![]() Kui Pullapää jäägrid saadeti Paldiskit vallutama
Ants
2010-01-28 00:04:48
Kõigepealt vastan "tublile" "Noh"-ile ,Ära soni siin mingist kahest avaldusest . Dets.1995 tegi president L Meri -Kindral Einselnile ettepaneku anda lahkumisavaldus millise ka rahuldas ja Riigikogu kus ülekaal isamaliidul kinnitas.
USA erukononel A Einseln oli NATO kooliga ja suure praktikaga ohvitser kes tuli Eestisse tõeliste kavatsustega aidata Eesti riiki ,kuid oli nagu ütles konolnelleitnant Jüri Kadak --- siinse "seltskonna" jaoks liiga aus otsekohene siiras, uskudes pugejaid enda ümber. See talle saatuslikuks saigi. Uurisin kogu õhtu seda Pullapea jäägrite lugu ja ka seda kes siis tegelikult oli Jaak Mosin kes 2 aug. 1993 areteeriti Hapsalus Eesti Kaitsepolitsei poolt ja anti kohtu alla. Mida siis imestada,et ta vahepeal välismaal assüüli palus. Ütlen ausalt olin täiesti jahmunud tolleaegseid dokumente lugedes. Mis kõik sealt välja ei tulnud . Kasvõi sama Jaak Mosin kes oli kunagi "Kuperjanovi " vabatahtlike pataljoni tagalaülem veebli auastmes. Ja kuidas ERSP kavatses Mosina kaasabil teha riigipööre Toompeal. Pataljoniülemat JKerti kohal ei olnud ja kuhugi oli kadunud ka staabiülem leitnant Aare Ermus. Mosin kui "kõrgem ülemus" tõi pataljoni välja oma paiknemiskohast ja alustas teekonda Tallinna . Kuid tänu Tartu Kaitseliidu ohvitseridele kes läksid Tartus peatunud pataljoni isikkooseisu juurde ja selgitasid meestele,seda avantüüri , mehed keeldusid edasi sõitmast .Algul oli ERSP -lased saanud kaubale ka teise "Kalevi pataljoniga" kuid ka see ei soovinud teha riigipööret ja keeldus. Siis Jaak Mosin põgenes Pullapea jäägrite juurde kus talle Eksiilvalitsus andis kohe allohvitserist- majori aukraadi ustavuse eest ERSP-le , Jäägrid ei tunnistanud ametliku Eesti riigivõimu ja Sõjaväejuhtkonda vaid keeldus laiali minemast ja relvi äraandmast . Kinnitamata andmeil oli plaanis ,et Tunne Kelam asub õnnestunud relvastatud riigipöörde korral ülemnõukogu etteotsa , valitsuse juhiks saab Kaido Kama. Kuid see kukkus haledalt läbi. Ja nüüd see sama Mosin kes tõttas seaduslikku rahva poolt valitud Rahvarinde valitsust relvadega kukutama lipitseb Keskerakonna ees ,puistab omale tuhka pähe ja loodab nähtavasti ,et ka temale leitaks Tallinnas soe kohake. Ei usu mina kunagi selliseid Mosinaid.
to Ants
2010-01-28 01:02:27
Veel vähem saab uskuda sihukesi nagu Tunne Kelam või Kaido Kama! Mosin on, nagu Kesknädal teatab, Eestist lahkunud - seepärast pole avaja karta, et ta soovib Savisaarelt endale Tallinnasse sooja kohta.
MUSKETÄR
2010-01-28 04:54:23
to erak: esimeses pooles ajasid päris mõistlikku juttu, kuid siis vajusid ära. Need, kes kahtlevad minu informeerituses, siis kahtlejatele niipalju, et olin nende sündmuste sees, tunnistaja ja olen isiklikult asjapulkadega tuttav. Mind pole mõtet mingites valedes süüdistada, kui kedagi siis Isamaaliitu ja Laari. Jah, Einseln oli sinisilmne ja ta kasutati Laaneotsa kõrvaldamiseks ja hiljem kõrvaldati ka tema. Einseln oli isepäine ja tema kõrval oli vale jutlustaja Kiti Jürgensi nime all. Jäägreid kasutati räpastes poliitilistes mängudes, sest kommunistidel oli veel suur hirm, nad ei teadnud, mida Kaitseliit teeb, kuidas käitub, KL varandused anti 40. aastal kommunistidele... Kommud lootsid okupantide kaitsele ja sellepärast oligi tarvis jäägritest teha märatsev bande, sest N.Liit kirjutas, väed viiakse välja alles siis, kui Eesti kontrollib oma territooriumi ja poleks ohtlikke relvastatud gruppe... Jah, need osatäitjad on ka veel täna võimul, kuid eksivad need, kes arvavad Savisaarel olevat päästev jõud. Mis aga puutub tulistamisse viadukti all, siis osalesid seal paljud, seal osales maffia ja osales ka SOG. Eesmärk oli lihtne, tappa nii Kommer kui Pikaro, sest Pikaro teadis palju ja oli ohuks maffiale ja räpastele politseinikele. Auto, millega tol päeval Kommer sõitis, peideti Marja tänavale merekonteinerisse. Autol olid katuses mitmed kuuliaugud, mis viitasid sellele, et Kommerit taheti näha surnuna... Laaneots on süüdistanud Einselni ja soovitanud tal hullarisse minna, sest Einseln teadustas, et Laaneots olevat soovinud dollareid, et füüsiliselt likvideerida Kommer ja Mosin. Kokkuvõtvalt teile kõigile, mäng oli suur, väga suur ja nad kõik on täna pukis. Kõige suuremad süüdlased on kahtlemata Isamaaliit, kelle president oli ka Meri.
2010-01-28 08:26:35
savisaar hoidis verevalamise ära,naer tuleb peale,ta relva näeb on junn jahe ja paneb jooksu,savisaar on viimane argpüks ja reetur
Meg
2010-01-28 08:37:28
Lugemiseks;
Postimees 1.märts1996 Mis ikka seisab Einseli vallandamise taga? Postimees 30.juuni 2000 Presidendi kaks nägu-Lennart Meri kangutab ametist Juhannes Kerti. Eesti Päevaleht 23.dets. 1995- Kert tõrjus süüdistusi. Sõnumileht 19.dets.1995 Parim lahendus on presidendi kätes. Postimees 3.juuli 2000- Operetikindral Meri. Aga seda Einselni poliiitilist avaldust ma polegi seni leidnud. Ju sattus teiste lehtede sekka ja seda nüüd otsida on mõtetu. Eks ma lehti tagasi pannes ehk avastan selle. Soovitan seda kõike lugeda. Leidsin veel midagi-3.juuli 2000 Tammsaar:presidendi mängu teised ei tea."Pooleteise aastaga pole riigikaitsenõukogu Lennart Meri kutsel ühtegi istungit pidanud."
vaagija
2010-01-28 09:43:26
Tänan Antsu nii hea info eest Pullapää afääri kohta. "Ja kuidas ERSP kavatses Mosina kaasabil teha riigipööre Toompeal" - see oli vist Eesti Kongressi päevil, kui õhk oli kuumaks kõetud riigipöördekatsest Toompeal?. Ei taha aga nõustuda sellega, et Mosin muutis meelt lootuses sooja kohta Tallinnas leida. Mosin ei ole ainus, kelle silmad avanesid kõige selle ees, mis tegelikult meie riigis toimub ja oma artiklis ta ka seda puhta südamega tunnistab.
ambuja
2010-01-28 10:04:33
Peab tänama J. Mosinat tõe avaldamise eest. Et ta viibib praegu välismaal, siis ma ei kahtle, et see on tõde. Mis puutub aga Tunne Kelami tegutsemisse, siis tema plaanitud tormijooks Toompea äravõtmiseks kohe pärast iseseisvumist oleks tähendanud okupatsiooni jätkumist. Kõigepealt sellisest tormijooksust oleks teada saanud Savisaar ja ta oleks mobiliseerinud kaitset, ka nõukogude armee juhtkond oleks saanud teada ja oleks asunud rahuvalvajatena tegutsema ning võimu üle võtma. Siis ei oleks nõukogude armee lahkunud, sest ettekäändeks oleks toodud vajadus kaitste venelaste julgeolekut koos interrindega. Nüüd võime anda hinnangu Tunne Kelami ja tema kamba tegevusele, kelle põhieesmärk oli saada võimule iga hinna eest. Seepärast tuli hävitada ka need rahvuslikult meelestatud eestlased, kes soovisid taastada tõeliselt demokraatlikku Eestit. Kahjuks on praegu võimu haaranud Eesti mahamüüjad välismaalastele, samas lollitatakse rahvast "vene ohuga" ja naiivne eestlane usub seda. Aeg oleks eestlastel silmad avada nagu avas oma silmad eesti patrioot Jaak Mosin.
nentija
2010-01-28 10:20:20
Tänusõnad, Ambuja! Võimalik versioon on ilmselt õigesti avatud. Kole mõelda, mis oleks juhtunud, kui sellised "märterluse" tekitamise kavad oleksid teoks saanud. Muidugi oleks niiviisi saanud ägendada tulukat "välisvõitlust" - süütutest ohvritest poleks sellistel tegelinskitel olnud sooja ega külma.
Ants
2010-01-28 12:18:19
To-musketär -nüüd räägid seda mis oli , aga veel on palju siin rääkida-- ei ole see Jaak Mosina ülestunnistus mitte nii puhtsüdamlik -- Miks ei räägi ta sõnagi mille pärast Rootsi põgenes asüüli palus ja kui ei saanud tagasi Eestisse tuli ning end varjama asus . Põhjus oli ühe metalliärimehe tapmine jäägrite poolt .See oli palgamõrv ja toimus 4 septembril 1993 . Kuid oli tunnistajaid kes nägid . Asso Kommer jäägrite pealik arreteeriti Jaak Mosin tema asetäitja põgenes Rootsi, hiljem kui ta tagasi tuli Eestisse, siis võeti ka tema kinni . Ma ei leidnud sellest kohtuistungist millest niipalju aega tagasi kahjuks midagi . Kuid Asso Kommer kes ülestunnistas ja näitas ka kuhu tapetu maetud läks kinni-- Mosina süüd vist ei saadud tõestada.
Ei olnud need jäägrid mitte mingid Eesti patrioodid ,vaid sinna oli kogunenud väga kahtlane kooseis. Juba varem nimetasin täiesti anarhistid kes mingile võimule alluda ei tahtnud . Tegid tuevateenuseid ja ka palgamõrvu.
Ants
2010-01-28 12:45:26
Nüüd proovisin selgitada seda kui suur oli Savisaare osa selles, et ei toimunud relvastatud konflikti jäägritega . Kuid lugege uuest Mosina pihtimust ,seal räägitakse ainult Savisaare jõulistest esinemistest Riigikogus . Mitte kusagil ei ole mingit "jälge" sellest ,et Savisaar ise oleks käinud Pullapeal . Küll käisid Pullapeal --Riigikogu liikmed : Tiit Made , Katrin Linde , Peeter Loorens , Ardo Aasmäe ja KL ülem Johannes Kert, isegi oli Pullapeal esinemas käinud Marju Länik oma ansambliga . Kuid mitte kusagil ei ole jälgegi mitte ,et ka Edgar Savissaar. ? Kui aga keegi vastu vaidleb palun mitte niisama juttu vaid kus on see kirjas ,et ka teised lugeda saaks ?
"Palju vett on merre voolanud" neist kaugeist päevist ja palju ununenud, kuid siiski on säilinud mitmesuguseid dokumente. Millegipärast olen siiski veendunud --- ei olnud see mitte "südametunnistus piin" mis meie "tubli" Jaak Mosina pani sellist ülestunnistust tegema, millest siin meie tulihingelised Keskerakondlased kohe" kinni haarasid" ja mõrva kahtlusega Mosina lausa"kätele tõstsid" nagu usuvennad uue "ärganud" jumalarüppe tulnud uue usuvenna. Veel on siin palju segast ka selles mida siiski tegi Savisaar ,et jääks ära konflikt jäägrite ja Eesti valitsusele ustava "Kuperjanovi" pataljoni vahel . Oli "Kuperjanovi" pataljon juba toodud lähtepositsioonile Läänemaal. Kõik lõppes hästi kuid ikka tahaks teada milline osa oli siin Savisaarel. ?? Kui keegi teab täpsustage.
Ants
2010-01-28 12:57:03
Lugupeetud" VAAGIJA" kui Sind tõsiselt huvitab probleemid mis olid sellel kaugel ajastul ,mill istusime "lausa püssirohutünnil" ,siis võta minuga ühendust mul on materjale tollest ajast mis oma mahukuse tõttu siin ei ole võimalik avaldada.
erak
2010-01-28 13:50:36
Lp.Musketärile.
Vabandan tõesti,et lasksin emotsioonidel liugu. Tõepoolest tunnistan,et olen üks tavaline inimene,kes ammutas teadmisi esialgul sinisilmsena oma iidolitelt ja meediast,kus loomulikult nii üksikasjalikku teavet ei jagatud nagu omasid asjaosalised,kes ise sündmuste keerises olid,kuid ka siis ei pruugi kõik nende suust tulev olla objektiivne. Nagu siingi tõlgendatakse Mosina avaldust erinevalt,nii nagu ollakse eriarvamustel Einselnist. Kuid käbilõiget tehes,sain siiski omaarvates õige pildi enamvähem,mis ühtub ka minu praktilise vaistuga,kuna nagu mainisid,oli mäng väga kõrgelt üle meie peade,millest lihtinimesel oli võimatu arusaada,kui ainult oma aruga järeldusi teha. Mosaiik on hakanud minujaoks enamvähem klappima,kuid siiski veel aukliuna. Mis puutub Merisse,siis olen üldarvamusega täpselt päri. Ka Laari ja Isamaliidu(IRL) suhtes nõustun. Aga Savisaare kohal käimisest tean lihtsalt läbi meedia kuuldust,mida ei pane kahtluse alla. Olen veendunud et praegusel peavoolu meedial,on väga vaja Savisaare roll tollases segaduses igati mahateha,kaotades jälgi igalt poolt,peaasi et Savisaare demoniseerimine jätkuks. Loomulikult tuli meelde ka see,et kohal käisi rida teisigi eelpool loetletud asjapulki,ka Marju Länik. Kuid meelde jäi,et pärast Savisaare käiku nagu ohtlik konflikt rahunes. Ka mäletan et Mosinat ikkagi aeti taga kui mingit eriti ohtlikku kurjategijat..... millest Mosin siin sõnagi ei räägi. Aga olgu mistahes,fakt on see,et tegelikud rahva-ja riigivaenlased olid nii siis kui ka praegu võimul. Selles on Mosinal õigus. Üksikasjad tema suhtes ei huvita,sest nende teadmine ei muudaks suhtumist praegusesse võimuklikki ja üleüldse ei muudaks see midagi. Need kes on programmeeritud Savisaare arutusse vihkamisse,neid ei muuda miski,isegi mitte maavärin,ega mingi muu looduslik katastroof,nendel puudub analüütiline võime. Neile on vist tõesti vaktsiiniga sisestatud mingi kiip,mis kontrollib ja suunab nende ajude impulsse jne.
Ants
2010-01-28 15:05:45
Lugupeetud "Erak" kas Sinul on teada millises lehes, kuskohal mis kuupäeval leht ilmus ,millises jutt Savisaare Pullapeal käigust.?? Mina ei leidnud kusagilt ja see ,et "keegi kusagil rääkis" pole mingi tõestus. Muidugi pole sellel tähtsustki kuid siis kui Sul ei ole teada tegelikus ei maksa "hämada" ,mina võin kõigi kohta mis kirjas ka anda selgitust ,kuskohalt minu andmed pärinevad. Muidugi ei saanud ma ise kohal olla ega tea detaile . Kuid siin "Erak" vaidlen küll vastu-- "et üksikasjad Jaak Mosina kohta Sind ei huvita" , Peaasi ainult ,et Savissaart kiitis. Aga mind ja veel teisigi huvitab küll sellise inimese taust - või ütlete " Kui ta on nõus tunnistama Savisaart suureks juhiks ja astuma Keskerakonda on kohe ka mõrtsukatööd kõik muu kuritegevus andestatud ja Jaak Mosin kohe õige mees. !?
Võibolla õnnestub kusagilt "välja kaevata" ka see kohtuprotsess , kuid tean peale Asso Kommeri ülestunnistust palgamõrva kohta ja kui ta näitas kuhu maeti laip ,oli veel kahtlustusi ,et on rohkem palgamõrvu . Ja nüüd äkki on Jaak Mosin õige mees !?,.
MUSKETÄR
2010-01-28 15:50:59
to Ants: tundub, et oled hingega asja kallal ja seepärast võiksin sinuga veidike juttu puhuda. Kirjutasid, et võtta ühendust, paraku sinu mei ei tööta, siit ka küsimus: "Kuidas sinuga ühendust võtta?" Lugupeetud erak, vabandus vastu võetud. Lisaksin siia niipalju, et see teema on endiselt kuum ja ükski ajakirjanik ei taha sellega tegeleda, kuigi nad on intervjueerinud "süüdlasi" mitmeid kordi..
erak
2010-01-28 16:19:27
lp.ANTS
mina ei ole kusagil väitnud,et jäin uskuma kuulujutte. Mina viibisin sel kriitilisel ajal maal,kus ei olnud muud infoallikat,kui raadio ja kuna tegemisst oli ülikriitilise situatsiooniga,siis anti pea iga poole tunni järel või isegi sagedamini ülevaade kõigest,kes seal olukorra vaoshoidmiseks kohale olid kutsutud,ka oli nende hulgas Savisaar,meeldigu sulle või mitte. Ei ole Savisaar mingi ingel,ikka luustlihast inimene oma vigadega nagu kestahes meist. Aga ka mitte deemonlik koletis,kelleks teda on kõik need aastad tahetud kallutatud meedia ja pressi poolt kujundada. No mida see palgamõrva lugu sulle annab? see ju samasugune jutt,et keegi kusagil rääkis,mida minulegi inkrimineerid. Miks sind ei huvita pastor Meri mõrv,mis oli ometi tõestatud,kuid mõrvar(id) avastamata siiani,toimikki suletud? Mosin on tavaline inimene,kel on õigus oma arvamust muuta avastades et tegemist oli reeturlusega,millest ta ju siin kirjutas. Järeldan,et sinuga on tegemist erapooliku inimesega,kes kannab isiklikku viha nii Mosina kui Savisaare vastu. Kordan veel,igal inimesel on õigus oma meelt muuta,kui on selleks põhjused. Jäärapäiselt seista omal arvamusel,olgugi et vale on paljastatud,kas nii on õigem? ah,lõpetame parem selle vaidluse. Kõike head teile.
2010-01-28 17:23:06
To-erak. Siin eksid rängalt ,et ole mina Jaak Mosina tuttav, ega saagi mingit viha pidada. Lihtsalt tahtsin öelda ei ole igaüks kes ainult Savisaart ja Keskerakonda kiidab kohe ÕIGE MEES ja huvitav on siiski teada ka tema tausta kes ta siiski oli ja mida tegi. Minu jutt aga on dokumentaalselt tõestatav ,mida kirjutasin pole mingi "kuskilt kuuldu" . Savisaare kohta pole mina kusagil öelnud midagi laimavat või solvavat , kus Sa seda võtad.? Arutasime ainult juttu ,et mina ei leidnd ei arhiivi ajaehtedest , kolonelleitnant Kadaki mälestustes tollest ajast ega ka mujalt seda ,et Savisaar isiklikult Pullapeal oleks viibinud . See lihtsalt huvitas tõe huvides. Savisaar pole ka ise kusagil minu teada sellest rääkinud. Kui Sa aga kuulsid raadiost ,siis milleks vaidleme, mina lugesin üles kõik inimesed kellede kohta oli kusagil kirjas ,et viibis Pullapeal -- tahtsin teada ainult tõde
Ants
2010-01-28 17:25:13
Palun vabandust kogemata läks eelmine minu kirjutatud kommentaar minema ilma nimeta -- muidugi kirjutas ANTS
kõigepealt
2010-01-28 17:41:47
Antsule. Sa ise sonid kogu aeg! Ja ainult sula sonimisest sa koos püsidki. Kogu see krempel, mida siin toodad, on üks vaimuhaige sonimine. Mitte ühtki tegelikku fakti ei lase su soniv aju ligi. Soiud siin pidevalt, nagu siil udus.
sel
2010-01-28 18:01:59
ajal töötasid ETVs veel inimesed, kes olid ausad ja üiglased ajakirjanikud. Savisaare Pullapääl käimist ja intervjuud temaga näidati telekas.
Ants
2010-01-28 18:24:39
Kas Sa näed meie "Teema" ilmus ka lagedale, Sinu kirjastiili ja sõnu ei Sa kellegi teise omaga segi ajada , Sinu kommentaarid ainult sõim- mõttetu mula . Sinusugusele võib ainult kaasa tunda ja ära arva, et ei aimata kes Sa oled.
|