Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Erki Savisaar: Eesti transiidimahud hakkavad peagi tõusma

saödfasdljfh  2017-05-03 09:22:35
Rumal jutt! Õhtul istume rongile ja hommikuks Berliinis - see on OTSENE VALE!

Leedu-Poola piirist  2017-05-03 09:33:38
Kui keegi tahab sõita Leedu-Poola piirile see on inimese õigus ning miks mitte kasutada rongi Kaunasest Bialostoki näituseks siis suslaga. Raha ja aega piisavalt muudkui sõida - igati maaliline muide Suwalki kant Augustowa metsad ja Masuuria järved. Berliini jaoks võetakse lennuk Tallinn-Ülemistelt, eestlane teab mis on raha ja mis on aeg.

vaagija  2017-05-03 09:41:23
Kõik võib ju õige olla, aga kuidas suhtuda kujunenud olukorda, kus meil juba on kaks põhja-lõunasuunalist toimivat raudteed – kas sellises olukorras on mõistlik veel kolmas kord meie väike Eesti joonlaua järgi lõhki kaevata, millise trassi soisesse muldkehasse matta pea kogu meie riigi kruusa-killustiku varud – kas mitte ei oleks õigem kasutada olemasolevaid muldkehasid, neid vajadusel laiendada või ka õgvendada – kokkuvõttes kulud ju väheneksid mitmekordselt, pealegi selle lagastatud maa vältimisega säästaksime palju Eestimaa loodust.
„Kui vaatame laiemalt kaardile, siis kõigil Läänemere-äärsetel sadamatel Soomes, Lätis ja Leedus on viimase 10 aasta jooksul transiit Venemaaga tõusnud, välja arvatud Eesti.“
Tõesti-tõesti, ega oma naabritega normaalselt suhtlemisele altrnatiivi ei ole.

Ameerika hävitas Venemaa  2017-05-03 09:46:03
NSVL lõhuti Tähesõdadega.
Eesti kukutati majanduslikult Venemaa tülidega ja lükati isolatsiooni.

Savisaar juunior  2017-05-03 12:08:58
ajab armunu juttu RB-st,kes on pime...
Maanteed on rohkem koormatud igapäev ja tund,et elu saaks toimida aga selle olematu. veel RB -st ei ole meil tolku suurt,kas ta on või ei ole.Raudteed on ja koormake neid,kaupadele ei ole vaja kiirust ja kes neid nii väga tarbibki või mis toodangut meil müüa nii väga mahukalt müüa on.Unistada ju armunu võib.

Ehituse Kitsaskohad  2017-05-03 12:40:23
Kui eeldada reisirongide 100 % täituvust ja juhul kui kõik reisijad on same ülerasvund kui kirjatüki autor, sel juhul tuleb raudteetammi tugevusarvutused üle vaadata. Muldkeha tuleb vähemalt kaks korda mahukam rajada. Seega ka mitmeid kordi kallim.

vaagija  2017-05-03 13:10:17
to juunior
Jah, maanteede rekkade eelis on ka see, et kaup jõuab ilma kordagi ümberlaadimata ukselt uksele, mida raudtee-, õhu- ja meretransport ei võimalda... samas on nendest võimalustest meretransport kõige odavam ja õhutransport kõige kiirem.

vaagija  2017-05-03 13:16:50
to Ehituse Kitsaskohad
Küsin vastu, et kas siis joonlaua järgi uuele sohu ehitatud põhjatule trassile ikkagi ei tulegi kaks korda mahukam muldkeha rajada? Pealegi uue trassi valmimisel jääb vana (d) trassid kogu oma muldkehade massidega vaid Eesti loodust reostama. Kas see on väärtuslike ressursside säästlik kulutamine? Pealegi kolme põhja-lõunasuunalise trassi üheaegne ekspluateerimine jääb niikuinii meile ülejõu käivaks.

virulane  2017-05-03 13:27:46
Vaagija jutt on ainuõige siin.Kellele seda RB-d vajaon ja kes on need Berliini kihutajad meil siin,ma ei tea oma lähikonnas ainsatki,kes sinna sõita tahaks.Ja see OTSE berliini on veel küsitav,Läti ja Leedu pole nii väga huvitatud oma lõikude ehitamisest ja tshehhid hoopiski mitte.Berliini sõitjad on ainult ülirikkad ja kõrgpositsioonikad ,mul pole sinna asja,leiva ja sokid saan oma poest.Ja see jutt,et iga RB-sse investeeritud euro annab 5,9 eurot kasumit,seda võib rääkida kassile,kes vastu nurrub.

loomulikult Berliini  2017-05-03 13:42:00
Otse loomulikult on Eestis inimesi kes soovivad reisida Berliini ja selleks tuleb võtta lennuk Tallinn-Ülemistelt. Aeg ja raha, selles lugu. Ei midagi keerulist.

oh õudus  2017-05-03 13:48:31
Millal need sent surmale võlgu stagnandid ükskord oma vingumise järele jätavad? Igasugu vaagijate-virulaste seakisa ei pane mingit projekti seisma. Kõige rohkem sellised jopskid kiunuvadki, kellel pole midagi tarvis, aga oma lollust demonstreerimas on igal sammul.

to Vaagija  2017-05-03 13:56:00
Vana muldkeha saab kasutada tankitõkkena Armata metallämblike kinni püüdmiseks.

Väga  2017-05-03 15:21:31
madalad võtted Erkilt. Kuidas ta saab võrrelda Tallinn-Tartu maanteed, mis on juba olemas, alles ehitatava totra raudteega. Teine lugu oleks, kui ka Tallinnast Tartusse ehitataks uus autotee vana kõrvale.
Näib, et Erkist on saamas uus demagoog.

Rein  2017-05-03 15:39:32
Ja mis rahadega me need vanad trassid suuremaks ja paremaks siis teeksime? RB raha, mis EL-ist tuleb on ainult selle trassi jaoks ette nähtud. Oma finantsidega me ju käesolevaid trasse pole suutnud paremaks teha.

vaagija  2017-05-03 15:51:24
Rein, me ei kavatse kunagi kasutada RB raha kogu Eesti raudteetaristu remontimiseks, vaid ühe ülemasoleva põhja-lõunasuunalise raudtee muldkeha kasutamist sellesama Rail-Baltica ehitamiseks – ega siis Brüsselis ka kõik ainult kilplased ole, meil tuleb lihtsalt oma nõue lauale panna.

Rein  2017-05-03 16:06:11
RB fond on uute liinide jaoks, mitte olemasolevate parandamiseks. Sealt ei ole lihtsalt võimalik Tallinn-Tartu liini jaoks raha saada. Mulle endale Tartlasena ka meeldiks, kui see liin kiiremaks tehakse, paraku Brüssel selleks raha ei anna ja endal seda pole.

vaagija  2017-05-03 17:14:49
Jah, Tartu kaudu trassile oli suurem vastuseis trassi pikenemise pärast, aga kui nad isegi sellele Tallinn-Pärnu olemasolevale trassile, mis on ju praktiliselt paralleelne uuele „joonlauatrassile“ ja vaatamata suurele kokkuhoiule ning looduse säästmisele ka raha ei anna, siis on nad seal Brüsselis küll 100% kilplased, ei enamat.

VP teab RB kohta:  2017-05-03 17:35:00
Rail Baltic[1] (Soomes[2], Lätis[3] ja Leedus[4] kasutatakse nimekuju Rail Baltica) on projekt ehitada Poolat, Leedut, Lätit, Eestit ja Soomet ühendav uus, standardrööpmeline (1435 mm laiuse rööpmevahega) ca 950 kilomeetri pikkune kirrraudtee.[5] Raudtee uus trass hakkaks erinema senisest põhiraudteemagistraalist ning ei läbiks Kaliningradi oblastit.


Kui  2017-05-03 19:54:46
aluseks on inglise keel, siis on õige Rail Baltic. Baltical vastet polegi, see on kellegi luul.

tõega näkku  2017-05-03 21:34:29
Head transiiti Venemaaga ei tule enne, kui Reformi kontrolli all olev meedia jätkab Venemaa ründamist.Nad teevad seda teadlikult, et siis näpuga näidata, et majandus ei arene ja kogu Keskkerakond olevat Kremli mõjuagendid

1 | 2 | 3 | 4 | Järgmine

Nimi 
E-mail