![]() Barbara Simons: Eesti e-hääletus on ebaturvaline
Enn Oja
2011-10-05 08:34:11
Ei saa aru asjata jauramisest. Keegi päälä minu ju midagi uut välja ei käi. Minu ettepanek pole aga kunagi old salastatud, se on teada juba ammu.
1. võimalus: Kõik on avalik. Iga üks nääb kes kuidas on äälätand. Selline võte välistab silmakirjalikkuse ja petmisvõimaluse. Samuti saab igaöhe äält uurida, millal ja millisest raalist on se ääl antud. 2. võimalus: Äälätamine korraldada nagu tasumine raalitsi panga lehel. Iga üks nääb kellele ta oma äälä onn and. Ääläpangas võetakse kõik ääläd arvele nagu raha pangas. Ei saa aru mis siin võimatuton. Ke võiks minu ettepanekud ise väljakäjja, mitte aga sõdima 21. sajandivastu. Vaadakem ikka tulevikku, selsimehed!
nördinu
2011-10-05 09:03:55
e-hääletamist on vaja ettenähtud tulemuste saavutamiseks. Kas tõesti ikka mõni ei saa sellest aru?
kaa-nördinu
2011-10-05 10:19:32
e-hääletamise mahategemist on vaja ainult selleks, et Keskerakond saaks õigustada oma kehva tulemust valimistel. Kas tõesti kka mõni ei saa sellest aru?
Kui olid kohalikud valimised ja keskil läks venelaste ja vähem arvutiseeritud inimeste häältega suhteliselt hästi, siis ei seganud neid sugugi see, et osa inimesi andis e-hääle. Siis püstitati telke, kus e-hääletama õpetati, mitte ei veetud teisest ilma otsast kohale mingeid "eksperte" ega trükitud tallinlaste raha eest propagandabrosüüre ega korraldatud konverentse jne. Hale ja armetu, kuidas mõned ikka ei oska kaotada...
kah nördinud
2011-10-05 10:32:36
Hale on see, et valitsusparteid ei julge pettust üles tunnistada.
Lemme Krimm
2011-10-05 10:44:16
Millal enne on vabamüürlased oma pettust tunnistanud?
Kui eesti rahvas laseb samamoodi edasi, siis riik varsti hukatakse. Kõik õpetajaid toetama ja kõiki streikijaid. Mis te kommentaariumis mõnitate, näidake, et teil on vähegi säilinud austust inimese ja eesti riigi vastu.
eelmisele
2011-10-05 10:45:36
... ja Inglismaal ja Soomes tühistati katseliselt, kohalike omavalitsuste, interneti-hääletuse tulemused ning loobuti e-valimiste läbiviimisest, selleks: "et Keskerakond saaks õigustada oma kehva tulemust valimistel". Olen pannud tähele, et saatest saatesse eesti asjaomased selles küsimuses hämavad ümmarguse jutuga ning ilmselgelt väldivad otsest vastust küsimusele, et mis konkreetsel põhjusel Soome ja Inglismaa interneti valimiste tulemused tühistasid ning nendest edasisest läbiviimisest loobusid? Miks räägitkse meile, et kõrgeltarenenud lääneriigid alles valmistuvad ning SOOVIVAD (määramata) TULEVIKUS e-valimised kasutusele võtta ajal mil suhteliselt vaeses Eestis on e-valimised juba pikka aega ja väidetavalt ilma ühegi ebaõnnestumiseta kasutusel olnud!? Miks väljendasid 03.oktoobri 2011.a. ERR vastava teemalises raadiosaates osalenud e-valimisi toetavad asjaomased väga lühidalt nõnda nagu oleks Soome ja Inglismaa e-valimiste tulemused tühistatud mitte interneti vaid mingite masin-valimiste (?) masinates tekkinud vigade tõttu - ajal mil iga tol ajal Soomes (Vantal) elanud inimene kindlasti mäletab oma kogemusest, et Soome ajakirjanduses räägiti toona, selgelt interneti teel antud häälte suhtes ilmsiks tulnud veast mis muutis valimistulemuse ebausaldatavaks.
Enn Oja
2011-10-05 11:02:59
Miks mujal on raaliäälätus läbipõrund? Kõigepäält arvestage seda et nad onn Eestist raalinduses tunduvalt mahajäänumad. Lisaks tunduvalt suurem salastatus milleni mejje alles teeloleme. Just selline põlveotsas nikerdamine kukutapki läbi iga äälätuse, kas ilma raalita või raaliga.
Valitaks minu eeltoodud 2-st võimalusest emmb kummb, ei saaks ükski Ke auliikmest Varvaara või Parbar isegi köhatada.
ka nii
2011-10-05 11:18:59
http://www.vorumaateataja.ee/index.php/component/content/article/12-uudised/974-kes-voltsis-meegomaee-suvilaomanike-allkirju.html
politikaan
2011-10-05 11:28:33
http://www.syndikaat.ee/news.php?uID=4381&lang=est
Briti ajakirjaniku Toby Harndeni ja tema Afganistani sõda kirjeldava raamatu ümber puhkenud skandaal on suurepärane illustratsioon Eestit juhtiva poliitilise kliki olematust moraalist. Ja veel olematumast poliitilisest sõltumatusest. Ühtlasi asetab kõik see aga väga selgesse valgusesse ka äsjastel Riigikogu valimistel toimunu. Tuleb nimelt välja, et meie niinimetatud liitlasi ähvardati ei enama ega vähemaga kui sellega, et Harndeni raamatu ilmumine võib mõjutada siinseid valimistulemusi. Mis omakorda võiks viia Eesti lahkumiseni Afganistanist. Ehk siis, USA ja Suurbritannia valitsustelt nõuti ei midagi muud, kui sekkumist meie siseasjadesse ja valimistulemuste teistpidist, väidetavalt neile soodsat mõjutamist.
manipuleerija
2011-10-05 11:30:34
http://www.pealinn.ee/index.php?pid=132&lang=5&nid=8478
E-hääletuse tulevikust ehk kuidas varastada valimisi Miks teised arenenud riigid ei vaimustu e-hääletuse rakendamisest? Sest nad leiavad, et nii pole tagatud valimiste privaatsus ja korruptsioonikindlus ehk tulemustega saab hõlpsasti manipuleerida.
klikivalija
2011-10-05 11:31:45
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/virgo-kruve-klikivalimiste-voimalikkusest-demokraatlikus-riigis.d?id=42001449
Eesti elektrooniline hääletamine eirab valimiste ühetaolisuse ja kontrollitavuse põhimõtteid ning loob soodsa võimaluse häälte ostmiseks. Oli võimalus osaleda e-valimiste vaatlejatele korraldatud koolitustel. Mida rohkem lugesin jagatud infomaterjale või viibisin kokkusaamistel, seda enam sain aru e-valimiste vaatlemise võimatusest.
ja
2011-10-05 12:09:41
antud kirjutisele tuginedes saame, ilma igasuguse kahtluseta, väita, et meid valitseb punt jesuiite, kelle jaoks eesmärk pühitseb abinõu. Ona jälestusväärne, et see jesuiitide rühmitus on end ebaseaduslikult valitsema trüginud.
Ei
2011-10-05 14:26:53
antud kirjutisele tuginedes saame ilma kahtlusteta väita ,et meil on tõesti tubli valitsus ,milline oskas ülemaailmsest majanduslangusest nii hästi välja tulla--- ilma suurte võlgateta , mida te kesikud ainult vingute -- Tammsaare kirjutas- "Tehke tööd siis tuleb armastus " (ka oma valitsuse vastu)
to Ei
2011-10-05 16:19:11
millest sul puudus on, et Kesknädalasse vinguma tuled? Armastusest või rahast?
vaagija
2011-10-05 16:42:44
to kaa-nördinu
Ära valeta! Võin sulle siia copida kümneid artikleid, kui sa ise ei viitsi arhiivi lehitseda, kus oli Keskerakond algusest peale kriitiline nii ebaausa ja ebausaldusväärse valimise suhtes, nagu on seda e-valimine - seda olenemata sellest, kas tulime valimistel võitjaks või teiseks. Ja nüüd mängime tähtsat bossi - meie oleme esimesed maailmas!?! E-valimine sobib vaid P-Koreale - diktaatorile oleks alati võim siis garanteeritud. Telkide püstitamine oli täiesti õigustatud, kuna võimulolijad lootsid, et löövad meid mütsiga ja nad ise ju e-valimiste seadustamisega välimised valimisjaoskondadest uulitsale viisidki - tänavale, parkidesse, prügikastide tagustesse, kõrtsidesse, leivaisade kabinettidesse, hooldekodudesse jne jne - siis tuligi paratamatult ja seaduslikult õpetada ka nendele arvuti kasutamist, kes seda ei vallanud. Nüüd, valimistevahelisel ajal on just õige aeg targemate ekspertide tasemel põhjalikumalt asjad selgeks rääkida. Et järgmisteks valimisteks oleks see igavesti kestvalt valitseva diktatuurriigi garanteerimine lõpetatud.
To-Vaagija
2011-10-05 17:25:19
Huvitav lähenemine E-valimistele , Keskerakonna "roheliste telkide" püstitamine kus õpetati E-valimist noorkesikute tähelepaneliku kontrolli all oli igati ÕIGUSTATUD . Aga kui seda tehti valitsuse tasandil siis on kisa ja vingumist kui palju . Kas kesikud ise aru ei saa-- eesti rahvas ei usalda teid enam. Ja olgu E või A valimine võimule ei saa teie ka venelaste abiga .
vaagija
2011-10-05 17:54:56
To To-Vaagija
Mida tähendab - "tähelepaneliku kontrolli all" ?? Arvutiõpetus ei ole kellelegi keelatud. Pigem oli vastupidi - nendes kõigi tarbeks püstitatud telkides käisid just teie oma mõttekaaslastega "uurimas", et kui palju seal seadusi rikutakse - ja ennäe, mitte ühtegi seaduserikkumist ei leitud, sest valimisprotseduuri tegid valijad juba iseseisvalt ilma kõrvalise abita. Ei ole kuulnud, et valitsuse tasandil oleks ka telke püstitadud. "Kisa ja vingumist"(kriitikat loomulikult) kostus siis, kui näiteks vanadekodus korjati valimisteks kõik ID-kaardid kokku, korraldati firmasiseseid "valimispidusid" või tehti kõrtsis kaup-kauba vastu - sina ID-kaart kaheks minutiks minu kätte - mina kann õlut sinu kätte... Jah, näen, et selle valepropaganda - "vene kaardi" väljakäimise hirmus olete valmis kõiki ausaid mängureegleid rikkuma, peaasi et oma "õige" partei ainuõiget ühepartei igikestvat õigust ebausaldusväärsete seadustega seadustada. Õnneks Eesti valija on targemaks saanud.
poolt!!!
2011-10-05 18:00:25
Kordan eelkirjutaja viimast lauset: olgu E- või A-valimine, võimule ei saa teie ka venelaste abiga.
Vähemasti nii kaua, kui teie eesotsas on see, kes sealt kasvõi veri ninast väljas lahkumast keeldub. Pärast seda pole erakonna olukord ehk lootusetu. Iseküsimus, kas Vaagija sel juhul enam on nõus ambrasuurile viskuma. P.S. Ja selle Barbaara-Rachel Simmons-Goldberg-Coheniga vehkimine, kelle paremad E-päevad on jäänud kümne aasta taha, on surmani ära tüüdanud!!!!!!! Selle Tallinna maksumaksjate raha eest raha eest, mis selle proua nahka on läinud, võiks juba ammu midagi värskemat ja kabedamat kohale veeretada.
vaagija
2011-10-05 18:36:52
to poolt!!!
"lahkumast keeldub"?!? Eeeei, valijad olid need, kes palusid teda jääda. Oi, oi - kas IT-eksperdi dr. Barbara Simonsi originaalaruanne 3. septembrist 2011 Eesti e-hääletussüsteemi kohta on kümne aasta tagune töö? Viitsi ikka see läbi lugeda, ehk muudad siis oma arvamust nii tipptasemel uurimuse kohta. Paneb imestama, kui silmakirjalikud on siinsed kommenteerijad - kui ikka võimust kümne küünega kinnihoidmine on nii magusaks muutunud, oleme nõus kasvõi oma senise suurima sõbra ja partnerriigi tippspetsialisti maapõhja tampima?!? Püha müristus - ma ei julge selle peale mitte mõeldagi - mis saanuks ja kui suureks paisunuks hädakisa siis, kui näiteks see e-valimiste analüütikust tippspetsialist oleks meile saabunud Moskvast!?!
tõega
2011-10-05 19:05:53
Eesti ulmeromaanide kangelane Ansip arvab teisiti, öeldes et see ei ole nii, loll jutt suhu tagasi.
|