Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Sundüürnike kahjusid heastada ei takista miski

Erusoldat  2010-11-03 08:14:19
Erinevalt küsimustest poleks vastusel viga, kui see tuleks mõnest väikevallast, mida juhib kirjude kohalke valimisliitude kaolitsioon. Kuid Tallinnas, kus Linnavolikogus on Keskerakonnal (ühel kahest Eesti suurparteist) absoluutne enamus, on ilma ühegi selge lahenduse pakkumiseta vastus kahtlane. On veider, et peatselt valimisi võita püüdval Keskerakonnal pole sundüürnike küsimuse lõpliku lahendamise programmi. Veel hullem, kui see programm on, aga Kesk varjab seda ning laseb käiku alles siis, kui : a)võidab Riigikogu valimised ja b) moodustab valitsuse. Aga kui ei võida, ei pääse valitsema, kas siis jäävad sundüürnikud veel 4-ks aastaks munitsipaalkasarmutesse? Sest linn põhimõtteliselt riigi tööd ei tee, ehkki saab ja oskab?

ettur  2010-11-03 10:17:09
Linn ei saagi riigi tööd teha, seda takistavad seadused. Riik viskas inimesed seadustega kuuse alla ja nüüd linn maksku kinni või ehitagu neile eramajad - kas nii või?
Sundüürnike probleem laheneb riigieelarve kaudu, või veel parem üksikasjaliku kava kaudu , milles on märgitud erinevad heastamise viisid - nt raha eraldamine kahjukompensatsioonideks (aga selleks peab riik eelkõige kahju tunnistama, seda seni tehtud pole ja IRL - Refi poolt ei kavatsetagi), kas kinkima maad või metsa vm riigivara.
Üks allikas vara juurde saada riigil on osa tagastamisjuhtumeid uuesti läbi vaadata ja tagasiulatuvalt panna maksma ka riigipetturid või valevandujad. See pole üldse võimatu, sest esiteks on enamik andmeid alles ja teiseks kui suudeti 50 aastat hiljem tagastada surnud omanikele, siis nüüd internetiajastul saab kindlasti uue ringi elavatele peale teha kiiremini.
Kolmanda võimalusena võiksid kõik erastanud inimesed hakata maksma nn erastamismaksu, sest saadi ju ikkagi kuni mitmemiljonilisi varasid eluaseme näol tasuta kätte, ja nüüd kui riik on paljaks röövitud, võiksid saajad hakata oma nn riigivõlga tasuma. Kas või niisama laia pärijate ringiga kui reform tehti.

küsija  2010-11-03 10:33:10
to Erusoldat
Aga miks ei ole Reformil või IRL-il mingit programmi sundüürnike suhtes, kuigi ollakse võimul?

Erusoldat  2010-11-03 10:45:32
etturile. Teil on tõesti mingi programmimustand olemas. Kas kuuulute mõnda erakonda ja kas ka sellel on midagi paberil või netis? Muuseas, riik andis enne omandireformi (seadust rikkudes) pea kõik elamud omavalitsustele ja andis KOV-le ka õiguse jagada erastatavate hoonete juurde reformimata riigimaad piiramatus koguses. Tallinn jagas pisikeste abiehituste ja paljude elumajade juurde tohutuid maalahmakaid. Keegi poleks keelanud suvalistesse varemetesse sundüürnikke sisse kirjutada ja neile hektarite kaupa ülikallist pealinna maad jagada. Linna juristid oleks õilsa skeemi poole päevaga valmis nuputanud. K-tehingute ja kõiksugu muid skeeme ju nuputati. Aga see oli minevik, mille mina sundüürnike tuleviku huvides olen nõus unustama. Soovin erakondadevahelist võistlust sundüürnike häälte nimel. Mitu võistlejat viivad enamasti paremale tulemusele.

k  2010-11-03 10:46:06
Tahtmist ei ole sest on ju niiii mõnus need lootusetud inimesed rakandada oma valimisvankri ette.Jälle hääli juures!Kõike saab teha kui vaid tahetaks.

Erusoldat  2010-11-03 10:57:57
IRl-l on eluasemepoliitika ja sundüürnike abistamise kava. Erinevalt Keskist suhtlevad irlased Rootsi ja Kanada eesti pagulastega ja õpivad nende heaoluriikide sotsiaalpoliitika kogemustest. Keskerakondlane nimetas väliseestlasi varem lehma-lellepoegadeks ja nahahoidjateks ning keeras neile selja. Tänane keskmine keskerakondlane ei oska jälle eesti ega soome keelt ja ei saa pagulastega ning ülelaherahvaga seetõttu suhelda. Inglise keele oskus ka kehv, rootsi keelt ei oska üldse, kontakte ka pole. No kuidas sa jalgratast üksi ikka leiutad.

k  2010-11-03 11:34:23
Mis eluasemepoliitikast sa räägid?IRL eluasemepoliitika ja sundüürnike abistamise kava on selline et saaksime oma korteri täislasku eest välja osta turuhindades?

hei  2010-11-03 12:24:52
to Erusoldat 2010-11-03 10:57:57
Räägi sundüürnike probleemidest Soomes ja Rootsis!

Erusoldat  2010-11-03 13:03:14
IRL-ni ei ole jõudnud ühegi sundüürniku soovi munitsipaallinnakutes korterit osta. Kõik endale kodu ostmise sooviga esinenud on soovinud seda teha oma koduasumis või vahel hoopis teises omavalitsuses, oma algses kodukohas. Turuhinnaga saab igaüks korterit osta ilma partei programmita. Tuleb tunnistada, et ei IRL,Reformi ega isegi sotside eluasemepoliitika ole võrreldav vanade EL liikmesriikide omaga. Eluasemepoliitikast on meil midagi sotsiaalvaldkonnas, arhitektuuripoliitikast on juba üks nõuniku koht Kultuuriministeeriumis ja sundüürnike kohta on ka midagi. Elukeskond on meil ühine, maailmavaatest, keelest ja nahavärvist sõltumata. Eluasemepoliitikat tasuks üsna ühiselt teha. Siin loevad meie erinevad vaated ja hoiakud kõige vähem. Väikeses riigis on asjatundjaid väga vähe ja igas valdkonnas ei tohiks me erakondlikku killustatust lubada. Miks ei võiks IRL eeskujul kõik võtta põhimõtteks, et eluasemetoetuse vajaja peab saama ise valida, kuhu, millise planeeringuga ja muude omadustega eluaset ta soovib. Edasi hakkame otsima võimalust selle ideaalini jõuda.
Eluasemetoetused, sooduslaenud kõigis variatsioonides on see mida IRL õigeks peab. Munitsipaalehitus võiks kõne alla tulla masu ajal ehitajatele töökohtade loomiseks ja munitsipaalinvesteeringuteks, kuid ühes trepikojas ei tohiks olla üle ühe soodusüüriga korteri.

to hei  2010-11-03 13:11:20
Ma rõhutan kogu aeg, et sundüürnikud pole reeglina tavapärase sotsiaalabi vajajad. Sundüürnikke pole mujal, kui endistes sotsmaades. Selle küsimuse lahendust ei saa läänestst maha kopeerida. Vahendeid saab laenata, aga oma mõistust on ka vaja.
Erusoldat

kas nii?  2010-11-03 14:26:10
Eluasemetoetused, sooduslaenud kõigis variatsioonides on see mida IRL õigeks peab. IRL sõnavõtust Eurosoldat nime all.
-------------------
Erastajad- ärastajad. tagastatud varade saajad said ju oma varad kätte ilma igasuguste toetuste, laenude võtmiseta ..
Me ei küsi ju toetust, me küsime võrdseid võimalusi nendega, kes niisama said riigipirukast kenad tükid iskilikuks varaks.
---------
ja tore lause: siis, ma rõhutan, siis, vaatame edasi.. st tegelikku reaalset plaani ja isegi ideed ju polegi ka sel parteil.
Palju teie kamba hulka siis ka sundüürnikke kuulub? Et muidu väga teoreetiline lähenemine probleemile isikute poolt, kes niisama said ja seega sundüürnike mure suht kauge.
aga jutuks hea küll.

etturi idee  2010-11-03 14:56:44
etturi idee, et tgastamise otsused läbi vaadataks iga kaebuse korral, on igati teostatava ja tooks riigile palju vara tagasi. Dokumendid ju kõik alles.

kooperatiiv  2010-11-03 15:55:39
Ärge unustage, et ka kooperatiivkorteri omanikud ei saanud EVP-de eest korterit erastada. Mina olen 60.a. neljandat põlve tallinlane, ega saanud muul moel korterit.

paharet  2010-11-03 16:40:04
Varsti oleme kõik sundüürnikud,sest vähemaks jääb neid kes jaksavad kommun.maksta ja veel vähem ,kes majade soojustamist maksta.Sundvõlgnikust sundüürnikuni-kodutuni on pool sammukest.Ega sots.korter või munitsip.pind püole parem-see pole sinu oma.Sealt läheb kiire-libe tee vanadekodusse.Ja kui hambad ristis säilitadki selle oma elamise,tuleb ütleb seadus varsti,et ei vasta normidele,liiga vana,koli välja,siis ehitajad saavad jälle ehitada ja pangad laenu anda.

k  2010-11-03 17:13:48
Punapassi omanikust migrandile ei öelnud keegi, et ta ei saa korterit erastada.Tema sai ilma nohhita.

k  2010-11-03 17:40:34
Paharet,kui sa ei jõua maksta kommunaalmakse siis saad oma korteri ära müüa ja osta väiksema mille eest oled suuteline maksma,aga tõelisel sundüürnikul seda võimalust pole,kasi vaid kuuse alla.

Erusoldat  2010-11-03 19:50:43
Kas nii! ehk mäletad, et isegi vene ajal andsid kolhoosid maja ehitamise LAENU, mida ei pidanudki tagasi maksma, kui sa kõik tingimused täitsid. Seda ei välista ka IRL ja sotsid. Laene on vaja ka selleks, et nõuk.ajal diskrimineeritud eesti pered, kes imeväikestes viletsates korterites elasid, saaks nüüd suuremaid ja paremaid osta. Ma tean küll, et Keskerakonda on koondunud eelkõige Tallinna eliitrajoonide mugavustega korterites mõnuslt elanud nomenklatura. Sama seltskond üritab ka üürnike ühingutes kõigi sundüürnike hääletoruks olla. Nemad tahavad oma vana üürikorterit ja teistsuguste muredega sundüürnikud neid ei huvita. Ja veel huvitab neid kättemaks.

ka sundüürnik  2010-11-03 20:16:37
olen etturiga ka nõus hea mõte ....aga siiski saime küll mitmete aastate ootamise järel munitsipaalpinnad aga ,kui teise omale sobivasse kohta tahaks elama asuda siis ikka ,mun korterit kaasa EI SAA VÕTTA EGA VAHETADA ,,SEE ON JUBA EBAÕIGLANE MIS VAJAKS HÄDASTI LAHENDAMIST ...EI OLE SIIAMAANI ÜKSKI ERAKOND ISEGI LOOTUST ANDNUD JA VEEL VÄHEM TEGELENUD SELLEGA JA NÜÜD VEEL ENAM KUI NEID HUVITAB AINULT OMA KASU ...

k  2010-11-03 21:05:14
Munitsipaalpinnad hoidku omale,munitsipaalpind on nagu kark kuhu hetkel toetuda.Meie oleme jäänud kargule kaua toetuma oodates riigipoolseid samme heastamisel.

eurosoldati udujutt  2010-11-03 21:39:57
Kas nii! ehk mäletad, et isegi vene ajal andsid kolhoosid maja ehitamise LAENU, mida ei pidanudki tagasi maksma, kui sa kõik tingimused täitsid. Seda ei välista ka IRL ja sotsid. Laene on vaja ka selleks, et nõuk.ajal diskrimineeritud eesti pered, kes imeväikestes viletsates korterites elasid, saaks nüüd suuremaid ja paremaid osta.
-------------------
mis neil erastanutel pistmist sundüürnikega? sai suure või väikese? kas nüüd hakate siis saadud suutäisi ära hindama, et kes vähem erastada sai, saab suurema tüki juurde vä?
Kui laen tgasimaksmisele ei kuulugi, jumal teab mis tingimusi täites, siis pole selle asja nimi laen..ehk toetus..
Terminoloogia longgab, ja esitatud udujutu ideed samuti.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail