![]() Valijal on rohkem võimu kui mis tahes ministriportfellis28. veebruar 2007Keskerakonna esinumbrina Pärnumaal on siseminister Kalle Laanet viimased kuud reisinud risti-rästi mööda maakonda. Talle kui endisele Lääne prefektile on see tuntud kant ja ka inimeste mured tuttavad. Teil on olnud palju kohtumisi valijatega. Mida rahvas räägib? Inimesed on väsinud pidevast poliitilisest jurast. Mõistan neid väga hästi. Teised erakonnad käivad ja lubavad, lubavad, lubavad… Mulle tundub, et meie tugev poolehoid Pärnumaal on tingitud sellest, kuidas Keskerakonnal on igas valdkonnas selge tegevuskava, konkreetne plaan. Kui inimesed küsivad, mis saab tervishoiust, siis ma ei pea neile hakkama udu ajama. Ütlen ausalt, et ma pole mingi tervishoiuekspert, aga tean, et Keskerakonna tervishoiuekspertide poolt on kokku pandud korralik tegevuskava, kuidas lühendada arsti juurde pääsemise järjekordi ning tuua ravimihinnad kõrgustest alla. See kava võtab kõik põhiküsimused kokku ja ma võin sellisele dokumendile toetuda. Tervishoiustrateegia pole päris siseministri-valdkond, aga Laanet on valimistel pannud lauale Suure Julgeoleku Strateegia, mis on rohkem tema tööpõld. Tegelikult on see jälle sama asi. Teised räägivad küll, et parandame olukorda, aga kuidas nad seda teha kavatsevad, kes seda teab? Suure Julgeoleku Strateegias on kirjas, mis eesmärkide poole liikuma hakkame. Julgeolekuteema on loomulikult spetsiifiline peab olema ekspert, ja mu eelmine karjäär politseis kinnitab, et tean, mida räägin. Strateegiadokumendid on keerulised ja nüansirikkad, kuid Suure Julgeoleku Strateegia aluspõhimõte on väga lihtne. Sellest saab iga inimene aru. Ja see on kolme lausega? Ütlen kahe lausega. Riigi asi on tagada inimeste turvatunne, millest sõltub tema heaolu. Peame õppima tulevate aastatega seda oluliselt tõhusamalt tegema ning kaasama ka teised ministeeriumid ja ametkonnad. Nii lihtne see ongi! Kas te ei karda, et mõni ütleb: koostööst on ennegi räägitud, kus on tulemused? Ongi räägitud, aga asjaosalisi ühe laua taha pole osatud õigel moel tuua. Võtame lihtsa näite: perevägivalla vastu võideldes ei piisa ainult politseist. Politsei on tihti esimene reageerija, kuid politsei peab olema võimeline vajutama veel üht nuppu seda, mis tooks ohvrile appi riigi kogu tema jõuga, sotsiaalametnikud, õigusabi. Kui seda selliste eluliste näidete varal seletada, siis hakatakse aru saama. Julgeolek ometi pole nende valimiste nelja tähtsama teema hulgas. Nendeks on ju pensionid, palgad, haridus ja arstiabi? Täiesti vale ettekujutus! Ärge tulge ütlema, et võimalus õigeaegselt arstiabi saada pole inimeste julgeoleku ja heaolu küsimus. Ärge seletage, et heast haridusest, headest koolidest ei alga seaduskuulekus ja kultuurne käitumine ühiskonnas. Samamoodi on just Suure Julgeolekuga Strateegiagaseotud tegelikult kogu Keskerakonna valimisplatvorm. Keskerakond ei lepi, et meie vapustava majandusedu taustal jutlustatakse edasi õhukesest riigist, mis oma kodanike heaks midagi ei tee. Õhuke riik on õhuke julgeolek, õhuke heaolu. Põhimõtteline küsimus "Millist riiki järgmised neli aastat ehitame?" otsustakse nendel valimistel, ja see puudutab meid kõiki mind ja mu töövaldkonda, minu peret, lähedasi. Valimistel otsustakse alati rohkem, kui esmapilgul välja paistab. Ning igal valijal on valimispäeval rohkem võimu kui mis tahes ministriportfelli ära mahub. Viimati muudetud: 28.02.2007
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |