Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Jääminek

Nõel.  2012-03-28 17:46:47
SKP inimese kohta Eestis juba 20000 dollarit-peaaegu samapalju kui arenenud EU riikides, kuid palk 4 korda väiksem.Miks? Järgmisel palgapäeval võtan ühe tuttava matemaatikaõpetaja kaasa-las selgitab!

Uurija  2012-03-28 18:05:11
Nii et sa vaagija ikka ei teagi jah kas Eesti oli Soomest majanduslikult arenenum?See on ainult sinu arvamus, mis on tekkinud läbi erinevate meediakanalite kaudu.

  2012-03-28 18:09:45
Kadri!
Keskerakond sai valitud, sest valimisprogramm arvestas rahva heaoluga. Toompeale saite tänu Keskerakonnale ja sp pole valitud esindajatel moraalset õigust praegu erakonnast lahkuda. Riigis on probleeme, millega peaks tegelema. Savisaar ei sega Keskerakonna parlamendi liikmetel tööd teha. Enne järgmisi valimisi lahkugu igaüks kuhu soovib, aga praegused lahkujad on valijate (rahva) reeturid.
Kas Savisaar ikka on diktaator või on see poliitiliste vastaste luul?

kriibu  2012-03-28 18:33:10
Njah, vaagija, Obama tõesti ütles nii ja eks tal ole õigus ka. Viimane üleilmne kriis oli suuresti kunstlikult tekitatud selles mõttes, et pankurid ongi liiga ahned. Aga mitte ainult pankurite ahnus ei põhjusta kriise. Ja kuidas pankurite ahnust süüdistada selles, et Kreekas maksti surnutele pensione ja riigiteenistujad sai 14 kuupalka jms?

Tiina  2012-03-28 20:03:03
Kus see SKP meil 20000dollarit in.kohta?? Statistikat võiks ikka vaadata. Meie SKP per capita oli 2011 8300euri ja sellega oleme EL-is üks vaesemaid riike. Kreekas oli see 28000 euri. Eespool kommiti, et keskerakond ei tee riigikogus midagi? Paraku see on meie poliitikute kultuuritus - opositsiooniga ei arvestata. Ükski ettepanek läbi ei lähe. Meedia on kallutatud. Tallinn on hinnatud paima toimetulekuga omavalitsuseks E.V-s hoolimata riigivõimu pingutusest linn pankrotti ajada (kohalike maksude kaotamine, maamaksu kaotamine, tulumaksubaasi vähendamine jne.). Nüüd on meedial hambus Tallinna tänavad -ETV-s näidati mitmenädalatagust pilti ühest kõrvaltänavast. Väljaimetud probleem tegelikikult - võrreldes Rakvere, Tartu, Pärnu tänavatega on Tallinna omad isegi hiilgavas seisus. Riik võtab kogu kütuseaktsiisist laekuva raha endale, kuigi seaduse järgi peaks andma 75% KOV-dele teede parandamiseks. Mida teeb riik kogu selle maksutuluga, mida rahvalt välja pigistatakse? Partsi valitsusalasm on totaalne bardakk - MTÜ-dele antakse raha, mis tegelikult täidavad maj.minist. ametnike ülesandeid, seega ametnik saab topeltpalga. Teedeamet käib välislähetustel (suusareisid, autonäitused) 5-10 in. delegatsioonide kaupa. Selline rahakulutus on muidugi põhjendatud, selle vastu ETV huvi ei tunne, aga need Tallinna linna teed - vaat sellest tuleb pidevalt jutustada - ja juttu jätkub koha pikaks ajaks. Võimulolijatele on ainus probleem Eesti Vabariigis, millega nad 24x7 üheskoos meediaga tegelevad on Tallinna linna võim (kuna on vale partei võimul - siis loomulikult on siin kõik valesti).

vaagija  2012-03-28 20:52:46
Uurija, tean seda, mida korduvalt olen meediast näinud või lugenud.

Uurija  2012-03-28 21:47:55
Osad teavad seda et Lennart Meri oli kgb agent ka, aga usaldusväärseid tõendeid selle kohta ikka tuua ei saa.

diana  2012-03-28 22:25:17
vaagija! vastasid tallinlasele, aga mul on sinu vastusest küsimused, millele ei ole suutnud sa ka varem vastata. Eks vasta nüüd enda eest mite Kadri Simpsoni eest.
1. Misssugune valitsus on paadunud parempoolne-neoliberaalne õhuke riik. Mis see valitsus endast kujutab?
2. See sinu nimetatud Konservatiivne rahvaliit ei tõuse nii pea, pane seda tähele, sest seal on vanad olijad ja see tähendab midagi. Ei ole ma kuulnud, et oleks Keskerakond 1 jaKeskerakond ". Kust need andmed?
3. Sul on kindlasti Eesti Põhiseadus laua peal, too mulle need punktid , kus on öeldud, et me ei või teisi riike abistada. Samuti ma ei saa aru kuidas sa võrdled eestit ja Kreekat!!!
4. Tallinlane on õigusega toonud välja 50 aastat okupatsiooni mis pärsis meie edasi liikumist. Mis puutub esimesed 20 aastat, siis olime Soomega enamvähem ühel tasemel ja ühest kohast tulnud. Kust vaagija, sinu teadmised?
5. Vähemalt meil on olemas Vabadussõja mälestussammas mälestamast meie vana- ja vanavanaisasi kes võitlesid Eesti iseseisvumise eest, vaba Eesti vabariigi eest. Pronkssõduri ära viimine ei olnud õige tegu, sinu vaagija arvates. Oleks võinud need maradöörid lõhkuda ja laamendada kuini 9.maini. Aitäh vaagija!
6. Kui sa võtad sellisel toonil sõna eesti Rahvamuusiumi tuleviku kohta, siis sa tõesti ei ole mingi Eesti patrioot.
7. Kuidas Stenbocki maja surus peale volikogu liikmete suurenemiseks Märjamaa vallas või mõtlesid Tallinna linna volikogu. Mis oli põhjus? Miks peaks olema riigikogu 202 liikmeline?
8. Kreekast võid veel rääkida.
9. Oled käinud mujal riikides,tead et Eestis on kõige suuremad palga vahed. Kui õpetajate, med.töötajate, päästjate, bussijuhtide palkasid tõstetakse, siis see vahe suureneb veelgi või ei.
10. varem sa ei suutnus ära seletada sõnu friedmanistlik vabaliberaalsus, neoliberalism, paadunud parempoolsus jne. Pidevalt kasutad neid väljendeid, ehk selgitad mis need tähendavad. Kunagi jküsis sinukäest gümnasist ja siis põhjendasid vähese haridusega (7.kl. vist).
11. Kas sa tahad lastekasvatuse teha kaardisüsteemile. Tuleb meelde kui savisaar andis toiduauneid kaardidega :-}} Sa kindlasti ei tea seda aega, olid Venemaal sel ajal.
Kuidas sul selle kaardiga vallas alkoholi poest saamine käib ja mis see kaart endast kujutab. Jaga kogemusi. Kas Keskerakondades 1 või 2 oled sellest rääkinud ja ettepanekuid teinud kasutamisele võtmiseks.

diana  2012-03-28 22:27:38
vaagija, mis meediat sa loed ja missugust ajakirjandust vaatad.

  2012-03-28 22:33:27
vaagija ja teised kommijad! Pidage seda meeles, et oma arvamust võib igaüks avaldada, olgu ta erakonnas või erakonnata, aga kui midagi avaldada siis peab teadma fakte, umbluu ajamine ei ole hea, sest see ei vasta tõele. Sinu juures on seda viimast liiga palju.

soovitus  2012-03-28 22:37:22
uurijale soovitus! Mina Rahvusraamatukogusse ja sealt on võimalik tellidaja vaadata majanduse olukorda euroopas ja võrrelda Eesti ja Soome majandus näitajaid 1918-1940. Siin võtaks selle lahti rääkimine väga palju ruumi.

haljastuse spetsalist  2012-03-28 22:48:49
Tiina kus linnas elad või kui elad Tallinnas, kus kandis ringi liigud, et midagi tähele ei pane. tallinna tänavatest räägiti õiget juttu, samuti on korrast ära tallinna heakord ja haljastus, haljastuse hooldusest ei tasu rääkidagi
Tiina mida teeb riik maksutuluga? Ehk selgitad meile rumalatele inimestele.
Kes see metnik on kes saab topelt palga, Nimeta julgesti, sest Tiinasid on palju ja keegi ei saa teada, et sina ütlesid. Nimeta see inimene. Tallinna teed on vaja korda teha, sest inimesed lõhyuvad masinaid.
Tiina võiks kirjutada siin Kesklinna piirkonnas 10 tänavat, mis on täiesti korras ja 10 tänavat kus üks auk ajab teist taga.

vaagija  2012-03-29 00:00:11
diana, vastan meeleldi:
1. Ära omista mulle sõnu, mida ei ole kunagi õelnud, näiteks 'paadunud'. Meie tänane valitsus ongi parempoolne ja neoliberaalne õhuke riik, kus viljeldakse vabaturumajandust ja riigi osatähtsuse vähendamist majanduses seoses riigi, eriti strateegiliste objektide erastamisega - Eesti Raudtee, Eesti Merelaevandus, Eesti Elektrijaamad (suudeti päästa), samuti Tallinna Vesi, samuti pangad välismaale jne.
2. See on Sinu arvamus Konservatiivse Rahvaliidu suhtes, minu arvamus on teine. See Keskerakond1 ja Keskerakond2 sai välja pakutud rohkem emotsioonide tasandil seoses väljaastujatega erakonnast.
3. Mul ei ole Põhiseadust laual ja olen õelnud, et abistada on vaja vaesemaid. Samal tasandil võrdlen ka Eestit ja Kreekat.
4. Tänan Sind, diana, südamest minu toetamise eest, kus ütled, et 'olime Soomega enamvähem ühel tasemel'. Uurija juba riidles minuga - olen seda mitmest kohast lugenud.
5. Vabadussõja kangelaste mälestuse suhtes oleme ju üksmeelsed - mina ka tegin väikese ammetuse sambale tookord, kahjuks teostus ei olnud kõige parem. Ka minu tädi 18-aastase medõena hukkus tookord Vabadussõjas. Pronksõduri äraviimine oli õige tegu, kuid see pidanuks toimuma rahumeelselt - selleks oligi ka ümarlaud, kus osapooled olid nõus, siis jäänuks ka miljardilised kahjud Eesti riigile olemata.
6. vaagija on KUMU ja Eesti Rahva Muuseumi patrioot, kuid kuna Euroopa toetus õeldi ära, siis tuleks seda teha tagasihoidlikuma raha eest.
7. Valitsus sundis Linnavalitsust suuri lisakulutusi tegema linnavolikogu suurendamiseks. See oli kalli raha raiskamine. See väljaõeldud 202 oli irooniaks 'tallinlasele', kuna küsimusi pidavat küsima vaid samad näod.
8. Kreekast juba rääkisime.
9.Olen käinud mujal riikides, kuid mitte palku uurimas. See on statistikast teada, et elatustaseme lõhega rikaste ja vaeste vahel oleme Euroopas esimeste seas.
10. Milton Friedmanni parempoolse majandusteaduse olen ammu lahti rääkinud, aga mitte sõnadega 'vabaliberaalsus' ja 'paadunud parempoolsus' - need sõnad räägib lahti lugupeetud diana. Mis puutub minu haridusse, siis on see keskharidus, kuigi olen õelnud, et enne küüditamist oli mul 7-klassine haridus. Veel olen õelnud, et mul on ka 8 aastat Siberi "eluülikooli kõrgharidust".
11. Mina ei taha mingit kaardisüsteemi, seda meetodit kasutatakse erandkorras nende joodikute suhtes, kes oma igakuuse toetuse kättesaamisel joovad selle kohe tilgatumaks ja siis riputavad hambad kuuks ajaks varna (?!). Olukord kohe paranes, kui ta võis poest vaid toiduaineid päevanormina kätte saada. Sellist juhust tean.
12. Mul on koju tellitud neli ajalehte.

diana  2012-03-29 01:01:54
Vaagija! Aitäh sisuka vastuse eest, aga palju jäi arusaamatuks.
Hea küll vaagija, sa ütlesid paduneuliberaalne ja mina arvasin, et paadunud=paduga.. Mis tähendab sõna neuliberaalne? Otsisin seda poliitilistest terminitest ja ei leidnud. Kas sinu suurele sõbrale keskerakonna esimehele Edgarile meeldib see, et lahterdad või jagad, kuidas õigem öelda, Keskerakond 1 ja Keskerakond 2. Kas pole veel vara niimoodi emotsioone väljendada. See veidi näitab, et sa pole erakonnaga rahul või kuidas.
Sa ütlesid, et Põhiseadus ei luba abistada. Vaata eespoolt oma ütlemist. Kreeka on vene, kui ta ei suuda oma laenusid tagasi maksta, meie suudame laene maksta, mida meil peaaegu ei ole.
Kas sinu tädi on koguteoses "Eesti Vabadussõda" ära märgitud, seal on kõik langenute nimed. Naisi on väga vähe, kes rindel langesid. Eespool mainisin mis oleks võinud juhtuda kui ära ei oleks viidud. Seda tunnistas tol ajal nii valitsus kui opositsioon. kahjud oleks olnud võibolla suuremad mitu korda. Sa ei näinud mis Tallinnas toimus. Kuidas valitsus sai sundida Tallinna volikogu suurendama, mis oli selle põhjuseks tegelikult? Sa ei vastanud küsimusle. Kreekast sa ei ole rääkinud, miks seal selline raske olukord on rahval ja majandusel.
Kust võib seda statistkat lugeda, et rikaste ja vaeste vahe on meil kõige suurem. Kui uskuda näiteks riigikogu infotunnis Heimar Lenki ja maarika Tuus-Laulu, siis pole ühtki asja kus me viimased ei ole. Olen sellisest satatistikast ja faktidest huvitatud.
Neid poliitilisi väljendeidkasutad tihti, arvan nii, et kui inimene kasutab, siis oskab ka neid sõnu lahti rääkida. Mina ei oska neid.
Kui sina ei suuda kaardi süsteemi lahti rääkida, siis mul elab Märjamaa lähedal kursuseõe vanemad TRÜ päevilt. Eks küsin nendelt.
Mis ajalehte sa loed. Mina arvan, et Rapla maakonna ajaleht, Kesknädal, Sirp ja Maaleht. Kindlasti sa ei loe Postimeest, Päevalehte ja Õhtulehte, need on ju valitsuse häälekandjad ja mõju all. samuti sa ei usalda Eesti TV programmae peale Tallinna TV.
Ma ei ole pahatahtlik sinu suhtes vaagija kunagi olnud, agama tahan alati oma küsimustele vastuseid ja mind pahandab see kui inimene täpselt ei tea ja udutab siin nii, et mõni jääbki uskuma.
Mul on tohutult kahju, et Rasmus Vool ei kirjuta enam ja Karl Vist oma mälestusi.

vaagija  2012-03-29 09:48:37
diana, tänan tähelepanu eest! Eks püüan siis vastata, kuigi küsimused hakkavad nii keeruliseks minema, mis üle minu haridustaseme hakkavad ulatuma.
Esiteks - paadunud ei võrdu paduga, on täiesti erineva tähendusega sõnad.
Teiseks - mitte neu-, vaid neo-, ja see ei ole poliitiline termin - võõrsõnade leksikonis on selle kohta õeldud lihtsalt uus-, seega võib õelda ka uusliberaalne.
Olen nõus, et emotsionaalselt Keskerakond2 õelda on vara, kuid kuna 29 liiget andsid lahkumisavalduse, siis nii ka ütlesin.
Edasi, ma ei õelnud, et Põhiseadus ei luba abistada, ütlesin vaid: meist kordi rikkama abistamine PEAKS küll põhiseadusevastane olema.
Minu tädi ei ole koguteoses "Eesti Vabadussõda", sest ta ei olnud sõdur ja ta jäi sõjas teadmata kadunuks. Olen püüdnud teda arhiivides otsida, kuid seni tulutult.
Nägime kõik televiisorist, mis Pronksi äraviimisel Tallinnas juhtus.
Valitsus sundis selleks linnavalitsust suuri rahasid asjatult kulutama, et suurendatud volikogu kaudu oleks paremini võimalik Savisaar Tallinnas kukutada. Ei läinud läbi, aga rahad lennutati tuulde.
Kreekas ei ole käinud ja tean vaid niipalju, kui olen meediast näinud, kuulnud, lugenud.
1001 korda on seda igasuguses meedias räägitud, et elatustaseme lõhe poolest meie rikaste ja vaeste vahel oleme Euroopa suuremaid - Ansip lubab iga valimise eel, et lõhe väheneb, kuid vastupidi, vist ainult Rumeenia või Bulgaaria on meist kehvemad.
Tean ühte juhust, kus keelduti joodikule toimetulekurahasid välja andmast ja olukord paranes tunduvalt, kui talle hakati väljastama kauplusest päevanormi jagu toiduaineid. Sellist süsteemi oleks vaja laiendada ka joodikutest või narkomaanidest emadele, kahjuks, aga lapsed kannataksid vähem.
Mul on tellitud Postimees, Nädaline, Meie Maa ja Kesknädal.
Head kevadet, diana!

diana  2012-03-29 11:03:19
vaagija! ma ei küsi sinu käest seda millest sa ei ole rääkinud, näiteks poliitiliste väljendite seletused, mida kasutad ja seda küsin juba kolmandat korda. Loe minu küsimust, ära korda minu arvamust
teiseks ära pahanda, aga sööd pidevalt oma väljaütlemist. Palju asju ei saa kaheldi mõista. Kui ütlesid on sinu mõte ja teadmised, millel peab olema tagapõhi, aga mite õhust võetud. See ongi paljudel kommijatel viga, teadmata mis nende jutust võib välja lugeda ja mis see võib tuua erakonnale, erakondlastele ja inimestele kes ei kuulu kusagile erakonda, Poliitikas peab olema oma arvamusega ettevaatlik. Seda on näha Laaneti välja viskamises ja hoiatuste arv. Ei tohi olla erakonnast teist arvamust, oma arvamust, isegi mite poliitiliselt korrektne.
Keskerakonnast lahkujaid on viimasel ajal päris palju, samuti IRL-ist (seda ajakirjanduse andmel).
Eespool ütleid, et tädi oli Vabadussõjas med.õde ja hukkus . Nüüd ütled, et jäi kadunuks. Med.õed ei olnud sõdurid aga nendest on kirjutatud ja neid hukkunuid on meeles peetud.
Ma ikka ei saa aru kuidas valitsus sai omavalitsuse volikogu suurendada, et kedagi kukutada, kui suurendati siis kasvas kõige rohkem keskerakondlste arv, mis kukutamine see oli.
seda mis juhtus teame kõik, aga kui ära viimata oleks jäänud, ei tea mis sel juhul oleks juhtunud Tallinnas ja mujal Eestis näiteks Ida Virumaal, vene saatkond ja öisel vahtkonnal olid teised kavatsused, seda on ka tunnistatud.
Lõhest inimeste vahel on räägitud ainult riigikogu infotunnis ja ühtede ja samade riigikogulaste poolt. Googlist on võimalik seda lõhet riikide viisi leida. Minul pole see praegu päevakorra, sest pean hoopis enne eksameid üliõpilastega tegelema rohkem. Paljudes maailma riikides on miljonäre ja on vaeseid, eriti trastiline on Hiinas näiteks, kus on üle miljoni miljonäri ja tavalised töölised saavad palju vähem palka kui meie inimesed keskmiselt. Tore on, et oled hakkanud vastama küsimustele.

sõna sekka  2012-03-29 11:15:34
Mitu sajandit kulus Inglismaal,kui temast üks võimsamaid riike kujunes? Mitu sada aastat kulus USA,l kui temast sai maailma juhtiv tööstusriik.Rootsi pole pidanud oma pinnal ühtegi sõda,Norra oli vaene maa senini,kui nafta leiti,Taanil on siiani oma koloniaalvaldused.Soome sai vabalt areneda,kuna suutis venelastele vastu hambaid anda jne,jne.Kokkuvõttes---kõik need eelpoolnimetatud maad on SAANUD VABALT ARENEDA,mida kahjuks meie kohta öelda ei saa.Lõhuti meile omane ja meie tingimustele vastav majandus,toodi sisse venestamise eesmärgil suurtööstus,mille tooraine tuli Venemaalt ja mille toodang läks tagasi.Mis oleks me hakanud peale selle suurtööstusega,mis tootis välisturgudel konkurentsivõimetut toodangut,pealegi pani Venemaa ette barjäärid-topelttollid,et nii nõrgestada meie majandust.Üleliidulise alluvusega tehased pankrotistusid (venelastest juhid ei olnud võimelised ilma käsu ja toodangule kindla turuta mitte midagi oma peaga ära tegema) .Inimesed aga jäid---ja see ongi üks tohutu koorem noorele alles beebieas riigile.Teine ehk veel suurem kaotus--oli järjepidevuse lõhkumine ja inimestelt initsiatiivi pärssimine.Oma peaga mõtlemine,maast madalast rahaga ümberkäimise ja "raha teeb raha" õpetamine.Ere näide on Saksamaade ühinemisel,kui ossidele anti raha kuid invensteeringute asemel,lasti see lihtlabaselt tuulde ja erinevus kahe Saksamaa vahel on siiani silmatorkav.Sotsialism hukutas inimese ja neid "vilju" nopime siiani.Käsi pikal-kelleltki midagi ootamine ja nõudmine----ja selle harjal keskerakondlased nüüd inimestega manipuleerivadki,osatades haavu,mille löömisel ise osaleti ja mille veritsemist lõputult soositakse.Ei ole see teie poolt reklaamitud maksusüsteem mingi võluvits,mis otsekohe olukorda parandaks.Aega läheb vaja ja kahjuks palju aega,enne kui kasvavad peale noored,sotsialismist ja haiglasest "võrdsustamisest" vabad inimesed,kes saavad aru,et TEMAST ENDAST OLENEB ,KUIDAS TA OMA ELU OSKAB ELADA.Streikidega praeguses olukorras rikkust ei suurenda,mida saaks ümberjagada.Mis puutub "Pronkssõdurisse"---vaagija lemmikteemasse,siis minu arvates oleks see kuju pidanud üldse maa pealt kaduma,meile eestlastele on see vastuvõtmatu,et meid okupeerinud ja alandanud sõdur ikka veel Tallinnas on.Venelased võivad oma iidoleid Venemaal kummardada--mitte keegi ei keela neil elada luulus,et nemad kõikjale olid "õnnetoojad".Mälestus nende "vabastamisest" on siiani maja seinas,kui 5 last ja ema ja vigane vanaisa tariti seina najale,lasti neile kuulid veidi üle pea (vanaisa sai pihta ja suri laste nähes),tapeti pere ainus piimaandja ja lohistati õue vinguv kesik.Aidast võeti kõik,mis süüa andis ja pott pliidil keerati koldesse.Saksa sõdur ei käitunud mitte iialgi nii matslikult ja jõhkralt.

linlane-tallinlane  2012-03-29 11:28:30
vata aga vaata kui rikas on vaagija, kohe neli lehte koju tellinud. enamus pensonäre ei saa isegi oma valla lehte, kui see just tasuta ei anta, omale võimaldada. Eestis on veel kohti kus ei näe telekat ega ei saa mobiiliga rääkida, lauatelefoni paneku võimalust ei ole. Need viimased asjad ei sõltu küll valitsusest minu arvates. ja kas ongi kõike hädalisi võimeline aitama, hea kui natuke kõigile antakse. Mida rohkem meil Eestist inimesi ära läheb välismaale tööle, mida vähem inimesed tööd tahavad teha, seda vähem saab tõsta palkasid ja pensone, seda vähem on meil siin hea elada, sest see on õige, et meil töötud, joodikud, narkomaanid,vangid, kodutud elvad nende kulul kes tööl käies maksavad koguaeg maksusid. Tänu sellele, et tallinnas elab 1/3 eesti elanikkonnast, saab linn laristada raha mõtlematult komandeeringuteks, kolmeteistkümnetateks palkadeks, reklaamiks, küsitlusteks, olla sponsoriks, anda välja raamatuid, linnavalitsuse ja volikogu palkade tõusuks igal aastal, oma töötajate suveürituste korraldamiseks, keskerakonna toetamiseks jne. Seejuures õpetajatele, päästjatele palka ei jätku. Linn on räpane, koristamat, hooldamata, tänavad auklikud. Lasteaiad ja mänguväljakud lasteaedades lagunevad ja on ohtlikud.
Seda heietamist võiks jätkata, aga tallinlased näevad ise. Ei näe linnavalitsus ega volikogu.

Uurija  2012-03-29 12:27:35
No sai siis seda Soome-Eesti võrdlust uurida, siin soovitati rahvusraamatukokku minna, eks sai siis ära käidud, hea lähedal kodu juures ka.Eesti moodustas Soome majandusest 1914 75 protsenti, 1940 moodustas aga 50 protsenti, ehk vahe aina kasvas.Allikaks Eesti Ajalugu 6, soovitaks veel ka Jaak Valge raamatuiud, seal onj kõik lahti arvutatud ja ära toodud.See müüt et Eesti oli Soomest majanduslikult arenenum hakkas tekkima 80 ndate lõppus, see sarnaneb 700 aastase pimeda orjaajaga, mis on ju ka tegelikult vale.Aga no Eesti ja Soome võrdlusel võiks ikka tõe juurde jääda, tegemist naaberriikide ja lähiajalooga ikkagi.

kriibu  2012-03-29 13:29:12
Keskerakondlaste lemmikteema on viimasel ajal Kreeka. Samas ei tea nad Kreekast udutuhkagi. Ka seda mitte, mis on Kreeka sellisesse kriisi viinud, kus nad praegu on.
Aga kesikutel ongi selline komme: kisada valju häälega asjdest, millest nad mitte midagi ei tea.

Eelmine | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Järgmine

Nimi 
E-mail