Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Eesti kuulsust suurendab Tallinn, mitte presidendi säuts

01. mai 2013

Associated Pressi aprillikuine uudis, et Tallinn on esimese pealinnana üle läinud tasuta ühistranspordile, pälvis laia rahvusvahelist tähelepanu. Selle avaldasid oma portaalides täismahus nii Washington Post, Fox News, EUbusiness kui ka mitu muud infoportaali.
 


Artiklis nenditakse, et kolm kuud pärast tasuta ühistranspordisüsteemi rakendamist nimetavad Tallinna linnajuhid eksperimenti edukaks, samal ajal kui skeptikud peavad seda kalliks populistlikuks trikiks.


Antakse teada, et tasuta ühistransport on linnapea Edgar Savisaare idee, kelle eesmärk on vähendada Tallinnas liiklusummikuid ja -reostust ning leevendada vaesemate linnaelanike kulutusi.


Tsiteeritakse abilinnapead Taavi Aasa, kelle sõnul pärast tasuta ühistranspordi sisseviimist on reisijate hulk kasvanud 10% ning linnatänavatel sõitvate autode arv vähenenud 15%. Tuuakse välja hiljutise küsitluse tulemused, mille kohaselt kümnest inimesest üheksa on tasuta ühistranspordiga rahul. Associated Press tõdes, et tagasihoidlikuma sissetulekuga elanike jaoks on tasuta ühistransport tõeline kingitus.


„Nüüd, kus on selgunud, et tasuta ühistransport Tallinnas ei tähendanud maailma lõppu, vaid vastupidi, see on teinud mitte ainult Tallinna, vaid kogu Eesti kuulsaks üle kogu maailma, nii et Eesti presidenti ei teata enam lihtsalt naiivsete säutsude, vaid selle maa järgi, kus transport on tasuta, võiks suhtuda julgemalt ühistransporti laiemalt," kirjutas Võrumaa Teataja ajakirjanik Inno Tähismaa oma blogis.


Kui ühistransport on võimalik tasuta alustele üle viia kolmandikku Eesti elanikkonda hõlmavas linnas, siis võiks see Tähismaa hinnangul olla nii ka terves riigis. Ja miks piirduda ainult busside, trammide ja trollidega ning mis keelab tasuta süsteemile üle viia laevu, ronge ja isegi lennukeid? - küsib Võrumaa ajakirjanik, kelle sõnul aitaks see lahendada paljusid probleeme: muuta keskkonda puhtamaks, teha meie riiki tuntumaks ning suurendada turistide voolu Eestisse.


„Tõsi on ka see, et valitsus kasutab juba aastaid kütuseaktsiisi mitte teede remondiks ja ehituseks, vaid pensioni- ja haigekassa aukude lappimiseks. Miks mitte siis lõpetada see kilplaslik hullumeelsus ja võimaldada kõigil kasutada keskkonnasäästlikku ühistransporti. Eesti on ju tuntud oma võimekusega hulle ideid ellu viia," märgib Tähismaa.




Viimati muudetud: 01.05.2013
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail