Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Valitsusjuht Ansipil napib reaalsustaju

Kn,      20. veebruar 2008


Peaminister Andrus Ansip arvustas valitsuse eelmise nädala pressikonverentsil kava ehitada koostöös hiinlastega Muugale hiiglaslik konteinervedude terminal.

„Meil on vaja selle konteinerisadama plaani saada terviklikuna. Kindlasti peab olema väga selge, kuhu need Hiinast tulevad miljonid konteinerid minema hakkavad ja kuidas nad minema hakkavad. Kindlasti ei ole õigustatud meie maksumaksja investeeringud Tallinnast Luhamaale ulatuva piirijärjekorra tekitamiseks," arvas Ansip.

„Pole vähimatki kahtlust, et Ansipi vastust on Hiina saatkonnas tähele pandud, ning tõlgituna juba edastatud võimalikele investoritele. Võib vaid oletada, kuidas valitsusjuhi negatiivne hoiak suurinvesteeringu tegelikule toimumisele kaasa aitab," arvas Riigikogu liige Marko Mihkelson (IRL) oma blogis.

Ansip minetab vastutustunnet

Näib, et peaminister on kaotamas vastutustunnet oma riigi, rahva ja partei ees. Avaliku kriitikaga andis Ansip hiinlastele mõista, et kõnealusel projektil puudub riiklik toetus. Projekti ebaperspektiivsuse avalik väljaütlemine kahtlemata õõnestab hiinlastes Tallinna Sadama kui tulevase partneri usaldusväärsust.

Valitsusjuhi mõtlematud sõnad on vesi meie naabrite veskile, kes kõik loodavad kasvavas Aasia transiidiäris kanda kinnitada. Kuna mahud on tohutud, annaks Hiina konteineriveonduses osalemine Eestile võimaluse teenida suuri kasumeid.

Meie peaminister muretseb hoopiski kasvavate piiriületusjärjekordade pärast, hakates sadamatele, raudteele ja paljudele logistikafirmadele, laiemalt – Eesti huvidele – lausa vastu töötama. Tule, taevas, appi!

Kas eneseuhkusest rasvaseks nuumatud ego'de kokkupõrkamine koalitsioonis ähvardab tõepoolest tõmmata vee peale investeeringutele, mis hoiaksid Eestit maailmamajanduse tuiksoonel, annaksid tööd tuhandetele inimestele, täidaksid Eesti riigikassat ja tõstaksid Eesti konkurentsivõimet väliskaubanduses?

Parts ja Vare võitlevad transiidi eest

Isamaa ja Res Publica Liidu majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on võidelnud riikliku transiidiäri edenemise eest pikemat aega. Eesti on aastaid püüdnud meelitada Hiina investoreid meie transiidisektorisse. Saavutatud eellepped olid tegelikult suureks läbilöögiks.

"Ilmselt nende nõuandjate seas Reformierakonnas, kes Ansipit ässitavad Tysoni stiilile, on ka neid, kes tahaksid teda sisemiselt nõrgestada. Igal juhul on Reform võtnud ette Suure Partsisõja, mis võiks olla isegi naljakas, kui ei takistaks normaalset tööd teha," toob Riigikogu liige Urmas Reinsalu (IRL) välja koalitsioonis esile kerkinud pinged peaministri ning majandus- ja kommunikatsiooniministri vahel.

Ühtlasi andis Ansip selle sõnavõtmisega Tallinna Sadamale ja Raivo Varele omamoodi „tuult tiibadesse".

Tänavu 19.–21. märtsini toimuval Hiina mõjukaimal merenduskonverentsil "China Ports Future 2008" astub ühe peaesinejana üles Tallinna Sadam, kellelt tuleb ettekanne Eesti ja Hiina koostöö võimalustest. Tallinna Sadam kuulub ka ürituse peamiste toetajate hulka plaatinasponsorina. Oma rolli mainekujunduses mängib konverentsi läbiv aktiivne reklaamikampaania. Eestit tutvustava päeva moderaatoriks on Eesti tuntumaid transiidieksperte Raivo Vare.

Tundub, et peaminister jõudis riigi mainekujunduse osas seekord ette kõigist, keda ta miskipärast oma konkurentideks peab.
„Ka mina tahan, et Eestil läheks tulevikus hästi. Kuid selliste hoiakutega ei jõua me kunagi Euroopa viie rikkama riigi sekka," viitas Marko Mihkelson koalitsioonisisestele üksteisest järjest enam eemalduvatele suundadele.

[pildiallkiri]
VÄLGUSÄHVATUS KAHE KANGE VAHEL: Ansipi ja Partsi nägemused Eesti transiidi tulevikust on eemaldumas.

Viimati muudetud: 20.02.2008
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail