![]() Märkmeid visioonipuuduses vaevlevale Jürgen Ligile
GS
2014-08-21 13:34:25
Täitsa mõistlik, tasakaalukas jutt.
Õnneks ei kasuta Jaanus keskpartei inimestele iseloomulikku emotsionaalset väljendusviisi - Ilvese kutsikad, ajupestud idioodid, mõtlemisvõimetud valitsuse sabarakud, kitsarinnalised inimesed jne. jne. jne. Nende väljendite mitte kasutamine nõudis kindlasti pingutamist. Põhiküsimus. Kuidas siis sellist sotsiaalset, hoolivat poliitikat Eestis ellu viia/kutsuda? Kõige suurem komistuskivi on oma kompromissitu liidriga Keskerakond ise. Hooliva programmi käevitamiseks peavad käed lööma sotsid ja keskpartei. Seda ei juhtu niikaua kui Keskerakonda juhib Edgar Savisaar. Ideaalset maailma ei ole kahjuks olemas. Oma ideaalide elluviimiseks tuleb valida pool. Keskerakonna jala küljes on Putini partei koostöölepingu raudkuul, Edgar oma Jakunini jopega, Ukraina “kaikameeste” valitsuse jutuga jne. jne. jne. Kõlvarti vene keelse hariduse kaitsmine, Toomi sõnavõtud jne. Keskerakond on valinud eestlaste jaoks vale poole. Eestlased (vajalik kriititile mass) ei hakka lihtsalt mitte kunagi valima/toetama venemeelset (isegi mitte venesõbralikku) poliitikat, isegi kui see tooks neile/meile kasu. Ajalugu on olnud liiga valus ja liiga värskelt meeles. Lained, Jaagud ja kes siin kommenteerivad on tühine, kaduvväike osa inimestest, nad teavad seda ise, mina tean seda ja Sina Jaanus tead ka. Sellelt pinnalt muutusi esile kutsuda ei ole võimalik, mingi virisemine “Kesknädalasse” jääb ja sellega asi piirdub. Edgar peaks tegema sügava sisekaemuse. Tõmbama kõrvale, asuma erakonna auesimeheks. Auesimehena on tal võimalik jälgida ja suunata, mis parteis toimub. Edgar peab looma endale uuesti positiivse kuvandi, käigu ülikoolides loenguid lugemas, kirjutama artikleid (mitte sellist valusat möga nagu “Tõde Eestist”). Eestlaste ja eestluse eest võitle kuvandi, mis oli Rahvarinde aegu. Ma saan aru, see on ohtlik, keskpartei ei tohi kaotada olemaolevat elektoraati (neid kes pimesi Edgarile järgnevad), aga palju võimalus ja tegelikult ka aega ei ole jäänud. Näidake ka ise üles hoolivust – mõtle nendele kes keskparteist on lahkunud, kõik on järsku muutunud nö “tõbrasteks”. Sven Mikser, keda partei väga poputas, Vakra, Vilja Savisaar, Kalle Laanet, Ain Sepik – loetelu on pikk. Võime teha katse - uurime mida kommentaatorid Jaak ja Laine nendest inimestest arvavad. Seejärel uurime Kesknädala vanu kommetaare, kui need tegelased olid veel ustavad parteisõdurid, mida neist siis arvati. Nii, et teoorias on sul õigus. Nüüd tuleb mõelda mil moel on võimalik teooria viia praktikasse ja kelle (liitlased) abiga.
laurile
2014-08-21 14:12:21
sinisilmne jutt. jutt tänu keskile pole meil Narvas äärmuslasi ega Tallinnas uusi koganeid. liiga lihtsalt mõtled, aga oled vähemalt siiras. see on ka väärtus:)
kiinilt GS-ile
2014-08-21 14:12:36
Mis saab peale Savisaare taandumist Keskerakonnast, mille valijate põhiosa moodustamas mitteeestlased, edasi? Klassikalised käärid: kui erakonna etteotsa saab eestlane, kaovad mitteeestlaste hääled ning ka vastupidi. Kui KE juhiks saab Ratas - kuidas vaatavad sellele mitteeestlased? Kui aga näituseks Stalnuhhin - kuidas vaatavad sellele keskerakondlastest eestlased? Keskerakondlikus mõttes: mis on partei edasise eksistentsi (ka valimiskvoodi ületamise mõttes järgmistel Riigikogu valimistel) jaoks tähtis: kas pole selleks mitte nende poolt hääletajate hulk? Kolm neljandikku KE poolt valijaist on mitteeestlased. No hüva - ütleme et kaks kolmandikku. Ent sellegipoolest: mis on selle erakonna säilumise garantiiks: kas mõningate eestlaste häälte kaotus (contra Stalnuhhin) või vägagi paljude mitteeestlaste häälte kaotus (contra Ratas)? Ainet mõtisklusteks küllaga - kas pole?
kod
2014-08-21 14:16:19
kas peale savisaare on kellelgi mingi ilmavaade üldse? reformierakonda rattad ja muud pudinad ei puutu, sest sealt saab ju mammonat.
2014-08-21 14:18:45
Keskerakonna ainsaks võimaluseks jääda Eesti poliitmaastikule ka peale Edgar Savisaare lahkumist - teha panus mitteeestlastele. Savisaar, kelle mõistust ma iial alahinnanud pole, on ehitanud üles kuratliku süsteemi.
laurile
2014-08-21 14:22:32
pigem on Ets ikka parempoolsete ja EÜEsi ohver ja paradoksaalsel kombel ka neile vajalik vigur. Tont versus meie inglikesed
Stakan K.Butõlkin
2014-08-21 15:04:42
lp.GS.
Et siis kompromissitust(põhimõttekindlust heidate Savisaarele ette? Jabur ei tundu või? Minu arvates mitte Edgar ei pea tegema sisekaemust vaid kõik need kes talle vastanduvad.Poliitilised oponendid siis kahesõnaga. Edgar on valinud minu arvates õige poole: inimlikkuse ning õigluse kui avaliku hüve ja huvi..Sellist doktriini võib põhimõtteliselt ka pimesi järgida. Pole paha. Edgari poliitilised oponendid on valinud ksenofoobia ja omakasu ning peavad seda ekslikult eestimeelsuseks või patriotismiks. Sellist doktriini ei saa tõesti pimesi järgida ja see on võimalik tõesti ainult n.ö mõtleval ja kavalal inimesel järgida sest omakasu ja erakasu vajavad alati kaalutletud ning analüütilist meelelaadi ning seda paljudel pole küll asendab seda sageli-illusioon mõistuse omamisest. Pole kohanud kedagi kes oma mõistuse üle kurdaks:) Nii tehaksegi oma poliitilised valikud wannabyna kujutelles end kellenagi kes tegelikult ei olda... Mis puutub rämedasse sõimu reeturite ja erakonna tagant varastajate aadressil(aga poliitikas pole suuremat vargust kui erakonna ühiste jõupingutuste tulemusena saadud rahva mandaadi omavoliline kaaperdamine )- siis sõim on ju tegelikult kõigest teatavat laadi õhuvõngutamine ja nagu tõestust leidnud-ei koti midagi ega kedagi. Keskerakonna allesjäänud staazikamail liikmeil ja neid on palju(mina s.h aastast 1998)-on korduvalt olnud põhjust arutella ja sisekaemusi teostada
GS
2014-08-21 15:18:49
Rahvuste lepitaja roll on ilus müüt.
Mis on selle tõestuseks, et just tänu keskile ei ole Narvas äärmuslasi? Aktiivseid, nähtavaid äärmuslasi Eestis tõesti ei ole. Vähemasti ei ole tuvastatud. Eks selle nimel on tehtud ka aastate pikkust, läbimõeldud tööd - integratsiooni-poliitika. Ärme hakka seda nüüd piduradama (vene keelsete koolide loomisega), viime ikka lõpuni. Hoolimata Keskerakonna valimisvõidust Narvas, kogus viimastel valimistel enim hääli sots Jevgeni Ossinovski. Mõtlemise koht, kas pole? Rahvarindest (mõõtmatult suur toetus eestlaste hulgas) on Keskrakond järjest kaugenenud. Tänane valijaskond on karninaalselt teine ja trend on süvenev. Või ma eksin? Euroopa parlamendi valimistel edastas Jaana Toom Edgarit ennast. Kontekstis vaadatuna on see normaalne, vähemasti selgitatav, aga siiski märgiline.
kodanik GSile
2014-08-21 15:26:29
ossinovski narvas sai europarlamendi valimistel ju haledalt lüüa. mida see oss. siis täna teeb? ise tunnistasid, et äärmuslasi Narvas pole:) miks sa siis edasi jaurad. aitäh oskad öelda? unusta see toom jana, ta on üks tolvan, samasugune on juku kalle ja igor gräsin, igas parteis on selliseid
kiin
2014-08-21 15:55:11
Põhjusel miks on tänases Narvas ja ka Ida Virumaal puudumas vene äärmuslased on vastus: neil puudub kandepind. Kandepinna olematuse on põhjustamas see et enamus sealsest elanikkonnast on evimas Venemaaga suht tihedaid sidemeid - ning nende läbi nähakse: elu Eestimaal on kordades elamisväärsem kui emakesel Venemaal.
Kes on aga tänased Vene äärmuslased Eestimaal? Kas nad on narvakad, kelledel sidemad Venemaaga? Ei ole. Tänase vene äärmusluse kantseiks on lasnamäe ja Kopli, ning selle äärmusluse kandjaiks on vene kelt kõnelevad tattninad, kes pole Venemaal kordagi käinud.
2014-08-21 15:57:46
kiinil õigus....georgi linte näeb narvas tuntuvalt vähem kui lasnamäel....
Laine
2014-08-21 18:20:20
Noh, saite nüüd pikalt sõna - kümme peaaegu mitte midagi ütlevat kommentaari.Räägite inimeste rännetest ühest erakonnast teise aga need "siblimised" ei muuda erakonda. Hammustate siin ainult keskerakonda, aga rääkige kuipalju on lahkunud reffifest, IRL-ist eriti palju ja need kes lahkusid on tublid inimesed nagu Ergma.Teie võite sõimata, aga on selline ütlemine - ühiskondlik arvamus ei tee kellestki kurjategijat.
to Laine
2014-08-21 21:21:26
tead ma seekord olen sinuga isegi nõus aga Keskerakond (ma nimetaks teda pigem sektiks, sest teil on seal asjad üles ehitatud justnimelt sekti põhiselt) on eestlasele vaenulik. Ref, IRL- nuh ilus jutt aga tihti teevad vastupidist, Sots- kah selline keskpärane asi.
Aga ühes on eestlased kindlad- keskerakonda me ei vali (ja Laine või Olga jne mis sa ka päriselt oled)- selle vastu sa paraku ei saa- kriba siin kasvõi 1000 kommentaari päevas.
kiin
2014-08-22 02:29:28
Savisaar on geniaalne poliitik aga see hiilgav poliitik on enese nurka mänginud. KE pole enam erakond selle sõna traditsioonilises tähenduses vaid see on muutunud ühemeheparteiks. Kui kaob selle eesotsast Edgar, muutub erakond automaatselt mingiks Vene parteiks. Stalnuhhinid, kõlvartid, toomid, kõikvõimalikud inimjä.......jne. Praegu võib veel KE käsitleda kui vähemalt mõningaski mõttes eestimaise erakonnana, kuid peale Savisaare lahkumist selle eesotsast muutub see "erakond" paugupealt mardikaiks, viiendaks kolonniks - nimetage kuidas tahes. Kurb ja kuratlik ohtlik aga nii näib see olevat. Annaks jumal et ma eksin.
Laine
2014-08-22 13:46:25
Mul on hea meel et eestis on ka üks paljudest tõsistest noortest tegijatest Jaanus Karilaid.Ta on parim.Tema ees kahvatuvad kahjuks riigi õigusorganid, kes ikka kellegi käpa all on.Kas poleks ikka õigem vaadata Autorollo poole - selle asemel hõõruti muudkui Toobali 500 eurot.Kas eesti valitsus välismaa ees üldse millegagi häbi tunneb.Nagu lapsed valima, joodikutele vaba seadus jne.lasteraha senini ei sentigi, aga sõda muudkui õhutatakse.Rõivas viimasel ajal tegelebki sõjaliste probleemidega. Kui vahepeal meelde tuleb siis teeb mõne rahvale vaenuliku seaduse ka.
2014-08-23 11:50:39
Laine näitab oma viimase kommentaari viimase lausega et tal pole õhkõrnagi arusaamist sellest mis vahe on seadusandlikul ja täideviival võimul.
Välismaine hoolivusnäide
2014-08-23 13:40:00
Filipiini Vabariik andis korralduse kutsuda Ebola epideemia piirkondadest tagasi 115 rahuvalveüksust. Ühtekokku kutsutakse tagasi 800-1000 sõdurit ja politseiametnikku, kes töötavad ÜRO alluvuses konflikti- ja katastroofipiirkondades Haitil, Sudaanis, Ida-Timoris, Côte d’Ivoire'is ja Korea poolsaarel, vahendas Reuters.
Lääne-Aafrikat laastava Ebola viiruse tõttu on surnud juba ligi 1500 inimest. Filipiini rahuvalvajad on Libeerias viibinud alates 2003. aastast. Eesti saatis oma mehed nakkuskoldesse (või selle lähistele) kõigest Prantsuse kaitseministri telefonikõne peale.
EELMISELE
2014-08-23 13:45:28
Aga kujuta nüüd meid tavainimesi ette, kes kesikutega siin koos peame elama kes hullemad kui ebola viirus.
vaagija
2014-08-25 23:23:36
kiin, sa eksid päris kindlasti! Savisaarel on mantlipärija ammu välja valitud - Jüri Ratas.
!
2014-08-26 15:50:31
Häda selles,et kui neid ettepanekuid ja mudeleid ja muid asju mistahes ametkondadele,mnistritele,asjameestele hõbekandikul ja põlvili pakkuda ei tee nad väljagi.Sest miks peaksid nad endale tüli tegema?Uute asjadega sehkendama,vastutama,oma kohta ohtu seadma ja pealegi on neil instruktaaz olemas mujalt-pole üldse huvitav kuidas eluke teistel meil veereb.
|