Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Möödumas on viis aastat pronksiöödest - 26. ja 27. aprillil 2007

Werner  2012-04-18 06:29:40
See pronksist sitajunn oleks ikka tulnud tükkideks lõigata ja vanametalli viia. Mässajatel hambad kurku ja asi tahe.

poogen  2012-04-18 11:11:32
Vastavalt Venemaa ajakirjandusele täpselt nii ka tehti.

muigaja  2012-04-18 11:42:54
werner. Tublid võitlejad olid need Pronksiöö kangelased. Ainult kas selle pisku pärast oli vaja kaotada 3 miljardit krooni majanduses. Kuid terve Eesti on täis vene sõjaväe mälestusmärke. Niisiis tuleb Ansipil kuulutada püha sõda kõigi nende mälestusmärkide tükkideks lõikamiseks.Werner, võta kirka ja mine lõhkuma, sinusugused vandaalid viisid ära Pronksmehe, kes oli ju eestlase järgi modelleeritud. Vandaal, oma eestlasest kaasmaalast oled valmis tükkideks lõikama.

Werner  2012-04-18 11:54:19
muigaja. Sa võiks perse minna. Pronksjunn polnud pelgalt kuju. See oli sümbol. Ja oleks ka 10 miljardit kulunud poleks häda.

Magnus  2012-04-18 12:41:16
Kannäe, roppsuu Werner on, kogemata küll, aga siiski, välja öelnud suure tõe: Pronkssõdur polnud pelgalt kuju, vaid oli sümbol!

See suurejooneline ja ainulaadne monument Tõnismäel, mida hakati kutsuma Pronkssõduriks (vrd Neeva-äärne Vaskratsanik!), oli loodud ja paigaldatud nende Eestist pärit meeste, valdavalt eestlaste, mälestuseks, kes võeti Teise maailmasõja sellesse järku, mida siin vahepeal nimetati Suureks Isamaasõjaks, ning kes pidid sõdima Punaarmee mundris, olema USA ja Briti impeeriumi liitlasjõududes võitluses Saksamaa ja selle liitlaste vastu.

Kahjuks jätsid Tallinnas vähemusse jäänud eesti sõjamehed ja nende omaksed selle unikaalse mälestusmärgi neile, keda oli rohkem ja kelle mälestamisjõud suurem. Nii võetigi pronksivalatud eesti sõjamees jälle võõra enamuse teenistusse. Mis edasi sai, kuidas "eestilikud" jõud eesti sõjameeste ausambaga talitasid, teame juba niigi... Igasugused selle monumendi ümber poliitmölle korraldanud jõud ei suuda kustutada 1941. aasta itta viidud eesti meeste mälestust.

muigaja  2012-04-18 14:01:24
Nagu näha selle asemel, et rahvussuhted normaalseks viia, tegelevad meie parempoolsed valitsejad hoopis "puuslikega". Ansip vedas Pronksmehe kilomeetri maad lõuna poole, Parts toimetas Lihulas SS-las mundris puuslikuga. Tulemus pingestas rahvussuhteid mõlemal juhul. Seiskus venelaste integratsioon ja Parts pidi lahkuma oma ametist. Tiit Madisson, kes püstitas Lihula samba, kuulutati persona non grataks ja ta pidi pühkima jalgadelt Eestimaa tolmu ning pagema Hispaaniasse, kus ta külalislahkelt vastu võeti. Tiit Madisson, kes oli MRP salaprotokollide avalikustamise nõudja ja sellega andnud võimaluse Eestil taasiseseisvuda,on tänutäheks Eestist minema löödud, sest tema töö oli tehtud ja teda enam vaja polnud. Ärastajad olid omale varandused saanud ja vabaduse ära müünud Euroopa Liidule. Vabadusvõitleja Madisson oli nüüd ainult tüliks kaelas, sest tema võitles ju iseseisva Eesti eest. Samas Pronksmees Tõnismäel oli venelastele integratsioonistiimul, mis näitas, et nende kangelasi ka eestlased austavad. Paraku eestlased sülitasid selle peale, et nad vabastati saksa parunite piitsa alt koos USA ja inglise vägedega. Eestlastel tuli ju alluda liitlasvägede tahtele, kes jagasid terve Euroopa okupatsioonitsoonideks, et fašism ei saaks jälle pead tõsta. Nii jäeti Baltimaad Nõukogude Liidule. See oli liitlasvägede riikide jagamine, kuid süüdistatakse ainult Venemaad.

muigajale  2012-04-18 16:11:25
...ei Austa seda jäledat kuju ja kui venelastele see ei sobi,võtku see puuslik kaenlasee ja kobigu koos Venemaale.Ma ei tahagi nrendega integreeruda,mul ei ole neid isehakanud "kaasmaalasi" küüne musta võrragi vaja,nad tekitavad ainult probleeme ja teevad niigi raske elu veel vastuvõtamatumaks.

to muigajale  2012-04-18 16:44:35
Kas pole kummaline - igiammu taarausu hüljanud ja luterliku usupuhastuse läbi teinud Eestis jageldakse ikka veel puuslike, s.t nn ebajumalakujude ümber? Isegi ajaloosündmuste mälestuse põlistamiseks püstitatud monumente nimetavad omateada eriti tõsised eestlased puuslikeks. XXI sajandil ühe Euroopla Liidu liikmesriigi kultuurse kodaniku jaoks veidi kummaline käsitus!

Kõik:  2012-04-18 17:51:57
Õieti tehti!

O'Naba  2012-04-18 20:35:54
Meenutagem siis juba ka Savisaare tegevus(etus)t neil päevil.

pensionär  2012-04-18 20:59:23
.....oli integratsioonistiimul.....jumal küll muigaja,kas sa oled loll või mängid seda....sealt karjuti eestlastele,kui nad pead vangutades ja ühtki sõna ütlemata möödusid :" Vähe teid tankide alla aeti,Stalin tegi lolli vea,et teid kõiki maha ei löönud või Siberisse saatnud,kui hea oleks nüüd meil siin elu,ilus,komfortna,puhas ja mis peamine--eestlaste vaba!" Unustavad need julged patrioodid ,et selle riigi ilme ja aura loovad eestlased,mitte need isehakanud "kaasmaalased:

Ervin R.  2012-04-19 02:29:51
Kui linnapea oleks oma kohustuste korraselt, sel ööl, korravalvurite kõrval seisnud, oleks kogu asi juba tänaseni unustatud. Aga tema vedas vene vankrit.

Savisaare osast  2012-04-19 08:31:27
Tule taevas appi, anna mõistust juhmuritele. Paar nädalat enne pronksiööd tuli Savisaar välja ettepanekutega, milles leiti et mälestusmärk tyuleb kõrvaldada veidi hiljem. Talle öeldi siis selge sõnaga, et selle kõrvaldamine ei ole linna vaid riigi asi. Ja kui Ansipi poolt kiirustades see äpulik aktsioon ette võeti, mida siis Savisaar pidi tegema? Vägisi tükkima sellesse. Oma MUPO kaasa võtma???

to Ervin R.  2012-04-19 08:45:29
Seda kulunud superrumalust võite korrata kui palju tahes, peale korrutaja lolluse ei rohkene miski. Kuidas oleks linnapea saanud või tohtinudki "korravalvurite kõrval seista", kui tollane siseminister Pihl teatas meedia kaudu kodu armsale rahvale, et olukord on valitsuse kindla kontrolli all. (Samal ajal nägime otseülekannet linnas toimuvast möllust.) Võib-olla ei saada ikka veel üle unistusest, et küll oleks olnud maruvahva, kui MUPO naised-mehed ja riigipolitsei kuulivestistatud ja kiivritega vägilased oleksid omavahel kokku läinud. Sest pronksimöll jäi ju ilma ohvriteta (kui üks kahtlastel asjaoludel kuskil nurga taga surnuks pussitatu välja arvata).

Üks osa "rahvasõpru" ei saa seniajani maha rahunetud, et kogu "laulev revolutsioon" läks Eestis (erinevalt Lätist ja Leedust) sootuks ilma vereta; ka pronksimöllamine ei andnud armsale eesti rahvale selliseid märtreid, keda saaks igavesti avalikkuses austada. Lahjaks osutus kauaigatsetud taassünd!

muigaja  2012-04-19 09:49:52
pensionärile. Te olete ju pensionär ja peaks teadma midagi ka intritest, kes olid vastu Eesti taasiseseisvumisele. Kui nüüd 9.mail tulid Pronksmehe juurde mõned intrid, siis loomulikult nad krigistasid hambaid, et nende soovid läbi ei läinud. Miks te teete üldistust selle käputäie intrite põhjal? Aga samasugust vihkamist teise rahvuse vastu tekitavad ka need, kes pidevalt karjuvad, et okupandid välja, aga ise midagi ei tee. Miks siis Laari valitsus ei saatnud neid okupante välja? Tal oli ju Eesti Komitee mandaat teha restitutsioon. Ei huvitanud teda ega tema kampa see restitutsioon, nende huvi oli kätte saada suured kinnisvarad ja põlevil silmi asusid nad nende jahile. Ja mida tegi president Meri? Läks Moskvasse oma KGB sõprade juurde ja leppis nendega kokku vene sõjaväepensionäride jätmise Eestisse ning uued Eesti piirid. Mida te siin veel vingute, et sõjaväepensionärid käivad kord aastas Pronksmehe juures. Isamaaline president oma kamariljaga jättis need siia ja nüüd on häda, et nad eestlasi ähvardavad. Nüüd pidage oma pudrumulk lukus ja minge Pronksmehe juurde vennastuma venelastega.

Urmas  2012-04-19 11:50:08
Muigajale
Igas KN numbris leiad sa põhjuse sõimata eestimeelseid inimesi ja kraaksuda Pronksõduri teisaldamise pärast. Kes sa selline oled? Julged sa oma nime öelda?
Sa valetad igas oma kommentaaris selle teisaldamise tõeliste tagamaade kohta, sa unustad, et inimestel on ka mälu ja viie aasta taguseid sündmusi mäletavad kõik, tundub, et sa üritad siin noorematele "ajupesu" teha, et vaadake kuidas asi tegelikult oli. Eks Toobali sugused kindlasti kujundavadki oma vaate selle järgi.
Ma ei viitsi sulle enam selgitada, miks see teisaldamine toimus, sa tead seda väga hästi, ainult ei tunnista seda.

muigaja  2012-04-19 12:15:30
Urmasele. Ma ei näe, et keegi oleks minu argumente ümber lükanud selle Pronksiöö sündmuste kohta. Ainul korratakse järjepanu, et see oli Pronksokupant ja häbiplekk. Kuid neid mälestusmärke nõukogude sõjaväelastele on Eestimaal külluses. Kõik need häbiplekid on alles ja miskipärast nad kedagi ei huvita. Sellepärast, et see on aajalugu, mida ei saa olematuks teha, lõhutagu need mälestusmärgid maha või viidagu Venemaale. Olid siin Peeter I väed ja Nõukogude väed. Kas me peame nüüd ajalugu väänama ja ütlema, et Eesti Laskurkorpus ei vabastanud Tallinna ja nende auks ei püstitatud seda Pronksmeest. Eks niimoodi väänabki Mart Laar ajalugu. Paistab, et mõned "teadjad" arvavad omamoodi ja neile on kasutu midagi selgitada, ka mina ei viitsi enam.

Urmas  2012-04-19 13:37:57
Siin sa valetad jälle. Mart Laar ei ole kunagi väitnud, et Laskurkorpus ei vabastanud Tallinna, vaid on kirjutanud, et moodustatud eelsalga ülesandeks oli jõuda enne venelasi Tallinna, et hoida ära venelaste rüüstamisi ja marodööritsemisi, mis juhtusid muude eesti linnade "vabastamisel".
Ja kordan sulle veel!!! mitte keegi poleks seda monumenti IIALGI teisaldanud, kui tiblad poleks seda paika kesklinnas muutnud oma räuskamiste ja riigivastase kogunemise kohaks.
Mitte ükski valitsus ei ole pidanud nõukogude sõjaväelaste mälestusmärke häbiplekkideks, seepärast nad seisavadki. Ja seepärast seisis ka Pronkssõdur. Seisis ka üle selle aja, kui üheksakümnendate eufoorias oleks see minema pühitud ilma igasuguse meediakajastuse ja Venemaa kobisemiseta. Sest ta ei seganud kedagi.
Pronksiööd oli vaja eelkõige tibladele, see on 100% selgeks tehtud.

Hmmm....  2012-04-19 13:57:43
.....Savisaare osast 2012-04-19 08:31:27
Tule taevas appi, anna mõistust juhmuritele. Paar nädalat enne pronksiööd tuli Savisaar välja ettepanekutega, milles leiti et mälestusmärk tyuleb kõrvaldada veidi hiljem. .....

Muidugi "veid hiljem".Ehk siis mitte kunagi!
See oli järjekordne "kummivenitamis" taktika Savisaare poolt.

Ants  2012-04-19 20:33:06
Täielikult nõus Urmase jutuga ,kõik oligi nii ja see "Pronksokupant" oleks võinudki seista kuid põhjus oli ,et Tallinna südalinnas teatud päevadel räuskasid seal punalippudega vehkides vene sõjaväevormis venelased. Nagu polekski siin Eesti Vabariiki . Sõimati mööduvaid eestlasi fašistideks ja räusati -"Vähe teid veel tapeti".Milline iseseisev riik maailmas oleks midagi sarnast lubanud ? See "mädapaise" südalinnas tuli koristada ja viisakalt viidi kalmistule . Venelased peaks tänama Antsipit selle eest . Mida nad ise tegid Eesti Vabadussõja mälestusmärkidega !? või kuidas nad ise üleskündsid "Sinimägedes" langenud sõdurite kalmistu -- Vandaalid .Ka Lihulas eesti sõdurite mälestussammas teisaldati ja Sõjaväeliste austuseavaldustega paigaldati uuesti Lagedile..Eestlased on rahul -venelased mitte sest kalmistul kedagi ei sega nende lärmamine ja kisa .Seda "Aljošat" oli vaja vaenu õhutamiseks rahvuste vahel . Ja see jutt ,et venelased "ümarlaua" nõupidamisel oleks ise nõus olnud "Aljošat" kalmistule viima räägi lasteaias . Sellist otsust poleks kunagi tulnud .Miks siis muidu see "öine vahtkond" paika pandi . Antsip tegutses nagu vaja ja tema autoriteet eestlaste silmis oli "mäekõrgune" kohe peale pronkspuusliku äraviimist .

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Järgmine

Nimi 
E-mail