Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Tartu rahvakohtumisel keskenduti hariduselule

Kas  2018-05-23 07:53:23
sellest ka räägiti, et teha aprillis-mais ootamatult ühtne test 9ndas ja 6ndas klassis, et selgitada välja õpilaste tegelik tase? Teame ju, kuidas poolemeelseid veetakse koolist läbi, et mingu kuhu tahavad, kuid arvud on vähemalt kenad.

harry  2018-05-28 18:35:37
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:38
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:38
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:39
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:40
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:41
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:42
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:42
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:43
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:44
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

harry  2018-05-28 18:35:44
Kristus on meid lepitanud Jumalaga
5Kuula
1 Et me nüüd oleme saanud õigeks usust, siis on meil rahu
Jumalaga meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi,
2 kelle läbi me oleme usus saanud ligipääsu ka sellele
armule, milles me seisame, ja me kiitleme oma lootusest
Jumalalt saadavale kirkusele.
3 Aga mitte ainult sellest, vaid me kiitleme ka viletsusest,
teades, et viletsus toob kannatlikkuse,
4 kannatlikkus läbikatsutuse, läbikatsutus lootuse.
5 Aga lootus ei jäta häbisse, sest Jumala armastus on välja
valatud meie südamesse Püha Vaimu läbi, kes meile on antud.
6 Sest juba siis, kui me alles nõrgad olime, on Kristus
surnud nende eest, kes tollal veel jumalakartmatud olid.
7 Vaevalt, et keegi läheb surma isegi õige eest, kuigi hea sõbra eest
mõni ehk julgeks surra.
8 Ent Jumal teeb nähtavaks oma armastuse meie vastu sellega,
et Kristus suri meie eest, kui me olime alles patused.
9 Seda kindlamini meid päästetakse tema kaudu viha eest nüüd,
kui me tema vere läbi oleme saanud õigeks.
10 Sest kui me juba vaenlastena saime lepituse Jumalaga
tema Poja surma läbi, kui palju kindlamini meid päästetakse tema elu
läbi nüüd, kui me oleme juba lepitatud.
11 Aga mitte ainult seda, vaid me ka kiitleme Jumalast meie
Issanda Jeesuse Kristuse läbi, kelle kaudu me oleme nüüd
saanud lepituse.
Surm tuli Aadama, elu tuleb Kristuse läbi
12 Sellepärast, nii nagu üheainsa inimese kaudu on patt tulnud
maailma ja patu kaudu surm, nõnda on ka surm tunginud kõikidesse
inimestesse, kuna kõik on pattu teinud.
13 Sest patt oli maailmas juba enne Seadust, aga pattu ei
arvestata, kui seadust ei ole.
14 Ent surm valitses Aadamast Mooseseni ka nende üle, kes ei
olnud pattu teinud niisuguse üleastumisega nagu Aadam, kes oli
eeltähenduseks temast, kes pidi tulema.
15 Kuid armuanniga ei ole nõnda nagu üleastumisega! Sest
kui ühe inimese üleastumise läbi paljud on surnud, siis seda
kindlamini on paljudele saanud ülirohkeks Jumala arm ja and
ühe inimese - Jeesuse Kristuse - armu kaudu.
16 Ja anniga ei ole nõnda, nagu ühe patustanu puhul võiks olla,
sest üheainsa üleastumise järel sai kohtumõistmine
surmamõistmiseks, armuand aga on paljude üleastumiste järel
õigeksmõistmiseks.
17 Jah, ühe inimese üleastumise tõttu on surm valitsenud
kuningana selle ühe kaudu. Aga seda kindlamini need, kes saavad
armu ülirohkesti ning õiguse anni, hakkavad valitsema
kuningana elus selle ühe - Jeesuse Kristuse - kaudu.
,

lollharry  2018-05-28 19:45:25
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

lollharry  2018-05-28 19:45:26
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

lollharry  2018-05-28 19:45:27
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

lollharry  2018-05-28 19:45:27
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

lollharry  2018-05-28 19:45:28
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

lollharry  2018-05-28 19:45:29
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

lollharry  2018-05-28 19:45:30
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

lollharry  2018-05-28 19:45:30
lollharry 8. kiri Jürkale

Näited Aabrahamist
4Kuula
1 Mis me siis ütleme oma lihase esiisa Aabrahami leidnud olevat?
2 Sest kui Aabraham on mõistetud õigeks tegude tõttu, siis
tal on, millega kiidelda, kuid mitte Jumala ees.
3 Sest mida ütleb Pühakiri? „Aabraham uskus Jumalat, ja see
arvestati talle õiguseks.”
4 Tegude tegijale ei arvestata palka mitte armust, vaid vastavalt
võlale.
5 Aga sellele, kes tegusid ei tee, vaid usub temasse, kes teeb
õigeks jumalakartmatu, arvestatakse õiguseks tema usk,
6 nõnda nagu Taavet ütleb õndsa olevat inimese, kellele Jumal
arvestab õigust tegudest sõltumatult:

7 „Õndsad on need, kelle ülekohus on andeks antud
ja kelle patud on kinni kaetud.
8 Õnnis on mees, kelle pattu Issand ei arvesta.”

9 Kas see õndsusekuulutus käib nüüd ümberlõigatute või ka
ümberlõikamatute kohta? Me ju ütleme: Aabrahamile arvestati usk
õiguseks.
10 Kuidas seda siis arvestati? Kas siis, kui ta oli
ümberlõigatu või alles ümber lõikamata? Seda tehti, kui ta ei
olnud ümber lõigatud, vaid ümber lõikamata.
11 Ja ümberlõikamise tähise sai ta selle usu õiguse
pitseriks, mis tal oli juba ümberlõikamata põlves, et ta oleks
kõikide isa, kes usuvad ümberlõikamata põlves, et õigus arvestataks
ka neile,
12 ja et ta oleks ka nende ümberlõigatute isa, kes ei ole
üksnes ümber lõigatud, vaid käivad ka meie isa Aabrahami
usu jälgedes, mis tal oli ümberlõikamata põlves.
13 Jah, seda tõotust, et ta saab maailma pärijaks, ei antud
Aabrahamile ega tema soole Seaduse kaudu, vaid usuõiguse kaudu.
14 Sest kui need, kes on Seadusest, oleksid pärijad, siis
oleks usk muutunud tühjaks ja tõotus oleks tühistatud.
15 Sest Seadus soetab viha, aga kus Seadust ei ole, seal ei ole
ka üleastumist.
16 Seepärast siis on pärijaks saamine usust, et see oleks
armust ja tõotus jääks kindlaks kogu soole, mitte ainult
sellele, kes on Seadusest, vaid ka sellele, kes on Aabrahami
usust, kes on meie kõikide isa -
17 nõnda nagu on kirjutatud: „Ma olen su pannud paljude
rahvaste isaks!” - Jumala ees, keda ta on uskunud, kes teeb elavaks
surnud ja kutsub olematuid nagu olevaid.
18 Aabraham uskus, kui lootus näis lootusetu, et ta saab
paljude rahvaste isaks, selle ütluse järgi: „Nõnda peab olema
sinu sugu.”
19 Ta ei jäänud usus nõdraks, pannes tähele oma elatanud, ligi
saja-aastast ihu ja Saara surnud lapsekoda.
20 Ta ei kahelnud Jumala tõotuses uskmatuna, vaid sai
vägevaks usus, ülistades Jumalat
21 ja olles täiesti veendunud, et Jumal on vägev ka täitma seda,
mida on tõotanud.

1 | 2 | Järgmine

Nimi 
E-mail