Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Tallinna sümboliks ärgu olgu Vana Toomas?

REET OHNA,      16. september 2015

Kurvaks teeb Tallinna suveniiripoodides valitsev ühekülgsus. Turistide poolt kõige enam külastatavates paikades kohalike vaatamisväärsuste kõrval (Toompeal, Raekoja platsil, Viru ja Pikas tänavas) on end sisse seadnud peamiselt matrjoškamüük. See on sisuliselt eriti kruiisituristide petmine. Saabunud mõneks tunniks Eesti pealinna, viivad nad siit kaasa esimesena ettejuhtuvaid meeneid – nendeks on vene rahvuslikus stiilis maalitud puunukud-masstoodang. (Turiste aga pidavat Tallinnas käima umbes 2,7 miljonit aastas.)

 

Tagajärg: nõnda tõrjutaksegi Eesti meenekaubandusest välja eesti päritolu väikeettevõtjad-suveniiritootjad, kelle keraamika, maalitud portselan, puit- ja tekstiilmeened, sepised jm originaaltooted jäävad ostjateta; ning meie käsitöötegijad peavad kesise sissetuleku tõttu lahkuma võõrsilt teenistust otsima.

 Tahaks loota, et Eesti pealinna võimud võtavad midagi ette turistide sellise eksitamise vastu. Saatsin 2013. aastal selle kohta kirja nii Kultuuriministeeriumile kui ka Tallinna Ettevõtlusametile; viimane pidas olukorda seadusega kooskõlas olevaks.

 Mulle on seletatud, et ainult Toompeal saadakse vastu võtta otsuseid, mis seda valdkonda korrastaksid. Tänavu aprillis tegin sellekohase pöördumise ka Riigikogu kultuurikomisjoni liikmele Märt Sultsile. Jään ootama positiivseid muudatusi suveniirinduse tasakaalustamiseks.

REET OHNA, Tallinn

 

[pildiallkiri]   Matrjoškad – üksteise sisse paigutatavate kirevaks maalitud puunukkude komplektid, mida peetakse vene rahvussümboliks. Nimetus tulenevat nimest Matrjona, mille tähenduseks „tähtis daam“. Tootma hakati 1890. a Jaapani daruma-kujukeste (vrdl „jonnipunnid“) eeskujul Moskva lähistel Sergijev Possadis. 20. sajandi algul asuti matrjoškasid massiliselt eksportima.

 



Viimati muudetud: 16.09.2015
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail