Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Palkame parlamenti odavad hiinlased!

teema to nukrutseja  2009-12-27 14:37:07
üsnagi tõepärane kirjeldus, mis saab siis kui Riigikogu suudetakse, lõpuks, ära nullida. Intensiivne töö selleks käib kõigil rinnetel, avalikult ja varjatult. Eka see palgatõuski oli üks Riigikogu kaotamise meetmetest. Avalikkus ju jõuliselt "muidusööjate" vastu.

Mind on vene aeg õpetanud lugema ridade vahelt ja kriitiliselt suhtuma kõigisse "ametlikesse" seisukohtadesse. Keegi võiks tänastele noortele ka seda oskust õpetada.

To teema  2009-12-27 17:09:46
Ja mis siis nii hirmus oleks kui kaoks see mõttetu Riigikogu. Meil on ometi ministeeriumid kes suudavad ja peavatki kõik seadused väljatöötama . Meil on tubli presitent ja tema suur kantsalei saab alati kontrollida kas seadus on kooskõlas põhiseadusega ja siis president kas kinnitab või lükkab tagasi. Kaoks ometi see mõttetu vaidlus ja "lehmakauplemine" Riigikogus. Iga kainelt mõtlev eestlane saab aru kui mõttetu ja kallis on ülalpidada Riigikogu ,kelle kogu energia laheb ainult omavahelisele kisklemisele.

Sobimatu sisu  2009-12-27 20:52:00
Esiteks, ega Riigikogusse ei peakski vaene ja varata pugema ja omale sealt kõrget pensioni krahmata. Ka võiks Riigikogulane Toompeal istuda vaid 3-4 päeva kuus , sest põhiilise töö teevad min. spetsid , eksperdid.
Teiseks, on nn odav hiinlane siin sobimatu , sest spetsid-oskajad teenivad Rahva-Hiinas tõelisi megatasusid , sest nad on lõpetanud USA , Inglismaa jt tippülikoolid.
Meie riigikogulasele oleks 30 tuhhi täna maksimum. Kel pole tegelikku tööd , ei pea ka enam teenima !

teema  2009-12-27 23:13:03
ei, ega Riigikogu kaotamisega muud ei juhtukski kui, et meil saaks siis parlamentaarse riigikorra asemel presidentaalne riigikord, kus presidendi otsused oleksid A & O. Korra me juba olime selles situatsioonis, tänaseni sülgime tuld ja tõrva. OK, Riigikogus ei ole alati just kõige targemad esindatud, aga presidendiks ei tarvitse valitud saada ka mitte kõige targem vaid kõige võimuahnem. 101 riigikogulast enamuse arvamusele allutada on keeruline ja vaevanõudev töö, üht võimuahnet ja mitte kõige targemat presidenti annab igal juhul ära rääkida. Asi see nutsu näidata ei ole ja president ongi ümber veendud.

See minu arvamus, küünikust pragmaatik, nagu ma olen!

WSS  2009-12-28 15:50:37
teema ja pragmaatik, tule taevas appi, ikka idealistist utoopiline keskkommu ju. Muide huvitav kesikuhaigus, kõige fanaatilisemad neidt: Meg, Magnus alustavad alati, ma ei ole erakonna liige. Mis siit järeldada, parteitud enamlased seega kõige jälgimad limukad, kui ajalugu uskuda.

teema to to teema  2009-12-28 17:20:48
jah, see on meil ka olnud, et ministeeriumite asjatundjad teevad valmis seadused ja riigikogujad- ülemnõukogulased tulevad, kord kvartalis?,valmis seaduste rakendamise poolt hääletama. Millegipärast hakkasime selle vastu mässama kui sul meeles on? Tahtsime teistsugust Riigikogu, aga võimalik, et sina ei mässanud. Igatahes oli enamik sellise riigi toimimise lahenduse poolt. Mis siis nüüd lahti on läinud, et oma kättevõitetu enam ei meeldi ja jälle tahaks vana tagasi?

To-teema  2009-12-28 18:54:24
Kunagi tõesti saatis eesti presitent Konstantiin Päts Riigikogu laiali sest rahval oli " villand" tühjast omavahelisest nääklusest ja "lehmakauplemisest" nagu tookord nimetati . Tagajärg oli positiivne Eesti riigi majandusele. Maaelu oli selges tõusuteel ,riik andis asundustalude rajamiseks pikaajalist ILMA PROTSENDITA laenu . Tagasimakse tähtaeg 55 aastat. Kõik maa oli viimase hektarini haritud . Kuid mis praegu toimub , seda tead isegi. Ja mis peaks halb olema kui Riigikogu koos käiks ainult näiteks kaks korda kuus ja siis tõesti seal ka tööd tehakse mitte nii nagu praegu. Ei maksa rahvast lolliks ka teha juttudega -"kohtumistest valijatega" ja muust miks ei viibita kohal. Käivad need Riigikogulased tööajast päris puhkamas väljaspool vabariiki --enamast lõuna pool. Ja miks peaks Riigikogulased kes saavad niigi ülemõistuse suurt palka ka saama ülisuurt pensioni.? Pension peab olema kõigil võrdne. See ülisuur pension on lausa näkku sülitamine kõigile kes samuti on kogu elu tööd teinud ja palju raskemat ja tihti vastutusrikkamad kui need "pühad lehmad " Riigikogulased.

Täiendan veidi  2009-12-28 23:54:35
Selge see , et siin Teema poolt esitatud mõte pole uus. Nimelt koalitsiooni valitsus on kõige populistlikum ja kriisi ajal töövõimetu. Võimutäius peaks olema võitnud partei PEAMINISTRIL, kes koostab valitsuse kas oma partei liikmetest või kaasates sõltumatuid spetsialiste. Samas peab võimutäiusega peaministril olema otsene vastutus (nagu Inglismaa peaministril või osaliselt Saksa kantsleril). Presidenti pole kääbusriigil vaja , seda lindilõikajat, ilutalunikku ja 24. II udust manitsust-loba peaks ajama Riigikogu Esimees . M.O.

Täiendan veidi  2009-12-28 23:56:03
Selge see , et siin Teema poolt esitatud mõte pole uus. Nimelt koalitsiooni valitsus on kõige populistlikum ja kriisi ajal töövõimetu. Võimutäius peaks olema võitnud partei PEAMINISTRIL, kes koostab valitsuse kas oma partei liikmetest või kaasates sõltumatuid spetsialiste. Samas peab võimutäiusega peaministril olema otsene vastutus (nagu Inglismaa peaministril või osaliselt Saksa kantsleril). Presidenti pole kääbusriigil vaja , seda lindilõikajat, ilutalunikku ja 24. II udust manitsust-loba peaks ajama Riigikogu Esimees . M.O.

teema to to-Teema  2009-12-29 01:02:29
jaa, oli küll majanduslik tõus ja põllumehed said järjele jne. jne. Aga lõppkokkuvõttes saime selle manööverduse tulemusel 50ks aastaks Ülemnõukogu, mis käis koos kord kvartalis, nagu pesuehtne kummitempel. Mäletad, et meil oli Laulev Revolutsioon, et kummitemplit kunagi enam ei oleks? Tänaseks on nad suutnud end tagasi nihveldada ja täiesti seaduslikult. Halb ei ole parlamentaarne riigikord, halvad on selle riigikorra teostajad. Ja sellest tulekski alustada- kui on halvad tuleb leida lahendus muutmiseks. Valimistel näeme, raisk!

to teema  2009-12-29 12:21:58
Mitte ei saanud Eesti mingi manööverduse tulemusega 50 aastat okupatsiooni ,vaid vene tankid olid need mis Eesti riigi okupeerisid ja hävitasid Eesti riigi. On selge ,et kui ka Eesti oleks püüdnud vastuhakata-- Punaarmeele oleks Eesti ikka okupeeritud ja inimkaotused veelgi suuremad. Jõudude ja tehnika vahekord väikese Eesti ja Nõukogude Liidu kes omas rohkem tanke ,lennukeid ja muud tehnikat kui kõik Euroopa riigid kokku oleks tohutu . Pealegi oli nii Saksamaa --Molotov-Ribbentropi pakti kui ka lääneriigid "Kolmikpaktiga " kõik Eesti Stalinile mahamüünud. Ja eelkommenteeriale keegi ei vaidle ,et need "näod" mis seal Riigikogus kogu aeg "virvendavad" tuleks kõik väljavahetada aga ei saa, valimiseadus on tehtud selline ,et nemad ikka seal eesotsas. Aitaks ainult päris uue Erakonna võit valimistel kus ei oleks mitteainustki praegust Riigikogulast . Muud demokraatliku lahendust ei näe. Kõige hullem variant muidugi kui valimised võidaks Putini sõbralik Keskerakond. See oleks Eesti riigi kiire lõpp . Niisiis eelkommenteeria --- Valimistel näeme , raisk. !

teema  2009-12-29 13:54:23
kui sina saad 40 aasta jamadest nii aru, siis on see sinu arusaamine. Mina saan sellest aru nii, et prsident võttis endale ainuotsustaja õigused ja andis meid Venemaa käsutusse ainsagi vastuhaku katseta. Manitses veel lisaks, et ei tohi vastu hakata. Parlamendi- Riigikogu olemasolul poleks vast sellist võimalust presidendil tekkinud?

Ants  2009-12-29 15:29:32
Sekkun ka mina nüüd korraks ,et öelda ärge rääkige kui ei tea kuidas oli. President Pätsu juures koos olid kõik eesti kõrgemad sõjaväelased ja arutati vennelaste ultimaatumit vene tankide Eestisse baasitesse lubamise üle.Aega vastamiseks oli 24 tundi ja vene väed ootasid piiritaga vastust .Oli hoiatus eitava vastuse korral okupeeritakse Eesti kohe kui vaenulik riik. Laidoner oli vastuhakkamise poolt koos enamiku kõrgemate ohvitseridega ja esialgu oli neil ülekaal. Mäletan isa kes seal nõupidamisel viibis helistas kodu emale --- sõida kohe maale koos lastega oma vanemate juurde,tuleb sõda venemaaga. Ema kiirustas pakkima kuid juba tuli uus kõne sõda jääb ära-- Päts ja osa kindraleid leidsid meie ei ole sõjaks valmis ja Eesti riik nii väike enne kui meie mobilisatsiooni väljakuulutada jõuame on venelased juba Tallinnas. Pealegi tõotasid venelased mittesekkuda Eesti riigi siseasjadesse. Sellisist küsimust poleks aegagi parlamendis arutada ja lugupeetud "teema" unustab ultimaatumi tähtaeg oli ainult 24 tundi. Mida oleks siin arutanud Parlament !?

arno  2009-12-29 20:14:26
Kui pühad on läbi ja jälle TOHIB üksteisele öelda RAISK siis lubatagu ka minul sekka piiksuda. Antsu kirjutis on AMMENDAVALT TÄPNE - tegelikult oli selleks hetkeks kui esitati ultimaatum juba KÕIK lootusetult hiljaks jäänud. Piirikindlustused nii Narva tega kui Irboskas olid tegelikult hulk aastaid mitte ainult täiustamata vaid isegi hooldamata ja seega lootusetus seisus. Kogu sõjavarustus asus Tallinnas ladudes ja selle laialijagamiseks, isegi mobilisatsiooni väljakuulutamiseks puudus aeg. Kuigi varustust oli mitte vähe langes see KÕIK puutumatult venelaste kätte. Kuuldavasti olla puudunud tollel hetkel isegi konkreetne tegevuskava puhuks kui venelased peaksid tegelikult ründama. Nagu Ants täpselt kirjutab, oli tollel hetkel venelastel soomusjõude ja lennukeid rohkem kui ülejäänud MAAILMAL (mitte üksi Euroopal) kokku. Kuigi , nagu tänaseks on teada, oli meil toona paljalt TANKIMIINE rohkem kui 150 000(!) asusid need KÕIK Hiiul ladudes ja olid seega kasutud kohese rünnaku tõrjumiseks. SÕDA ei saa pidada ilma eelneva ettevalmistuseta kuid just SEE meil puudus kuigi ligi sajal tuhandel mehel olid relvad kodus, kuid AINULT käsirelvad. Seega, teema jauramine kuulub täielikult ULME valda.

arno  2009-12-29 20:27:53
Sama naiivne on ka järgmine arvamine, nagu muudaks midagi HOOPIS UUE ERAKONNA tulek poliitikamaastikule... Ei muuda, sest nii rahvuslaste kui taasloodava ERSP näide on kohe varnast võtta. Uusi tegijaid lihtsalt EI LASTA LÖÖGILE ... nad hoitakse infosulus täpselt samamoodi nagu hoidis Savisaare emapartei EKP laulva revolutsiooni ajal infosulus ERSP d. Pool aastat ei õnnestunud seda mitte ainult REGISTREERIDA vaid ERSP ei saanud minutitki ei EETRIAEGA raadios ja televisioonis, EI RIDAGI avaldamiseks ajakirjanduses mis oli ju EKP range kontrolli all. ERSPainsaks suhtluseks rahvaga sai olla vaid tänavanurkadel jagatavad INFOLEHED sest isegi kuulutustulpadele üleskleebituid kuulutusi käis komsomol püüdlikult maha rebimas. Nii Hirvepargi kui Vanemuise tänava Auditooriumis kokkutulekuks tuli teavitada rahvast AMEERIKA HÄÄLE kaudu(?) Ja öelge, mis tänaseks on muutunud? Seesama M. Kadastiku juhitav MEEDIA valitseb meil inforuumi ja isegi rahvuslaste internetiportaali on korduvalt SULETUD aga vaid ESIMEST ERSP taasloomise katset saatis media lauslaim ja valeinformatsioon koos kohese FAšISMI SILDI KÜLGEKLEEPIMISEGA.

teema  2009-12-29 22:42:30
tohhohh, kõige jõulisemad "isamaalased" on käed tõstnud ja lahinguta alla andnud?
Kus see, hung seest välja, isamaa kaitsmine nüüd jäänud on. Mehed, alla anda saab alati, aga ülekohtule vastu seista saab ka alati. Valikute küsimus. Ärge ajage jama, et parlamendis ei ole aega küsimust arutada. Alati on aega, aga tahtmisest jääb sageli puudu.

Nimetu, see mida sa mulle kommenteerid, oled ju sina. Minul pole sinu kommentariga mitte kõige vähematki seost. Sinu raevunud rikutus on selles kommentaris. Oleks ka palju tahta, et hullunuid üldse enam ei oleks, mõni ikka kusagil leidub. Neela õhtused tabletid ära, ehk rahuned maha.

Jaanus  2009-12-30 11:28:50
Paistab ,et "teema" vähe tunneb ajalugu . Lausa naerukoht on see , et Eesti Parlament oleks arutanud Venemaa ultimaatumit millel nagu teada oli aega vastamiseks 24 tundi , see Parlament mis arvata oli samasugune kui praegu Riigikogu ja ei oleks iialgi selle ajaga vastamiseks otsusele jõudnud ,nii nagu ka praegu ,ainult kui jutt on oma palgast või muust lisatasust on kohe valitsemas täielik ülksmeel ---kõik kohe poolt.Seepärast Päts kunagi täiesti kasutu ja mõttetu Parlamendi laiali saatisgi, ja õieti tegi. Arno jutt oli samuti õige Eesti oli täiesti ettevalmistamata sõjaks--- Miks. Aga sellepärast ,et püüti kramplikult hoida NEUTRALITEETI . Eesti uskus "sinisilmselt" ,et selline võimalus on ja teadis kui tähelepanelikult Venemaa jälgis iga Eesti sammu,et leida põhjust kuulutada Eesti agressiivseks ja ohtlikuks riigiks omale ja leida ettekääne Eesti okupeerimiseks Seepärast ei juletud ei Narva kindlustusi uuendada ja isegi tankimiine Narva tuua. Venemaa oleks kohe alustanud üleilmset kisa --- Eesti riik tahab kallaletungida suurele Venemaale. Ja oma riigi kaitseks tuleb Eesti okupeerida. Nii tegi ta näiteks ka Soomega "kelle riigipiir olevat ohtlikult lähedal Leningradile" seepärast tuleb alustada sõda Soomega. "Teemal" aga soovitan lugeda ajalugu --aastad 1939 -1940.

teema  2009-12-30 16:42:16
mõtlesin, et ignoreerin Jaanust, kuna ta mu nime vargil käis, aga vastan siiski repliigiga. Mees /naine/ , sina oled tegelane, kelle arvamus mulle kuidagi korda ei lähe. Valelik varas ei ole väärikas suhtluspartner mulle ja edaspidi väldin su kommentaridele vastamist.

Mikihiir  2009-12-30 16:54:10
Mikspärast peab riigikogulasele üldse maksma ?-see on au,seal olla.Nad ju ise kipuvad sinna.Nagunii aetakse ka omi asju,seal olles-boonus seegi.
Mina ei maksaks neile isegi mitte esinduskulu...jõukad inimesed kõik.Ega mõni kodutu sinna ju ei kandideeri või sidemeteta kehvakene.Lõpuks oleme kõik biol.ühesugused ja reaalsusetaju kaob võrdeliselt elatustaseme vahega.

Jaanus  2010-01-01 10:49:10
Teemale--- MIKS PEAKSIN MINA SINU NIMEL KIRJUTAMA. See jutt on nii jabur, et ei oska vastatagi. Huvitav miks peaks mina Sinu aliast kasutama ???? Sama hästi võiksid süüdistada Arnot ,Antsu, WSS ,ühesõnaga kõiki oma oponete kellega vaidled , kuid mina ei usu ,et keegi neist Sinu eest kirjutab juba selline mõtte on liiga totter. Kui tõesti keegi seda tegi oli see mõni koolipoiss-tattnina kes tahtis ka midagi vahele kirjutada.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail