![]() Kas Eesti Energia Jordaania-projekt lendas vastu taevast?
kiin
2015-04-02 09:22:19
Aga laenudest niipalju siis minu arust oleks praegu kõige parem ajahetk meie riigil oma võlakoorma suurendamiseks elik laenuvõtmiseks. Euroopa rahatrükimasinad on tööle pandud, juba lähiaegadel suureneb rahamassi hulk tuntavalt ning selle tulemiks on euro odavnemine. Praegu on veel euro kallis aga mõne aasta pärast - laenu tagasi maksmise ajal - enam mitte. Praegu saaksime täisväärtuslikku raha aga tagasi maksaksime lepalehtedega. Enam vähem sama situatsioon nagu kaheksakümnendate aastate lõpupoolegi, mil paljud võtsid pangast küllaltki suuri laenusid - tollal veel tugeva rubla tingimustes, kus sel oli väärtust - aga tagasi maksti juba inflatsiooni käigus sisuliselt väärtusetuks muutunud rubladega. Tollal panid vägagi paljud niimoodi oma jõukusele aluse - pidi ainult hea nina olema, eeldamaks seda, mis juhtub rublaga inflatsiooni tingimustes. Tõenäoliselt juhtub nüüd lähiaastail seesama ka euroga ning miks me säherdust eneste jaoks soodsat võimalust ära ei peaks kasutama. Seda enam et tänu imeväikesele võlakoormusele ei keelaks tänasel päeval seda raha meile keegi.
Kalluta aga
2015-04-02 11:31:08
Eesti koguvälisvõlg oli 2014 III kvartalis 19 miljardit eurot. Riigisektori välisvõlg aga 1,8 miljardit.
Allikas Eesti Pank: http://www.google.ee/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.eestipank.ee%2Fsites%2Feestipank.ee%2Ffiles%2Fpublication%2Fet%2FMaksebilanss%2Fmb_rip_luhikommentaar%2F2014%2Fmb_rip_2014_dets_ee.pdf&ei=RPAcVdTiGsP7asncgYgL&usg=AFQjCNHZnfjdeQo4ihfgCdQADaFaZ0w7yg&bvm=bv.89744112,d.d2s Soe soovitus kaaskommentaatoritele - kasutage internetti ja te ei pea pimeduses kobama ega umbes klaviatuuri kulutama!
põssa
2015-04-02 14:21:36
Statistika on selline imedemaa, et võib kõiksugu numbreid välja võluda. Riigi võlg, omavaltsuste võlg, ettevõtete võlg, eraisikute võlg, riigisiseste võlgade garant, välisriikide võlakirjade garanteerimine - kõik see on ju lõppkokkuvõteks EESTI VÕLG, eraisikud on küll võlgu ainult pankadele aga tegemist välispankadega. Kas Eesti pank arvestas sisse ka EL poolt pealesurutud võlagarantiid? Enne seda hoiti ju EW eelarve piinlikult tasakaalus, külmutades sedasi majandust. Ja muidugi kodanike võlakoorem kasvas ka siis.
Mina usun küll et pankur teab mida ta räägib. Tõsi küll Eesti Kongressiga tal küll seos puudub ja Eesti Klubi osas jäigi mulle asi segaseks. Kultuuriinimeste Eesti Klubi on nagu varisurmas, on veel samanimelisi organisatsioone aga pihta ei saanud, keda Roos esindab.
Q2
2015-04-03 09:38:37
Jordaania ja Suure lombi tagune olid algusest peale kapitalikantimise projektid, et rottidel oleks tulevikus kuhu pageda ja tarbida elumõnusid, kui Eesti elu ei ole vastavuses enda isikuga!
Laine
2015-04-03 10:49:52
Miks ma peaksin kuulama neid kalluta aga ja Kiini andmeid,kui ma teid ei kuule ega näe INIMESTENA.,ei tea millise ordu või riigikassa liikmed te olete,et te sendi pealt (nagu Kiin) riigi rahadele juurde pääsete.Aga Andro Roos esineb tihti ja kuna tema jutt on sulaselge tõde mis ta räägib,meil kõigil näha kuulda,siis on ta igaljuhul paremini riigi asjadega kursis.Aga kes olete teie kallutajad,Kiin - ei tea.Igaljuhul seisate ja alandate väga tõerääkijaid,aga lugedes Kiini sentide pealt teatud riigi võlga,tundus küll jabur.Vahel on nii et tahtes alandada teist inimest,teed ennast lolliks.
eelmisele
2015-04-03 13:49:29
Laineke- mitu miljardit Tallinn võlgu on, tead seda ?
põssa
2015-04-03 15:34:11
Niiöelda eelmisele. Laine on lihtsameelne kesik aga sina oled idioot. Riigi või linna, miks mitte ka eraisiku võla suurus ei ole näitaja. Näitajaks on tulu. Oluline on suutlikus võlgu "teenindada". Tulu suurendamiseks võla võtmine on igati õigustatud. KOVi puhul on küll tõsine risk selles, et tulubaas sõltub riigimeeste suvast.
kiin
2015-04-03 18:26:37
Tegemist on avalike andmetega mis on meist kõigist paari hiireklõpsu kaugusel
Kalluta aga
2015-04-03 18:59:26
kiin 2015-04-03 18:26:37
Jah, aga ega kesik ei vaevu neid paarigi hiireklõpsu tegema. Temal ikka sõuke usuvärk...
kiin
2015-04-03 19:16:46
See pole ainult keskerakondlaste vaid vägagi paljude mistahes veendumustega inimeste häda. Ma olen juba aastaid olnud seisukohal et hädavajalik oleks viia meie koolidesse viia sisse niisugune õppeaine nagu allikakriitika. Tänases maailmas kus igaüks võib paisata netti ükskõik mida, näib see hädatarvilikuna. Üks asi on ametlikud andmed, teine asi on kõikvõimalikud spekulatsioonid - ükskõik kas need on siis tehtud mingitel eesmärkidel või lihtsalt rumalusest - ent kuidas teha neil vahet? Millele tugineda, kus on kirjas tõde ja kus on kirjas jama? Kuidas teha viieteistkümne aastasele lapsele selgeks et Hitler suri aastal 1945 Berliinis, kui netis on miljoneid mistaheskeelseid saite, mis pajatamas et ta elavat siiamaani kuu tagaküljel, või Antarktikas?
põssa
2015-04-03 22:09:55
Viimase tekstiga nõus. Samas, niiöelda allikaid on palju ja tihtilugu vastuoluline. Ja siis tekkibki, et kesik võtab omaks tema arusaamadega (maailmavaate mõiste vist ei sobi siia) ja oravate toetajad vastupidist. Ega minagi kõike Eesti asutuste "fakte" ei usalda. Vaevalt ükski ametiasutus tuleb välja valeandmetega aga siin tulebki alati selgeks saada konkreetse numbri arvutamise tehnoloogiasse.
Rahvamees
2015-04-04 10:02:14
Kõrbes põlevkivist elektrit põletada on utoopiline projekt. See on reformiametnike skeem kantida riigi rahasid ja vajaks politsei sekkumist. Teatavasti vajab selline protsess miljoneid kantmeetreid vett (Narvas selleks terve jõgi). Samuti tuleks sealsete tehaste ja asulate rajamiseks vajaminevad mehed ja materjal kuni viimase naelani toimetada kohale, teedeta kõrbesse, tuhandete kilomeetrite kauguselt.
Kalluta aga
2015-04-04 17:47:36
allikakriitika koha pealt kiiniga täiesti nõus!
Käesolev juhtum illustreeribki just tüüpilist allikakriitika puudumise juhtumit. Kumba andmeid teie usaldate - kas Eesti Panga kui meie riigi kollegiaalset ja kindlasti väga tugeva know-how ja kogemusega süstemaatilist institutsiooni või kedagi kodanik Roosi, kelle kohta pole teada missuguse metoodika alusel on ta oma arvutused teinud ning pole võimalik netist otseseid andmeid leida, et mis pagana Eesti Klubi esimees ta on? Ja siis veel ajada Eesti Klubi segamini Eesti Komiteega, ja rõhutada seda ilmselgelt absurdset "fakti" kui tugevat argumenti Roosi poolt väljaöeldu kasuks... nomaeitea...
Laine
2015-04-04 20:08:26
Oled kalluta aga ikka alatu küll!Mul oli sulgudesse taha kirjutatud et võin viimases nimes eksida,sest ma ei maletanud seda nimetust täpselt,aga see 23 miljardit on ka mujal meedias olnud.See on riigi võlg mida salatakse.Oled alatu tuhajuhan. Polegi tähtis et seda ütles Roos - ka teised pääsevad ikka mõnikord sellest rääkima.
ära solva kodanikke sigu
2015-04-05 16:31:47
See 23 miljardit on neil vist võetud Nõmme raadio kodulehelt, kuhu on reaalajas jooksma pandud mingi summa, mis suureneb kellegi programeerija antud intervalli järgi. Ühesõnaga näitab kellegi suva järgi aiateibaid. Niipalju siis allikatest.
hannibal
2015-04-05 19:56:38
Kellele kuulub Nõmme raadio? Kas mitte keskerakondlikule tipptegelasele kelle alluvaks elik palgatööliseks pole mitte ainult Margus Lepa, vaid ka omaaegne riigireetur Victoria Dressen? Võib olla tuleks põhjusi...miks Nõmme raadio teeb kõike selleks et halvustada-maatasa teha ja mõnitada Eesti riiki - hoopis neist nüansseist?
|