![]() Eesti Energia korraldab laulupidusidGustav Koit, 13. aprill 2005Ilma suurema entusiasmita võtsin ette käigu Eesti Energia klienditeenindusse Gonsiori 10. Varem käisin arusaamatusi selgitamas Kreutzwaldi tänaval. Sedapuhku klienditeenindust ma luksuslikult remonditud maja esimeselt korruselt ei leidnud. Ilmnes, et kogu Eesti Energia suurlinna teenindus on koondatud ühte kohta. Minu klienditeeninduse järjekorranumber oli 764. Kell oli kaks päeval. Jäin seisma-ootama üsna sissepääsu lähedale. Tabloo näitas paarikümne võrra väiksemat numbrit kui mul. Inimesi oli ootamas 67 tosinat. Siis kuulsingi seda kriitikaga pipardatud lendlauset: "Jälle laulupidu!" "Rohkem proovi moodi ... Lusti ja rõõmu poolest ei anna mõõtu välja," leidus rahvasummas vastukaja. "Sellepärast ongi neid nii tihti!" Numbrid tablool ei muutunud. Veerand tundi vähemalt. Siis läks üks tabloo pimedaks. Aeg läheb isegi oodates, õigemini sureb, haihtub, kaob. Vilkamalt tegutsesid raha kasseerivad teenindamiskohad saali keskel. Loomulikult on need palju tähtsamad kui teised, kus andmise asemel raha tagasi tahetakse, õigemini kõvasti kaheldakse arvete vastavuses tegelikule tarbimisele. Gonsiori tänavale ajas mindki metamorfoos elektritarbimise arvestuses. Kauglugeja fikseeris tavalise talvekuise (novembris 134 kWh) tarbimise asemel detsembris-jaanuaris juba 190 kWh, kusjuures koolivaheajal jõulust 10. jaanuarini viibisid tarbijad maakodus ja töötas vaid külmkapp. Seega tervelt 15 päeva peaksid tarbimismäära vähendama. Veebruarikuu tulem oli veelgi üllatavam : 27 päeva/öö kulutuseks oli juba 305 kWh! Seni aga, kui tabloonumber mind ei kutsunud, lugesin ajaviiteks päid. Sain 70 inimese ringis. Istumisvõimalus oli 17 ootajal. Kriitilise huumorimeelega mees püüdis meeleolu tõsta: "Peaks Eesti Energiale ettepaneku tegema, et nad ühe dirigendi tööle võtaksid. Teeksid kena teene teenindamist ootavatele klientidele ja ühtlasi kuulsa Eesti koorilaulukultuuri arengule. Milline traditsioonide kasvatamine!" Seistes tekkis mõte pöörduda tarbijakaitsjate poole. Kardan aga, et sealgi võib "oma laulupidu" olla. Paljusid teenustesaajaid-tarbijaid vaevab üks küsimus: Milline on tänapäeval Euroopas ja muidugi esmajärjekorras arenenud Eestis tarbija teenindamise normaeg? Kas see ikka võib olla meelevaldne? Monopolistile Eesti Energiale mõtte- ja teovõimet soovides Viimati muudetud: 13.04.2005
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |