Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Tallinna parkimisest ja AS Falcki lepingutest

JÜRI RATAS,      25. veebruar 2004


Annab ainult imestada, kui palju jõudis "ära teha" isamaaliitlasest ekslinnapea Jüri Mõis. Tema tegevuse viljadest tuleb praegusel linnavõimul pidevalt aru anda ning opositsioon kasutab seda ära poliitilise profiidi lõikamiseks.

Seekord tuleb juttu linna ja ASi Falck vahel sõlmitud linna parkimiskorralduse lepingutest, mis on viimasel ajal saanud meedia teravdatud tähelepanu osaliseks ning mida püütakse serveerida kui praeguse linnavõimu jämedat möödalaskmist.
Baasleping selle teenuse ostmiseks erasektorilt sõlmiti 19. detsembril 2000. aastal, mis jõustus 10. jaanuaril 2001. aastal kehtivusega kuni 09. jaanuarini 2006. aastal. Lepingu sõlmimise ajal oli linna parkimiskorralduse eest vastutajaks reformierakondlane Priit Vilba, kes sel ajal täitis linnavalitsuses abilinnapea ülesandeid ning kelle eestvedamisel ja initsiatiivil selline töökorraldus linnas kehtestati.

Respublikaan Tauts sarjab iseenda tehtut

Leping nägi ette, et AS Falck kui Täitja korraldab esiteks - tasulist parkimist Tallinna kesklinna valveta parkimisalal, ning teiseks - tasulise parkimise õigust tõendavate dokumentide trükkimist ja nende müüki. Lepingu arveldamise 12. peatüki kohaselt pidi saadav parkimistulu kuuluma Täitjale, millest viimane kohustus nendel aastatel osa kandma linnale vastava arvestuse alusel. Esimesel, s.o 2001. aastal oli selleks osaks arvestatud 14,04 miljonit krooni.
Kuid ilmselt esialgselt kokkulepitud arveldamise kord toonaseid linnajuhte ei rahuldanud ning juba poole aasta pärast, täpsemalt 4. juunil 2001. aastal sõlmiti selles asjas uus kokkulepe, millega muudeti rida baaslepingu tingimusi. Seejuures oluliselt muutus senini kehtinud arveldamise kord, millega sisuliselt vähendati linnale iga-aastaselt laekuva osa suurust. Uue korra järgi kohustus AS Falck linnale üle kandma igakuiselt 55% laekunud tulust, kuid 2001. aastal mitte vähem kui 13,57 miljonit ning järgmistel aastatel mitte vähem kui 14,04 miljonit krooni. Tegelikult osutus laekumine nendel aastatel tunduvalt väiksemaks.
Sellele baaslepingu muudatuste leppele kirjutas linna esindajana alla tollane Säästva Arengu ja Planeerimise Ameti juhataja Toomas Tauts, kes praegu respublikaanina on üks agaramaid linnas kehtiva parkimiskorralduse kritiseerijaid, mille ta ise mõned aastad tagasi vastutava linnaametnikuna aktsepteeris.

Tallinna linn soovib õiglast tuluosa

Tugeva üldsuse kriitika osaliseks on saanud sellesse leppesse sisse toodud parkimistulu jagamise põhimõte, mille järgi linnale laekuva tulu osa on 55% ja ASi Falck oma 45%. Tulu jagamise selline proportsioon on riivanud tallinlaste õiglustunnet. See on leidnud kinnitust minu kohtumistel Tallinna elanikega seoses linna tasulise valveta parkimisala laiendamise kavaga ning parkimise sooduslubade väljastamisega laiendatud ala püsielanikele. Minule on konkreetselt öeldud, et inimesed ei ole põhimõtteliselt laiendatud parkimisala parkimise sooduslubade tasumäära vastu, kuid neile hakkab vastu, et nii suur osa sellest rahast läheb erafirma kaukasse.
Siit tuleneb ka ilmne vajadus seni kehtiv parkimiskorralduse leping koos teise poolega üle vaadata ning sellesse sisse viia vajalikud parandused. Sel eesmärgil on ka linn teinud vastava kirjaliku ettepaneku ASile Falck läbirääkimiste alustamiseks.

Viimati muudetud: 25.02.2004
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail