Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Ansipi Pronkssõduri-palgele vastandub Keskerakonna kodurahu-idee

Mati  2007-09-13 22:16:20
Ants, sa räägid õiget juttu, aga ega siin lehel sellest keegi aru ei saa. Nemad ajavad oma joru eesotsas Lemmega. Mõttetu on nendega dialoogi luua, nad on lootusetult lollid.

meg  2007-09-13 23:22:10
Ants. Ka mina olen Eesti patrioot aga kuidas Sa nimetad lömitamist Ameerika ja Saksamaa ees? Üldiselt ei meeldi mulle tüli mitte ühegi riigiga,Venemaa on meie naaber,sellest ei saa me üle ega ümber.Milleks vaja pidevalt pingeid tekitada? Ei maksa olla sinisilmsed,et NATO meile appi tuleb-ei tule.Tarkus on diplomaatias,mitte pidevas sõimus.

Ants  2007-09-14 00:06:11
Kallis Meg, ka minule ei meeldi lömmitamine Ameerika ees ja samuti Saksamaa ees , kes oli veel Eesti jaoks sõjapäevil okupant. Kuid ma vihkan vene soviniste. Kui ma saaksin saata Sulle oma kirjapandud elumälestused, usun siis mõistad miks ma venelasi vihkan.Ja mis head on nad läbi ajaloo Eestile toonud ? Ainult kannatusi ja pisaraid. Ja kuigi ka mina kahtlen NATO-s ,ei ole kusagilt ka midagi paremat. Ja Ameerikat kui maailma võimsamat riiki venelane kardab. Muidugi on iseasi kas nemad midagi teeksid väikse Eesti heaks.Kuid venelase ees lõmitamine ei aita,mida rohkem järeleandmisi teed seda rohkem veel tahavad. Kas ajalugu ei õpetanud meid juba 1940 aastal.? Ka siis ei hakatud vastu ,tehti järeleandmisi kuni ei olnudki enam Eesti riiki.

Õige, Ants  2007-09-14 05:49:48
Venemaa on eesti rahva põlisvaenlane.Sealt on tulnud ainult HÄVIMGUT - tapmisi, küüditamisi, Röövimisi, purustusi - teadaolevalt alates XII sajandist. Viimane näide miniatuuris - aprilliöö. Sellises olukorras aitab ainult endast lugupidamine, sirge selg, arukus ja tugev tahe, mitte pugemine ja lõmitamine. Venelane austab peksjat, mitte teise põse ette ulatajat.

Aslan  2007-09-14 10:29:41
Isamaaliit ja sotsid tegid "mõisavalitsuse" ajal kompromissi: tegid soldati ja pargi kalli raha eest korda ja asendasid "vabastaja" sildi kõigi II MS-s langenute sildiga. Ansip tegi kompromissi ja viis soldati Ajaloomuuseumi õuduste pargi asemel sõjaväekalmistule Eesti Vabadussõjas langenud kangelaste kõrvale. Vene äärmuslased ja Kesk nõuavad ainult oma tahtele allumist. Soovitused igal eestlasel monument oma peas ümber mõtestada ei ole ju tegelikult mingi kompromiss ega kolmas tee. Eurooplaste ja eriti protestantide edu üheks alussambaks on võime ja oskus kokkuleppeid saavutada.

Volli  2007-09-14 14:35:48
Antsul on õigus. Kui kaua me lömitame venelaste ees? Ja miks me seda peame tegema? Kas sellepärast et neid on palju?Olgu, las neid olla palju, aga meil siin Eestimaal tuleb selg sirgu ajada ja mitte neile igas asjas järele anda.See Klenski kamp on ju arust ära,ikka tahavad Tõnismäel oma miitinguid pidada, õnneks tänased uudised ütlesid, et politsei keelas selle ära. Aga linnavalitsus jälle kindlastu lubaks neil teha kõike, nii ei tohi!

Lemme Krimm  2007-09-14 15:37:09
Klenskiga peab sotid selgeks tegema politsei, sest kui luba ei ole, siis piketeerida ei ole õigust Luba tuleb taotleda 10 päeva enne. Pronkssõduri oleks ka saanud märgistada Eesti lipuga ja kaameratega, kes seda puutub see saab trahvi. Ma usun, et 10 oleksid saanud suurt trahvi ja 11 oleks juba mõelnud, kas ta läheb seda tegema. See oleks olnud elementaarne politsei rida. Ma rääkisin sellest juba aasta tagasi, aga mis sa ikka õpetad, kui tahetakse möllata!

miks vaielda?  2007-09-14 15:40:14
350 000 venelast elab Eestis ja jääb siia, vedige seda pronkssõdurit kas või iga päev edasi-tagasi. Mõistlikud inimesed ei saa kunagi aru, ei Eestis, Venemaal, Euroopas ega Venemaa liitlases II Ms päevil USAs, mis seda nihutada oli vaja. Kui keegi siin nii hirmsasti vihkab vene soviniste, siis see ei ole kindlasti põhjus, miks peaks teise rahva kirikusse sülitama. Mina vihkan balti paruneid, kes peksid minu esivanemaid mõisapingil - kas ma lähen Berliini või Kölni ja hakkan seal kedagi "vihkama"? Eestlane on väiklane ja kitsarinnaline ja saab vabaks ehk eurooplaseks heal juhul 100 aasta pärast.

Ants  2007-09-14 18:07:34
To-"miks vaielda".Mõni siin püüab nii tühise asja , kui oli pronkssõduri kalmistule viimine ,teha kohe rahvusvaheliseks skandaaliks. Naeruväärt. Mitte ühtegi riiki see tegelikult ei huvita , nüüd enam ka mitte Venemaad. Kes algul püüdis igati rahutusi õhutada. Ka Venemaal on küllalt mälestussambaid mujale viidud--milles siis asi ? oleks aeg lõpetada see pronkssõduri jutt. See on pandud paigale ja lõpp.

to miks vaielda?  2007-09-14 18:55:19
Sellepärast, et on sinusuguseid rumalaid eestlasi, kes ei saa aru, et õige eestlane ei vihka venelasi, vaid vene pätte,"vabastajaid",mõrtsukaid, rõõvleid, "õnne" toojaid jne.

lsaks eelnvale  2007-09-14 18:58:48
Seepärast, et pronksjunn oli vene päti sümbol.

to miks vaielda  2007-09-14 22:11:57
Võõrale maale ehitasid oma kiriku, kulla võõramaalane. Balti parunitest ei tea sa tuhkagi, ehkki nad valitsesid ka sinu kodumaad paarsada aastat pärast seda kui sinu tsaar nad enda arust alistuma sundis. Parunid ei määrinud kunagi oma käsi vaid kutsusid märja ja musta töö tegijateks vene kasakad kohale. Ka Hitler meelitas aljoðad siia küüditama ja seda mõistavad eestlased hästi, kuid ega vaestest käsutäitjatestki head ei meenutata. Nooremgi põlvkond tunneb neid eelkõige jalgratta ja pesuvarastena ning ropu suuga ahistajatena. Kui elavaid mälestusi omav põvkond ja veel kaks järgmist on surnud, vat just 100 aasta pärast on sul õige aeg ajaloo ümber kujundamiseks. Siis ehk õnnestub.

Kurbloolus  2007-09-15 00:28:42
Kui Eesti kuulutas end taas iseseisvaks, oleks eestlased pidanud end tunnetama oma riigi peremehena. Paraku seda ei tehtud - Eestis läks lahti isamaalik rabelemine varanduste ümber, üksteisele ärategemine, kaaseestlaste terroriseerimine mineviku pärast või varade jagamise asjus. Venelased, kes esialgu täielikult aktsepteerisid imelist Eesti riikluse rahumeelset taastamist, said mõne aja pärast aru, et eestlased on äpud ja ei tule oma riikliku iseseisvusega korralikult toime. Tagajärg: eestlasi ja nende riiki ei võeta enam tõsiselt. Mis parata, kui šansid on maha mölutatud?

arno  2007-09-15 00:40:04
kuulge, Moskva poolt palgatud kaagutajad, kes päevast päeva halisevad mingist eestlaste poolt Venemaa õrritamisest ja sellest kuidas maailmas ei mõistetavat meid ega meie käitumist II Maailmasõja ajal. Tõhi, kellegi poolt kinnimakstav plärin. Mitte ammu külastas Äksis asuvat Soomepoiste muuseumi Tartus mingil sümpoosiumil viibiv välisdelegatsioon, kus lõpus võttis sõna üks mitmendat põlve ameeriklane. Ta ütles hästi mõistvat neid noori mehi, kes vaevalt ühest surmast pääsnuna heitsid oma noore, veel elamata elu uuesti saatuse vaekausile selles täiesti lootusetus heitluses kui maa saatus oli sisuliselt otsustatud. Ta ütles end sügavalt kummardavat selliste kodude ees, kust võrsusid need , oma maa tulihingelised patrioodid. Neid ei mõista ehk teietaolised võõrvõimu ees lömitavad palgalised lakeid ja sellest pole midagi. Elus on hulgaliselt väärtusi, milledest arusaamine on teietaolistele müüdavatele lootusetu üritus. Minul on ettepanek. Kirjutame tulevikus kõigile sellistele Tõnismäe kuju teiseldamist halvustavatele ja mingit müütilist Venemaa torkimist jutlustavatele irisejatele kommentariks vaid ühe lause: "Mokk maha, intritest irisejad". Pikem selgitus jääb neile tumedatele junnidele nagunii arusaamatuks. Kuidas on arvamised?

vaagija  2007-09-15 08:11:43
to miks vaielda? 18:55. Tõesti nii see on - õige eestlane ei vihka venelasi. Vihkamist on väärt vene pätid, mõrtsukad, röövlid. Õnneks on neid tänaste eestivenelaste seas null koma millegagi protsenti. Iga rahva seas on selliseid "musti lambaid", ega neid eestlastegi seas vähem ole. Need "vabastajad" ja "õnne" toojad ise on aga tegelikult tänaste Eestimaal sündinute vanaisad, kelle patte lastelaste peale nuhelda küll sünnis ei ole. Nii, et peame endale jõudu soovima nendele eesti keelt ja ajalugu õpetades - see lubab neile ka võrdväärsemat tööd ja normaalsemaid suhteid meie keskel. Kaks pronksööd andsid integratsioonile tugeva tagasilöögi - kas kahe aastaga suudame kahe ööga kaotatut tasa teha - et siis ühiselt edasi minna?

to vaagija  2007-09-15 11:50:46
Vaidlema kipume just selle väite vastu, et integratsioon sai venelaste hinges tagasilöögi. Esimesena hõikasid selle välja just kaasasündinud virisejanatuuriga süükompleksides vaevlevad humanitaarid - eestlased. Vene mässajate venelastest eestkõnelejad siunasid Eestit maa põhja kogu aeg. Kui keegi pronksiöö järel integratsioonis kahtlema lõi, siis olid need seni hellitatud naiivsed eesti noored kes nägid lausa elusat illustratsiooni vanaemade-vanaonude jutustustele 1940-st ja eriti 1944-st aastast.

to Arno  2007-09-15 12:16:07
näitage oma isikliku eeskujuga midagi ette, niisama rääkijaid on niigi palju.

Ants  2007-09-15 18:43:47
Arnol on õigus , on mõttetu vaielda selle pronksmehe teisaldamise vajalikusest, sellistega kes kas ei taha sellest aru saada, või on palgalised provakaatorid.

Juku  2007-09-16 17:52:13
Arno ja Ants, olen teiega nõus, ühineme! Ega siin kaagutajad ei saa aru et pronkspoiss oli vaja ära viia, või nad ei taha aru saada.

to Lemme  2007-09-16 19:02:47
Muidugi peaks pronkssõdur olema kesklinnas. Nõus! Saaks kõigile nähtavalt CCCP taga nõuda. Kalmistul ei ole sel tegevusel suurt tulu! Vaesed venelased, küll neil on ikka raske saatus!!

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail