklinnas tagastatud pindadest, kus elas üle 60 tuhande sundüürniku, läkski neil aastail, mil pealinn oli parempoliitiliste jõudude käes, kinnisvarabüroode kaudu mahamüümiseks ärihaidele ja välismaalastele.
Sundüürnikest said lindpriid, kel ei olnud mingeid õigusi.

  2013-01-26 11:38:12
Kui võimule tuli Mart Laari valitsus ja ametisse pandi reformiminister Liia Hänni, hakkas omandireformi aluste seadus, lühidalt ORAS, kiiresti muutuma. Sellest seadusest sai varanduse teenimise tööriist. Tagastama hakati kõike, isegi võlgadega kaetud kinnistuid. Unustati hüpoteegid ja majade ehitamiseks võetud, kuid tasumata jäänud pangalaenud. Kiiresti hakkas laienema ka pärijate ring, jõudes absurdini Jaanus Betlemi seaduseparandusega, mida hakati nimetama lehmalellepoja seadusemuudatuseks. See oli tehtud ühe konkreetse suguvõsa jaoks, et ka kõige kaugem „lellepoeg" midagi saaks.

  2013-01-26 11:40:19
http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503ED6-39D4-4163-9D98-74AA1E3959CE&code=3874/arv_kolumn_387401

RKO, EVP ja 'tinglehm'

Tore, et reformierakondlane Keit Pentus tegi ettepaneku maksta sundüürnikele rahaliselt kahjud kinni.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail