![]() Kuratlik kiirabisüsteem83aastane pensionär M.A., 07. detsember 2005Minuga juhtus uskumatu lugu 9. novembri varahommikul. Mind tabas ootamatult suur verejooks ninast, kuid vaatamata abinõudele ei jäänud verejooks seisma. Helistasin telefonil 112, vastas Elva häirekeskus. Pidin vastama, kes olen, kus olen jm. Siis ühendati arstiga. Seletasin, et olen vana, sügava puudega invaliid, nina jookseb verd juba pikka aega ja ei jää pidama. Arst soovitas helistada telefonil 1220. Jälle tuli rääkida, kes ja kus on haige jne. Mind ühendati nõustajaga, öeldi, et võin rääkida viis minutit. Nõustajale tuli jällegi kõik eelnev ära rääkida. Nõustaja soovitas helistada kiirabile telefonil 112, s.t jälle Elvasse. Ühendatigi mind uuesti arstiga. Kõik kordus. Arst ütles, et tuleb kiirabi. Veri jooksis ninast kogu aeg. Lõpuks sõitis kohale Viljandi kiirabibrigaad, kolm inimest. Aitäh neile, kes oskuslikult tegutsesid, peatades verejooksu. Nemad olid saanud korralduse Elvast ja seisid ootevalmis Viljandi haigla juures. Kes küll leiutas sellise kuratliku kiirabisüsteemi??? Varem, enne seda Elva-värki, tuli Viljandi haigla kiirabi kohale, abi oli kiire, arstid tuttavad. Väga paljud inimesed ja ka medtöötajad ei ole selle uue süsteemiga rahul. Mis kokkuhoidu see andis? Haigetele tuli pinget juurde. Miks meie riigis tehakse asju, mis tegijate silmis paistavad olevat paremad, kuid süsteem tegelikkuses ei kõlba kusagile. Soovitan nendele suurtele tegijatele sama üleelamist, mis mina sain, siis nad ehk tuleksid mõistusele ja saaksid aru, mis on hea ja mis halb. Viimati muudetud: 07.12.2005
| ![]() Tagasi uudiste nimekirja |