![]() Liiklusohutus on linnavõimu oluline tegevusvaldkondOLGA SÕTNIK, 07. detsember 2005Linnakodanikud, kelle eesmärgiks on oma tegevusega kaasa aidata inimsõbraliku linnakeskkonna kujundamisele, on alati vajalikud ning viivad elu edasi. Tallinlased on pööranud tähelepanu jalakäijate ülekäigurada reguleerivate liiklusmärkide kehvale nähtavusele. Tõepoolest, siin on probleeme. Kuid on teada, et arengut ei taga olukorra konstateerimine, vaid probleemide lahendamine. Seepärast pean vajalikuks selgitada, mida on Tallinn ette võtnud jalakäijate liiklusohutuse suurendamiseks ülekäiguradadel ja mida kavatseb veel ette võtta. Linn valgustab jalakäijate ülekäiguradu Ohutu liiklemise üheks eelduseks on liiklejate ja liiklusmärkide hea nähtavus. Ülekäiguradade silmatorkavamaks muutmisel on võimalus kasutada mitmeid märgistusviise. Kõige enam on viimasel ajal kasutatud praktikat, et liiklusmärkide postidele tõmmatakse ümber kollased helkurkleepsud või ümbritsetakse sellega ülekäiguraja märk ise. Samas aga ütleb meie liiklusstandard, et liiklusmärkide postid peavad olema hallid. Lisaks mängivad siin negatiivse kangelase rolli teiste turvalisuse suhtes ükskõiksed kaaslinlased, kes liiklusmärkidelt neoonkollase märgistuse maha kraabivad. Erinevate värvikombinatsioonide kasutamisest loodetavat positiivse efekti saavutamise tõenäosust saab hinnata Tõnismäe tänava näitel, kus värviti ülekäiguraja triipude alla jääv asfalt punaseks. Paraku kulus spetsiaalne punane värv kiiresti ära ega andnud seetõttu erilist visuaalset efekti. Parem lahendus ülekäiguradade silmatorkavamaks muutmiseks on siiski valgustus. Selle aasta kevadel kinnitas linnavalitsus reguleerimata ülekäiguradadele uudsed valgustusmoodulid, mis eristavad "sebra" selgelt muust sõiduteest ning valgustavad tee ületamist ootavaid jalakäijaid. Aprillis alustati aga pilootprojektiga Turvaline ülekäigurada". Ülekäigurajale suunatakse lisavalgustitega kollane valgusvihk, mis ulatub ka kõnnitee äärde, kus inimene alles ootab tee ületamist. Valgusmooduliga ülekäiguradadel kasutatakse spetsiaalse valgusjaotusega lisavalgusteid, mis eristavad ülekäiguraja muust tänavavalgustusest. Sellega saavutatakse teepinnal värvikontrast, mis juba eemalt juhib sõidukijuhi tähelepanu ülekäiguraja olemasolule. Otse ülekäigurajale suunatud valguses näeb sõidukijuht jalakäijat hästi valgustatud objektina tumedal taustal, s.t saavutatakse positiivne kontrast. Täiendav valgustus ülekäiguradadele maksab sõltuvalt sõiduradade arvust 50 000120 000 krooni, mis on foorisüsteemide paigaldamisest neli kuni kaheksa korda odavam. Esimene kõigile eurostandarditele vastav moodul paigaldati Pirita teele lillepaviljoni kohal asuva "sebra" juurde. Praeguseks on valgusmoodulitega ülekäigurajad Kloostrimetsa teel (Metsakalmistu kabeli sissekäigu ja Metsakalmistu parkla juures ning Sompa tee ja Kloostrimetsa tee ristumiskoha läheduses), Pirita teel (lauluväljaku juures, Näituseväljaku juures, Orlovi lossi piirkonnas ja Saare tee ristmikul), Kadaka puiesteel (9 tk Kadaka viadukti ja Rohula ristmiku vahelisel alal) ja Pärnu maanteel (Viljandi mnt ja Järvevana tee mahasõitudel ning Virve tn piirkonnas). Pärnu maanteele ja Kadaka puiesteele paigaldati ülekäiguradade valgusmoodulid kapitaalremonditööde raames. Valgusmoodulite paigaldamisega reguleerimata ülekäiguradadele jätkame ka järgmistel aastatel. Aitame autojuhte Kõikidele kapitaalremonti minevatele tänavatele on kavas rajada turvalised valgustatud ülekäigurajad ning erilise tähelepanu alla tuleb võtta lasteasutused, mis asuvad tiheda liiklusega tänavate ääres. Tallinna tänavavalgustus ja eelkõige valgustatud ülekäigurajad on linnavalitsuse üks põhilisi tegevussuundi. Tallinnas põleb tänavavalgustus aastas kuni neli tuhat tundi et pime aeg võimalikult valgeks muuta. Kuid tallinlased saavad ka ise ohutuse tagamiseks palju ära teha: pimedal ajal helkureid kanda ning teeületamisel ettevaatlik olla. Autojuhid aga peaksid roolis olles keskenduma vaid sõiduki juhtimisele ning selle juurde käivatele kohustustele. Olen nõus, et linnavõim peab liiklusohutuse tõstmisel palju ära tegema, kuid ka linlasel endal lasub vastutus oma turvalisuse tagamisel. Seega sõltub hea tulemus meie ühisest tegutsemisest. Viimati muudetud: 07.12.2005
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |