Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Sotsiaalliberaalid plagieerivad Keskerakonda

tu loik  2004-10-13 11:38:17
iga inimene saab aru et viga ei ole keskerakonnas vaid selle autoritaarses juhis.te võiks ju seal brüsselis uurida kas seal ka on mõni partei mida juhib perekond.savisaar on nagu putin kes on võimu parteis koondanud ainuisikuliselt enda kätte.demokraatlikus parteis vahetuvad juhid.keskerakonnas tundub on nagu komp.parteis-suur tark juht surmani.keskerakonnas pettunud valija

Song-pong  2004-10-13 11:48:33
Jah uurige, kes juhib Austrias Hayderi asemel paremäärmuslikku populismi parteid. Partei on suurem kui üks inimene, juhul kui ikka on ideoloogia ja mitte isikuülistus.

Jaanus Marrandi  2004-10-13 13:13:14
Jah, Ramon, see manifest asetub selle koha peale, kus peaks asuma Keskerakond. Peaks aga ei asetu. sotsiaalliberaalid ongi kogu aeg rääkinud, et nad ei ole omi põhimõtteid muutnud. Praegune Keskerakond aga muudab omi põhimõtteid nagu musti särke. Minu teada on KE ju Euroopa Liberaalide seltskonnas koos Reformierakonnaga. Seni pole aga tulnud mitte ühtegi selget ideoloogilist baasalust, mis näitaks KE tegelikku asetust. Kohe mitte ühtegi. Hea on rääkida vasakpoolsest sotsiaalsusest ja ESDE-st halvustavalt. Hea on olla ükskõik missugusel positsioonil. Kui vaja siis toetada valitsuses olles EL-i, kui Juhile vaja siis olla "kongressil" EL vastu. Kui vaja, siis asutada Arnold Meri ja M. Stalnuhhiniga antifašistlik liikumine, aga teisalt võib Kesknädal kirjutada eesti sõdurite kangelaslikkusest saksa mundris. Kui vaja, siis kiruda Koganit, aga kui vaja siis sõlmida koostööleping vene erakonnaga, kes kannabki avalikult suurvene šovinismi ideid. Võiks ju pikalt jätkata. Aga sellist erakonda, kellel üldse põhimõtted puuduvad saab nimetada ainult ühe nimega: POPULISM. Ja kuna sellised erakonna pöörded on väga väikese ringi inimeste teenistuses, kes koonduvad Juhi ümber, siis ka Tsentraliseeeritud Populismiks.....Mõni lugu võibki tunduda vinüülplaadilt kulunud ja tuttav. Aga muusikat ei tule ainult kuulda vaid kuulata. Ja nagu tantsu nii ka poliitikat peab sooritama kindla viisi järgi, sest muidu ei tule midagi välja...Tuleb kakofoonia. Tänane Keskerakond on tegutsemas kakofoonia alusel pannes ühele vaekausile Juhi tahte ja teisele kogu erakonna tegutsemise. Loik küsib: " milleks sellist ideeliselt hambutut sotsiaalliberalismi vaja on" Ma küsiksin vastu, et milline siis KE liberalism on seal Brüsselis Loigul Europarlamendi liberaalide fraktsioonis ja milleks üleüldse sellist põhimõttelagedat erakonda vaja on, kes tundub, et ise ei teagi kuskohas ta asub.

Jaanuseke  2004-10-13 15:48:46
vaevalt Sina oled see, kes Keskerakonda kuhugi asetab. KE on 8000 liiget ja ca 125 000 valijat. EPA-s vist sotsiaalteadusi ei õpetatud. Las tulevad poliitikasse Sinust targemad ja visamad, kes suudavad ka koostööd teha, mitte ainult tigedusest tatti pritsida. Olgu Reformierakonna muld Sulle kerge hr Jaanus Marrandi.

vaadake vasakule  2004-10-13 15:55:26
see ju edkar,orava nägu pähe tehtud kotid ripakil.no ets mis ets

asssa nuga  2004-10-13 16:20:21
ei tea kas kata venitas kotid ripakile

Lionel  2004-10-13 16:48:06
Eks ikka Keskerakond on koostöövõimetu. No kuidas muidu sai juhtuda, et näiteks sotsid ei toetanud Varekit, aga sots. liberaal Kreitzbergi. Või miks Rahvaliit ei suuda leida ühist otsa Tallinnas. Kui vaadata keskerakondlaste jutukesi ja ka selle lehe esikaane pilti, siis see on kuri ja labane. Põhimõttelage värk seal Keskerakonnas. On täiesti ilmselge, et kui keegi on koostöövõimeline keskerakondlastest, siis olid need need inimesed, kes on tänaseks sots. liberaalid. Aga sel jutul ei ole muidugi mõtet erakonna puhul, kelle vapiloomad ja võrdkujud on Lenk või Savisaar.

Roosi  2004-10-13 16:52:56
Aga küsimus ju jääb, et missugused liberaalid siis seal KE-s on kui nad on koos Reformierakonnaga rahvusavaheliselt ühes seltskonnas? Ma pakun, et nad peaksid ikka olema Euroopa vasakliidus koos Toomsalu parteiga- siis oleks õige jutt. Või häbenetakse oma rahvusvahelisi otsuseid ja siseriigis aetakse teist juttu? Ründav ja kuri erakond see Keskerakond.

Rohkem positiivsust  2004-10-13 17:16:07
Igaljuhul väga hea, et Ramonil jätkus julgust ja läbinägelikkust ühe seltskonna politikaanlusele valgust visata. Marrandi reaktsioon näitas küll ehedalt lihtsakoelist talupojamõistust. Sotsiaalliberitel on SISULISELT kaks võimalust. 1. Liituda Keskereakonnaga, ja unustada isiklikud solvumised 2. Liituda sots.demmidega lootuses, oskuses tulevikus teha Keskerakonnaga konstruktiivset koostööd. Muud valikud (liitumine Reformierakonnaga) on põhimõttelagedad.

Karla  2004-10-13 18:12:24
Sellist Keskerakonda, mis tegutseb jätkuvalt Savisaare taktikepi all ei ole mitte kellelegi vaja. Pärast Savisaare kõrvaldamist järgneb pikaajaline agoonia, mis kindlasti ei vii Keskerakonna edule. Ja vaevalt, et kellegil tekibki soovi teha eilset poliitilist mõtlemist esindava erakonnaga koostööd. Lenklus ei ole enam valdav poliitmõte ja seni on see erakond tegutsenud Savisaare isiklike solvumiste ajel, mida miskipärast hellitlevalt Keskerakonnas demokraatikaks nimetatakse.

Ramon Loik  2004-10-13 19:35:29
Igal juhul ei tohiks omavahel ära segada ideoloogilisi ja poliittaktikalisi küsimusi. Ma tean, et paljud, kes sotsiaalliberaalide uut manifesti lugesid on seisukohal, et see on tugevasti lahjendatud (rõhutan lahjendatud) Keskerakonna programmi kloon. Järelikult - ennast sotsiaalliberaalideks pidavad endised keskerakondlased ei asu summas ideoloogiliselt karvavõrdki Keskerakonna suhtes paremale või vasakule skaalale, vaid lahkusid Keskerakonnast mingitel muudel, programmist sõltumatutel asjaoludel. Selles poleks iseenesest ju mitte midagi eriti originaalset, kui mitte sotsiaalliberaalide seltskond ise ei oleks oma eraldumist igal sammul ilusate ideoloogiliste põhjendustega looritanud. Ideoloogilised lahkumispõhjused on seega otsitud ja see on olnud algusest peale vale, mida manifest must-valgelt ka ise paljastas. Loogiliselt järeldub seega, et poliitilisel turul nö. müüakse (kord paremale kord vasakule) sisuliselt Keskerakonna ideid (ideoloogiline ekvivalents), lootes seejuures, et ilma Edgar Savisaare kaaskaubamärgita müüb paremini (taktikaline diferents). Ja esmapilgul tundub, et nii ongi. Vähemalt endiste konkurentide juures on müügiedu kaasnenud. Juhan Parts, Tõnis Lukas, Andrus Ansip, Villu Reiljan - kõik on valmis lahkulöönud keskerakondlasi avasüli vastu võtma. Suurepärane võimalus oma aktsiaid üles hinnata! Ega muidu peaminister Jaanus Marrandile Keskerakonna lõhkumise eest õnne ei soovinud. On ju uhke tunne, kui peaminister ISIKLIKULT Sinuga asju ajab. Teisalt näitab juba see, et nii paduparempoolsed kui ka ennast kõige vasakpoolsemateks pidavad erakonnad kiireid koostöö ettepanekuid teevad - manifestist on tehtud paber, mis kõlbaks kõigile. Kui minu ideede peale jookseksid kõik kohe ühinemisettepanekuid tegema, siis küsiksin endalt - kus on siin poliitilist selgroogu defineerivad põhimõtted?!? Kes siis õigupoolest on minu valija? Mida ma õigupoolest muuta tahan? Loomulikult saadakse aru, et küsimuse all polegi tegelikult mingi mõttepaber, vaid lihtlabased kohad Riigikogus. Niisiis - võim ja raha. Seega tekibki küsimus, kellele ja milleks sellist manifesti ülepea vaja on, hr. Marrandi? Milleks on poliitilisel aktsiaturul, kuhu Te oma Riigikogu hääletusnuppudega kahtlemata sisenesite, vaja veel vanu luuletusi lugeda? Küsimus, tunnistage üles, on olnud algusest peale kõiges muus kui ideedes, mida Te Keskerakonnas nagu teostada ei oleks saanud.

Tööinimene  2004-10-13 21:58:14
1. Hiljuti asutati Keskerakonnas Jüri Võigemasti, Toomas Vareki, Jaan Moksi ja Jüri Ratase juhtimisel KE Omavalitsuskogu. Tegevussuundades kajastati kohaliku omavalitsuse roll Eesti haldussüsteemis. Selge suund on detsentraliseerimisele, Eesti kontekstis on tegemist sisulise pöörde, reformiga, tegelikult isegi haldusreformiga (tulubaas, maafond, teeseadus, koolide rahastamine/haldamine). Reformierakonnal on ristivastupidine suud (kohalike omavalitsuste marginaliseerimine, võimu tsentraliseerimine jne) 2. Reformierakond on segamini pööranud tervishoiusüsteemi, kus äriühingud turupõhimõttel dikteerivad teenuse kvaliteedi, hinda ja juurdepääsu. Keskerakonna arvates peaks konroll antud teenuse üle jääma ikka avaliku sektori piiride raamidesse. Juba need kaks tõstatatud probleemi on niivõrd strateegilised, et edasine loetelu muutuks juba raskesti hoomatavaks. Kui Järvamaa dändi, mister Jaanus Marrandi suudaks juba antud kahte probleemi emotsioonivabalt süüvida ja eristada, tuvastada Keskerakonna ja Reformierakonna vastandlikkust, siis võiks varsti ka poliittaktikast vestelda. Täna jääb küll mulje, et Faktulinid, Didenkod on muidu samast kategooriast….

Kiibitseja Pärnust  2004-10-13 22:06:25
Kulla parteipoeg Ramon! Õnnitlen! Sa oled olnud Suure Edgari usin õpilane ja oled pulkadeni omandanud oma mentori peensusteni lihvitud „puru ja palgi“ poliitika. Ainult sa pole oma usinuses tähele pannud, et just selles valdkonnas on Edgaril enim libastumisi. --- On õhtu ja ma ei viitsi sulle pikka õpetussõna toksida, vaid kasutan vana head Tootsi taktikat, tead küll: „Mis kinni ei jää ...“ ja kopin sulle mõned oma varasemad kommentaarid. Seda enam, et Lengi bande tsensuur selliseid „jumalavallatuid“ mõtteavaldusi KN-s ära ei trüki.--- I. 6.08.2003 --- Kulla Mati! Sinu tänane artikkel on mulle üllatuseks - sa räägid iseendale vastu. Ega sa ometi tõemeeli ei arva, et KE realiikmed hulgi hakkavad studeerima “suurt liberaali Bertrand Russelli”, et endale selgeks teha, mis vahe on “tõelise liberalismi” ja “Eestis viljeldava majandusliku neoliberalismi” vahel? Olin Sinu eelmise artikliga, kus sa väitsid, et “…KE praktiline poliitika (nagu ka Kesknädalas trükitav ideoloogia) on järjest ebamäärasem. Tahetakse meeldida kõigile …”, väga päri. Jutt jumala õige! Minu jaoks oli KE senini parim väljund minu sotsiaaldemokraatlikule maailmavaatele. Nii KE programm kui ka praktilised aktsioonid olid kooskõlas minu tahtmiste ja ootustega. Aga nüüd juba mõnda aega ma ei saa aru, mis erakonna eesotsas toimub: justnagu mingi võõras kamp askeldab minu ja teiste realiikmete nimel erakonnale strateegiliselt tähtsates küsimustes nagu oma kodumajapidamises. Kes volitas teid, esiotsa antvärgid, prussida erakonda Liberaalse Internatsionaali liikmeks?! Minu arusaamade järgi istuvad Liberaalses Internatsionaalis koos finantsoligarhiat ja suurettevõtjaid esindavad parteid Mida see siis nüüd tähendab: kas öeldakse lahti senisest sotsiaaldemokraatlikust suundumusest või on valitud laarilik käitumismall – siinpool piiri räägime üht, sealpool piiri teist juttu. Nagu kahe näoga Jaanus! Tehke mulle, juhmile, selgeks, mis teil mõttes on. Kes lubas teil, pealinna naased, minu ja teiste realiikmete nimel tantsida 14 kuu jooksul (viletsat!) kadrilli eesti kaukajumalate ja köögertalide parteiga, kes, nagu defineeris R.Taagepera, viljeleb Eestis metsikut kapitalismi?! Kõik said ju algusest peale aru, et midagi perspektiivset või olulist nende 14 kuuga ei tehta, kõik valitsusliikmed hoiduvad paati kõigutamast ehk maakeeles öeldes – tegelevad ideoloogilise mölutamisega. Ise võisin jälgida Mikseri-poisi rõemsat mitte-midagi-tegemist ministri ametis nende 14 kuu jooksul, mille eest (väga tähelepanuväärne tõik, muide), sai poiss korduvalt kiita Laari kamba jüngritelt. Ja ainult! Ma ei saa nüüd aru: kas Koonderakonna ideoloogilise ähmasuse ja Mõõdukate kameeleonpoliitika valusad vitsad ei ole olnud küllaldaseks õpetuseks meie erakonna juhtidele, vaja on ikka enda taguots triibuliseks saada, või, on plaanis ideoloogiline parteipööre, mille tulemusena peaks Eestis areenile tulema Reformierakond-2? Härrased erakonnajuhid seal kõrgel ja kaugel! Asi tuleb selgeks rääkida. Sellest sõltub, kas olla või mitte olla. Ja mitte ainult minu jaoks, vaid, nagu ma aru olen saanud, ka paljude teiste sotsiaaldemokraatliku orientatsiooniga KE liikmete jaoks. Aitäh, Mati, et andsid mulle võimaluse ühe mure südame pealt ära rääkida.

Kiibitseja Pärnust, (järg)  2004-10-13 22:09:05
II. 26.11.2003 --- Tubli, Anton! Olen sinuga 100% päri. Olen juba varem öelnud, et sõbrad, on õige aeg meie seniste metsiku kapitalismi (R.Taagepera def.) viljelejate ametiaeg ära lõpetada ja nad ise mõneks ajaks auti saata. Nii Siimu röövlibande kui ka muidupartsutajad, kes lubasid mingit müstilist uut poliitikat, aga tegelikult ei jõudnud kaugemale tantsiva Johanna rollist. Midagi hullu ei juhtu, kui see Toompea Augeiase tall kord korralikult puhtaks uhada. Mitmed “rahvalaulikud” on juba märkinud, et põhimõtteline lahendus on ju olemas: plats puhtaks ja asemele KE+RL+IL+M. Maailmavaateliselt igatahes sobivam komplott, kui praegune ja riigitüüri hoidmise jõudu jätkub ka. Ent … See põhimõtteline lahendus võib saada reaalsuseks ainult ühel juhul: see on siis, kui igasugustest läbirääkimistest, ministriportfellidest ja muudest asjakohastest üldsuse silma all virvendamistest suudetakse eemale hoida senised teatud-tuntud nätsutajad, keda iga viienda klassi poiss oskab mõnes portaalis tolmutada ja klobida. Kellest jutt: KE – kõiki teisi poliitilisi ühendusi meie vastu konsolideeriv klann Savisaared (Suur Edgar, Vilja, Maria ja väimeespoeg); RL – rusikamees Mänd ja jobukakk Janno; IL – püssimees Laar ja soperdaja T.Jürgenson, õõnes oleks ka augustipäevadel viimse hetkeni EV iseseisvuse taastamise väljakuulutamise vastu võidelnud Kelami väljailmumine; M – erakonnale hukatusliku kameeleonpoliitika viljelejad Lauristin, Hänni ja vana Tarand ning kindlasi süüdimatu müügimees Pärnoja. Siit kaugelt lõunast – Pärnumaalt vaadates võiksid näiteks Kreitzberg, Villu Reiljan, Jüri Luik ja Padar korraks ühe laua taha maha istuda ja arutada, mis saaks , kui … Aga see pole veel kõik: asja segab veel üks meie tarkade juhtide soperdis. See on see lõpmata põnev ja enamusele erakonnaliikmetest hoomamatu asi, mille üle tänases lehes kiitlevad ja tunnevad uhkust Urmi Reinde ja Lembit Öpik – “Reformierakonna ja Keskerakonna kui Euroopa liberaalide ühisorganisatsiooni liikmete” kompott. Vaat kuidas see asi esiteks meie erakonnaliikmetele ja seejärel loodetavatele vasaktsentristliku valitsuse osapooltele selgeks tehakse, see on juba päris kunsttükk Või on see asi mõeldud nii, et anname pool erakonda ühte ja teise poole teise koalitsiooni. Sellest tuleks küll üks vahva asi: erakond on ühel ajal nii valitsuses kui opositsioonis! Uhh …

Kiibitseja Pärnust (järg)  2004-10-13 22:11:12
III. 17.01.2003 --- Kulla Edgar! Põhimõtteliselt võib ju sinuga nõus olla, samuti nagu ma olen 100 protsi päri Tõnu Antoni väljaöelduga Kesknädalas, et “Eesti vajab vasaktsentristlikku valitsust”, AGA … 1)Ega sa ei mäleta enam, miks meie erakonnale Vähi valitsusest saabast anti?! 2)Miks teised Eesti poliitilised jõud kipuvad meie erakonna vastu ikka mingeid triumviraate kokku klopsima?! 3)Miks oli meile vaja 14-kuulist mölutamist valitsuses RE kaisus ja sellega ära lörtsimist ainulaadset võimalust näitamaks elektoraadile, mida meie erakonna programm reaalsuses kodanikkonnale ka annab?! 4)Miks oli meil vaja jälle heita ühte RE-ga ja astuda Euroopa Liberaaldemokraatlikku Reformiparteisse, kes pealegi on EL parlamendis nii arvulises kui ka ideoloogilises vähemuses?! Kuidas sa kavatsed seda nätsu (just nii!) selgeks rääkida meile, KE liikmetele, kes nõuavad siin Eestis sotsiaaldemokraatliku koalitsiooni loomist vastukaaluks Siimu köögertalide ja kaukajumalate metsikule kapitalismile?! Edgar ae! Kas sa ei arva, et meie erakond mädaneb … peast? Kas sa ei tunne enda ümber santi lufti?

Daimla Beeter  2004-10-13 22:13:55
Milla za jaanus marrandi meile, Reformierakonda tuled? Me asume ju Gini-koefitsiendi järgi ühel tulureal. Me ju tegelikult mõlemad põlgame vaeseid, sest vaene inimene see onju kole ja laisk. Tule meile Marrandi, Sina oled parim. Sa oled ilus, sa oled tark. Meil ei ole tülisid, sest me pole ju vaesed, rumalad :) Meil on kõik Euroopa Liidu poolt, meie jaoks on see ainutõde. Meie Reformierakonnas kunagi ei manipuleeri. Natsa ju võib, sellega Sa oled nõus. Meie, Reformierakond, mõtleme alati rahvale. Varsti näeme Jaanus, aga ära Keski omasid ka väga laksi. Varsti peame reetma kellegi jälle, siis on meil neid vaja jälle lüpsta. Lüpsta Sa ju oskad Jaanus. Sina saad Reformierakonna esilüpsjaks. Näeme, võtame napsi ja arutame!

Kiibitseja Pärnust (järg)  2004-10-13 22:15:40
IV. 31.03.2004 --- Kulla Ultra! Põhimõtteliselt võib ju sinu ideoloogilis-poliitilise ülevaatega nõus olla, ainult kangesti kipub peale üks küsimus. Miks eelmise triumviraadi poolt viljeletud metsiku kapitalismi ja süüdimatu müügipoliitika vastu protestijad ei andnud oma hääli KE-le, vaid juhtus hoopis nii, et ilmus ei-tea-kust üks kiivas kaelaga kuiv kutt, kes lubas mingit segast uut poliitikat, ja protestijate hordid andsid sellele jobale oma hääle??? Seda saab tõlgendada ainult üht viisi: protestiti ka KE vastu. Aga kas ikka KE kui poliitilise koosluse vastu? Võib olla hoopiski Suure Edgari autoritaarse juhtimisstiili ja tema klanni vastu? ………………… Ei ole saladus, et KE vappub juba mõnda aega kahes rängas sisekriisis: ideoloogilises ja juhtimiskriisis………….. 1. KE senine sotsiaaldemokraatlik ideoloogia (ära võta tösiselt kõlksu KESK, see on mula) hakkas riknema juba kaukajumalate ja köögertalide eestseisjate parteiga RE-ga eelmises valitsuses litsi lüües. Nüüd teine pauk: KE astus koos RE-ga Euroopa Liberaaldemokraatlikku Reformiparteisse, kes on EP-s opositsioonilises vähemuses ja propageerib Euroopas poliitikat, mis KE liikmeskonna enamusele siin Eestis on vastuvõetamatu! Kulla Ultra, vasta nüüd kahele küsimusele: Missugune on nüüd see KE elektoraat, kes tahaks toetada suurettevõtjate ja finantsoligarhia huvide eest seisvat fraktsiooni Euroopa Parlamendis? Missuguste erakondadega Eestis võiks Euroopa Liberaaldemokraatlikku Reformiparteisse kuuluv Eesti KE moodustada järgmise EV Valitsuse?………………. 2. Vaieldamatult on Suur Edgar meie aja suurim autokraat Eestis, keda võiks võrrelda ainult K.Pätsiga. Autoritaarsetel juhtidel on läbi ajaloo üks suur häda: neile kleepuvad külge koogutajad, lipitsejad, karjeristid ja muidu lollid, kes ilma füürerit ennastunustavalt teenimata ei kujuta endast mingit väärtust siin päikese all. Autoritaarse süsteemi omapäraks on aga see, et juhile on antud võimalus paitada/kiita/edutada talle innukalt koogutavaid tühisusi ja anda saabast neile, kes, jumala õnnetus!, on hakanud oma peaga mõtlema. KE põhikiri on selle võimaluse Suurele Edgarile andnud. Seega, Kreitzbergi, Mikseri, Vilja, Laasi, Eesmaa jt. fenomeeni ei ole mingit põhjust imeks panna. Jumalast juhmiks on situatsioon erakonnas läinud perekondliku klanni – Suur Edgar, Vilja, Maria ja väimeespoeg – katsetega KE-s omamoodi valitsev dünastia luua. ……. Ometi, kõigile siin Eestimaal peaks olema saanud selgeks, et Edgariga eesotsas Keskerakonda kampa valitsust moodustama ei võeta. Seega KE+Edgar on määratud opositsiooniliseks kraaksujaks siin Eestis igavesest ajast igavesti. (Europarlamendis võeti see positsioon enda peale vabatahtlikult?!) Kulla Ultra, mis sa arvad, kuipalju oma peaga mõtlevaid KE liikmeid sellise väljavaatega nõus on? Ja mis sa arvad, kas Edgar ise sellest aru ei saa? Julgen ja oskan väita, et saab küll. See ongi varjatud tõukejõud, mis sunnib Suurt Edgarit oma Viljat meeleheitlikult ülespoole prussima ja talle teed puhastama. ……………..

Kiibitseja Pärnust (järg)  2004-10-13 22:17:50
V. 15.05.2004 --- Kulla Allan! Laena korraks kannelt … Ja nüüd kujutagem ette, et Euroopa parlamendis sebib ringi Eestist pärit “keskmine” erakond, kes on toetanud kodumaal vasakpoolseid opositsioonijõude, on olnud valitsuskoalitsioonis ultraparempoolse suurärikate ja finantsoligarhia esindusmeeskonnaga, kelle elektoraat on selgelt sotsiaaldemokraatlik ja kelle üliautoritaarse ja enesekeskse liidri tõttu organiseeritakse pidevalt poliitilisi kompott-koalitsioone, eesmärgiga erakond võimust ja valitsusest võimalikult kaugel hoida. Allan-poiss, mis pilt sai? Selge see, et SDE on otsimas poliitilisel maastikul oma identiteeti, mille nende kameeleon-poliitikud Lauristin, Hänni ja vana Tarand ning süüdimatu harjusk Pärnoja on suutnud praktiliselt nulliks teha. Eksis kikilipsumees, kes postilt lahkudes arvas, et nende katastroofiliselt madala reitingu põhjuseks oli see, et nende “sõnum ei jõudnud rahvani”. Udujutt, sõnumit kui sellist, ei olnud ollagi! Tänu eelpool nimetatutele. Ilmselt on nüüd selle erakonna sotsiaaldemokraatlik tiib võtnud initsiatiivi enda kätte ja püüab erakonda välja viia ideoloogilisest mädasoost, kuhu “mõõdukalt” segane seltskond nad on viinud. Edu neile selguse poole pürgimises! Siililegi on selge, et Padari ähmase ja puterdava koostööjutu taga on märguanne, et Suure Edgariga ei soovita jällegi mitte mingit tegemist teha. Nigu katk teine! Allan-poiss, kas sa tõesti ei saa asjast aru või on sul käsk, mitte aru saada? Ilmselt saavad kõik (v.a. Allan-poiss) Eesti poliitilisel maastikul orienteerujad aru, et KE ise viskleb kahes rängas kriisis: identiteedi ja juhtimiskriisides. Senine aastatepikkune sotsiaaldemokraatlik orientatsioon ähmastus täielikult “tänu” 14-kuulisele mölutamisele Siimu-poisi kaukajumalate ja köögertalide kaisus ning arusaamatule/seletamatule trügimisele Euroopa Liberaaldemokraatliku Reformipartei liikmestaatusse. Kes peaksid nüüd olema KE koalitsioonipartnerid Eestis, on tänaseni vastuseta küsimus. Mis on KE sõnum?? Isegi kõige suuremad Edgari fännid/armastajad/pooldajad peaksid olema aru saanud, et Edgariga eesotsas blokeeritakse KE ligipääs riigivalitsemisse igavesti, seepärast ei õnnestu KE-l ka oma valijaskonna taotlusi/pürgimusi ellu viia, ole sa sots või ole sa liber. Allan-poiss, miks sinu super-analüüs neid olulisi nüansse ei käsitle? Kas mõistus otsas või pole lubatud? Aitäh, Allan! Võta nüüd oma kannel ja hakka otsast peale, nii et sellest teised ka aru saaksid.

Keskerakond tõusmas  2004-10-13 22:29:14
Pärast pisikest resonantsi siin kommentaariumis võib väita, et Keskerakonnal on siseelus positiivseid muutusi oodata. Võin kohe väita, et see on võimalik ka koos Edgariga. Ideoloogiline baas on olemas, seda tuleb ainult kaasaegsemalt juhtida.. OOTUSÄREVUSES!

kuule lenk  2004-10-14 08:30:10
su leht on ikka supper.

1 | 2 | 3 | Järgmine

Nimi 
E-mail